Hirdetés

Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    Noh, dokar linkjeit végignéztem, plusz hunnylanderét is.

    Vegyük sorjában a vízbefecskendezés miket művel. Kevesebb benzint juttat a hengerbe - illetve a linkek alapján nem is benzint, hanem metanolt, etanolt, egyéb alkoholféleséget. A hengerbe behoz egy új alkotóelemet, amit összenyomni rosszabb, mint a levegőt, az égés után csak tölteléknek van a hengerben, sőt, elvesz hőt a hasznos munkavégző közegtől. Ahogy az N2 is, mellékesen. Ezáltal csökkenti az égési csúcsnyomást- ennek van előnye is, hátránya is.

    Ha benzinre vetítjük a dolgot, akkor a teljesítménynövekedést okozhatja, hogy a lambda=1 keverékállapotból egy ennél sűrűbb keverékhez jutunk, ami a teljesítménykeveréknek nevezett állapothoz közelebb van. Azonban ha egy motor a teljesítménykeverékre van belőve, akkor a plusz víz képes lehet az éghető keverék tartományán kívülre tolni a rendszert. Nem túl egészséges dolog.

    Ha befecskendezéses motort veszünk alapul, amit meg kell jegyezni, egyetlen link sem emlegetett, mindenhol karburátorokról volt szó - ott a rendszer a beszívott levegő és a lambda-szonda jele alapján, a terhelést, és fordulatszámot is figyelembe véve határozza meg a befecskendezett benzin mennyiségét. (Manapság, régebben mechanikusabb volt a rendszer, katalizátor nélkül, a levegő áramlási sebessége, nyomása alapján határozták meg az elégetendő benzin mennyiségét, mechanikus módon, ami a lambda=1 állapotot követte le mindenhol, s ezért kelettek turbó- és magassági kiegészítő érzékelők, korrigálók a befecskendezőkbe). Egy ilyen rendszerbe ha benzin-víz keveréket( amit nem lehet lekeverni) fecskendezünk be, az égést simán meg is folythatja.

    Vízbefecskendezés javítja a töltési fokot, ez való igaz, és jó dolog, mert lehűl a keverék a hengerben. Azonban ez azt is jelenti, hogy hőt vonunk el a rendszerből, mégpedig nem keveset -hő alternatív megjelenési formája mechanikai munka, amit végzünk rajta. Ez már nem lesz később hasznosítható.

    égéshez előkészített keverékben víz, mint olyan. rontja az égést, hisz lesznek olyan helyek, ahol vízmolekula lesz a benzinmolekula szomszédságában, ami azért kicsit masszívabban kötődik önmagához, mint a szénhidrogén valamely eleméhez: hidrogénhez, szénatomhoz. Ez megint nem túl szerencsés megoldás.

    A vízbefecskendezésnek vanértelme, ha arra fejlesztett motorról van szó. De anélkül már manapság nincs.

    A dragsterek világában sem vízebecskendezés van, hanem a tüzelőanyag az, ami direktbe hűti már a legdurvább gépeket.. Ha jól emlékszem nitrometán a neve, de ebben már nem vagyok biztos.

    S ami szintén a víz, mint pozitív dolog ellen szól: gázturbinák jellemző tesztje, a vízállóság. mennyi vizet képesek beszívni, leállás nélkül.

    dokar első linkjéhez és idézetéhez kapcsolódva. A szénhidrogéncseppek felszínén nem gőz van, hanem szénhidrogén molekulák. A gőz a cseppek körül van.

    A motorversenyek világából a Honda által kifejlesztett kipufogóba történő vízbefecskendezésnek viszont volt egy érdekes haszna, s adott teljesítménytöbbletet: a kipufogógázokat lehűtötte, térfogatukat, nyomásukat csökkentette, így a kipufogást megkönnyítette, amin eresztül a töltetcsere is hatékonyabbá vált, a gázok mozgatásához kevesebb energia kellett.

Aktív témák

Hirdetés