A fejlesztők high priority taskként kezelik a zombi létszám kérdést, sőt valahol a problémáról is hosszasan beszéltek.
Nem a klienst terheli, hanem a servert, hiszen a zombi egy shared objektum kell legyen. Abban a cikkben ha jól emlékszem pár ezres nagyságrendről beszéltek a jövőben. Ennek érdekében a spawn rendszert és az AI-t párhuzamosítani akarják, ami elég sötét jövőt sejtet, hiszen egyrészt nyilván nem triviális a párhuzamosítás, másrészt, ha sikerül is, az csak pár szoros gyorsulást - és ezáltal populáció növekedést - eredményez (a GPU párhuzamosítás pedig nem kivitelezhető server környezetben), harmadrészt sok fog múlni a servereken. Ez utóbbi különösen fájdalmas, könnyen előállhat, hogy a gyengébb servereken óriási lag alakuljon ki. Jelenleg épp a server lag miatt tartják alacsonyan a zozi számot.
Ráadásul az igazán izgalmas zombi-horda jelenség szinte kizárt. Ha tudják is növelni a számukat, akkor is marad a jelenlegi eloszlás.
Viszont még a bétáig is majd egy év van legalább, lehet itt még akármi is!