- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Cypresss #13823 üzenetére
Király.
Ahogy Móricka elgondolja. Emléxem, amikor asszonyt elvittem hozzátok, az első órában áttekintettük a műszereket, csináltunk két indítást, útvonaltervezést, aztán a másodikban free flight volt. Asszony elég sokszor látott cockpitot már IRL, nyilván nem szakmai szemszögből, de azt tudja, hogy PFD/ND-n mit hol talál. Szal csak annyit kértem tőle, hogy tartsa a sebességet és a magasságot.
Volt ott minden természetesen. A legjobb az volt, amikor jeleztem, hogy emelkedünk, fogy a sebesség, nyomja le kicsit az orrát. Erre elkezdte húzni. Mondom most még jobban emelkedünk, nyomja le.. előre. Erre még jobban elkezdte húzni magára a kormányt, megyünk az égbe, stick sékerig. Mondom előre, nyomd le. Erre aszongya, mellére húzott kormánnyal, hogy "dehát nem bíjjjrom már lejjebb nyomni!"
És az ott egy szimulátor volt egy szép őszi délutánon, és nem volt két halott pilóta mellette és nem volt 180 halálra vált, sikoltozó utas és nem is kellett leszállni.
-
-
-
válasz
Cypresss #13788 üzenetére
Igen, ebben van 12 órám...Sajnos 2 éve elvitték! Most egy bus van beállítva és a wiz üzemelteti!
Az én fedélzeti mérnököm felügyeli a Zsigubácsi!
Ő egy igazi nagy icon már ami a repülést illeti!
Még 154-en volt fedélzeti mérnök! Aztán 767-n aztán nyugdijba ment, de az oktatási központba még be járt dolgozni...Nagyon kedvelem az öreget!
Ilyeneket kellett repülnöm... -
válasz
Cypresss #13765 üzenetére
De! Tökéletesen igazad van!
Néha én is megrettenek magamtól! Az a helyzet, hogy semmi más (hobbim, szenvedélyem, szokásom ) vágyam nincs...
Annak idején (hozzáteszem, hogy a szerencsének is köszönhetően) sikerült bejutnom a Malév oktatási központba és úgy nézet ki, hogy megnyílnak lehetőségek a számomra, de sajnos a Malév össze dőlt és a lehetőségek szerte foszlottak, de az akkor szerzett 12 óra, amit a B737 B1 oldalon tölthettem, baromi mély nyomokat hagyott bennem!
Mivel már nem vagyok mai gyerek, sajnos az hogy egy B737 re felkerüljek 20-25 millának kellene együtt lenni...
Azért amikor tudok, repülök és részt próbálok venni minden olyan lehetőségen, amit pilóta barátaim lehetővé tesznek!
Pl augusztusban Beechjet400A vészhelyzeti tesztrepülésen volt szerencsém részt venni!
Brutál jó volt!
Az kis szar, egy csővel is úgy megy felfelé, mintha húznák!
Ja és ott a kép sem laggól!
Akit érdekel itt egy [videó] a felszállásról. Közvetlen elemelkedés után a vizsgáztató lekapcsol egy csövet! Először azt hittem, hogy valahova Heim Pál gyerek korházhoz fogunk esnide nem...
Vissza térve a laggoláshoz! Nálam sokkal jobban akadozik, mint gondolnád. Vannak videok, amik majdnem tökéletesek és sokkal gyengébb hardverekkel. Arról nem is beszélve, hogy az FS9-nél is csak 40 az fps-m és az is laggol... -
wolruf
őstag
válasz
Cypresss #13729 üzenetére
Hívtalak tegnap, nem válaszoltál. Kint álltam egész éjszaka a 7. emeleti panel ablakában és szólongattalak, kezemben az eredeti FSX lemezzel és a Saitek Yoke-kal... Nem gondoltam volna, hogy ennyire komolytalan a dolog, így nem is megyek most akkor oda be hozzátokhozra. Húúú... az a Cessna
Aki nem próbálta, az... rüszü
RCH663: gratulálok a gyarapodáshoz!
Nekem a kislányom jött meg októberben (a fiam mellé), úgyhogy az elpakolt Saitek szett elpakolva is marad még 2-3-4 évig
Ez egy ilyen sport
-
RCH663
aktív tag
válasz
Cypresss #13730 üzenetére
Me nem áldoztatok fekete csirkét telihold fényénél babér koszorút égetve. Mé nem lehet elolvasni RENDESEN azt a cikket
P3d-t nem dergeltem még, Október 4. én született még két fiam a már meglévő mellé, így a következő 3-6 hónapban magamon kívül vagyok.
Csak egy tipp. Ha új alapokra helyezték a memória kezelést, ezzel együtt kihajigál minden felesleget a memóriából, akkor lehet repülnek vele a textúra címzések, és csak azt címzi/tölti újra ami éppen kell, a többit eldobja. Csak ez így lehet pár ciklussal tovább tart mint ami észrevehetetlen lenne...
Valami limiterrel próbálkoznék, meg kéne fogni 30 STABIL fps esetén mondjuk 24-en hogy akkor mi van...
-
válasz
Cypresss #13724 üzenetére
Nem, még 3.0-t használom...
Egyszerűen azt nem értem, hogy miért esik le nullára a GPU load??!
Arról nem is beszélve, hogy mikor leesik pont akkor laggol be!
Azt kellene kideríteni, hogy spontán, vagy mindig ugyan ott.
Arra gondoltam, hogy a Benchmark Vallye-t futtatom és felveszem videóra! Aztán még egyszer és össze hasonlítom a két videot! -
válasz
Cypresss #13722 üzenetére
Az új ATI Crimson driver 16.1 driver baromi jó!
Legalább 6-8 FPS-t hozott a P3Dv3 nál!
De a mikró laggom még mindig meg van!
A CPU már 90-100% megy, de a GPU az össze vissza!
Mint a fésű úgy néz ki a diagram!
Na itt akad be a kép is! FPS most 30-45 közötti...
Az akadozás Benchmark alatt is látható, de a pontszámban nincs veszteség.
Esetleg ötletek? -
Cypresss
senior tag
válasz
Cypresss #13662 üzenetére
Akkor a végleges csapat: Rudi, LWhite, Korcsii, Wolruf, jómagam.
Valaki legyen kedves hozzon fényképezőgépet, én még egy villanyoszlopot sem tudok normálisan lefényképezni.
Ár: Hétköznap óránként 15k/szim, de mi féláron megyünk, így számoljatok.
Szerda este hatkor cleared for RTO.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #13644 üzenetére
M.2 (pl: HyperX Predator M.2 PCIe SSD teszt, más még nem volt?)
A mai SSD-k már elérték sebességben a SATA3 korlátait is (merthogy az eleve inkább merevlemezekre lett szabva). Úgyhogy pl az Intel előállt egy SSD-vel, ami PCI-Express slotba illeszkedik, ergo közvetlen kapcsolatban állhat a CPU-val brutális sávszélességgel (PCIe 4x).
Az M.2 elve ugyan ez, de inkább egy mobilos szabványnak indult. Viszont az utolsó két Intel alaplap generációnál már az asztali gépekben is megtalálható az M.2 csatlakozó (kb mint egy memóriamodul, csak épp a másik végén van a csatlakozófelület).
Van még az U.2 szabvány is, ami a korábbiaknak megfelelően "zsinórral" csatlakozik az alaplaphoz, van külön háza (mint egy SSD), viszont ilyen csatlakozók még ritkaság számba mennek az alaplapokon.
Adapterrel csatlakoztatható az U.2 az M.2 slotba, illetve az M.2 is a bővítőkártyán keresztül PCIe foglalatba. Mindegyiknek a hátránya, hogy jelenleg 2-3x olyan drágák, mint egy sima SSD, de ezt a különbséget sebességben is hozzák (2-4x). Legolcsóbb talán az M.2, merthogy se háza nincsen, se PCIe átalakító kártya nem kell hozzá (már ha van az alaplapon M.2 csatlakozó).
Néhány modell:
PCIe: Intel 750 HHHL
M.2: Samsung 950 Pro
U.2: Intel 750 2.5" -
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #13609 üzenetére
Még ha British lenne, de wizz... no meg amennyi busz van már FS-re, meg amennyire tanulni kéne... kifogás az van
Amúgy nem tudom ki hogy van vele, én a 6-7 év alatt kétszer voltam WizzVA-s, de egyik alkalommal sem maradtam úgy egy évnél tovább. Valahogy nem fogott meg, vagy nem tudom.
-
-
válasz
Cypresss #13560 üzenetére
Én se tudok betelni vele!
A fények, árnyékok valami hihetetlen szépek!
Az időjárás és a a felhők viszont nem a szívem csücske, de a fizika kárpótol! A jól lemodellezett gépek hihetetlen jól mozognak! A kedvencem a Tibi féle Zlin!
Ami a teljesítmény javulást illeti, nálam kb 1/3 -d növekedést hozott a v2.4 hez képest!
Az ORBX féle Trees HD vegetációt nézted már ? Érdemes kipróbálni! -
-
válasz
Cypresss #13543 üzenetére
Az Academic is ragaszkodik ahhoz, hogy csak oktatás céljából használhatod. Persze,mindenki, én is behazudjuk, hogy persze, persze naná, úgy okulok, hogy ihaj
Ez a licencet a Lockheed találta ki, hogy megkerülje a saját szerződését. A MS még nem tudott belekötni. Kevés felhasználó miatt még nem pattog. De ha tömegessé válna az Academic játék célú felhasználása, akkor felszólítaná a Lockheedet, hogy igazolja, hogy ez meg most hogy, mikor az egész világon nincsen ennyi tanuló összesen
Képre:
-
LWhite
tag
válasz
Cypresss #13533 üzenetére
+1
Korábban nem tapasztaltam, de egy mostani, amerikai túra során nálam az OOM helyzet 10-ből 10.
Utazómagasságon még jó a helyzet, de ahogy approach jön (gondolom a nagyvárosok közelsége miatt) jön a figyelmeztető pittyegés és a textúrahiány. Nem is sikerült mindig leszállni, ez különösen jó egy IVAO túra leg-nél.
Szóval kezd nagyon bosszantó lenni a dolog, lehet, hogy más alternatíva után kell nézni.Nem tudom a Dovetail Games miért nem fejleszti/módosítja aktívabban a Steames FSX-et (néhány kötelező módosításon kívül, hogy lássák a userek mégiscsak történik valami), talán ők is más alapra helyeznék más néven, új termékként az újabb fejlesztéseket? Végülis az alap megvan. Vagy nincs akkora bevételük, hogy érdemes lenne a Steam FSX-el foglalkozni?
-
válasz
Cypresss #13533 üzenetére
Az 100%, hogy 100x felhasználóbarátabb a P3D mint az FSX! Én nem is használtam soha az FSX-t, mert nem volt se tehetségem, se megfelelő gépem, se kompromisszum képességem, hogy kínlódjak vele!
Akkor már inkább az FS9! Abban még soha nem csalódtam!
Egyébként, ha így halad a P3D fejlesztése, szerintem 1-2 éven belül teljesen ki fogja szorítani az FSX-et! -
LWhite
tag
válasz
Cypresss #13526 üzenetére
Gratulálok a 'gazdasághoz' és a cikkhez is!
Jó, ha olyan kérdez (és ír cikket), aki ért is a repüléshez. Nem kapsz esetleg állandó, repüléssel foglalkozó rovatot az origonál?
Ha néha olvasunk ilyeneket, szerintem sokan annak is örülni fogunk. Esetleg helyszíni beszámolókat a legveszélyesebb repterekről! Szívesen fényképezek!
Ha már P3D is, akkor csak egy gyors kérdés.
Van átjárhatóság a két rendszer között? Szóval ha valami csak FSX-en futna (települne), akkor akár egy scenery (és a hozzá kapcsolódó fájl) áthelyezéssel működhet P3D-ben is? A régebbinél már hallottam ilyenről, esetleg a v2.x, v3-ban is lehet erre lehetőség? -
Gudi
tag
válasz
Cypresss #13513 üzenetére
Kedves Cypress!
Köszönöm a választ, és hogy - nem sajnálva a drága idődet rám-, megerősítettél még egyszer a dologban.. -)) Ezek szerint, amikor egy társunk közölte, hogy végre működik a PMDG 737Ngx a steam-en is, akkor csak annyi történt, hogy a steam alkalmassá tette a progjamját a PMDG fogadására is. Jól gondolom végre?
Mert igazából az a bajom, hogy az FSX:SE-n most nincs FMC-vel rendelkező gép, és szeretném a kisgépes repüléseken túl gyakorolni az FMC-s repülést is.
Oké, azt is megírtad nekem, hogy nem elég "combos" a gépem. Azonban abból kiindulva, hogy a "szürke" gép valahogy azért elkaristolt a régi FSX-en, valamint, hogy az SE sokkal jobb fps-eket produkál általában , gondolom, hogy megfelelően lebutított cfg-vel azért még élvezhető lenne a dolog..
Mégegyszer köszönöm a segítségedet! -
aviator
tag
válasz
Cypresss #13413 üzenetére
Kicsit akkor még hozzátennék az Aerosoft ragyogóan igényes termékeinek az értékeléséhez egy szösszenetet, kapcsolódva az előttem szólóhoz. Szerintem sokan használjuk az Airbus-t, nem tudom kinek milyen tapasztalatai vannak vele, én egészen az Airbus X megjelenése óta használom de hát azóta is botrány ami van körülötte. Nem tudom, hogy az igénytelenség, a hozzá nem értés, vagy csak simán a kapkodás mutatkozik meg a termék minőségében, de 2-3 hónapja néhány napig lincshangulat uralkodott a fórumon emiatt. Hozzányúltak (nem először) és rosszabb lett mint volt (nem először), ha jól emlékszem most tartunk az e jelű hotfix-nél. Elég széles körű röhögés ment annak idején internet-szerte, amikor egy hotfix előhozott egy olyan hibát ami addig nem volt jelen, majd kiadtak rá még egy hotfix-et, mindezt mondjuk 3 napon belül
A hab a tortán a support. Tudták jól nagyon, hogy csak belesz*rnak a ventilátorba ha hozzányúlnak de valahogy fenn kellett tartani az érdeklődést új feature-ökkel. A filozófiájuk a következő: van egy tesztgépük amin van egy csupasz FSX és az Airbus. Amelyik hibát nem tudják ezen a tesztpadon reprodukálni azzal nem foglalkoznak. Természetesen a legkülönfélébb hibák jöttek elő, mindenkinél más és más kezdve attól, hogy flaps1 után flaps3-at nyitott egészen az utazómagasságon történő tolóerő oszcillációig. Értem én, hogy nincs két ugyanolyan FSX-es rendszer, de érdekes, hogy pl. a PMDG NGX-el kapcsolatosan nem hallottam ilyen problémákról.
Mostanra talán elért egy használható stádiumba a dolog, nekem hál'istennek egy jó hónapja nincs vele gondom. Továbblépni vele home cockpit irányba sajnos nem lehet, mert nem támogatja a display-ek elmozgatását a helyükről, a fejlesztőcsapat pedig közölte, hogy nem hajlandó a 2D kijelzők témájával foglalkozni. Ezek után egyébként én nem csodálkozok azon, hogy ennyire divat a kiegészítőket virágboltban megvásárolni. Azt hiszem most 50, illetve 40 euróért adják a simmarketen...ha azt nézem hogy kifizetek ennyit egy alkalommal, utána minden frissítés ingyen van, még akkor sem éri meg ezért a minőségért és ezzel a support-tal. -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #13394 üzenetére
Őű, remek, és az Operations Center merre található?
Kutakodtam az FSX/PMDG mappában, de csak SP1c-re való utalásokat találtam, úgyhogy tippre az. Majd csinálok helyet az SSD-n, aztán felrakom újra. A számláló egyelőre 1.
ASN 4 ever
szerk: közben olvasom, hogy elvileg C:\Program Files (x86)\PMDG Operations Center\ de nekem olyan nincs, lehet csak a triplával vagy az új verzióval jött?
-
Vesa
veterán
válasz
Cypresss #13371 üzenetére
Igen, de itt nem két külön szoftverről beszélünk, csak ugyanannak a programnak két külön kiadásáról! A trabant alap -hogy a hasonlatodnál maradjak-, a lemezes verziónál is adott..csak ott szakadtabb volt az a trabant. :-) Illetve nem pontos a hasonlítása egy alapvetően rosszabb, de tuningolt verzió és egy újabb, de alapverzió hasonlításának. Akkor kapunk pontosabb képet, ha az újat is optimalizálva, tuningolva hasonlítjuk, de akkor nem 5% lesz a különbség hiszen egy eleve jobbat tuningoltuk fel.
Vagyis én inkább azt mondanám, hogy a két rozoga trabant közül az újabb 2.0-át érdemes tuningolni...csodát senki ne várjon az SE-től sem, de érezhető javulást hozott, bizonyos hardvereken legalább is. -
wolruf
őstag
válasz
Cypresss #13371 üzenetére
Nem olvastam végig... van Trabantod Lexus hibrid rendszerrel? Vezethetem? Nem kell mellébeszélés, köszi
Kevésbé Off: Láttam facebookon, hogy van a Pilotsnál valami új vetítőrendszer (nem, nem a személyzet, aki vetít itt nagy okosságokat
), milyen a cucc? Nyilván kell menni kipróbálni, na de mégis
-
Vesa
veterán
-
LWhite
tag
válasz
Cypresss #13339 üzenetére
Igen, a navaids adatbázist szoktam frissíteni.
Van, hogy G1000, de sokszor valamilyen egyszerűbb, amivel megyek.
Akkor ezek szerint olyan, amit PMDG vagy AXE kínál nincs (csak kiválasztom pl.TORNO1D-t), ezeknél mindig egyenként kell felvennem a pontokat (BP713, BP612, ...).
Végülis ez sem baj, csak kicsivel több idő.
Azért köszönöm! -
aviator
tag
válasz
Cypresss #13343 üzenetére
Hát nekem elég lenne a fele is, illetve hát nem is az FPS kevés, mert jó nekem az a 20-30, azt kéne kiküszöbölni, hogy ez nagyjából állandó legyen, különösen final-en ne essen le 5-re. De elküldöm természetesen, és köszönöm szépen a felajánlást, mindenesetre imába foglalom a neved, ha megoldod nekem ezt a problémát.
Közben RCH663 fórumtársunkkal is tárgyaltam ez ügyben, ő elég lesújtó hírekkel tudott csak szolgálni, mindenesetre nagyon tanulságos és érdekes amit írt, úgyhogy utólagos engedelmével idézném pár gondolatát. Pár hsz-al ezelőtt írta, hogy 3 Gb VAS méret már OOM errorral jár. Én úgy tudtam (és úgy is van), hogy 64 bites oprendszer esetén 4 Gb a VAS felső határa. Igen ám...de...!
