Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wolruf

    őstag

    válasz uRSul #11440 üzenetére

    Elhatároztam szombaton (egyéb okok miatt), hogy mostantól senkiről és semmiről nem mondok rosszat, így próbálok objektív maradni az oktatással kapcsolatban.
    Érdekes volt.
    Bővebben: az AIRBUS oktató késett egy és negyed órát, így a 4 órás tanításból lett 2 és háromnegyed. Az első 1 és negyed órában az alapokat próbálta a nem hozzáértőknek elmesélni a PCPILOTCENTER kollégája. Aki semmit sem tud a repülésről, annak hasznos lehetett, nekem kissé unalmas volt (rengeteg önismétléssel). Miután megjött az oktató (aki egyébként kisebb gépen másodpilóta vagy elsőtiszt, kinek hogy tetszik), beleugrott az előadásba, ami igazából gyors elhadarás lett. Elmondta, hogy mi az elmélete az Airbus működésének, nagy vonalakban vázolta az indítás és az FMGS működését. Volt egy SAS által használt oktató FMGS szimulátora, ezen bemutatott egy LHBP-TPS-LHBP utat, mely másodikra sikerült csak, elsőre nem ment a leszállás. Kérdezni lehetett volna, de elég tömören lett ledarálva az anyag, így kérdés sem volt. Szerintem mindenki emésztett (már aki egyáltalán értette, miről is van szó).

    Összességében 3 dolog miatt volt számomra, mint kocaszimulátoros számára hasznos:
    - megtudtam, hogy a hidraulika rendszer min alapul, hogy működik, milyen ,,vészhelyzeti'' lehetőségek vannak
    - szabályos, általános motorindítási folyamatot megismertem
    - nagyjából megértettem az FMGS működését

    Hogy megérte-e? Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban, végülis azt mondom, igen. Elvileg megkapjuk majd az oktatási anyagok PDF változatát (ezt még nem kaptam meg), ezeken tényleg csak átrohant az előadó, pedig érdekes lehet (már a felvillanások alapján :D ). Másnap este megpróbáltam lerepülni kedvenc LHBP-LOWW útvonalamat A320 Extendeddel és azt kell mondjam, tetszett. Nomeg sikerült :D Teljes cold and darkból (bocsi, MAC-en mindig lusta vagyok megkeresni az and jelet :D ) sikerült indítani ,,szabályosan'', sikerült felprogramozni és lerepülni az utat. Persze fiam miatt kb. 20 megszakítással :D Majd még gyakorlok vele többet, de eddig nagyon tetszik ez a szöszmötölős, mindent sokszor átnézős repülés (ami alap és F-lite gépeknél ugye nincs meg). Sajnálom, hogy nem támogatja a Saitek paneleket ez a komplex gép, egyszerűbb lenne a multi panelen állítani magasságot, headinget, dehát így, egérrel is van pici hangulata (bár számomra retro :D ). Ami fura még, hogy a flight director nem megy az instrument panelen, így mindig műszerfallal kell repülni ILS-t (bár a robot úgyis megoldja :D ).

    Oktatásra visszatérve: elvileg valamikor heteken belül lesz a szimulátorozás (1 óra A320-al), kíváncsi leszek, lesz-e valami foganatja ennek az okulódásnak :)
    Bocsánat, ha hosszú volt, remélem nem hagytam ki semmit.

    Szerk: gondolom senkit sem érdekel, de leírom, mert bár lazán, de ide tartozik :) Végre sikerül (úgy néz ki) szereznem egy makett AVRO RJ85-öst (már régóta vadászok rá :D )

Új hozzászólás Aktív témák