Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ChipKng
aktív tag
Hogy gondoltad, hogy halozaton keresztul hasznalnad???
2B OR NOT 2B that is FF
wolruf
őstag
A paneleket hajtaná meg másik gép. Tegnap nézegettem, gyári szoftverrel biztosan nem oldható meg, kizárólag az Instrument panel futhat hálózatos gépen. A widefs és fsuipc+spad driver kombóval a switch, radio és multi panelek is működhetnek, de ott meg erősen érezhető lagot emlegetnek. Nem tudom, mi lenne a jó megoldás. Lehet, kirpóbálom majd, hogy minden egyes panelt az alaplap más-más USB portjára dugok inkább, nem HUB-ba és az instrument panelt rakom netbookra. Nagyon akadozva működik így, hogy minden panel fel van aggatva, ráadásul sokszor lefagy a radio és a multi panel (nem vesz át jeleket az fsx-ből és nem is küld vissza, mintha az illesztőprogi veszítené el a kapcsolatot a panelekkel). Szeretnék egy GA panelt csinálni otthonra az asztalom mellé ezeknek a Saitek cuccoknak, csak előbb stabillá varázsolnám a működést
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
Ha majd kész lesz fotókat szívesen látnék róla
Szívesen uRSul
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
wolruf
őstag
Azt én is, még csak agyalok, hogy mit, hogy kéne Nem lesz valami bonyolult, olyasmit képzeltem el, mint egy autó középkonzolja (vékony, inkább magas valami), talán az alsó részében beleapplikálom a 2 throttle quadrantot (tudom, nem fog semmire sem hasonlítani, amolyan hibrid lesz...), aztán az egészet talán akusztikai szövettel leburkolom azt jónapot Így könnyedén tudom elpakolni, ha épp' nem repülök (panellakás nem jumbo cockpit ) Azért agyaltam a netbook ,,agy'' megoldáson, mert az ráapplikálnám erre a tokra, és így nem az USB kábelekkel kéne bohóckodni, hanem csak táp és lan csatlakoztatással le lenne tudva az egész. Ki tudja, talán még egy későbbi toldáshoz is jó lehet
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
Ez milyen repcsihez lenne? Valami kis 1-2 motoroshoz lehet használni ezeket a saitek kijelzőket vagy nagyobbakhoz is jól használhatóak?
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
wolruf
őstag
Kinek mi felel meg. Alapvetően úgy néztem, hogy leginkább GA gépekhez használják, jetekhez nem. Én viszont általában A318 és a default b737/a320 párossal szórakozok. Az instrument panelhez vannak igencsak mókás műszerek, pl ezek:
A többi része (radio, switch, multi) a legtöbb default cuccal megy. SPAD driveren keresztül pedig elméletileg bármihez fel lehet konfigurálni, csak győzt erőforrásokkal
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
Nagyon lecsón néz ki a két kép, de ezekhez azért nagyobb kijelző kéne GA,hoz kiváló lehet.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
wolruf
őstag
Arra, hogy több műszer képét folyamatosan lássam és ne a 2 fő képernyőmet foglaljam le, tökéletes (számomra). Nyilván lehet komoly cuccot építeni otthonra milliókból, de aki csak egy picit komolyabb, könnyebben átlátható, egyszerűbb (blabla) dolgot akar összeállítani, szerintem remek. Ráadásul a gombokkal, tekerőkkel, minden biszbasszal együtt jó szórakozás Ha megnéz az ember egy Saitek marketing dolgot, akkor látja, hogy általában GA összeállítást legóznak ki
Nem tudom ez megjelenik-e (facebook rulez ), de ilyen volt még nemrég (azóta ott a rádió panel is)
[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
Jól néz ki ez a rendezett káosz is
PMDG 747 el repülsz? Akkor is be lehet hozni a default gépek GPS ét? Nem is tudtam
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
wolruf
őstag
Köszönöm szépen
Nem, ha jól rémlik, az ott a 757 Freemium Szeretem a viszonylag egyszerű gépeket Nekem bejött a justflight egyszerű (F-lite) termékcsaládja.
[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
De akkor nem default gépeknél is előhozható a GPS?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
wolruf
őstag
Szerintem nem mindnél, csak amihez van társítva. Gondolom a cfg-ben lehet valahol ez is eldugva, hogy van-e vagy nincs. Az f-lite gépekben biztosan van.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
RCH663
aktív tag
Szia!
A laggolást hálózaton a frissítés okozza. Hálózatos FSUIPC-widefs belövése igényel egy kis zsonglőrködést. A laggot az okozza, hogy alapból 60 vagy 100 ms-re van állítva a ping. Kell egy pár hálózati tesztet nyomni, és minden eszköz feldugása után újra tesztelni. A használhtó ping valahol 16-25 között lesz tapasztalataim szerint, bár ennyi eszközzel nem volt alkalmam tartósan tesztelni (minden volt ami neked, és még pedálok, meg plusz egy pro flight kormány) és tökéletesen ment egy darabig, (A Második kormány egy külső progin volt) majd az Auto pilot modul elkezdett lefagyogatni. néha ez egyik rádió is (kettő volt belőle). A külön USB vezérlő használata biztosan segít, alaplapod könyvét nézd meg, mely portok vannak saját vezérlőre kötve. Teljes Driver levakarás, majd külön-külön csatlakozás segíthet, hogy ne akadjanak össze a dolgok.
fatal`
titán
Ha berakod panelba, akkor igen. A kérdés inkább az, hogy mi értelme van?
cintula187
addikt
Nem tudom már ezer éve nem használom. Csak nem tudtam hogy LEHET ILYET.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Cypresss
senior tag
Az Airbust én is nagyon várom, de azt hallottam, azért van csúszásban az Aerosoft, mert még nem találtak magyar fordítót a manualhoz.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
Korcsii
őstag
Amúgy hivatkoztak már arra, hogy azért is késik, mivel változott a leírásban lévő SID/STAR, így frissíteni kellett a manualt.
Cypresss
senior tag
Csak én nem tudok sarki fénnyel találkozni FSX-ben, vagy más is így van vele? Sokat repülök a skandinávok felé, de hetek óta semmi. FS9-ben rendszeresen összefutottunk, olyankor imádtam a cockpitből nézelődni.
#10767) Korcsii: Még mindig, jobb mintha a fél menürendszert írták volna újra.
Gondolj bele mennyi plusz munka lenne a fordtás.
Egyébként nagyon jónak ígérkezik a gép. Leginkább a user friendly megközeítés tetszik.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
cintula187
addikt
A 1212-es Airacban láttam Airbus xtended fáljlt is. Ez jelent valamit megjelenéssel kapcsolatban?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Korcsii
őstag
Ha ez megnyugtat, akkor a 1211-ben is volt.
cintula187
addikt
A fene. Akkor még nem figyeltem fel rá. Utána olvastam biztos a leírásodat
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
cintula187
addikt
Sziasztok!
Valamit megint bénáztam. 747-el.
Approach közben próbálom lenyomni a gép orrán de folyton iszonyatosan felfele húz. Lehet, hogy amikor lekapcsoltam az a/p -t a trim épp felfele állt? Annak a parancsát milyen elnevezés alatt találom a control panelben? "+" "-" gombok?
köszi
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
A/T nem maradt bent?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Tuti nem mert azt szabályozni tudtam kézzel. Régen is volt ilyen gond. Szél se volt extrém.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Pedig ez valami tolóerő probléma lesz inkább. Ha nem aktív az A/T approach közben app vref közelében, akkor pitch rate emelésre nem húz felfelé, csak simán átesik.
Elevator trim-t keress, ha nincs yoke vagy joy.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
wolruf
őstag
Én is látatlanban trimre gondolok, nálam ez folyamatos elcseszés tárgya (így, hogy a Saitek panelen ott a trim tekerő, meg főleg ).
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
cintula187
addikt
Ez meg pont iszonyatosan felfelé húz. Tolóerőt 100% hogy én szabályzom a joy -on. Trimet nem szoktam használni 747 en. Mepróbálom majd ha előtte leszek, hogy a settings controlban ez milyen bill. paranccsal állítható.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
N1 hány %-on van ilyenkor? Ha a gázkart lehúzod idle-re, mi történik? Approach-on, ha addig A/P-vel repültél, a gép szépen ki van trimmelve leszállási konfigban, abban nem lehet hiba. Nincs a joy-odon véletlenül fizikai trim? Az bekavarhat esetleg.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Nincs fizikai trim. Tényleg idle rá állnak a hajtóművek a hang alapján. N1 most nincs előttem.
Amúgy az FMC ben kalkulált 30 fokos flapsnél a 184 csomós vref nem sok kicsit? Az orrfellhúzós résznél 164 -el repültem.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Nagyon soknak tűnik az a vref. Főleg, hogy 180 csomó a 30 fokos fékszárnyállás speed limitje. Nekem közel teljes terheléssel (610.000 lbs) szokott 156-160 csomó lenni a landing speed, kisebb terheléssel 145-148 körüli az érték.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Azért mondom hogy gyanús volt
load managerrel 2/3 -ra szoktam terhelni. Üzemanyagot itt terveztetem meg. Fura hogy néha ilyen értéket ad ki az FMC. Mi lehet az oka?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Korcsii
őstag
Legközelebb nézd meg, hogy milyen állásban van a trim (a visszajelzője jobb oldali csúszkájának alja). Felszálláskor mindig beállítom az FMC-nek megfelelően, általában ez olyan 4,6 (utána nem babrálom, max ha leszállásnál úgy érzem, hogy kell - mondjuk ebből volt már problémám, hogy bár a robot teljesen ki volt lőve, állítás után visszaugrott az általa jónak godoltra).
Vref-fel nekem még nem volt gondom - PREF-en mindent beállítottál rendesen?
ui: 30 helyett 25-ös flaps beállítással szoktam leszállni, BAV-nál ez a szokás, meg talán jobban is kezelhető a gép
digo00
tag
Sziasztok.Nem tud valaki olyan oldalt vagy dokumentumot amiben le van írva,hogy melyik műszer és kapcsoló micsoda?PL: egy B737-800-ason
Előre is köszönöm.
RCH663
aktív tag
http://www.smartcockpit.com/[link]
digo00
tag
Küöszi csak kár hogy nem magyar
digo00
tag
Még kérnék egy kis segítséget nagyon fontos lenne.
Ennek a fájlait hová kell másolni?
http://flyawaysimulation.com/downloads/files/13997/fsx-gatwick-to-dublin-by-air-mission/
RCH663
aktív tag
őőőőőő........ hogy az igazi gépen mi micsoda, na AZT így magyarul nem is fogod nagyon megtalálni sehol. A repülés nyelve az angol, a B-737 és társai pedig erősen ATPL vizsga birtokában repülhetőek csak, és az ATPL oktatás is legnagyobb részben angolul történik a világon. Szerintem kezdj el vele megbarátkozni, épülésedre válik.
[ Szerkesztve ]
Egy volt kollégám készített nekem silabuszt a TU-154-eshez, na abban a cockpit-ben mókás percekbe kerül kiigazodni. Szentem egy UFO sem lehet sokkal bonyolultabb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
uRSul
tag
Sziasztok!
Lenne megint pár kérdésem, nektek már biztosan egyértelmű, de én még mindig a tanulófázist töltöm!
Szóval.
Az első az lenne, hogy ha IFR útvonalat repülök, az ATC nyomon követ és mondja, hogy merre, milyen magasan, stb. Viszont ha közben FMC-t akarok használni az repül a saját útvonalán, ami nem feltétlenül egyezik azzal, amit ATC mond. Ha otthagyom a gépet robotpilótával és nem nyugtázok a rádiózásnál, akkor meg is szűnik az IFR követésem. A kérés, hogyan tudnám megcsinálni, hogy az FMC-vel repüljek, majd a földi irányítás vektorok segítségével irányítson a végén? Vagy van-e ennek így értelme? Mert FMC is elvisz a pályáig, csak azt olvastam, hogy ha nincs nagy forgalom egy reptéren, akkor sokszor inkább a vektoros megközelítést használják, hogy gyorsabb legyen a leszállási folyamat. Vagy ez inkább online repülésnél lesz lényeg? (most offline-ban vagyok még).
A másik, hogy a PMDG 737 800-ban a HUD-on hogy tudom aktiválni a tartalmat, mert egyelőre csak a panelt látom, de nem jelennek meg rajta az adatok?
Köszönöm ha tudtok segíteni!
cintula187
addikt
Milyen tartalmat a HUD-on? NEm lehet hogy le van tekerve a fényereje? Van ott egy tekerentyü ahonnan lehajtod.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
uRSul
tag
Oh, lehet, hogy az lesz a bűnös, nem is figyeltem, hogy van mellette még valami! Most teljesen üres, átlátszó ahogy lehajtom.
Asbee
veterán
Ha virágbolti akkor megvásárlással.
digo00
tag
Sziasztok.Letöltöttem egy gépet fsx-hez mindent oda másolok ahová kell de sajnos nem látom a játékban.
Az Emirates A380-ról lenne szó ha valaki tudja,hogy mit kell vele csinálni akkor megköszönném ha leírja.
Előre is THX.
Az ATC csak a kirepülést és a megközelítést instruálja. Felszállás után az általad megadott útvonalra fog vektorálni, és utasít, hogy onnan repülj a repülési terved szerint. Az útvonal végéig repülsz szépen a megtervezett és leadott útvonaladon, és a végén majd megint az ATC fog elirányítani az adott pálya irányába.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Korcsii
őstag
Huh, megint jó kis estén vagyok túl. Telihold miatt gondoltam repülök egyet. Szokásos rövid, de 747-es út: EGFF-EGLL, hazahoztam egy vasat a karbantartóktól. A szél kicsit összevissza, igazából első 09-es megközelítésem EGFF-ről indulva. Tanakodtam merre, végül BNN1D lett belőle. ATC nem volt, ATIS is csak leszállás után jött. Forgalom viszont volt. Épp írtam UNICOM-ra, hogy EGLL tfc, estabilished rwy 09L, de eközben írja a másik pilóta, hogy on final 27R. Mondom kösz, te is bejelentetted volna korábban, hogy mik a szándékaid. Sebaj, swingover 09R, nagyjából rendben le is tettem.
De nem is ez a lényeg, előtte valahol BNN és a final között majdnem volt egy birdstrike-om, sajnos replay-ben nem leltem rá (pedig vettem a leszállást fsrecorder-rel), így csak egy ilyen shotot tudtam lőni élőben (utólag kicsit világosítva). Elég közel volt.
digo00
tag
Sziasztok!Ilyen játék közbeni videókat milyen progival lehet csinálni?
Korcsii
őstag
Ha kell, akkor az ingyenes fsrecorder-rel tudod felvenni, és utólag lejátszani (kicsit pontosabban, meg több lehetőséggel, mint a beépített instant replay). De persze lehet rögtön élőben, repülés közben is felvenni, csak ez is csökkenti az fps-t, ami leszállásnál azért nem jön túl jól.
Magát a videót pedig fraps vagy hasonló programmal tudod felvenni. Érdemes szabványos felbontást beállítani (pl 1280x720), akkor nincs gond feldolgozásnál, youtube sem húzza szét, stb. FSrecorderben van olyan lehetőség is, hogy minden egyes képkockát külön renderel, majd egyesíti őket egy videóvá. Hang nem lesz, de ha nagyon kevés az fps, akkor így szaggatásmentes videót lehet csinálni (mondjuk időigényesebb is).
Érdemes lehet a felvett videókat megvágni, erre kell valamilyen videoszerkesztő program - itt már tényleg nagy a választék. Végső esetben ott a windows movie maker.
Cypresss
senior tag
De nem is ez a lényeg, előtte valahol BNN és a final között majdnem volt egy birdstrike-om. Elég közel volt.
Még mindig szerencsésebb vagy mint a Thomsonos fiúk, pont VR-nél bekapni egy madarat...na az a nagyon durva.
#10797) Korcsii : Magát a videót pedig fraps vagy hasonló programmal tudod felvenni. Érdemes szabványos felbontást beállítani (pl 1280x720)
És ezt hol kell?
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
A kívánt felbontást a játékban kell beállítani, a Fraps csak rögzíti, ami a képernyőn van, illetve van half-size opció, de ennyi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow