Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Karma

    félisten

    válasz Oppenheimer #4439 üzenetére

    Folyt.: A kódban ki az a GA? A Move most viewport (ablak) vagy világ (0-100) koordinátákban számol? Mert egyértelműen az utóbbiban kéne, és csak rajzolásnál konvertálni pixelpozíciókra. PROTIP: a játékmotor és a konkrét ablak két egymástól független dolog.

    Egyébként a game loopodat kicsit rendbe kéne szedni, mert a mostani elnevezésekkel nem jön át hogy mi mit csinál. Ennek kellene történnie:

    1) Kiszámolod a legutolsó periódus óta eltelt időt.
    2) Ezzel az értékkel mozgatod a modell szinten (world koordinátákban) az objektumokat.
    3) Kiszámolod és kezeled az ütközéseket - a ConcurrentModificationExceptionök miatt okosan kezelve a pusztulásokat - pl. naívan egy listát gyűjtesz minden meghaló entitásról, és az ütköztetés után külön ciklusban törlöd őket a világból.
    4) Eltárolod az időt az első lépéshez, most.
    5) Invalidálod a panelt.
    6) Vársz. Várakozás helyett lehet, hogy egy jó időzítőosztályt kéne használnod amúgy.

    Rajzolásnál meg, ami aszinkron meghívódik, az aktuális állapotot rajzold ki. Semmi mást ne csinálj. Egyébként azt is lehetne, hogy egy másik ciklus hívogatja a rajzolást, de nem biztos hogy szükséges. Duplapufferelést is lehetne írni, nem sokból tart.

    Ez így egy hótprimitív játékciklus, de egyszerű dolgokhoz elég lehet. :)

  • Karma

    félisten

    válasz Oppenheimer #4439 üzenetére

    Gyorskérdés, amíg tovább olvasom: miért nem használsz foreach ciklust manuális iterátorozás helyett?

    Második: a rajzolási ciklusodból takarítsd kifelé a destroyEmeny hívást! Semmi köze hozzá, rajzolja csak ki a pillanatnyi állapotot, de semmi logika.

    Harmadik: ezzel a Move implementációval biztosan pofonba szaladsz. Egyrészt a 20 ms fix idő semmilyen körülmények között nem garantálható, ezért úgy szokták megoldani ezt, hogy a Move paraméterben megkap egy legutolsó frissítés óta eltelt időt (pl. milliszekundumban), és azzal számolja a képleteket.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés