- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- votlage71: Kábel menedzsment
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
aviator
tag
válasz
Cypresss #14953 üzenetére
Boldog Új Évet Mindenkinek!
Mesh kiegészítők használatával kapcsolatban érdeklődnék. Ki használ, milyet használ, szerintetek kell-e, illetve ha igen, akkor a V4-hez melyik ajánlott?
Én eddig minden szimulátorhoz használtam mesh-t (FSGlobal) mivel kell valami amire ráhúzzuk a textúrát. (Lásd csatolmány)
-
válasz
Cypresss #14884 üzenetére
Nos, nem, nem feltétlenül iPod-dokkolót hallgatok, valóban.
Van több hifi itthon, az egyik a kis mancave-emben egy zeneszerkesztős, klubos hifi, profi keverővel, szekvenszerekkel, effektgépekkel, remixstation-ökkel, és nagy Cerwin Vegákkal stb., (a méretek érzékletetése végett: a kicsi monitor a Traktor fölött 24-es).
Plusz van egy vintage hangulatú összeállítás a nappaliban a '80-as évek eszközeivel, főleg analóg vonalon, tehát audiophile lemezjátszó, analóg előfok, csöves végfok, és két régebbi Cerwin Vega. A harmadik hifi még épül, jó részt, ott csak a végfok és az előfok van meg, de az hosszabb projekt lesz. -
Korcsii
őstag
-
RCH663
aktív tag
válasz
Cypresss #14780 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Hétvégén volt pár órám (konkréten egy pár, kettő) tesztelni picit a P3D V4-et, és csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni róla (FSX-hez képest persze)
Rendszer szempontjából végre elértünk oda, ahol 10 éve kellett volna tartanunk. Teljesítmény szempontjából meggyőző amit nyújt, persze abban az esetben ha tisztában van az ember a technikai korlátokkal.
Mindenkinek nagyon ajánlom a váltást, még régebbi gépeken is jelentősebben jobban fut azonos grafikai színvonal mellett. (Neeem egy core2 duón, ati 4570-en összes árnyákkal 8x MSAA-val naplementében, ködben, összes vizes tükröződéssel PMDG-vel Ferihegyen nem lesz meg a 30 FPS
)
-
sqpp
őstag
válasz
Cypresss #14776 üzenetére
Jól, nem lesz baj
Köszönöm, a manualt még átolvasom majd rendesen, csak szeretek magamtól is kitapasztalni dolgokat a játékban stressz alatt
Ha már egy játékról van szó... nem életekről
Egy valamit eskü nem értek, belassítom a gépet a magasban szinte nullára és próbálnék ereszkedni ici-picit, de ugye nő az AirSpeed, na de ha már nem tudok hova lassítani, akkor hogy ereszkedjek úgy hogy ne legyen baj?! Ha süllyedek is, nagyon lassan.. Ennyire ezt még nem vágom, a többi az megy már, felszállás Cold & Darkból, minden fasza
Én amúgy rettenetesen várom végre a 64 bitet
Meg hát DX12
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14767 üzenetére
Dynamic Lighting, magyarul minden világító cucc megvilágítja a körülötte lévő dolgokat? XP11-ben valami állati nagy meglepetés volt, ahogy a kiszolgálókocsik mozogtak körülöttem este.
Jó lesz ez, már várom... aztán persze várhatjuk az addonokat is, de most már legalább az alap kész lesz.
-
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Cypresss #14713 üzenetére
Erről a "részeg Orosz bányász" videó jutott eszembe
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14704 üzenetére
Jó olvasni a hozzászólásokat, mindenki ki van éhezve a komplexen kidolgozott utasszállító jetekre.
Elvileg azt írják, hogy a béta kicsit olcsóbb lesz, lehet benevezek (első jelentősebb XP addon vásárlás lenne). Vagy meg kéne várni már az év végét, hogy lássuk a másik két új szimet is.
-
válasz
Cypresss #14701 üzenetére
Ez valóban nem rossz!
A fények és a betöltések gyorsasága is tetszik!
Ellenben a grafika szerintem csapnivaló! A növényzet az kb 15 évet megy vissza a múltba...
Egyébként azt néztem, hogy mikor elkezded telepakolni és felrángatod a grafikai csúszkákat, akkor itt is elő jön a laggolás és esik az FPS! Szóval csodák nincsenek. -
-
Lambda
tag
válasz
Cypresss #14666 üzenetére
Tényleg jó az FSLabs, de nem használható szerintem mindennaposan úgy, hogy fullos élményt adjon, mert összekombinálva más addonnal letérdel a PC. Még egy fél millás konfig is összerottyantja magát, ha egy Orbx NA + vector + reptér felett elrepülsz az FSLabs Airbusszal és akkor még nem is a VAS-ról beszélek, csak az FPS-ről. Scenery-k nélkül viszont a valaha készült legkidolgozotabb repcsi rendszerileg, mert a vizuális megjelenítés azért sok sebből vérzik az Aerosofthoz képest.
-
czakof1946
tag
-
válasz
Cypresss #14605 üzenetére
Meg volt az oka! Az, hogy a másodpilcsi úgy beszart, hogy fogta a majrévasat és imádkozott...
Nézd meg, hogy majd nem egy percig emelkednek mikor 1:17 érzi, hogy nem elég a tolóerő... A hajtóművek le vannak padlózva, de a sebi nem akar nőni . Akkor elkezdi keresni a hibát! Meg is találja... -
válasz
Cypresss #14598 üzenetére
Közben megfejtettük a magassági eltérést...
Egyébként csont üres géppel voltam, nem is útvonalat repültem, csak (pályabejárás volt) a megközelítéseket nézegettem.
Az lett a vége, hogy itt a ILS egy segítségként felsugárzott adalék a megközelítéshez ami egy sima LOC-DME
lenne csak sokkal meredekebb 3.77 fokos a normál 3.0' képest...
Ez a PAPI meg 3.5 fokos tehát soha nem fog stimmelni a kettő.
A felvetéseid jogosak, de mint említettem nem útvonalat repültem, csak feszegettem a határaimat LOWI felett, mert egy kicsit más ez mint a JustSim, amit eddig használtam. Egyébként ez már a második megközelítés volt, mert előtte egy LOwPass már befigyelt .
Azt gondolom, hogy célszerű pont ilyen helyeken gyakorolni a megszakított megközelítést ill átstartolást, mert egy lapos területen ott bárki össze meri az emelkedő gépet. Itt azért jó ha képben vagy. Nappal van amikor órákat eltöltök itt és útvonalat meg éjjelente szoktam repülni. Egyébként szerintem az egyik legszebb régió P3D ben. -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14521 üzenetére
Épp tegnap kezdtem bele a BAV-nál a WWinter Ops Refresher 2016/17 tréningbe, ahol nem kevés szó volt a ködről.
Amúgy faszán megcsinálták a tréningközpontot, vannak oktatóvideók, leírások és a fejezetek végén egy rövid kvíz.
P3D költözéssel nem várjátok már meg a v4-et akkor? Vagy az FSX időközben kiharcolta magának az uninstall-t?
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14516 üzenetére
Inkább a PMDG portolja X-Plane 64bitre
747 v3? Épp pár napja láttam talán avsimen a 747 v3 és a VAS szavakat egy fórumtéma címben, de egyelőre nem aktuális, így nem néztem bele. Talán majd adnak ki frissítést, ami ezt is rendezi.
P3D v3.4 azért akármennyire is nem 64 bit, de tartalmaz már elég szép foltozásokat VAS kezelésben, így felszálláskor még főleg nem illene crashelnie.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14499 üzenetére
Eléggé más a két platform, mint szoftver nem sok közös dolog van bennük. Akkor már inkább nevezzük át FlightSim/Repülőgépszimulátorokr, de az url-ben maradni fog az FSX. Legjobb lenne nyitni neki egy új témát, de két emberre meg minek.
A 17 órás repülés biztos kellemes lehet turistaosztályon.
Ebből gondolom legalább 1 óra csak a szél miatti plusz - bár lehet közben pont vált hátszél és szembeszél között.
-
válasz
Cypresss #14483 üzenetére
Nem tudom...
Én nem akarok ünneprontó lenni, de nekem az ocsmány torz B737 még mindig jobban tetszik mint ez!
Egyszerűen nincs meg az a varázs, ami a kisöcsbe meg van!
Ha azt upgradelnék és kapna egy arányos szép textúráju cocpitot valamint kijavítanák az a pár kis buggot akkor boldog lennék és minden pénzt megadnék érte...
Ezért biztos nem adok egy fityinget sem... -
cintula187
addikt
válasz
Cypresss #14471 üzenetére
- cabin temperature modeling based upon electrical equipment operation, internal lighting operation, supplementary heating sources (foot/shoulder/windshield air use) the number of passengers onboard and their relative distribution throughout the cabin, solar heating of areas such as windows and exposure to direct or indirect sunlight, the state of cabin doors.
Ez már egy kicsit beteg.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14457 üzenetére
Végre.
P3D v3.3-ban változott az SDK és a SimConnect is, nem beszélve a rendering engine-ről. Valószínűleg használtak olyan megoldásokat, amelyek csak az új verzióban érhető el, ezért a korlátozás. Mondjuk ez egyben azt is jelentheti, hogy lényegesen eltér a két szimre szánt verzió.
Kíváncsi leszek rá, de az FSX/P3D licenc/árazási politika még mindig nem tetszik.
-
-
czakof1946
tag
válasz
Cypresss #14451 üzenetére
Üdv!
Hát én ennyire nem tudom. A gép hátuljában egymás alatti csatlakozás van.Külön-külön csatlakozik. az egyik VGA csatlakozó a másik, soktűs és egy vizszintes valamiHogy-hogy milyen módba van állítva? Ma pl. simán áttudtam húzni mindent.. Szerintem talán a sorrendel lenne gond?
A fő monitoron van az FSX, a másodikra betöltés után automatikusan felteszi az FSC-t. És azután kezdem áthúzni. Ma sikerült.
Ha elöször áthuzom és utánna indítom az FSC-t, akkor az FSC eltakarja az áthúzottakat.
Azt sem értem, hogy amióta 2 monitorral repülök, ha csak a fő monitort kapcsolom be és indítom az FMC, nem jelenik meg, csak ha bekapcsolom a második monitort és azon jelenik meg.
Remélem érthető, amit írtam.
Kösz -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14442 üzenetére
Én is tartok tőle, hogy mire kijön a PMDG 747 v2-3, addigra már csak a "Classic Fleet" részeként kap helyet BAW színekben.
Amúgy szeretem a típust. Filmekből is ez rémlik elsőként még a régi időkből (no meg talán a 707). Épp múlt héten gondoltam rá, hogy mennyire fun lenne egy 747 home cockpit - csak persze nem sok értelme lenne, mert nem sok 1-2 órás utat repülnek vele irl, egy 10 órás út alatt amíg az autopilot viszi addig mindek az a rengeteg gomb.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14435 üzenetére
Egyszer találkoztak olyannal, aki hallott már olyanról, aki látott olyant, hogy valami izét rálocsoltak az izére, és akkor utána jó volt.
EBBR témához:
Az "immediate takeoff" lehet hatásosabb "felszólítás" lett volna, az irányító csak annyit mondott nekik, hogy 3 mérföldre van a másik gép, majd hogy "start rolling now". Aztán az ukránok figyeltek már mindenre, csak az irányítóra nem (nyilván ez az irányító utasításának nem követése), szerencse, hogy az irányító rögtön ki is fordította az érkező gépet, valószínűleg a vertikális szeparáció kitartott addig, mire kiért a horizontális körből.De emlékezzünk, amikor a Sólyom először át akart húzni, akkor is kapott talán egy kisJumbo vagy valamelyik CRJ immediate takeoff-ot, aztán ott malmozott 31L pályavégen addig, amíg végül 1-2000ft környékén tudott csak áthúzni/átstartolni a Sólyom.
Ki van centizve az ilyen, lehet biztosabb lenne ilyenkor várni, csak az a várakozó járatnál +1-2 perc járatidő (ki tudja, lehet késében vannak), a reptérnek meg kapacitáskiesés (biztos? egy go-around talán még rosszabb).
-
Cypresss
senior tag
válasz
Cypresss #14394 üzenetére
Szóval megkérdeztem egy irányító ismerőst és a következőket mondta:
- a 3 mérföldes szeparáció teljesen standard, USA-ban ennél kisebb szeparációt is használnak forgalmas időszakokban.
- mivel az ukrán gép a holding pointhoz ért, az irányítónak joga volt azonnali felszállási engedélyt adni (tehát nem line up and wait, hanem clr for take off), ilyenkor a rádiózó pilótának meg kell erősítenie, a PF-nek pedig CVR-be is be kell mondania, hogy rolling take off, ahogy ezen a videón is látható [link] Ilyenkor már nem szabad tökölni, checklistek futattására már nincs idő, tolni kell neki különben baj lesz.
- a TWR nem elsőbbséget (landing priority) mondott, csak azt, hogy you are number one, az ukrán gépnek pedig valóban nem lett volna szabad felszállnia.(#14429) Rudi50: Köszi szépen, napközben elolvasom.
A szaudiak újraértelmezték a pushback fogalmát.
-
válasz
Cypresss #14422 üzenetére
Nagyon jó cikk!
Nagyon szépen köszönöm!
Bár csak minden reggel így indulna!
#14424 Én azt csináltam, hogy nagy FSX-SE verzió a gépen és azok az FSX addonok amik nem találnak bele a P3D könyvtárba akkor azokat hagyom ide települni, aztán bemásolom minden részét a P3D könyvtárba.
Eddig amerre én járok nem volt fen akadás, bár azt mondják ez így nem tökéletes.
Vannak akik át írogatják a könyvtár neveket... Én arra lusta vagyok. -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14422 üzenetére
Már elraktam könyvjelzőnek holnap reggelre - többet érdemel, mint hogy most fáradtan átfussam.
Más:
Froogle videójában találtam egy érdekességet: [link] valódi pilóták mutatnak be egy-egy típust. Fizetős, de lehet majd benevezek rá, ha túl sok időm lesz (azaz pont akkor, amikor a PMDG 777-re is). Q400 és a tripla érhető el egyelőre, de vannak még folyamatban továbbiak is. -
sqpp
őstag
válasz
Cypresss #14413 üzenetére
FSX Steam (FSUIPC 4.957)
Amúgy megoldódott, valamiért összekapott a két repcsi... mindenesetre most már gyorsul faszán.. Mivel Joystickom még sajnos nincs, ezért Virtual Avonics-t használok Android app-al, így a gyroscope-ot használom Joysticknak
Rudder is van benne szintén.
-
válasz
Cypresss #14394 üzenetére
Szerintem igazából senki...
De az AUI146 ha nem tököl (amire a TWR fel is hívta a figyelmét a Nexte traffic 3mile kijelentéssel), akkor a KLM-nek nem kellett volna átstartolni.
Ugyan akkor hibázott a TWR is, mert elsőbbséget ígért a KLM-nek és még is pályára engedte az AUI146-t!
Szóval a TWR kicsit optimista volt! -
wolruf
őstag
válasz
Cypresss #14377 üzenetére
Nem árban van igazán messze, hanem lehetőségben
Ez egy Fujitsu gép lett, eléggé szűkös bővítési lehetőséggel. Mivel nincs semmilyen vidikari tápcsatlakozása és a tápja nem cserélhető, ezért marad valami olyan, ami csak a slotról is megelégszik delejjel. Itt pedig szűkös a használható kínálat. Marad a 1050 vagy a 1050 ti
Mivel 1680x1050-nél nagyobb felbontásra egyelőre úgy sem lenne használva, nem kéne erősebb sem. Semmi ,,új'' programot nem használok, a többihez meg elég lesz. Pár évig biztosan kihúzom vele, most néztem, hogy a korábbi konfigom alapjai már több, mint 8 évesek
-
LWhite
tag
válasz
Cypresss #14368 üzenetére
Most 3004 volt a Crowded Skies létszám (egy időben) az IVAO-n. Az már elég komoly forgalom és így rekord is. Európa gyakorlatilag teljesen le volt fedve, plusz rengeteg approach és torony is volt.
Bár most nem annyira forgalmas vidéken repültem, de azért így is nagy élmény volt, nem beszélve, hogy ez jó a szervezetnek is, mert pl. az Airbus ennyi euro-val támogatja őket, ahányan részt vesznek az eseményen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo T480 i7- 8650u / HU bill! / 8Gb DDR4 / 256Gb Nvme SSD / IPS full HD/ újszerű állapot / Win11
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 8GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Micron 1100 256GB 2,5" SSD-k
- DJI Avata 2 Fly More Combo (szinte új, 3 év garival)
- Új,bontatlan,dobozos, számlás,garanciás 7800X3D CPu.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest