van itt pont.
a befecskendezett (bejutott) víz gőzként iszonyat nagyot tágul...ami csak akkor jó, ha jó időben pont annyi amennyi kell...különben csak fojtja a motort.
Az F1 autók szigorú program szerint vannak löve...és nincs kétirányú kapcsolat az autó és a csapat közt, tehát az eső érkeztével a hatásfok csak rosszabb lehet.
Amennyiben számolhatnak állandó hőmérséklettel, esővel, páratartalommal, akkor ezt valszeg felhasználhatják...a nagy tapasztalattal (sok eredményes beállítási adattal bíró) csapatok valszeg tudják mely pálya engedi meg ezt a kockázatot.
Pl. tipikus példa...esőt ígérnek a vasárnapi futamra, de a szombati qual száraz körülmények között zajlik, mivel a qual után az autón módosítani nem lehet a futamíg, ezért ez komoly kétélű szitu.
A motorbefecskedezés programozásának nagyon nem mindegy, hogy mire hangolják, ha valaki beáldozza a száraz qual-t egy esős motor (és futómű stb mindegy most) beállításokkal, az vasárnap, ha valóban esik az eső, jelentős teljesítményelőnnyel versenyezhet....de ez nem csak a saját beállításból tevődik össze, hanem a többiek előnytelenebb (esőben száraz) beállításaiból is.
A vízbefecskendezés egy tök egyszerű dolog, és jó dolog, de nem mindegy hol alkalmazzuk és milyen mértékben...karburátoros feltöltött motoroknál állat tud lenni, hisz még segíti a túltöltést.
[ Szerkesztve ]