Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Rap, Hip-hop 90'
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- tordaitibi: Chatcontrol
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
aktív tag
válasz
dabadab #4305 üzenetére
Pedig tényleg nem használok semmi extrát a programozáshoz. De inkább be is szúrom kis programomat (175 sor talán még belefér a fórumba; ha nem, hát szóljatok érte, hogy az ilyet mellőzzem legközelebb), hogy lássátok. Persze így azt is látni, hogy sokminden még nem világos benne nekem sem; ezeket megjegyzésbe írtam.
#if defined(UNICODE) && !defined(_UNICODE)
#define _UNICODE
#elif defined(_UNICODE) && !defined(UNICODE)
#define UNICODE
#endif
#include <tchar.h>
#include <windows.h>
/* Declare Windows procedure */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
/* Make the class name into a global variable */
TCHAR szClassName[ ] = _T("CodeBlocksWindowsApp");
int xhely=50,yhely=5,xseb=8,yseb=8;
UINT idozito;
RECT ablak;
const unsigned int idozito1=1;
int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,
HINSTANCE hPrevInstance,
LPSTR lpszArgument,
int nCmdShow)
{
HWND hwnd; /* This is the handle for our window */
MSG messages; /* Here messages to the application are saved */
WNDCLASSEX wincl; /* Data structure for the windowclass */
/* The Window structure */
wincl.hInstance = hThisInstance;
wincl.lpszClassName = szClassName;
wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure; /* This function is called by windows */
wincl.style = CS_DBLCLKS; /* Catch double-clicks */
wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);
/* Use default icon and mouse-pointer */
wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);
wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);
wincl.lpszMenuName = NULL; /* No menu */
wincl.cbClsExtra = 0; /* No extra bytes after the window class */
wincl.cbWndExtra = 0; /* structure or the window instance */
/* Use Windows's default colour as the background of the window */
wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;
/* Register the window class, and if it fails quit the program */
if (!RegisterClassEx (&wincl))
return 0;
/* The class is registered, let's create the program*/
hwnd = CreateWindowEx (
0, /* Extended possibilites for variation */
szClassName, /* Classname */
_T("Jatekom"), /* Title Text */
WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */
CW_USEDEFAULT, /* Windows decides the position */
CW_USEDEFAULT, /* where the window ends up on the screen */
544, /* The programs width */
375, /* and height in pixels */
HWND_DESKTOP, /* The window is a child-window to desktop */
NULL, /* No menu */
hThisInstance, /* Program Instance handler */
NULL /* No Window Creation data */
);
/* Make the window visible on the screen */
ShowWindow (hwnd, nCmdShow);
/* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */
while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))
{
/* Translate virtual-key messages into character messages */
TranslateMessage(&messages);
/* Send message to WindowProcedure */
DispatchMessage(&messages);
}
/* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */
return messages.wParam;
}
/* This function is called by the Windows function DispatchMessage() */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
HDC hdc; //handle to device context a jelentése, de mire is jó?
hdc = GetDC(hwnd);
static HBITMAP kep;
BITMAP bitmapkep;
HDC hdcMem;
HGDIOBJ oldBitmap;
PAINTSTRUCT ps; //előző helyről törléshez
switch (message) /* handle the messages */
{
case WM_CREATE:
kep = (HBITMAP) LoadImageW(NULL, L".\\kek_labda.bmp",
IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
if (kep == NULL) {
MessageBoxW(hwnd, L"Nem tudtam betolteni a kepet!", L"Error", MB_OK);
}/*
else {
System::Drawing::Bitmap::kep.MakeTransparent();
};*/
idozito = SetTimer(hwnd,idozito1,100,(TIMERPROC)NULL);
break;
case WM_KEYDOWN:
switch (wParam) {
case VK_LEFT: xhely-=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_RIGHT: xhely+=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_UP: yhely-=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
case VK_DOWN: yhely+=4; InvalidateRect(hwnd, NULL, true); break;
}
break;
case WM_PAINT:
hdcMem = CreateCompatibleDC(hdc); //ez mire jó?
oldBitmap = SelectObject(hdcMem, kep); //és ez?
GetObject(kep, sizeof(bitmapkep), &bitmapkep); //beolvassa a kep változóba a bitmap adatait(?)
BeginPaint(hwnd, &ps); //előző helyről törléshez
BitBlt(hdc, xhely, yhely, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight,
hdcMem, 0, 0, SRCCOPY); //ez rendben van: kirajzolás
/*BLENDFUNCTION pixelblend = { AC_SRC_OVER, 0, 255, AC_SRC_ALPHA };
AlphaBlend(hdc, 0, 0, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight, hdcMem, 0, 0, bitmapkep.bmWidth, bitmapkep.bmHeight, pixelblend);*/
EndPaint(hwnd, &ps); //előző helyről törléshez
SelectObject(hdcMem, oldBitmap); //ez is mit csinál?
DeleteDC(hdcMem); //???
TextOut(hdc, 10, 10, TEXT("Szia!"),5); //ez is oké: kiírok egy szöveget.
GetWindowRect(hwnd, &ablak);
char szoveg[30];
itoa(ablak.right,szoveg,10);
TextOut(hdc, 50, 10, szoveg,5);
itoa(xhely+8+bitmapkep.bmWidth,szoveg,10);
TextOut(hdc, 100, 10, szoveg,5);
Rectangle(hdc, 50, 50, 200, 100); //meg ez is: téglalap rajzolása
ReleaseDC(hwnd, hdc); //ez minek kell?
break;
case WM_TIMER:
switch (wParam)
{
case idozito1:
GetWindowRect(hwnd, &ablak);
xhely = xhely + xseb;
yhely = yhely + yseb;
if (xhely+xseb+bitmapkep.bmWidth>ablak.right-ablak.left-bitmapkep.bmWidth) {
xseb = -1*abs(xseb);
}
else
if (xhely<0) {
xseb = abs(xseb);
};
if (yhely+yseb+bitmapkep.bmHeight>ablak.bottom) {
yseb = -1*abs(yseb);
}
else
if (yhely<0) {
yseb = abs(yseb);
};
InvalidateRect(hwnd, NULL, true);
break;
}
break;
case WM_DESTROY:
KillTimer(hwnd,idozito1);
PostQuitMessage (0); /* send a WM_QUIT to the message queue */
break;
default: /* for messages that we don't deal with */
return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);
}
return 0;
}
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Motoros topic
- Gyúrósok ide!
- Intel találgatós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Svájcban bukkant fel egy Berlinbe készülő HMD
- Renault, Dacia topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ZBook 14 G8 - i7-1165G7 I 16GB I 512SSD I Nvidia 4GB I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 640 G8 - i7-1165G7 I 32GB I 512GB SSD I 14" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i5-10G I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E6410, E6440, E5450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10500T / RTX 3050 / 32GB DDR4 / 512 SSD!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 32GB - 1TB - RTX 4060 -3+ év garancia
- Apple iPhone 16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest