- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
aktív tag
válasz
dabadab #4305 üzenetére
Pedig tényleg nem használok semmi extrát a programozáshoz. De inkább be is szúrom kis programomat (175 sor talán még belefér a fórumba; ha nem, hát szóljatok érte, hogy az ilyet mellőzzem legközelebb), hogy lássátok. Persze így azt is látni, hogy sokminden még nem világos benne nekem sem; ezeket megjegyzésbe írtam.
#if defined(UNICODE) && !defined(_UNICODE)
#define _UNICODE
#elif defined(_UNICODE) && !defined(UNICODE)
#define UNICODE
#endif
#include <tchar.h>
#include <windows.h>
/* Declare Windows procedure */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
/* Make the class name into a global variable */
TCHAR szClassName[ ] = _T("CodeBlocksWindowsApp");
int xhely=50,yhely=5,xseb=8,yseb=8;
UINT idozito;
RECT ablak;
const unsigned int idozito1=1;
int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,
HINSTANCE hPrevInstance,
LPSTR lpszArgument,
int nCmdShow)
{
HWND hwnd; /* This is the handle for our window */
MSG messages; /* Here messages to the application are saved */
WNDCLASSEX wincl; /* Data structure for the windowclass */
/* The Window structure */
wincl.hInstance = hThisInstance;
wincl.lpszClassName = szClassName;
wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure; /* This function is called by windows */
wincl.style = CS_DBLCLKS; /* Catch double-clicks */
wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);
/* Use default icon and mouse-pointer */
wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);
wincl.lpszMenuName = NULL; /* No menu */
wincl.cbClsExtra = 0; /* No extra bytes after the window class */
wincl.cbWndExtra = 0; /* structure or the window instance */
/* Use Windows's default colour as the background of the window */
wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;
/* Register the window class, and if it fails quit the program */
if (!RegisterClassEx (&wincl))
return 0;
/* The class is registered, let's create the program*/
hwnd = CreateWindowEx (
0, /* Extended possibilites for variation */
szClassName, /* Classname */
_T("Jatekom"), /* Title Text */
WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
CW_USEDEFAULT, /* Windows decides the position */
CW_USEDEFAULT, /* where the window ends up on the screen */
544, /* The programs width */
375, /* and height in pixels */
HWND_DESKTOP, /* The window is a child-window to desktop */
NULL, /* No menu */
hThisInstance, /* Program Instance handler */
NULL /* No Window Creation data */
);
/* Make the window visible on the screen */
ShowWindow (hwnd, nCmdShow);
/* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))
{
/* Translate virtual-key messages into character messages */
TranslateMessage(&messages);
/* Send message to WindowProcedure */
DispatchMessage(&messages);
}
/* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
return messages.wParam;
}
/* This function is called by the Windows function DispatchMessage() */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
HDC hdc; //handle to device context a jelentése, de mire is jó?
hdc = GetDC(hwnd);
static HBITMAP kep;
BITMAP bitmapkep;
HDC hdcMem;
HGDIOBJ oldBitmap;
PAINTSTRUCT ps; //előző helyről törléshez
switch (message) /* handle the messages */
{
case WM_CREATE:
kep = (HBITMAP) LoadImageW(NULL, L".\\kek_labda.bmp",
IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
if (kep == NULL) {
MessageBoxW(hwnd, L"Nem tudtam betolteni a kepet!", L"Error", MB_OK);
}/*
else {
System::Drawing::Bitmap::kep.MakeTransparent();
};*/
idozito = SetTimer(hwnd,idozito1,100,(TIMERPROC)NULL);
break;
case WM_KEYDOWN:
switch (wParam) {
case VK_LEFT: xhely-=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_RIGHT: xhely+=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_UP: yhely-=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_DOWN: yhely+=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
}
break;
case WM_PAINT:
hdcMem = CreateCompatibleDC(hdc); //ez mire jó?
oldBitmap = SelectObject(hdcMem, kep); //és ez?
GetObject(kep, sizeof(bitmapkep), &bitmapkep); //beolvassa a kep változóba a bitmap adatait(?)
BeginPaint(hwnd, &ps); //előző helyről törléshez
BitBlt(hdc, xhely, yhely, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight,
hdcMem, 0, 0, SRCCOPY); //ez rendben van: kirajzolás
/*BLENDFUNCTION pixelblend = { AC_SRC_OVER, 0, 255, AC_SRC_ALPHA };
AlphaBlend(hdc, 0, 0, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight, hdcMem, 0, 0, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight, pixelblend);*/
EndPaint(hwnd, &ps); //előző helyről törléshez
SelectObject(hdcMem, oldBitmap); //ez is mit csinál?
DeleteDC(hdcMem); //???
TextOut(hdc, 10, 10, TEXT("Szia!"),5); //ez is oké: kiírok egy szöveget.
GetWindowRect(hwnd, &ablak);
char szoveg[30];
itoa(ablak.right,szoveg,10);
TextOut(hdc, 50, 10, szoveg,5);
itoa(xhely+8+bitmapkep.bmWidth,szoveg,10);
TextOut(hdc, 100, 10, szoveg,5);
Rectangle(hdc, 50, 50, 200, 100); //meg ez is: téglalap rajzolása
ReleaseDC(hwnd, hdc); //ez minek kell?
break;
case WM_TIMER:
switch (wParam)
{
case idozito1:
GetWindowRect(hwnd, &ablak);
xhely = xhely + xseb;
yhely = yhely + yseb;
if (xhely+xseb+bitmapkep.bmWidth>ablak.right-ablak.left-bitmapkep.bmWidth) {
xseb = -1*abs(xseb);
}
else
if (xhely<0) {
xseb = abs(xseb);
};
if (yhely+yseb+bitmapkep.bmHeight>ablak.bottom) {
yseb = -1*abs(yseb);
}
else
if (yhely<0) {
yseb = abs(yseb);
};
InvalidateRect(hwnd, NULL, true);
break;
}
break;
case WM_DESTROY:
KillTimer(hwnd,idozito1);
PostQuitMessage (0); /* send a WM_QUIT to the message queue */
break;
default: /* for messages that we don't deal with */
return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Honda topik
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Spórolós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elden Ring
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Valve Index VR Kit
- Uhh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Esport PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -60% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest