Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Sziasztok, tudtok javasolni olyan oldalt, ahol az általános garanciális feltételekről lehet olvasni? Mármint pl. mikor kérhető a vételár, csere feltételei, (javítási)határidők, stb. Fogy. védelem honlapján nézegettem, de ott nem láttam erről infókat, pedig régebben mintha lett volna.
Illetve egy konkrét kérdés: egy aránylag komoly túracipőnk szétment, visszavittük, majd szóltak, hogy az árát levásárolhatjuk (egyelőre ennyit tudok). Ez gondolom a számlán szereplő vételár (talán 25e). Ha nem tudnak ugyanilyet adni (gondolom, ezért mondtak levásárlást), és nem is találok megfelelő cipőt (avagy bármit, ami onnan érdekelne), úgy kérhetem a termék teljes árát, igaz? Ha a vételárnál kevesebbért akarok vásárolni (tehát 25-e helyett pl. 20e-ért), akkor ugye a fennmaradó összeget kötelesek kifizetni (tehát 5e-t)?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Ariadne #3280 üzenetére
Köszönöm, én ezt az oldalt találtam, de itt nem volt sok minden... [link]
Amúgy mi is fél évre emlékeztünk, de erre 1 év volt (az enyémre meg 2, túracipőknél többet szoktak vállalni, jobb helyeken) - de a lényeg úgyis az, hogy elfogadták (mint hibás terméket), de cserélni/javítani nem lehetett, így marad a levásárlás/kifizetés.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok, itt olvastam a webshopok esetén a 8 napon belüli elállás jogáról, amikor is a vevőnek kell fizetnie a szállítás költségét - ez egy olyan indoklás esetén érhető is, hogy "de azt hittem kék a hűtő polca és nem fehér", de ha teszem azt gyárilag (vagy szállítás során) hibás / sérült terméket kapok, akkor az még mindig ugyanez az elállás jog és annak feltételei, vagy erre van külön garanciális szabály? Gondolnám, hogy más, hiszen nem elállok a szerződéstől, mert igényt tartok a termékre, csak épp egy hibátlan darabra. Na most, ha gagyi cuccot kapok, nehogy már nekem kelljen szállíttatni, ugye.
Kiszállításnál mindenképp meg lehet oldani, hogy kinyissuk, megnézzük a terméket? Egy hűtőt vennénk, húgy tudom, annál még a bekapcsolásig egy ideig kell várni (?) ...
Mit javasoltok, mit csináljak kiszállítás/átvételkor? Mi van, ha esetleg eleve hibás, vagy pár napon belül meghal a gép? Elérhető, hogy a webshop saját költségére szállítsa el (és hozzon egy újat), vagy ez a márkaszervizt terheli? Esetükben ingyenes, vagy fizetős a csere?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Azt hiszem ez a válasz a kérdésemre, az ÁSZF-ből:
Az árucikkek cseréje:
Ha a megrendelt árucikk hibás, esetleg a szállítás során megsérült, akkor azt az Elektropark Kft. díjmentesen kicseréli. Abban az esetben, ha ezt a lehetőséget nem kívánja igénybe venni, a termék vételárát visszatérítjük Önnek. A meghibásodás igazolásához a garanciális szervíz szakvéleményére van szükség. Az Elektropark Kft fenntartja a jogot, hogy amennyiben egy címről visszakapja a küldeményt, akkor a kiküldés újbóli kérésére a megrendelést csak előre fizetés esetén teljesítse.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Ritka nagy hülyeség ebben a formában, szerinted akkor miért árulnának külön alkatrészeket?
Ha vettél egy komplett konfigot, amit a bolt rakott össze (vagy egy gyártó pl. Dell, HP), akkor arra úgy, egyben van garancia, ezért nem lehet megbontani pl. bővítés, vagy szerelgetés céljából, bár ha egyezkedsz a bolttal, biztos meg lehet oldani.
De nyilván annak, hogy magad összeválogass alkatrészekből egy konfigot, semmi akadálya (sem garis, sem egyéb szempontok miatt, de persze a kompatibilitásra neked kell figyelni).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz Ariadne #4343 üzenetére
Ugyanezt írtam én is...
"nem kötelezhetnek arra, hogy levásárold" így tehát "vagy megjavítják, vagy cserélik", és ha ezt nem lehet, akkor "visszaadják a vételárat, vagy levásárolod" ez meg a te választásodtól függ, ha ott akarnál vásárolni, miért kérnéd a vételárat? Ez egyszerűen csak egy lehetőség, direkt ezzel kezdtem, hogy erre nem kötelezhetnek, de van rá mód.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok, visszaolvastam, nem tudom, jól szűrtem-e le, ki tudnátok javítani?
Hibás cuccnál 3 napon belül egyből kérhetsz cserét - később javítást vagy cserét, ha utóbbi nem okoz aránytalan többletköltséget. Vagy ha az sem lehet, akkor van, hogy pénzt visszakapsz, amit vagy elköltesz - vagy nem, de erre semmiképp sem kötelezhetnek (erről nem láttam infót az első postban).
Indoklás nélküli elállás a vásárlástól csak webshop esetén lehetséges, és ott erre van 8 napom, míg "boltnál" (házhoz szállításnál is?) semmi ilyesmi.Akkor pl. ha nem pixelgaris monitort veszek egy boltban, de pixelhibás, akkor azt sem 3 napon belül, sem egyéb módon nem tudom visszaviszi javításra/cserére, akkor sem ha nem tudtam a boltban kipróbálni?
Próbára amúgy van jogilag lehetőségem, vagy boltfüggő? Csak, mert úgy láttam arra hivatkozva nincs 3 napon belüli visszacsere, mert személyesen át tudtam venni a cuccot - ám de nem láttam kipróbálva (futár esetén sem...?).
Szintén pixelhibás monitornál, ha webshopból veszem, mi a helyzet? Ha van rajta p.hiba, akkor vissza lehet küldeni? Vagy azt mondják, hogy ők hibátlant adtak el, és a hiba nálam keletkezett, ami nem is garis probléma, így már nem veszik vissza?
Mi számít webshopnak? Pl. ipon-nak van boltja, ahol személyesen át tudom venni, netes vásárlás esetén is. Vagy akkor az átvétel módja a kérdéses?Előre is köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sasa311 #5164 üzenetére
Arra gondolok, hogy ha egy monitorra nincs pixelgari, ám p.hibás, akkor ugye elvileg az az én bajom - de pl. "webshop" vásárlás esetén mondhatnám azt, hogy 8 napon belül elállok a vásárlástól? Vagy ha látják, hogy p.hiba, akkor mondhatják, hogy a termék hibás, és nem veszik vissza, de nem is javítják, mert a gari erre nem terjed ki? Vagy milyen feltételei vannak a 8napon belüli elállásnak?
Nem-webshop esetén akkor nincs mód semmilyen (3 vagy egyéb napos) elállásra a szerződéstől, ha "hibátlan" a termék (vagy nem pixel gari, de p.hiba esetén)?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sasa311 #5166 üzenetére
Köszi a választ!
... de webshop esetén nem érvelhetnek azzal visszaküldésnél, hogy "miattam" lett hibás a termék, és ezért nem veszik vissza?
Mert az hibának minősül, csak épp nem garanciális. Persze nem biztos, hogy megnézik a visszaküldött cuccot, de ha mégis, és a közepén virít egy piros pixel, akkor azért gyanakodhatnak, hogy amiatt küldtem vissza, ilyenkor is kötelesek visszafizetni, vagy mondhatják, hogy hibás terméket nem tudnak visszavenni?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Ren Hoek #5171 üzenetére
Pont monitorokról beszélgettünk korábban, úgy az szűrtem le, hogy ott a pixelhiba nem minősül (garis) hibának, így nem reklamálhatsz (kivéve direkt pixelhiba-gari esetén - nem tudom, ez fényképezőnél is így van-e, gondolom). Ha neten rendelted, akkor 8 napon belül visszaküldheted.
De javítsatok, ha rosszul mondom.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
PCLand webes rendelésnél el kell fogadni az alábbi feltételeket:
...
7. Pixelhibás monitort, notebookot PCland Online Kft nem vesz vissza a 8 napos visszavásárlási kötelezettségen belül, kizárólag gyártói garanciális ügyintézés céljából.8. Pcland a törvényben elõírt 8 napos visszavásárlást teljes áron csak abban az esetben vállalja , ha a termék honlapon feltüntetett paramétere (vagy gyártói honlapon elérhetõ paramétere) nem felelne meg a valóságnak, alkatrészként nem volt beszerelve, eredetiként visszaállítható csomagolásában új termékként értékesíthetõ.
...
Szerintetek ez jogszerű? Ha ezek után mégis reklamálnék, mert az ajándékba vett, kibontott termék mégsem megfelelő, visszavennék?
Lehet egyáltalán ilyen kikötést alkalmazni? Ha el is fogadtam, utána még jogomban állna reklamálni, nem? Mármint a feltételeiktől függetlenül.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sasa311 #5228 üzenetére
Én is így gondolom. Egyelőre semmi gond nincs, csak úgy meglepett, mikor átfutottam a leírtakat.
Más: teszkóban szereztem egy 1300Ft-os hajszárítót (mert olcsó, meg kicsi, meg mittomén), a vevőszolgálatos hölgy azt mondta, hogy fél év szavatosság van rá. Ha jól emlékszem. Vagyis nem 1 év garancia, mint műszaki berendezésekre? Sajnos nem tudom, ez pontosan hogy van...
mod: átfutva az első hozzászólást, végül is hajszárító nem is szerepel... mondjuk ezt kiírhatták volna a boltban, nekem természetesnek tűnt az 1 év.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sasa311 #5231 üzenetére
Na jó, de itthon meg van már ~8 éves hajszárítónk, akkor tartós vagy sem? Vagy nem tudom, miért ne lenne, nem cserélgeti az ember évenként, ahogy pl. vasalót, botmixert, kávéfőzőt, stb. sem. Szerintem a legtöbb gyártó is ad rá egy évet, mert miért ne. Ezért sem értem, ez miért csak fél. Kétlem, hogy a mellette lévő, 10ezres pl. Philipsre is csak fél év lenne - akkor viszont miért nincs ez feltüntetve?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szeretnék venni egy usb-s dvb-t tunert, ám nem tudom, hogy nálunk elég lenne-e a hozzá adott antenna, hogy normálisan fogjuk az adást.
Szóval ha megveszem, és mégsem tudom megfelelően használni, akkor webshop esetén 8 napon belül gond nélkül vissza kell, hogy adják a pénzem annak ellenére, hogy kibontott, használt termékről van szó?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Infopatika oldalán olvastam ezeket a feltételeket, a 8 napos visszavásárlással kapcsolatban:
Feltételek:
- Minden a fentiekkel kapcsolatos költséget a vevő vállal (szállítási díjak, adminisztrációs költségek, stb.).
--> Ha személyesen intézem, akkor ez mit jelent? Nincs szállítási klts., de mi lehet az adminisztrációs?- A termék csak az eredeti csomagolásban, az összes tartozékkal és az eredeti garanciális okmányokkal együtt fogadunk el.
--> ...tehát nem probléma, ha a csomagolást felbontom? Ilyen műanyag fóliáknál, amit biztos nem tudsz visszazárni, mi a helyzet?- Sérült vagy erősen használt állapotú készülék esetén az eladó kártérítést állapíthat meg vagy megtagadhatja a visszavételt.
--> Ez gondolom rendben...- Vételárat a visszaszolgáltatást követően 30 napon belül térítünk vissza.
--> Nem kötelesek azonnal visszafizetni?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Én úgy tudom amúgy akkor is, ha hibás, és a hibát nem te okoztad - az első három napon belül biztos.
Egy pixelhibás monitort is elvileg vissza kéne vegyenek, tudtommal
Jelen esetben passz... Inkább levenném, vagy nem tudjátok? Nincs valami hard reset, bios update, ami törli?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok, egy weboldalon ez áll: [link]
A 8 napos elállási jog csak a futárszolgálattal küldött termékekre érvényes, amit személyesen boltunkban, illetve kollegánktól veszi át, arra NEM ÉRVÉNYES A 8 NAPOS ELLÁLÁSI JOG!
Ez kb. lényegtelen, nem? Mármint (bár így lenne benne logika szerintem) úgy tudom, ha webshopból, neten adom le a rendelést, akkor az átvétel módjától független az, hogy érvényes-e a 8 napos elállás joga.
Még csak keresek telefont, nem vásároltam náluk / nincs gond ebből, csak ahogy nézegettem a webshopokat, ez úgy meglepett, és inkább rákérdezek, jól emlékszek-e.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
-
harry
veterán
válasz koxos:8] #6700 üzenetére
Úgy tudom, igen, lásd, Dell: [link]
Gondolom nem Premium Panel Guarantee van hozzá, így az "All Other Dell Monitors"ba tartozhat, ám így is csak 6 a megengedett, ha jól értem.
Másfelől, úgy tudom Dell szervizgari vonatkozik ezekre, vagyis akkor velük kell felvenni a kapcsolatot, nem a kiskerrel... de nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Pénteken vettünk egy hangfalpárt, de a jobb membránnal valami gond lehet, kicsit több basszusnál zörgött (a bal nem, és nyilván nem lett széthajtva, csak kipróbáltuk, több konfigurációval is).
Szóval öcsém visszavitte, ahol - ha jól értettem - továbbküldték a szerviznek, mivel ők csak webshop-átvevő hely, és ki kell vizsgálni, hogy tényleg van-e hiba, ma/holnapra ígértek valami választ, átvételről kaptunk papírt.Na most nem teljesen értem: ha hibás a termék, és három napon belül visszaviszem, nem kötelesek kicserélni / pénzt visszaadni egyből? Elküldik vizsgálgatni? És ez mennyi ideig tart? Javíthatják, vagy kötelesek cserélni? Akkor ez most miben lenne mégis más, mintha később, a gari idő alatt bármikor meghibásodna? Ennek a három napos dolognak valami előnnyel kell járnia, különben nem látnám értelmét, ha ugyanazt az utat járja végig, mint egy fél év után bedöglött cucc...
Illetve, mi elvileg a webshoppal állunk szerződésben, és nem a szervizzel, igaz? Tehát nem küldhetnek el, hogy a szervizt hívogassam, mert ők csak egy iroda (aztán mondjuk, lehet jobban járnánk)? Ha azt mondják, hogy még ennyi-meg-ennyi idő, meg majd cserélik, meg még húzódik, mik a lehetőségeim? Szerintem ezt nekünk nem kell végigbohóckodnunk, tekintve, hogy nem általános meghibásodásról van szó, hanem gyárilag nem stimmelt valami, és azonnal adjanak egy másikat, mert használnánk, azért vettük...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bullseye #8146 üzenetére
Most mindenesetre a szervizben nézik, ha jól tudom, így ezzel sok mindent nem tudok csinálni... holnap ha nem hívnak, biztos megzargatom őket, hogy ez így bizony nem jó.
Webshop: igen, de egyrészt azzal elhúzhatják 30 napig a dolgot, másrészt nekünk kéne a cucc, szóval a csere lenne ideális (avagy úgy tudom, máshol drágább, vagyis úgyis újrarendelnénk itt, de nem szeretném bonyolítani, adjanak egy újat, és kész).
Ha mégis elállnánk a szerződéstől, egész egyszerűen kérjük a pénzt, és kb. semmit nem mondhatnak ellene, igaz? Ilyen, hogy használva volt, kinyitva, mit tudom én, nem lehet kifogás, jól tudom? Elvileg le lett adva az egész cucc, dobozzal, mindennel. És 8 munkanap számít, ugye, vagyis akkor még jövőhét kedden is jelezhetnénk adott esetben?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz sasa311 #8151 üzenetére
Az azért elég gáz, és ha most hetekig ülnek rajta, akkor mi van? Nem állhatok el a vásárlástól úgy, hogy azonnal kérem a vételárat? És itt nem a 8 napos webshopos dologra gondolok, mert tudom annak van 30 nap határideje, hanem direkt erre a 3 napos időszakra.
Vagy, ami nekem érdekem, hogy hozzanak egy újat, még a szerviz visszajelzése előtt? Hisz amúgy is ezt kéne, lévén, hibás... Ha meg ők hibátlannak ítélik, akkor egyszerűen vegyék vissza 8 napon belül, mert meggondoltam magam...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
A szervizesek meg azt mondták, hogy ők nem hallanak semmi furcsát... mondták, hogy ha gondoljuk, menjünk be, mutassuk meg mi a helyzet - és hát jobbat nem tudok, ez lesz, és ha előjön a hiba, akkor hibás és kész, ha nem, akkor meg örülünk. Akkor lehet para, ha sikerül reprodukálni, de nem ismerik el hibának... mondjuk akkor meg webshop 8 nap él még, hiszen nem telt az idő addig, míg le volt adva.
Csak épp igen kellemetlen, hogy emiatt el kell utazni Üllőre... de jobbat nem tudok, lehetne bizonygatni látatlanban a hibát, vagy visszakérni és meghallgatni, vagy alapból elállni a szerződéstől. De talán a személyes tapasztalat lesz a legjobb, elmenni és megnézni.Ugye, nem számíthatnak fel szervizdíjat arra, hogy bevizsgálták, de nem találtak semmit?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jogilag nem, itt mondták: [link], illetve logikusnak is látom, hiszen hivatalosan is leadtam a terméket (van átvételi elismervény), azóta nem volt alkalmam használni... de ha oda kerül a sor, gondolom nem ártana tényleg alátámasztanom valamivel.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest