Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Maxell Retro DJ teszt
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K_Gabor
tag
Sziasztok!
7gen Accord 2,2 i-CTDI-re mennyire jellemző az olaj/víz csipegetése?
Pár hónapja beszereztünk egy 2007-es kombit az említett típusból és azt vettem észre az utóbbi olajszint ellenőrzéseknél, hogy valahova eltűnt egy része ami eléggé meglepett. Ugyanebben az időben vettem észre, hogy minimumon van a hűtőfolyadék szintje is, és ez a kettő együtt eléggé megrémisztett.
Amikor hozzánk került az olajszint sacc/kb ahogy emlékszem a max szint jelzője alatt volt valemennyivel, de nagyjából 3/4 vagy a felett kicsivel (melegen átvizsgáláskor). Nem sokkal az előtt volt olajcsere benne. (0W30)
Az elmúlt 3 hónapban mióta nálunk van közel 6ezer km-t mentünk és az olaj most valahol a minimum jel felett van kb 1/3-dal. A vízszint hidegen minimum még mindig, melegen kb min-max között félúton. (Ahogy emlékeimben még megmaradt kb ugyanennyi volt az átvizsgáláskor is, úgyhogy ez lehet nem is volt rendesen feltöltve.)
Hosszabb ~100km+ utak előtt meg szoktam nézni az olajat, de most majdnem minden használatnál. Az ellenőrzések között volt, hogy "nagyobb" táv került a kocsiba 600/800+km akár egy nap alatt is. Ezért lepett meg, hogy egyszercsak viszonylag nagyobb mennyiségű olaj tűnt el a pálca szerint.
Az elmúlt pár ellenőrzés és 4-600km alatt nem vettem észre szemrevételezéssel nagy változást.
Hideg indításnál nincs füst, menet közben nem füstöl, a motor amennyire bele tudok itthon nézni száraz, olajbetöltőn füstöt nem ereget.
Mi a véleményetek ez mennyire lehet nagy gond?
Vagy van esetleg ötlet, hogy mit lenne érdemes megnézni még?
Nincs napi használatban az autó, jellemzően városon kívül használjuk. A héten szerintem beballagok a helyi szervízbe is.Illetve a másik érdekesség ugyanezzel az autóval kapcsolatban.
Olyannal találkoztatok már, hogy 5-ben alacsonyabb fordulatról ~2100-2300 erősebben rálépve a pedálra megindulna a szekér, relatíve hirtelen felpörög, el is kezd szépen gyorsulni,de ahogy eléri a 3000 rpm-et visszaesik 2500+-ra és úgy megy tovább? Közben a pedálról nem vettem le a lábam, de pontosabban még nem sikerült megfigyelni a jelenséget. Más fokozatban nem vettem észre ezt a jelenséget, manuál 6 seb amúgy.Bocsánat a regényért, és előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Üdv, egy remélhetőleg továbbra is boldog accord tulaj!
-
tboldi
nagyúr
válasz
Vasshammer #65283 üzenetére
Legbelül sejtettem én is, hogy a szokásosnak mondható dugattyúkolompolást halljuk, de fórumon keresztül, hang alapján nem szeretek diagnosztizálni.
Én ma mentem vele egy Móvár-Győr-Móvár távot, és mikor hazaértem, már nem nagyon lehetett hallani semmit, a hőtágulás megtetette hatását.
Qru: Ezzel gyerekjáték.
-
5-6 évet kibírna az bőven jó.
-
-
Dan-szan
senior tag
Igen láttam az újságban,kérdezni is akartam itt,de megelőzted a válasszal. Remélhetőleg van még + a defekt javító spary-t akartam még onnan venni.
tboy93 : Én jó időben a kerékpárt hajtom,bár ahogy öregszem egyre hamarabb kerül elő az autó
. Michelin van jelenleg és megerősíteni tudom Qru-t ,hogy kb 5-6 év után érdemes cserélni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboy93 #65290 üzenetére
Télálló sztem a gyári felnid azért ha a sót lemosod róla, azt meghálálja hosszútávon.
Nekem a Bubin a második szett 4 évszakos van (205/55R16), az első (Bridgestone) olyan 4 évesen kezdett el érezhetően romlani és 5 évesen már szar vt. Aztán Michelin-t vettem, 5 évesen már az is érezhetően jóval gyengébb, jövőre cserélem. Mind a kettő előbb öregedett el mint sem elkopott volna (évi 8-10k km-t megyek).
Annyi hogy a BS az télies volt a Misi meg nyárias 4S de az öregedés szempontjából kb mindegy sztem. -
válasz
Dan-szan #65287 üzenetére
Ezzel a cikkel most komolyan gondolkodoba ejtettel. Jövőre lesz 7 eves a nyari szettem az accordon, szerintem a teli sem fiatalabb, tehat ket szett gumit kene vegyek. Raadasul a teli kerek lemez, ami ocsmány, utalom. Le akartam mar reg cserélni azt is alura. Tovabba feltehetőleg jelentősen csökkenni fog az accord eves futasa, mert jo időben motorozni fogok. Ezt igy mind osszeadva, eleg csabito egy 4 evszakos garnitura, erre az eghajlatra. 🤔
Kerdes hogy az amugy hibatlan alufelninet mennyire gyotri meg a tél, illetve mennyit birnak ezek a 4 evszakosak jelentős minosegromlas nelkul.
-
Dan-szan
senior tag
Üdv.
Akik esetleg ugyanúgy 4 évszakosban gondolkoznak mint én.
És egy kérdés ezt az akksitöltőt ismeritek? Gondolkozok egy ilyen vagy ehhez hasonló beszerzésében,de egy ötöstől nem szeretnék többet adni érte,ha annyiért nem kapni jót akkor nem lesz. -
lazac_
tag
válasz
Micsurin #65284 üzenetére
+ Szabó Attilától (aka. wastegate) is 5W40-et kapott az L13A8 motorú city-m, előtte após asszem 10w40-el etette otthoni cserékkel, de legalább rendszeresen és jó minőségűt (már amennyire van abból olyan), így most a 0W30-as motullal meg totallal is elégedett, nem csipegeti. Nem mondom, hogy túl van hájpolva az olajkérdés, pedig egy kicsit de,
mindig bekészítem a kukoricát, amikor előjön a fb csoportokban a téma.
-
Vasshammer
tag
válasz
tboldi #65278 üzenetére
Köszi, ezen is hallom azt, ami az enyémben van. Közben tudtam beszélni Attilával, mondta, hogy dugattyópalást kopása ezeknél előfordul, az hallható. Együtt kell élni vele.
Nem örülök, de el kell fogadjam.Érdekes, mert hidegen nem csinálja (emelt fordulat miatt valszeg nem hallható), egy kis városi kör után már kolompol. Hosszabb etap után nem hallgattam még meg.
Köszönöm mindenkinek a tippeket és a segítséget!
-
gabor101
csendes tag
Üdv
Másfél hétig nem volt beindítva a Civic egyéb okokból, amikor jobban lettem visszaültem a volán mögé, de nem sokat vezettem utána sem. Tehát a hosszú állás után mentem vele egyik nap 2x 30km-t és városból kiérve tapasztaltam 4 ezres fordulattól, 80 feletti tempónál hogy enyhe égett szag jön be a szellőző nyílásokon, továbbá érezni a kormányon némi rezonanciát is menet közben tükörsima aszfalton, mióta nálam van az autó(1 éve) mindig kéziféket használok parkolásnál, nem tépem meg sosem két ujjal húzom fel.
A másfél hetes állás előtt, semmi gond nem volt, különböző fordulatszámon, nagy sebességnél sem produkált semmit az autó, hol kezdjem a vizsgálódást? -
tboldi
nagyúr
válasz
Vasshammer #65266 üzenetére
Előtúrtam a legutóbbi videómat (aug. 5.), az enyémnek ilyen hangja van egy rövidke városi kör után.
~650 1/min-es alapjárat, a termosztát már nyitott, a hűtőfolyadék már meleg, de az olaj még közel sem az. Ha minden bemelegszik rendesen (mondjuk egy 40 km-es autópályás etap után), akkor még egy kicsivel finomabban jár.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Peti78 #65276 üzenetére
Azt hiszem, 2004. augusztus után, de a 2005-ösek már biztosan azok.
A lökhárítókról, a csomagtérajtón a kulcslyuk hiányáról, a légszűrőházról, valamint 1.4 esetén az első lámpákról és tükörindexekről, a kormányról, a műszercsoportról, a rádióról és a digitális klímáról könnyen fel lehet ismerni, hogy faceliftes.
szerk.: Pályatempónál szerintem annyira nem vészes, a motort gyakorlatilag nem is hallani, a szél és a gumik zaja dominál inkább. Nyilván nem prémium autós szintű a szigetelés, de azért lehet beszélgetni normál hangerővel 130-nál.
-
Peti78
őstag
válasz
tboldi #65275 üzenetére
Köszi!
Azt esetleg lehet tudni, hogy pontosan mikori gyártástól vannak a fl példányok? Vagy ami 2005-ben lett gyártva az már mind fl model?
Amiket leírtál, abból számomra az következik, hogy érdemes a fl modelt venni.
Autópálya tempónál hangosnak mondható a szélzaj és a motorhang?
-
tboldi
nagyúr
válasz
Peti78 #65273 üzenetére
Üdv!
Kiindulásnak: vezess.hu cikk + kiegészítés tőlem
Illetve még annyit írnék hozzá, hogy van még egy ritka típushiba, a fojtószelep alatt van egy sárga vezeték, ami kissé feszesen van elvezetve, és ennyi idő után előfordulhat, hogy elszakad, ami miatt nem megy az autó. A megoldás, hogy bele kell toldani pár centit, és utána el is lehet felejteni, hogy valaha volt ilyen. [link]
Továbbá a csak a 0W20, 0W30, esetleg 5W30 olajokat szereti. Ha a Magyarországon méltán népszerű 10W40-nel használják, akkor előbb-utóbb lehet keresni bontott motort, ami meg ugye elég kétes eredetű.Felszereltségi szintek (facelift után)
Bár régiónként lehetnek eltérések, pl. a németekben nemigen van AUX-csati, de viszonylag könnyen pótolható.A MY a Model Year rövidítése, vagyis a MY05, MY2005 a facelift utániakat hivatott jelezni, de az eladók előszeretettel ráaggatják arra is, ami nem az, illetve sokat hirdetnek ES-ként, ami ugyancsak nem az.
Amiért érdemesebb facelift utánit venni:
- volt valami visszahívás a régiekre a hengerfej miatt, amit vagy elvégeztek, vagy nem, de minden 2005 utániban már a javított verzió van;
- a fl utáni 1.4-esekben nem elromlós rádió és digitális klíma van;
- a fl utáni 1.4-esek nagyobb fékeket kaptak;
- a fl utániak mind nagyobb, hatékonyabb motor- és klímahűtővel rendelkeznek.Hirtelen ennyi jutott eszembe.
-
Clark78
tag
válasz
tamas.varga5 #65270 üzenetére
Igen, szerintem is premium előfizetés kell hozzá. 1790/hó
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
Vennék egy Honda Jazz-t. 2002-2008-ig tartó jöhet szóba. Úgy olvasom, hogy 2004-ben volt modellfrissítés. Történt akkor valami lényeges ami miatt érdemes a 2004 utáni gyártást venni? 1.4-es motorban gondolkodunk.
Keresgettem, bár nem sokat, hogy a felszereltségi szintek tekintetében mit jelent az ES, LS, LS MY, ES My, satöbbi.Van amire kifejezetten érdemes odafigyelni ennél a típusnál a szokásosokon kívül?
A válaszokat köszönöm! -
Ispy
veterán
válasz
tamas.varga5 #65270 üzenetére
1.0 vagy 1.5? Igaz, a kérdésre nem tudom a választ.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Vasshammer #65266 üzenetére
Az enyémnek is van hidegen egy hasonló enyhe kalapálása, de ha már üzemmeleg, gyakorlatilag elmúlik. És az időjárás romlásával pedig egyre jobban lesz majd hallható indítás után.
A videót hideg vagy meleg motorral készítetted?
-
tamas.varga5
tag
Sziasztok,nem túl rég vagyok boldog tulaja egy 10.gen Civicnek. Az Android auto alkalmazással kapcsolatban szeretnék kérdezni. Amikor el szeretném indítani a Youtube music alkalmazást, azt írja,hogy frissítsem a youtube fiókomat. Ezt hogyan tehetem meg, esetleg csak prémium előfizetéssel működik? Köszi
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
FollowTheORI #65267 üzenetére
Aki mindent összefirkál festékfilccel?
(Majd otthon megnézem én is a videót.) -
válasz
Vasshammer #65266 üzenetére
Szerintem szelep vagy vezérlés, esetleg valamelyik csapágy... de nem érdemes találgatni.
Én ide hordom a Jazz-em: [link] Bp Kőér utca 6.
Az "indexes fórumos Jazz szaki Attilához"-hoz...
(aka:wastegate)
-
Vasshammer
tag
Sziasztok!
Tárgy: Honda Jazz GD1 (2008) Egy ideje már alapjáraton jól hallható (de mostmár menet közben is, sajnos) fémes kattogásra lettem figyelmes. Már eléggé "dízeles" hangja lett kocsinak. Alapjáraton ütemes, gázadásra minimálisan halkul és felgyorsul az ütem
Szelepállításon volt szervizben, új olajat (meg mindenfélét) most kapott, 5W-40 Aral High Tronic ment bele, azt hiszem.
Próbáltam most itthon lokalizálni, mintha alulról jobban lehetne hallani és talán a szíj valamely görgője felöl jönne; de ez csak gyenge tipp.
Szerelő nem tudja megmondani mi lehet, azt mondja használjam így baja nem lesz. Viszont engem nagyon idegesít, szerintem nem "természetes" hang.
https://youtu.be/Mb9hQpJJqcQ
Van tipp mi lehet? Illetve dél-pest, Pest megyében kihez lehetne vinni?
Köszi
VH -
yodamester10
őstag
válasz
tboldi #65262 üzenetére
Igazából két gyermekes anyukának teljesen mindegy milyen rövidítés van a Jazz felirat után.Kicsi városi cirkáló kell nagyjából megbízható néha 120km-es kiruccanásos utakra de az elsődleges az ovi és a suli + munkahely cirkálás.Rengeteg az eladó Jazz nehéz a választás persze mindegyikre kell költeni.
-
szacsee
nagyúr
Mennyire javasolt, vagy kerülendő ez a módosítás?
2.2 i-CTDI hosszbordás szíj módosítása, nálam a gyári verzió van még.
Amit látok a képről, hogy lehet tehermentesíti valamelyest a generátort, viszont a főtengely hosszbordás szíjtárcsáján csökken a felfekvő felület. -
tboldi
nagyúr
válasz
yodamester10 #65260 üzenetére
A km és az ár rendben lehet, viszont ez egy LS, nem ES, mert hátul kurblis az ablak és a vezetőoldali ülés hátulján nincs zseb. Illetve a hátulja törve lehetett, mert facelift előtti csomiajtó van rajta, ezen nem kellene kulcslyuknak lennie, meg a hézagok sem tűnnek egyenlőnek a lámpáknál. És ez kínai gyártású már, a tapasztalatok szerint a klímakompresszor gyakrabban megy rajtuk tönkre, mint a korábbi japánokon.
Amúgy tekert Jazz-zel én még nem találkoztam. Azt tudom, hogy az ECU-juk nem írható utólag - lehet, hogy a km-óra állása sem módosítható?
............................................................ -
Micsurin
nagyúr
válasz
yodamester10 #65260 üzenetére
El kell vinni átvizsgálásra és az állítólagos futásra tojni, az a számláló mutathat akármennyit mégis zéró kihatással lesz az autóállapotára. Főleg a Jazzek esetén amik németeknél szerintem az életük java részét a kindergarten és az arbeitsort közt tették meg hideg motorral.
-
yodamester10
őstag
Újból itt
Nehéz eset a hölgy ismerősöm az autó vásárlással kapcsolatban.
Találtam egy újabb példányt ez valós km lehet és ár korához és felszereltséghez?
[link] -
szacsee
nagyúr
válasz
tboldi #65255 üzenetére
Ki-bekapcsolást a ventilátor műveli, a toronycsapágy felől egy hangosodó csapágyhang hallatszik, eddig nem tűnt fel. Betudtam annak, hogy a dízel hangosabb (benyáról váltottam).
Most, hogy kezdem figyelni jobban, mi mitől megy jönnek elő az apróbb dolgok, amik vásárláskor fel sem tűntek.
Hosszbordás szíj ha nem ad ilyen hangot, akkor valamelyik feszítő lehet, vagy a generátor, leveszem a hosszbordás szíjat és meghallgatom.
Szíjat is cserélek, vele együtt mit illene még a görgőn kívül?
Vízpumpa is, vagy csak ha hallatja magát?
F Astránál nem játszottam, bár ott utángyártott vízpumpa+ görgővel megvolt 25000Ft-ból Gates szíjjal az olaj, szűrő és a vezérlés csere. -
#04331520
törölt tag
Azt lehet tudni, hogy ennek ki a gyártója?
-
-
szacsee
nagyúr
Köszi!
Várom már a cuccokat, tudok egy kicsit bütykölni.
Rég kentem úgy is össze magam.
tboldi, ha már szóbahozta. ha egy helyben beindítom a klímát és egy kicsit morog valami, aztán egy ideig elhalkul, utána megint morog, megint semmi. Először kinyomócsapágyra gyanakodtam de a jobb torony felől jön.
wolperting emlegette a relé hibát, meglesem műszerrel, hátha az lesz a hunyó.
Aliról érdemes betárazni még valamiből? -
tboldi
nagyúr
válasz
FollowTheORI #65250 üzenetére
és (#65251) rothfb:
Csak enyhe jobb kanyarokban hallottam, amikor pont arra a csapágyra terhel rá, ami kapott egyszer egy jókora hőkezelést a beszorult fék miatt, ezért gondoltam, hogy az.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- ShieldUp Fóliavágógép tartozékaival
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Samsung Galaxy A8 2018 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tuningold PC-det most! Szupergyors G.SKILL RAM AKCIÓ Kèszleten!
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest