Hirdetés
- Syl: Just Works! …. Vagy mégsem?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PandaMonium
#3950
üzenetére
Raadasul az OOP az nem az egyetlen udvozito iranyzat.
-
válasz
MasterMark
#2911
üzenetére
Nincs ilyen szabaly, hasznald azt a megoldast, ami az adott helyzetben leginkabb atlathato es legkonnyebben ertelmezheto.
-
válasz
EQMontoya
#2907
üzenetére
Ezt most talaltam nalunk (nem C++, de a lenyeg atjon):
/**
* A utility class to create the objects
*/
public class ObjectUtil {
private ObjectUtil() {
}
public static Activity getActivity(Person author,Person target) {
Activity activity = new Activity();
activity.setAuthor(author);
activity.setTarget(target);
return activity;
}
}Looks like a fckin' constructor to me

-
válasz
EQMontoya
#2779
üzenetére
Hat vagy igen, vagy nem. En ugy kepzeltem, hogy a problemaja az, hogy a leszarmazottakat nem 'Part'-kent akarna hasznalni, hanem a leszarmazottak specialis tulajdonsagaira van szukseg.
Tehat ha van Part, meg PartSubC1 meg PartSubC2, akkor neki adott esetben csak a PartSubC2 a megfelelo, es PartSubC1 nem.
Persze az lehet, hogy a Part-nak van egy virtualis fuggvenye, ami kozli a sajat nevet/tipusat, es a problema meg is van oldva -- ez az egyik megoldas a sok kozul. A dynamic_cast egy masik. A lenyeg, h runtime check az kell.
-
válasz
ToMmY_hun
#2777
üzenetére
Egyreszt, void * helyett visszaterhetnel Part *-al is.
Ez a szokasos ko/kontravariancia problema. Ha a maped Part*-okat tartalmaz, es forditasi idoben nem tudod leszukiteni a potencialisan tartalmazott leszarmazottak tipusat, akkor nincs mese, futasideju ellenorzest kell valahol csinalni. Ezt sok ponton meg tudod oldani, de a vege tuti az lesz, hogy valahol ellenorizned kell azt, hogy az adott sztring kulcshoz tartozo ojjektum megfelelo tipusu-e.
Erre a dynamic_cast egy lehetseges megoldas, de akar tarolhatod a mapban is a tipusinformaciot, ahogy jolesik.
-
válasz
Sk8erPeter
#2667
üzenetére
-
válasz
zsambek
#2657
üzenetére
Egyreszt szerintem az nem jo, hogy az elso parameternek van defaultja, a masodiknak nincs. Default parametert csak ugy lehet megadni, ha az utana kovetkezo parametereknek mind van defaultja, vagy nincs tobb parameter.
A masik problema az, hogy
T[] adat = new T[ssize]; //lefoglalok T tipus tomb adatot, ssize meretut
itt a T[] felesleges, mert nem lokalis valtozot szeretnel inicializalni, hanem az adattagot. (Gondolom en.)
-
> Kicsit itthagyom a gepet, csinalok egy full analizist, es felrakom valahova.
Hat, jelenleg nincs annyi szabad helyem az SSD-n, hogy vegigfusson a full instrumented profiling (40 GB-ot irt ki, amikor betelt), szoval majd egyszer maskor, a lenyeg nem valtozna ugysem. Oldd meg a lenti problemakat, utana folytatjuk.
-
Ami miatt nagyon lassu a program:
- a ComptonScatter fv.-ben az elejen letrehozol egy 3x3-as matrixot vector<vector<double>> formajaban, ujra es ujra, minden fuggvenyhivasnal. Feltetelezem, hogy ez az elozo, mindent-egybe verzioban nem igy volt. Csak ez onmagaban a programod futasidejenek kb. 30%-at viszi el, nagysagrendileg 500e-szert hivod (csak a 10%-aig futtattam a profilert, mert marha sokaig tart, amig kielemzi az instrumentalas utan a hivasszamokat). Javaslat: ezt az atmeneti vektort ne generald ujra mindig, hanem (mezitlabas modon) hasznalj valami globalis valtozot, lehetoleg ne is vector<vector<>>-t hanem csak egy 9 hosszu sima vector<>-t, amit aztan megfeleloen indexalsz. (Tobbiek ne kopjenek le a global miatt, eleve gyakorlatilag C kodrol beszelunk..)
- a FreePath fv-ben, amit szinten joparszor meghivsz, ott pedig van ez a sor:
while (hkm[k][0] < E1) k++;// mc_4, hkm_E 5 elemû sorvektor. Megadja az hkm-értékeket a keresett E1 energiánál.
Ez szinten a teljes futasido kb. 30%-at veszi el. Ha jol latom, itt a hkm az a fajlban tarolt adat, es ebben keresgelsz. Ahelyett, hogy linearisan keresnel, tedd bele valami masfele adatstrukturaba. (Biztos lehet egyeb dolgokat is csinalni, de faj a szemem a kododtol
).Kicsit itthagyom a gepet, csinalok egy full analizist, es felrakom valahova.
-
válasz
Sk8erPeter
#2633
üzenetére
spekt.txt az asszem kimeno adat, a masik viszont kellene
(akarok rajta futtatni egy profilert)
-
válasz
jattila48
#2583
üzenetére
Jah, a lathatosag ellenorzese csak compile-time tortenik, es kizarolag azt nezi meg a fordito, hogy az az osztaly, amin _keresztul_ elered a metodust, az friend-e vagy sem. Ha a fuggveny, amit hivsz, virtualis, akkor igazabol barmi megtortenhet, lenyegeben a leszarmazott osztalyok azonos nevu (virtualis) metodusai mind elerhetoek lesznek a hivo (friend) szamara.
-
válasz
jattila48
#2581
üzenetére
Ugye ez egy statikus fuggveny, forditasi idoben eldol, hogy melyik fuggvenyt hivja. Megnezi az R-t eloszor, latja, hogy nincs ott ilyen nevu fuggveny. Megy felfele az oroklesi hierarchiaban, megtalalja Q::q-t. Ezek utan megnezi, hogy a lathatosagi szabalyokkal mi a helyzet, es latja, hogy Q::q az lathato P-bol, mert P friendje Q-nak, es mar kesz is.
Ha R::q-t is definialnad, akkor mar nem mukodne. Tehat a fordito _eloszor_ keresi meg a fuggvenyt, amit hivni kellene, utana ellenorzi a lathatosagot.
-
-
válasz
Ereshkigal
#2513
üzenetére
Egyaltalan nem ertek egyet, rengeteg olyan dolog van a C++-ban, ami feleslegesen bonyolitja egy kezdo eletet. A nyelv maga oriasi, meg kvazi profikent is bele lehet futni olyasmikbe, amikre sose szamitottal volna. Szoval tok feleslegesnek tartom ezzel kuzdeni, amikor vannak nyelvek, amik sokkal 'kisebbek' (marmint a nyelvi konstrukciok szama es bonyolultsaga alacsonyabb), es ugyanugy majdnem mindenre jok.
-
válasz
#39560925
#2500
üzenetére
Az UDP_Socket forrasat es azt, ahol a threadet inditod, nem tudod felrakni a pastebinre (vagy akar ide, de pb jobb)? Ha jol latom, ez nem titkos (merthat eleve adtal rola sok kepernyofotot).
Miben kulonbozik a ket thread?
Plusz:
- a debug opcioknal kapcsold be a 'break on first chance exceptions'-t
- kapcsold be a c++ exception-oknel a 'break on thrown'-t
- esetleg kapcsold ki a just my code-ot -
válasz
WonderCSabo
#2484
üzenetére
> két paraméteres konstruktort hívja meg
Asszem ellipszis a harmadik, nem ket parameteres, de ez csak szorszalhasogatas.
-
válasz
Sk8erPeter
#810
üzenetére
Tudom en, hogy tudod, csak hidd el, hogy en is tudom

-
válasz
Sk8erPeter
#808
üzenetére
En ugy ertettem, hogy ha minden szot kulon elemkent kezelsz, akkor a fajl merete nem fog sokat mondani arrol, hogy mekkora tombre van szukseged.
-
válasz
Sk8erPeter
#772
üzenetére
A fajlmeret-beolvasas nem mukodik - gondolom szavankent kell belerakni a tombbe, azt meg elore nem tudja, hogy hany szo van.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Hajtókar, sor, AXS, középrész, pedál, MRP Új
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- RITKA ASUS ROG Strix G15 Electro Punk gamer laptop, i7-10750H, GTX 1660 Ti, szép állapotban,dobozzal
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G - 6/128 - fekete
- Xbox Series X 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3337, 94% Akkumulátor
- HIBÁTLAN APPLE WATCH ULTRA 2 NATURAL TITANIUM 49MM -1 ÉV GARANCIA - MS3714, 100% AKKUMULÁTOR
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Update 10.23. Lenovo ThinkPad, X1 carbon, X1 Yoga 5-13. gen 12,5-15" all-in-one, Workstation
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

Mondjuk konkretan ez jol szemlelteti, hogy mi is a C++ egyik nagy baja.

