Hirdetés
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
randras_83
addikt
használtpiachoz: én most cseréltem le az asszony T4-ét egy T5-re mert elég kellemes áron jött szembe, az eladó korrekt volt, a váz is. Viszont a T4 eladásával nem volt kedvem vacakolni, így 220Volt lett a vége, valószínűleg jobban is kiszállhattam volna a belőle, de se időm, se kedvem nem volt hozzá, illetve a T5 ára kompenzált. De pl az XH1 markolatom fogalmam sincs mióta van bent a 220-nál. Döglöttnek nem mondanám, mondjuk én csak az agyszámjegyes T vázakkal kapcsolatban tudok nyilatkozni.
Viszont jelenleg se vázban, se obiban nem nagyon van olyan amire ugranék. -
Stauffenberg
nagyúr
De csak a hasáb vázakkal történik ez. A T-vázak aránylag oké áron mennek, így állnak elő az anomáliák amikről írtam a múltkor is, hogy valaki X-E2-től akar szabadulni 230-ért, míg X-T3-at kapsz 250-ért és nagyon nem egy súlycsoport.
Bár én egyre kárörvendőbben nevetek azon, hogy a hasáb vázakat már inkább csak hirdetik ennyiért, nem pedig eladják.
-
hemaka
nagyúr
Eleg nyomott aron veszik meg a turelmetlenektol, megnezik mukodik-e, csekkoljak a tartozekokat, befotozzak, aztan annyi. Egy jol arasitott 100s-t vettunk toluk meg tavaly, a szenzor konkretan ossze volt maszatolva, de olyan szinten telibe, mint amit nedves torlokendovel takaritottak meg. 😂
Ijk
Szerintem sonyra a 20-70 tok jo kirandulos, nyaralos, varosnezos obi. A 20-as vegen elegge hordo, de korrigalva teljesen oke. -
juliensorel
őstag
Igen, bár a Leica és a Zeiss ZM optikák élőben kifejezetten könnyűek és aprók korabeli slr társaikhoz képest. Meg gondolom a voigtlanderek is de még egy se volt a kezem ügyében.
Viszont van nekem egy 7artisans 28 1.4, na az kb nehezebb mint maga a Konica Hexar RF váz, konkrétan egy "masszív tömör nehéz kő", pedig a gép sem könnyű egy Leicahoz vagy Minolta CLE-hez képest
-
Mr.Csizmás
titán
konica hexagon AR 28 - kicsit szűkebb, de fain rangefinder. bár ebből a vonalból a 40/1.8 AR a legjobb, olyanom volt, imádtam. (persze átalakító köll, de legalább nem a buci orrnehéz M42 kit lesz belőle)
vagy M-Hexanon dual 21-35/3.4-4 (igen, zoom rf!), de olyat élő ember még nem látott szerintem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem keress egy vintage 24mm-es objektívet. Minolta, Olympus, Pentax bőséggel van eBay-en.
De én még messzebbre mennék: Keress egy 35mm-est és mellé egy speedboostert és akkor megkapod a képmező széleit is.
Akkor legalább kitaposod előttem az utat, hogy melyik manuális speedboostert érdemes megvenni.
-
-
madgie
titán
Nem lottózok, így nehéz lesz
De amúgy nagy okom nincs a panaszra, nemrég az oszakai világkiállítás Magyar Pavilonjáról vágtam videót, év elején Münchenben voltunk a világ legnagyobb építészeti kiállításán három standot vinni fotóban/videóban, meg azért itthon is ott vagyunk szinte minden nagyobb projektnél (a Hungaroringen is voltunk idén pl). -
madgie
titán
Akkor még főként hobbi volt a fotózás, meg mellékes, így szívesebben vettem fényképezőt a kezembe a szabadidőmben. No meg most itt a két gyerek is...
Nagyon keveset fotózok amúgy is, főként videó meg vágás a melóm.
Remélem ha nagyobbak lesznek és lesz végre értelmezhető szabadidőm, akkor kicsit visszatérek arra, hogy olyat fotózzak, amit szeretnék, nem olyat, amiért fizetnek -
-
juliensorel
őstag
Anno 2010 körül mi tanítás után minden nap jártuk a várost bringával (egy műveszeti suliba jártam akkoriban film szakra), a legdzsungább környékekre is bementünk rendszeresen, valahogy nem féltünk semmitől, közben persze ment a sörözgetés stb, azt hittük mienk a világ. Az volt az igazi street fotózás az én felfogásomban.
Soha nem kötöttek belénk sehol, sőt a kisebbségek sokszor egészen barátkozóak voltak Mindig volt valami olcsó analóg gépem, néha a digit is elővettem, de alapvepvetően az analóg volt a nagy szám akkor, suliban volt labor is, magunknak hívtuk, nagyítottuk a fekete-fehér filmeket. A képek nagy része már nincs meg scannelve, de a filmek megvannak, egy ideje tervezem, hogy majd csinálok egy szkennelő archiváló maratont egyszer végre. Ma már ezt nehezen tudom elképzelni 3 gyerekes apaként, de azért még vágyom rá mai napig, hogy ilyen felszabadultan elmenjek fotózni ahova csak akarok. Na mindegy majd ha nagyobbak lesznek a gyerekek
-
Stauffenberg
nagyúr
Én főleg Budapesten és külföldi nagyvárosokban streetelek, ha egyedül vagyok (és legtöbbször igen, társaságról időnként leválva) nem megyek olyan környékre, ami kicsit is diszkomfortos. Nekem a streetezés 51%-ban esztétika és 49%-ban dokumentarizmus.
Budapesten is tudnak lenni olyan helyek, ahova legfeljebb egy Sony A6000-el és valami filléres objektívvel mennék, ha bármi történne, ne egy fél vesével ekvivalens értékű cucc bánja, csak egy "filléres" szar, amihez még érzelmileg sem lehet kötődni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Utcai fotónál gyakran has magasságból fotózok, megdöntött LCD-vel, így kevésbé vagyok feltűnő. Saját tapasztalat, hogy az oldalra kihajtott LCD mindenki számára azonnal üvölt, hogy "IDENÉZZ, ÉPPEN FOTÓZNAK", míg a gép mögött megdöntött LCD-vel ez sokkal kevésbé jellemző. Pedig egy mattfekete Panasonicról váltottam egy ezüst Fujifilm X-T3-ra, papíron utóbbinak kéne feltűnőbbnek lennie, mégis inkább a Panával bámultak meg gyakrabban.
Csak egy kis kontextust akartam adni, nekem miért vízválasztó. Nem megoldhatatlan az oldalra kihajtott LCD-vel sem, de a feltűnő(bb) megjelenés mellett a komfort sem jó, ha csak meg akarom dönteni, ahhoz ki kell teljesen hajtani és elforgatni felém, míg az X-T3-on csak mutatóujjal billentek rajta egyet (és nem mellesleg sokkal masszívabb a szerkezete, mint az a kis picsányi csukló ami az oldalra kihajtós LCD-n van).
-
kerobi
senior tag
igen a 8mm mar tul szeles. 3rd party lencse lett vegul sok teszt megnezese után. kb 60e ft hasznaltan es eleg éles es fenyeros. Cine lencsekben is gondolkoztam pl Meike 10 t2.2. Majd meglatom ez hogy muzsikal
-
Nagyon negatív a hozzáállásom azt elismerem, de szerintem ezzel a géppel kár volt kijönni. Nem azért, mert képek alapján ronda, hanem azért, mert egy észrevehetetlen piaci jelenléte lesz, cserébe elveszi a gyártókapacitást azoktól a gépektől, amiket tényleg megvennének. Akkor majd egy X100 vázra másfél-két hónap helyett* 4-et kell majd várni?
*nem tudom valójában mennyi, csak tipp.
-
hemaka
nagyúr
Kf-en az iso 3200 olyan, hogy eszre sem veszed, hogy annyin keszult a foto. 😂
Csak nagyjabol neztem meg, de t5 es 50s, 40megapixelre kicsinyitve, ha nem pixelezel, akkor kf iso 6400 es apsc iso 400 kozott -azonos jpeg beallitasokkal - kb 0 a kulonbseg. De ha ranezel a dp tesztfotora ott is latszik, sot meg megkockaztatom ott a t5 400on meg rosszabb is. -
Pimpa
tag
Mégsem jött be a Tamron? Én amikor próbáltam, akkor olyasminek éreztem vagy inkább jobbnak képélességben mint a Fuji 16-80-t. Csak annyi pénzt amennyibe kerül, annyit nem adtam volna érte (A Fuji is csak 165 ezer volt használtan). Szóval nekem 300 ezerért nem kellett. De 150-ért elgondolkoznék rajta, mert fényerősebb és jól jön az sokszor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha az objektív lencséi szép tiszták, mechanikailag finoman jár, rekesz nem ragad, csatlakozók nem korrodáltak, nincs abuzlásának nyoma (pl: szoruló szűrő menet, kotyogó bajonett), teljesen mindegy hány éves.
Én sem tudom a használtan vásárolt cuccaimról, hogy hány évesek.
Persze előny, ha ismered a típust. Van egy Minolta Maxxum 7000-es gépem, pontosabban kettő. A másodikat lényegében egy Minolta AF 50mm f/1.7 objektív vásárlásakor kaptam grátiszba, gyönyörű esztétikai állapotban van (sokkal szebb a már meglévőnél), de az AF egy kissé bizonytalan és szeret sokat huntolni. A régebb óta meglévő vázam sokkal feszesebb, pontosabb és gyorsabb, ha ezt nem tudom, csak legyintek rá, hogy ez volt a világ első belső AF motoros fényképezőgépe és 1985 messze volt, hát nyilván ennyit tudott akkor a technika, miközben nem, csak valami baja van (koszos is a mattüveg, majd szétkapom egy takarításra).
-
Mr.Csizmás
titán
1st digit = Year: 1 = 2011, 2 = 2012, etc.
2nd digit/letter = Quarter:
I quarter = 1, 5, A, S, E, J, N
II quarter = 2, 6, B, T, F, K, P
III quarter = 3, 7, C, U, G, L, Q
IV quarter = 4, 8, D, W, H, M, R
Examples of determining the year and quarter of production:
Serial number 1Txxxxxx – the first position of the number – the number “1” means 2011, the second position of the number – “T” – means the 2nd quarter, accordingly the product was produced from April to June 2011.
Serial number 03xxxxxx – the first position of the number – the number “0” means 2010, the second position of the number – “3” – means the 3rd quarter, accordingly the product was produced from July to September 2010.
The production date itself is taken as the last day of the production quarter. Ie, if the camera is produced in the third quarter, the warranty period will be counted from September 30.
Also as I mentioned, if you use a good EXIF reader that shows it (such as EXIF Tool), you can find the exact date of production for a body as part of the internal serial number. It's a long number, with parts separated by spaces, but the build date is included in the form of year:month:day, e.g. 2017:04:27 (April 27, 2017).
Fujifilm Lens and Body serial number lookup by year and quarter of manufacture | FujiX-Forum -
hemaka
nagyúr
Ha három éves, akkor elméletileg az SN 2-vel kell kezdődjön.
X100Vi amit eladtunk, mindkettő 4-el kezdődött, tehát 2024-es gyártás.
50S: [kép] 2020. 3. negyedév
100/f2: [kép] 2024, 2. negyedévElméletileg ez a metódusa, ami valid lehet:
1st digit = Year: 1 = 2011, 2 = 2012, etc.
2nd digit/letter = Quarter:
I quarter = 1, 5, A, S, E, J, N
II quarter = 2, 6, B, T, F, K, P
III quarter = 3, 7, C, U, G, L, Q
IV quarter = 4, 8, D, W, H, M, R
-
Atomizer
tag
Néhány obival szeretnek össze vissza fókuszálni amikor végtelenre kellene. Nekem is csinálta a 23-as. Itt az illető másikkal teszteli, de ha a focus scale-t bekapcsolod, akkor látod amikor 3m-re fókuszál végtelen helyett. Jellemzően jó fényviszonyok között jött nekem elő, mintha rekeszelve keresné a fókuszt is, ahogy az élőképhez is behúzza. De ez csak tipp.
-
Stauffenberg
nagyúr
A teljes képes életlenséget okozhatja az AF is, legalábbis statikus témán néha enyhén félrefókuszál az AF-C, de az AF-S-re váltás megoldja. Az X-S10-ről most meg nem mondom, hogy az X-T3 vagy az X-T4 fókuszrendszerét örökölte-e, de X-T3-on biztosan megvan még ez a sajátosság (én mindig a témától függően kapcsolgatok AF-S és AF-C módok között).
Ez még egy régebbi AF-C algoritmus, ami igyekszik túlkompenzálni és a legkisebb kézmozdulattól is megpróbál elindulni valamerre, hogy rajta tartsa a mozgó célon a fókuszt, de visszakompenzál amint érzékeli, hogy a téma nem ment sehova. Ez az izgágaság néha enyhén életlen fotót eredményez. Hátha nálad is ez volt.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Sarki fénynek nem kell extrém záridő, inkább neked kell szerencse, hogy lásd és kellően intenzív legyen. A +/- 0 EV expo korrekció éjszakára nem ideális, túl akar majd kompenzálni. Szerintem menj full manuál módon.
Egy gyorsan mozgó, fényes aurorára elég 5-10 másodperc záridő, kevésbé intenzívekre meg 15-25 másodperc körül (ez nagyjából amúgy is annak a felső határa, amivel 13mm-en még csíkozás nélkül tudsz csillagot is fotózni).
-
taranis
addikt
Nemrég fejeztem be X-H2s és S5IIx használatával egy LUT packet, real time LUT-ok is lesznek a csomagban, csak még tesztelés alatt áll, ha érdekes lehet, szólok majd itt (fizetős cucc ez).
Mivel két eltérő vázról van szó, így nem lehet elvárni, hogy LUT-okkal mindig olyan lesz a Pana mint a Fuji. Teljesen másként reagálnak a fény változására, pontos match soha nem várható el (kivéve ha valaki reprodukálja pont azokat a fényviszonyokat és kamera beállításokat, amiben mintákat vettem = soha), de többnyire fehéregyensúly változtatással azért elég jól lehet közelíteni.
Mivel V-Log az alapja az egésznek (ami fotó módban is elérhető), ez egyúttal azt is jelenti, hogy Panán ISO 640 a minimum, szóval ezzel számolni kell. A másik, hogy sikerült bandinget előidéznem real time LUT-al, nem a LUT hibájából, szóval kérdéses, hogy amikor a váz ráteszi a képre a LUT-ot, akkor az a kép mekkora bitmélységű. Igaz én direkt arra mentem rá, hogy bandinget lássak, a valós életben talán ritka lesz ez.
Mindenesetre lehet Fujis színeket vinni Panára, csak az elvárásokat hozzá kell igazítani a technika adta lehetőségekhez. -
arn
félisten
Lehet a hiresen jo pana profilokat modosithatod
Amikor panaval fotoztam, eloszor probaltam a fujihoz hasonlo profilt keresni/csinalni, majd utana a fujis kepek nezegetesevel hasonlo eredmenyt kihozni. Ez sikerult is, de baromi sok kinlodassal. Amikor meg nem hasonlitgattam, total felrevitte az egesz sorozatot, pedig igy is sokkal tobb idot tolottem vele, mint a fuji vazzal. A vegen feladtam, aztan eladtam a fenebe az egeszet.
En szeretek gyorsan fotozni, es utanna a rawokkal bibelodni (fujinal se fotoztam sose jpgbe), de azert van a szint, amikor azt mondom, hogy ez igy nem ok - foleg ha a vegeredmeny idorol idore idore visszanezve nem jo. Gyakran visszamegyek par evet, ez megnezem a korabbi rendszerek kepeit, es ha azt tapasztalom, hogy hosszutavon visszalepes osszhatasaban, akkor inkabb rendszert valtok.
Pl amikor a lightroomban nem volt meg rendes fuji support, a c1 jobban bejott, es ezek a kepek utolag is tetszenek (2014 kornyeke). Ironikus modon a lr azota sokkal jobb lett fujival, a c1ban meg elcsesztek vmit, es azota nem is hasznalom. A masik, amit birtam, a pana szenzoros oly vazak jpg szinei, azt sose sikerult rawbol megugorni, es a sony szenzorokkal eltunt a magic, mar siman a rawbol ertem el a jobb eredmenyt.
-
hemaka
nagyúr
Most amugy se tudom mennyire van kereslet a fuji cuccokra, elnezve hogy minden csoves influenszer az x100v/vi-en kivul beleallt az osszesbe izombol.
SkyLine3000
Ha hasznaltan veszed jo aron, akkor ki lehet belole szallni bukta nelkul, vagy nagyon minimalissal. -
pethob
aktív tag
"Amúgy gondolkodsz, amikor ilyeneket leírsz?"
Nagyon barátságos stílus, amiben beszélgetünk..."Azt kívánni hogy minden, "szart-sem-tuda-a-fotózásról, tehetségtelen, kókler, béna embernek a kamera az csinálja már meg neki a képet..."
Erről szól minden automatizmus, amit valószínű Te is aktívan használsz! Az autófókusztól a fénymérésen át a filmszimulációkig, vagy a TTL vakuig."Az tenné be az ólajtó, ha a Fuji elb*szná a rendszerét egy ilyen cirkuszt a népnek AI fossal..."
<irónia>Ja, tökre szétbaszná a Fuji vázakat, ha a most is létező Advanced Filterek (toy camera, high-key, partial color, stb.) helyett/mellett lenne mondjuk egy jól használható automata éjszakai portré mód. Engem is szétenne az irigység, hogy az is tudna jó éjszakai portrét lőni, akinek fogalma sincs milyen manuális beállításokkal illetve milyen utómunkával kéne. Az meg különösen zavaró lenne, ha pont emiatt több kamerát adna el a Fuji... </irónia>
Kicsit furi/önző nekem az az érv, hogy ne legyen innovatív fejlesztés, amiről Te most azt gondolod, hogy nem használnád, mert anélkül is Te vagy a sztár.
Mindenkinek szól: Különösen irónikus, hogy megy a siránkozás, hogy a Fuji videós autófókusza milyen szar, nem éri utol a Sony AI támogatta megoldását, de közben többen kifejtik, hogy ne legyen AI a kamerában. Akkor most melyik?
De egy kicsit tovább is megyek, mert egyáltalán nem akartam itt (sem) az AI védelmére kelni. Ahogyan azt korábban Stauffenberg első témában írt válaszánál is írtam, én sem örülök az AI térhódításának. Valószínű öregszem, mint mindenki. (A saját munkámban sem, mert aki alkalmazza előnyben van, fel kell zárkóznom. - oktatáskutató vagyok) És nagyon off itt, de sok történész véli úgy, hogy az őskortól kezdve bármilyen technológia terjedésével az emberi társadalom csak veszített. (Tessék pl. Harari - Sapiens-t olvasni!) Az AI a social media is ilyen. Ugyanakkor verseny van a márkák között, és kedvenc márkánk (Fuji) akkor tud a felszínen maradni, ha innovál. Amiket példának hoztam szerintem nem öli meg a fényképezést, csak megkönnyíti. Ennél jobban szerintem már nem érdemes ezt a témát itt kivesézni. Over and out. -
vakablak93
őstag
A sok az ilyen: [kép] , és itt még kettő bele se fért
ezek a német fiatalok, mindig az asztalon táncolnak kb.
Néha ezért lenne jó egy modern 18mm f2, mert a 23-as néha már pöppet szűk. Ugyanakkor azal meg az lenne a bajom hogy, már sokat torzít... Sehogy se jóIgen, ezt a rekeszgyűrűs megoldást én is imádom, annyival jobb mint valami mini izé tárcsát tekergetni és a kijelzőn/keresőben egy apró számot sasolni. Ezt nem cserélném el semmire.
#39470 hito: esetleg X-Raw Studióban nem próbáltad az élesítést zajszűrést kikísérletezni? Sokat tud segíteni, ha közben aktívan látod, ha megvan mi tettszik, akkor utána talán be tudod úgy lőni a vázat, hogy soc jpg tettszen.
#39468 Elektrosokk: Köszi
-
hito
nagyúr
Én értem a problémát, magam is ezzel küzdök. Nem mertem nyilvánosan felvállalni, tartottam a népharagtól (
) , de nekem tök nagy csalódás a Fuji jpeg ezen a téren (basszus egy Pana is elveri). Kezdem elfogadni, hogy ez a rendszer nem erről szól és a megoldás végülis tök egyszerű. Megnyitom gépen a jpeg-et referenciának, majd a raw fájlt kb. 5 lépésben jpeg look-ra húzom és mentem (sima fényeléssel és telítettség hozzáadásával kb. a színek is a helyükre kerülnek). Így meglesz a korrekt jpeg és a pixel peep nyáladzás is adott. Na ezt hiába próbáltam pl. a fhos ZV-E10-zel. Olyan raw fájlokat köpött ki magából, amit ha vért izzadtam se tudtam helyrehozni.
Hát igen, jó lenne ezt a plusz melót megúszni, de nem ezt az utat választottam. Cserébe a legkiegyensúlyozottabb videós teljesítményt hozza a csillió rendszer és váz közül, a lehető legkevesebb idegesítő hibával. Jók a színek, pontos a WB, nagyon rendben van a low light teljesítmény, bőrtónusok piszok jók (eddig ebben a Fuji nem jeleskedett, de szerintem most megérkeztek) és részletgazdag a kép. Más rendszernél meg a videóval kellett szenvedni nem keveset és ezt bizony nem olyan egyszerű helyrehozni, mint egy raw => jpeg munkamenet. -
Pimpa
tag
Én is az E-infinen nézem hogy 240 körül van, szóval a hardveraprós 240 nekem felejtős.
Először "megijedtem" hogy láttál másnál szuper képet adó 16-80-t - na mondom én kifogtam pont egy gyártáshibást - de a kolléga beírta, hogy az a 18-120 volt. Megnéztem és nekem azért nem jött az szóba, mert nincs benne stabilizátor. Nekem még csak egy X-T30 van, abban meg nincs IBIS. Kéne venni egy X-T50-t, de baromi sokra árazták be. A Fujinál valahogy minden drágább. -
hito
nagyúr
Amit nem értek, hogy a 17-70 létezik három rendszerre, csak a Fuji X kerül 350-be, a többi valahol 230 körül volt amikor néztem.
Ezt én se igazán értem, de legalább baromi dühítő. Viszont beleillik a Fuji különutas arculatába
A drága és szűkös objektív kínálatra megoldást jelenthet az adapterezés. Egész emészthető áron van már Viltrox EF-FX2 adapter, amivel azért elérhetővé válnak olcsóbb, de minőségi Canon objektívek. Persze ezzel oda a méretelőny, de valamit valamiért.
Én tegnap szereztem be egy 18-55 Fujit. Szeretem, mert pici és az árához képest azért nem rossz darab. Lehetne valamivel élesebb, dehát ez van, nem jutott most jobb az eszembe zoom obiból, ha a méret, ár és fényerő hármasát nézzük.szerk.: egyébként a Tamron 17-70mm 2.8-ból nem csak két bajonett változat létezik?
Sony és Fuji. Melyik a harmadik?
-
Pimpa
tag
Hello, na időközben megléptem amit írtam, hogy vettem az Alza-nál egy bontottat, kipróbáltam és visszaküldtem.
A tapasztalatom, hogy jobb képet ad mint a 16-80, mert ez utóbbi csak igazából a fókuszált terület környékén jó, és ahogy megyünk a kép széle felé, úgy lesz egyre rosszabb a minőség. Persze ez így alapból nem látszik egy 27-s monitoron sem, de ha belenagyítok akkor látható.Ezeket az Irfanview-ban nézem 210%-s méretben.
Tamron 70 mm
Fuji 70 mm
Vagyis vagy érdekes lehet ez valakinek vagy nem, mert senki sem fog szerintem egy nyaralás képet így vizsgálgatni alapból.
Ami a hátránya, hogy "csak" 17-70-t tud, szemben a Fuji 16-80-l és nagyobb is.
Előnye a jobb kép. Viszont azért 350 ezret ez nekem nem ér meg, én csak hobbifotós vagyok inkább. Csak a tudat zavaró, hogy van jobb képű obi a piacon
Ahogy látom most felkerült 3 ilyen Tamron is a Hardverapróra 240 körül. Nos ennyiért lehet külföldről is venni újonnan, vagyis ez még mindig nem jó ár. 200 alatt gondolkoznék csak el ezen, de akkor persze a 16-80-t eladnám, mert nem kell ennyi objektív nekem.Szerintem te is próbáld ki az Alzától, aztán utána tudsz dönteni. Veszítenivalód nincs mert 30 nap a visszaküldési határidő. Annyi hogy ne tedd tönkre, mert akkor nem jár vissza a pénz
Csináltam tesztet 17mm-n is, de ott bevontam a körbe a 10-24-t is. Hát mindkettőt leveri eléggé, ezért nem értem hogy a 16-80 "miért lett ennyire elcseszve", hisz mindkettő F4-s. Kicsit csalódás így már a 16-80, hogy láttam ezeket. De más nincs ebben a zoomtartományban a piacon, a 16-55 kevés, mert 70-300-m van még, a 18-135 meg szerintem túl nagy zoomtartomány, és ott is lennének képalkotási hibák, de nem próbáltam sosem, csak tippelek.
Közben eszembe jutott még valami: először azt hittem én vagyok béna, hogy a kép széle miért életlenebb, valamit rosszul csinálok, rossz beállítással stb. De találtam tesztet a youtube-n bőven és ő is mutatja, hogy bizony nem jó a 16-80 a széleken
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem csak akkor nagy az X-T3/4/5, ha tényleg nagyon szűkös a hely amivel gazdálkodhatok. De kirándulásokra, utazásokra is nagyon könnyedén elviszem egy darab objektívvel. Sajnos nagyon megszoktam a kezelőszerveit, minden nagyon kézreáll, váltás a single vagy sorozatfotó módok között, váltás a fénymérési módok között és így tovább sajnos nagyon kényelmes, meg bőven van programozható Fn gomb is. Én innentől csak másodvázként tudok elképzelni bármit, ami ennél kevesebbet ad.
Majd ha már nem lesz ennyire mocsok drága az X100F-től felfelé bármi az már tök jó lenne másodgépnek és szignifikánsan kompaktabb, az X-T50 csak kicsivel kompaktabb, cserébe kezelésben sokkal nagyobb visszalépés, mint méretben.
-
vakablak93
őstag
Fórumtárs feljebb összehasonlította a T5-el is, csak viccből néztem meg, vajon a kistesóhoz képest mekkora.
Egyébként megértelek
, nekem is nagy már az X-T5 (meg az árát is sokallom), miközben fullra elég a kis T50.
#39328 Elektrosokk: igen, hamar hegyomlás méretű lesz az egész. Mázlinak érzem hogy, nekem elég a mini croprendszer képminősége, AF teljesítménye.
De persze megértem azokat is akik rámozdulnak a ZF-re, szuper lehet azért az ff mindenképpen.
-
arn
félisten
A draga mobilok kepeit is olyanra csinaljak, ami a tobbsegnek bejon, igenyt szolgalnak ki, ficsorokben es vegeredmenyben is. A fenykepezok meg azoknak keszulnek, akiket jobban erdekel a fotozas. En a kornyezetemben mar nem is ismerek senkit, akit nem erdekel a fotozas es ne mobilt hasznalna. Olyat igen, akit erdekel, de hasznal mobilt is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze, mert rájuk korrigáltam C1-ben.
De így is volt egy-kettő, amivel semmit nem lehetett kezdeni, maradok továbbra is a Classic Chrome (90%) + ProNeg Hi (10%) kombónál.
Capture One-ban még szerintem kísérletezem egy darabig amíg tart a 30 napos trial, de annyira ritka, hogy hozzá kelljen nyúlnom RAW fájlokhoz, hogy igazából most sem hiszem, hogy eljövök Lightroomról.
Ezt is csak azért próbáltam ki (újra), mert lejárt a saját LR előfizetésem és a héten kapok egyet a cégtől (egy év előre fizetve). Gondoltam az üresjáratra ráindítok egy LR trialt, de az Adobe nem volt hajlandó bevenni egyik bankkártyámat sem és akkor ezt egy jelnek vettem, hogy szeretné, ha inkább máshol keresném a boldogulást.
Tényleg: Letölthető még az ingyenes Fujifilm edition vagy most már bezárták azt a kaput? Nem emlékszem, hogy anno behúztam-e azt a licencet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon fasza volt! AF-S módban. Nyomod a gombot tökig és 10/10 éles ott ahol kell. De a követő fókusz rettenetesen hitvány volt (ez kell ugye videóhoz is). Konkrétan ezért jöttem vissza Fujira, mert közben jó videó lett itt is és az AF összehasonlíthatatlanul jobb volt a Panához képest, még akkor is ha nem Sony szint.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Úgy érted, hogy a Jpeg egy zajmassza, de ugyanannak a fotónak a RAW-ja LR-ben meg szép? Azt is megnézném, hogy az LR alapesetben alkalmaz-e a RAW fotódon zajszűrést (én tök ritkán szerkesztek X-Trans RAW-t, de úgy dereng, hogy az alapértelmezett érték nem nulla).
Lehet banális a kérdés de nincs véletlenségből eltekerve valami custom profilra a gép, amin be van kapcsolva a grain effect?
A kamera saját Jpeg fájljain pedig -4 a teljesen kikapcsolt zajszűrés.
-
madgie
titán
Ha már Eterna, próbáld meg, hogy vázon belül -3/-4-re veszed vissza az élesítést és ezt a grainnel pótolod, ízlés szerint. Szerintem baromi jól áll ez az Eterna finomságához, főleg ha a colort is feljebb húzod mellé.
Nyilván melóban ezt nehéz lenne eladni, de hobbi dolgokra el lehet vele bohóckodni, kicsit "filmszagúbb" lesz.
ja, NR is legyen -4. -
Hobbiphotos
újonc
"Ami mostanában bassza a csőröm, de nagyon, a zaj. Most vagy az van, hogy változik amit kidob a gép (tudom, tudom, ez igen kevéssé valószínű) és egyre zajosabb, vagy a toleranciám ment lejjebb. iso 400-on már olyan rettenet zajmassza az egész, hogy rühellem."
Na akkor nem en hülyültem meg, én is ezt tapasztaltam.
De fogalmam sincs miért, túl sok FF volt a kezemben vagy beletettek a gépbe egy időkorlátos zajszűrőt és lejárt 😆 -
arn
félisten
Vedd a kezedbe
baromi jo ergonomiaja van, es masszivan megepitett db, sokkal inkabb mint a finomkodo fujik vagy mft vazak. A fujibol csak a dedikalt tekerok hianyoznak nekem, amugy jobb masina minden szempontbol.
Ket dolog szamit nekem, mennyire konnyu hasznalni es mi potyog ki belole. Csini gep volt az em5 es az xt1 a maga koraban, de hasznalni egyiknel sem volt ez a szint, ramentek a retrora.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem a Nikon Zf pedig tök szép (nem akarok ízlésről vitatkozni, szerintem tök oké, ha szerinted ronda) és pont azért, mert sokkal jobban megidéz egy korszakot, ahol hát tényleg így néztek ki a gépek. Imádom a feliratok színhasználatát, meg ezeket a tényleg retro manírokat az apró státusz LCD-vel, ami régen a képkocka számláló lett volna. Ettől még nem kéne, de nekem pont ezért tetszik. Sokkal historizálóbb, mint bármilyen Fujifilm gép (na jó, talán az X-Pro 3-at kivéve, ami szintén kéne, csak drága), amik alapvetően modernek és csak az ergonómiájuk idézi a régmúltat (amúgy a Fuji megközelítése nekem jobban fekszik).
A napokban füstöltem el két tekercs filmet egy Minolta Maxxum 7000-essel (csak ezt vittem utazni, semmi mást), szegény elképesztően ronda, mintha a 80-as évek kvintesszenciája lenne belezsúfolva, formákra és a gombok színeire is értve, a gép kezelése (nincs egy tekerő sem) olyan mintha egy quartz órát nyomogatnál. Az AF (a világ első beépített AF motoros gépe volt, előtte szervót kellett rakni az AF gépekre) nyöszörög, filmtovábbítás motorja rohadt hangos, film visszatekerés meg mintha egy VHS lejátszó lenne, olyan hangot ad. De ez a romantikája. Imádtam elsütni az összes képkockát vele.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM Sports objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Nikon ) -Újszerű-
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. (3870 vagy 42200 expoval)
- Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art objektív ( Canon )
- Canon RF 200-800mm f/6.3-9 IS USM teleobjektív -Újszerű-
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AX-370 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Zalman S3 EVGA 500W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Zöld / Normál állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest