Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz BlacKSouL #48948 üzenetére

    Profi szakember egy készüléknek mindig az eredeti, gyári állapotát igyekszik visszaállítani. Laikusok szoktak ilyen bátrak lenni, hogy az egyszer már megtervezett szerkezetet újratervezik.

    Persze, vannak esetek, amikor egy konstrukciós hibát ki kell küszöbölni, de az meg pont nem ilyen kezdőnek való munka, aki így gondolkodik egy reléről, tévesen.

    Relének egyébként nem szokott ilyen baja lenni, beéghet az érintkező, megszakadhat a tekercs, vagy kilazul a lábforrasztás a panelből, esetleg nehezen látható hajszálrepedés is keletkezhet. Legtöbb esetben cserélni is felesleges, elég az érintkezők közé rakott polírpapírral felcsiszolni, beállítani, kész. De a kattogás más téma, nem emiatt van.

    DC-motor irányváltása, polaritáscseréje a képen látható relé összes kivezetésének bekötésével lenne megoldható, de akkor még külön kellene egy ki-be kapcsoló is.

    Vagy lehet az irányváltás félvezetőkkel kapcsolt is, szokták figyelni a motor áramát is, így túlterhelésre leállhat, irányt válthat.

    Ha érzékeli (beszámítja) a motorral párhuzamosan kötött izzó áramát is, akkor azt nem lehet kihagyni, vagy amellé kell még rákötni a LED-et is. Vagy betenni kisebb izzót, plusz a LED.

    De sokféle konstrukció elképzelhető, így látatlanban csak találgatni lehet.

  • PHM

    addikt

    válasz BlacKSouL #48948 üzenetére

    Első körben a tápfeszültség ellátást nézetném meg egy hozzáértővel,
    lehetőleg nem a korábban említett "hobbielektronikus" emberkével.
    Ő ugyanis ahelyett, hogy a hiba valódi okát derítette volna fel, csupán
    tüneti kezelést alkalmazott a relé cseréjével.
    Ha a tápfeszültség rendben, utána lehet tovább lépni:
    - Megfelelőek-e a relék az adott tápfeszültséghez?
    - Rendben van-e a vezérlésük? Stb.
    Nekem gyanús, hogy ha hagyományos, trafós a tápegység, abban
    vagy az egyenirányító hibásodott meg, vagy a fő pufferkondi száradt ki.

Új hozzászólás Aktív témák