"A gond azzal van, hogy hiába engedi 4gb-ig a 64bites op rendestzer, az FSX kódjában ezzel még nem számoltak, így amikor a 3gb -t átléped akkor történik valami "csoda" a memória cellák írásával olvasásával, olyan mint valami "szoftveres emuláció" a 3D megjelenítésben. Elindul a dolog, kép is van, de 1 FPS. Itt is valami hasonló a helyzet. Nem tudom pontosan mi történik, ez meghaladja a tudásomat, de olyan mintha egy lapozófile-ból kezdene üzemelni."
"Lényeg hogy 2gb process felett nem kezdi el rendesen üríteni a memóriát, és viszonylag gyorsan eléred onnan a 3gb teljes VAS-t a videó memmel együtt, és le is hasal a mutatvány."
Ez igazából azoknak rossz hír akik gondolkodás nélkül lapátolják bele a 4096-os textúrákkal készült kiegészítőket az FSX-be, "mindencsúszkamaxon"-beállítást használnak és számítanak valamiféle eredményre.
Persze én is használhatnék kevesebbet, de a jelenlegi FSGlobal Europe+ORBX Base+Vector+OpenLC Europe+REX4+Soft Clouds+reptér kiegészítők+Aerosoft Airbus+AsNext kombóval, (
) kizárólag 1024 felbontású textúrákkal sikerült előállítani azt a fajta látványt és élményt, aminél többet én az FSX-től nem várok. Ennek megfelelően el is értem a határterületeit sajnos, remélem a konfig fájl optimalizálásával még kisajtolható némi tartalék a rendszerből.
-
aviator
tag
válasz
Cypresss #13339 üzenetére
Nem is akarok igazán váltani, csak ebben az ötlettelenségben ez is felmerült. Én is azt gondolom, hogy 25-30 kéne hogy legyen az FPS. A konfig fájl gyári alap, nem állítgatom, mert szerintem nincs értelme. Egyedül alapvető dolgokat raktam bele: Highmemfix = 1, Wideviewaspect = True, Hideinfotext = 1, Disable Preload = 1, FFTF = 0.15, illetve egy bufferpool Poolsize=8388608 RejectThreshold=126976 paraméterekkel.
Nem tudom, szerintem ezek olyan sok zavart nem szabad, hogy okozzanak, főleg nem olyat amit leírtam, de ha van javaslatod ezzel kapcsolatban, szívesen meghallgatnám.
-
Csorbi
addikt
válasz
Cypresss #13297 üzenetére
De elolvastam.
Szerintem inkább valami olyasmit akartál fogalmazni, hogy a szim-es világ egyik tagja is közvetlenül érintett a tragédiában, nem?
Mert hogy hatással (érzelmi, stb.) volt a szim-es világra, az magától értendő dolog sajnos - és nem csak a szim-es világra, hanem az egész világra. -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #13204 üzenetére
Ja igen, fontos infó:
A tegnap megjelent Navigraph AIRAC 1502 is tartalmazza már a változásokat, tehát az érintett útvonalakat már nem találja. Egyszerűen a be- és kilépőpontok között direktbe kell repülni, és flightplanbe is DCT-tkell írni. Ugyan így a SID/STAR végpontok ha nem a határra esnek, akkor köztük és a ki/belépőpontok között DCT kell.PL: PUSTA UY552 VEBA helyett PUSTA DCT VEBAL kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Mozilla Thunderbird
- Gyúrósok ide!
- Assetto Corsa EVO
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- ASUS Z97-AR - i5 4670 - 8GB DDR3 - 120GB SSD - 500GB HDD
- AAM számla - Mini PC / SFF / MT / TWR - Brand gépek - HP / DELL / Lenovo - több db, 1 év garancia
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (GTX 1070 8GB, I7-7700, 16GB RAM, SDD) Beszámítás Posta ok (32)
- iPhone 11 128GB fekete, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 87% akku, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB FEHÉR, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 94% akku, doboz, legjobb ár!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- 4 db érhető el (130/131/132) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest