Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUTCHDB
nagyúr
Tudtok olyan nyomtató/print üzletet, ahol fényképet A3-as méretben lehet nyomtatni reális áron?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz rgeorge #132195 üzenetére
Ezt nem nagyon értem.
Mi egy asztalnál ülünk a kollégákkal, ehhez nem sok köze van annak, hogy el-el megyünk ételért, vagy italért." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz rgeorge #132183 üzenetére
Én az Óbudai Trófeát ajánlom.
Több alkalommal voltam már, és idén is itt lesz az évvégi munkahelyi vacsoránk.
Ha az árat nézem, az sem veszélyes, hiszen 15e ft a kopmlett fogyasztás (étel, ital) mindennel együtt kivéve a rövid italok." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Petyyyyy #132158 üzenetére
Én nagyon pozitívan csalódtam a Sthümer cukrászdában. Nekem a Gobuda Mall (Eurocenter) van közel, ha lehet, az utóbbi időben csak innen vásárolunk.
Állandóan kiváló minőség, teljesen elfogadható ár...szerintem.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz csibe1 #132147 üzenetére
Mint írtam, a súlykolást az EU-ban keresd, ők voltak akik erőltették, szerintem igen is jogosan.
Az elektromosautó tulajdonos németek, franciák, osztrákok is háborognak, mert ők is átverve érzik magukat, kb. hasonlóan mint az itthoniak.Szerintem egyebként ez az elektromos autózási "korlátozás" eladási csökkenés nem lefutott dolog, egyszercsak valaki ISMÉT kitalalálja Brüsszelben, hogy márpediglen ezt kell eröltetni, akkor nem lesz pardon.
Az, hogy szerinted az elektormosautó gyártása környezetszennyező, ebbe nem szeretnék belemenni, mert végeláthatatlan vita alakulna ki belőle. Ezzel szemben azt javaslom kellő körültekintéssel tájékozódj.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #132142 üzenetére
Sajnos a napi rutinom az, hogy szionte minden nap van a XIII. kerületben kb. 2 óra utcai parkolásom. Így ez nekem komoly anyagi kiadás lesz.
Ide tartozóan kérdezem. Nincs olyan éves pakoló kártya, ami mondjuk 1 kerületre (engem most spec. a XIII. ker érdekelne) érvényes lenne?" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Kickass #132140 üzenetére
A hybridek már nem kapnak zöld rendszámot.
A meglévők, pedig csak a következő vizsgáig "viselhetik" utána lekerül róluk.
Én amit írtam, azt a tiszta elektromos autókról írtam." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz attiati #132133 üzenetére
Az elektromos autózásra való átállást az EU találta ki.
Minden szinten nyomták, erőltették, főként városban való közlekedésre, miszerint környezetbarátabb, mint a többi, ami igaz is.
Először mindehol ingyen lehetett “tankolni”, parkolni.
Aztán egyre több helyen ezt megszüntettek és maradt néhány üzletlánc, mint a Lidl, Penny akik biztosították még a díjmentes töltést, majd ott is megszűnt ez a lehetőség.A vidéki városokban kezdték el az ingyenes parkolásokat akként korlátozni, hogy csak az adott városban állandó lakhellyel rendelkezők kérhettek (és kaptak is) zöld rendszámos (ingyenes) parkolási engedélyt.
Itt természetesen a “legzöldebb” városvezető által irányított fővárosban egyszerűen lehúzzák a rolót, azzal a sokak számára szociális érzékenységgel fűszerezett hivatkozással, hogy amúgy a gazdagok vesznek es járnak elektromos autóval, ráadásul a demagóg szöveg is megjelent, miszerint a zöld auto az nem is zöld, (bár eddig az volt).
Sokak számára azért jelentett alternatívát a zöld auto, mert az előzőekben felsorolt töltés, parkolás (no és egyéb kedvezmény, mint pl. az átírási illetékmentesség) több évre kiszámolva kb-ra kompenzálta a drága vételárat.
Akinek volt ehhez egy kis környezettudatossága az belevágott, még ha körülményes is velük a mindennapi együttlét a töltés, km para miatt.Most ezzel abszolúte leépül minden ösztönző, ami arra inspirálta az ebben gondolkodókat, hogy elektromos autót vegyenek.
Egyben természetesen meg is ásta az árkokat a két tábor között az említett “gazdagok vesznek elektromos autót” mondattal, és egyből harapnak is rá a “nem szeretem a zöld rendszámos autósokat” közösség tagjai, így majd lehet hivatkozni arra, hogy lám sok ember támogatja ezt a korlátozást.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #131979 üzenetére
Amúgy lehet engem nem is érint a felújítás ?
Én épp a felüljáró előtt lehajtok róla.Egyébként hogy tetszik a régi fotó a Flórián térről?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Eladó iPhone-ok:
[link]Nem vagyok nepper/kereskedő, stb., csak a cssaládom minden tagjának újabb modellre cseréltünk a telefonját, ezért eladóak a korábbiak.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Én iPhone-on használom évek óta.
Teljesen megbízható, és én teljesen hozzászoktam, hogy ott van a telefonon, és nem kell a kártyámat elővenni.
Egyébként a walett egyéb kártyák (nem bankkátyák), belépő, parkoló, repjegyek kezelésére is kiváló!" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Eladó iPhone 13 pro gold:
[link]" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #131684 üzenetére
Az én útvonalamon beütött a krakk... 16.40-kor indultam el a Révész utcától a Népfürdő utcán át, de szine a Dráva utcától állt a forgalom a Flórián térig (!) végig az Árpád híd is, mivel a Szentenderi úton kautikus állapotok voltak. Igen, több kilóméterre kihatott ez az egész, úgy ahogyan azt lehetett gondolni.
Mind a Flórián téri felüljáró, mind a hídról lehajtó sávok álltak, mert eddig állt a Szentendrei út, hiszen arra nem lehetett ráfordulni. 17.20-ra értem a Flóriánra, ami egy átlagos napon 16.50, max 55 -re ott szoktam lenni." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mercutio_ #131658 üzenetére
A két poszt teljesen más.
Az, amit írtál, az egy korábbi, és teljesen más területre vonatkozó volt.
Amire írtam a "4-5-6 körüli" részt, az a radi8tor, Szentendrei úti felbontással kapcsolatos kommentjére vonatkozott, ami látszik is a post számából, amire ment a válasz.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #131599 üzenetére
Igen, ma (kis forgalomban) is megszívtam ... nem tudom mi lesz hétköznap du. 4-5-6 körül.
Itt nincs hozzáértő (gondolkodó) ember azok között, aki tervezi (időzítés/forgalomelemzés stb. szempontjából) ezeket a felújításokat?
Tudom, soha sem jó, de legalább most a lehető legrosszabb..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #131588 üzenetére
Én dolgozom, mindkét általam említett helyen.
Számtalan olyan munka van, amely időhöz kötött és egyben különböző helyekhez is.
Tudom, hogy sokan vagytok olyanok, akiknek a tömeg és a két kerék az ami elfogadható közlekedési eszköz, de ez nekem nem játszik, sőt sok más embernek sem.
Hivatali időben kell ügyet intéznem normális ruhában, megfelelő higiénia betartásával.
Sajnos sem ennek nem felel meg a bicaj, sem annak, hogy jóval gyorsabb lenne a vázolt autózásomnál, még ha az egyesek előtt lezárt Lánchidat is “beleszámoljuk”.
A felhozott rakpartlezárást sem értem, miért szükséges napközben, mikor “dolgozik a város” ezzel lassítani a közlekedést és ha jobban belegondolunk e miatt mas helyen tumultus okozni? Megkérdezném amúgy a kerülő utak mentén lakókat, hogy ők mit szólnak ehhez.
Tudom, bennem van a hiba, és túl kényelmes vagyok, de szerintem meg simán csak teljesíteni szeretném a munkámat." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #131579 üzenetére
Nekem ez szinte minden nap probléma, sajnos hatványozottan beüt nálam a krakk, ha ilyen korlátozások vannak.
Ráadásul nekem nagy probléma a Lánchíd lezárása is.
Szinte naponta megyek Budáról (Szilágyi Erzsébet fasor) a NAV központ környékhez.
Hol a Margit hídon visz a waze, (de ott ugye szintén lezárások, torlódások vannak) hol az Erzsébet hídon.
Ez eddig is gáz volt, hiszen óriásit kellett kerülnöm a Lánchíd offolása miatt, hiszen a korábban is igen zsúfolt és torlódó rakparton kellett végigmennem, ha az Erzsébet hidat dobta gyorsabbnak a navigáció, de még most a rakpartot is lezárták... így mehetek be a belvárosba, kis utcákban kavarogni.
Kb. 45-50 perces út lett ebből, a korábban (Lánchíd lezárása előtti időszakban) még kb.15 perc alatt abszolválhatóból.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Mi történt, hogy a rakparton nem lehet hétköznap sem közlekedni autoval?
Hétfőn és ma is 2x35 percet kellett kerülnöm, hogy a Bálna irányából az Akadémia utcára eljussak….[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Tud valaki ajánlani olyan vállalkozást, ahol reális áron gyártanak karos napellenzőt?
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz FoxiestFox #131297 üzenetére
Van már kerék ott mellette, a botrányos időkerék…
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Van itt olyan fórumtárs, aki szokott Ausztriába járni?
Fizetős útszakaszakaszokkal (nem autópálya díjjal) kapcsolatban lenne kérdésem.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Tud valaki normális céget/magánszemélyt, aki mikrobusz kölcsönzéssel foglalkozik?
1 hétvégére kellene egy 9 személyes kisbusz." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Sziasztok,
Budapesti auto hifis, autovillamossagi szerelo, vagy karosszériás van itt a csoportban? Egy cápa antennat kellene kicserelni egy VW-nen.
Nekem nulla ismeretségi köröm van e téren…
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz föccer #130830 üzenetére
Lehet számodra nem opció, de megmelítem, hátha....
A kábeltv szolgáltatók, néhány ezer forintos havi részletért kínálnak TV-ket.
Pl. a Digi 0 % kamattal 6.490 Ft/hóért Samsung 50"-os 4K tv-t ad.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Valakinek Digi szolgáltatás kiesés?
Nálunk kb 1,5 órája nincs… állítólag egyedi eset. (Óbuda)" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Ismét keresek Óbuda, és környékén minőségi hentest. Tatárbifszteket szeretnék készíteni az ünnepekre, így friss, minőségi marhahúst kellene szereznem.
Ha tudna esetleg valaki segíteni, azt megköszönném!
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #130654 üzenetére
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #130631 üzenetére
Köszi az infót, most ki is ment a fejemből.
Mi a Krisztina krt-n a Déli melletti Station -ba szoktunk menni, mosz is sikerült a posztod alapján foglalni." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130609 üzenetére
Hát ez nagyon komoly.
A videó első része (nevezük így) még csak csak, de már az is határeset, de a BMW balra kanyarodása, a jó ideje piroson, egy ilyen csúcsforgalomban, az szerintem nehezen magyarázható és brutálisan veszélyes is.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #130606 üzenetére
Most ezt találtam, ez egy online térfigyelő kamerák felvételét mutató oldal:
[link]
2 órát lehet szépen végigléptetni.
Én most megnéztem a Nyugati tér Váci útról a körút felé vezető út képeit.
Hát én nem látom rajta a BKK adatait, de lehet az időponttal van baj, most 16.05-18.05 közötti időszakot mutatja." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz cattus #130605 üzenetére
Mint írtam előbb, jók ezek az eredmények/számok, tényleg nem gondoltam volna azt, hogy szó szerint minden negyedik ötödik autóra jut egy kerékpáros." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130601 üzenetére
Igen jól írtad, az érzetem engem minősít, mint mindenkit, de szerintem nem úgy, ahogy te sugallod.
Köszönöm, hogy linkelted a BKK adatait, én erről nem tudtam.
Bele is néztem, és azért az elég durva adat, hogy kb. minden 4. autóra jut egy "mikromobilitási eszköz". (Nem tudom, hogy ebbe benne van -e a robogó, és egyéb motorkerékpár?)
Ha ez így van, akkor nincs itt semmi baj, nagyon jó itt a helyzet, minden ötödik ember kvázi kerékpárral jár. (Ha egy autóba egy vezetővel számolunk ugye.)
Szívesen megtudnám azért, hogy ezt a léptékű kihasználtságot ki és hogyan mérte meg.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz cattus #130600 üzenetére
Nem kell könyörögnöd, járok folyamatosan olyan útszakaszon, ahol látom, hogy milyen a biciklisávok használata.
Az, hogy te láttál kerékpáros, az nem hiszem, hogy azt jelenti, hogy azok megfelelő módon ki is vannak használva.
De, hogy a vita ne legyen meddő közöttünk, megteszed, hogy linkelsz felmérést az egyes kerékpárutat használók számáról?Mint írtam, én nem értek hozzá, csak példát írtam a kerékpárutak elhelyezéséről.
Ezt az "ötletet" Debrecenből vettem, ahol van olyan útszakasz, ahol egymás mellett van a járda és a bicikli út, és a kettő együtt biztosan nem haladja meg a 6-7 métert. Ott viszont dolgoztak egy kicsit a projekten, vagyis szinteltolást alkalmaztak, vagyis foglalkozni kellett a dologgal."Nem beszélve arról hogy legyen már a járda a gyalogosok é, ne akarjuk azt más közlekedési eszközökkel vegyíteni, főleg ha eleve nagy rajta a forgalom."
Na az autósok ugyanezt érzik, vagyis az útszakasz legyen már az autósoké, ne akarjuk már azt a terültete vegyíteni, főleg, ha eleve nagy rajta a forgalom.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130590 üzenetére
Nem is tudom hol kezdjem.
Szerinted én nem értem mit szertnél írni, szerintem meg te nem azt, amit írok.
Én továbbra is azt olvasom ki a hozzászólásaidból, hogy te igenis véded Karácsonyt, annak ellenére, hogy leírod, hogy nem.
A politikai döntés és a politika között szerintem van különbség.
A politikai döntést én arra értettem, hogy közlekedéstechnikai döntésről nem igazán lehet szó, mert az e tárgykörben megjelent "bukott konzervatív politikus"-tól kezdve az "objektív újságíróig" mindenki nagy problémát lát a megvalósításban.Én nem az "éppen kinézek az ablakon" tapasztalatomat írtam le, hanem azt, hogy közlekedtem kb. 1/2 órát, és azalatt az időszak alatt szinte senki nem járt kerékpárral azon az igen hosszú útszakaszon.
De szívesen veszek tőled ellenpéldát, hogy a Gellért szálló-Etele Pláza közötti útszakaszon hány kerékpáros közlekedik.
(Csak halkan jegyzem meg, hogy míg autókat forgalomtechnikai szempontokból sokszor számolnak, addig én spec. nem tudok arról, hogy egy-egy ilyen útszakaszon lett volna visszacsatoló, tényleges kerékpáros számlálás. Lehet van valami oka ennek...)Még akár igazat is adnék neked abban, hogy sok az autó Budapesten, de már többször beszéltünk arról, hogy igazából ezt valahogyan kezelni kellene, és a probléma itt kezdődik, hogy nem terveznek, hanem olyan ad hoc lépéseket tesznek, ami miatt nem, hogy javulna az érzetünk e téren, hanem pontosan ellentkezőleg, még nagyobb dugókat látunk, még nagyobb az ellenszenv egyrészt az autósokat utáló emberekben az autósok ellen, és az autósokban pl. a kerékpárosok ellen.
Én nem értek hozzá, de valószínüleg felszín alatti parkolókkal a panelházak környékén lehetne kezelni az esti iszonyatos parkolási problémákat, és a korábban már említett járdán kialakítandó bicikli sávokkal lehetne egyfajta megoldás nyújtani az autósok és a kerékpárosok elkülönítésére.
Általánosságban a többi fórumtársnak írnám, aki e témához hozzászolt.
A bort iszik és vizet prédikál szerintem épp erre a helyzetre szolgáló közmondás.
Néhányszor az elmúlt pár hozzászólásomban leírtam, hogy abból a szempontból kell megvizsgálni a "szennylap" videóját, hogy
-kiről szól,
-milyen összefüggésben és
-hol, jelen esetben pedig milyen rendezvényen.Arról a városvezetőről szól, aki (ahogy írtam) legnagyobb élharcosa a tömegközlekedés népszerűsítésének, és gyakorlatilag egy komoly autószám csökkenési célokat tűzött ki.
Ebből az aspektusból még nem is lenne baj, hogy ő autóval közlekedik, mert mindenkinek lehet olyan elfoglaltsága, ami miatt nem fér bele a tömegközlekedés.
De akkor ez azt is mutatja, hogy valójában nem is olyan jó a tömegközlekedés, hogy az ő autózását kiváltsa.
A következő probléma az, hogy itt egy autómentes hétvégéről szóló rendezvényről van szó.
Az összefüggés tehát az, hogy a főpolgármester úr hétvégi tevékenysége, többszörösen problémás.Szinte biztos, hogy készültek a "leleplező videóra" annak készítői, de azért azt nem kellene rájuk fogni, hogy Karácsony Gergely alá tettek egy autót, és megkérték rá, hogy jöjjöj menjen már az autómentes hétvégén egy Toyotával az autózás gyérítését elérni kívánó rendezvényekre.
Másik talán ide illő mondás (pontosabban Balzac idézet) "nem elég, ha valaki becsületes ember, szükséges, hogy annak is látsszék".
Peace!
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130585 üzenetére
Azt "mondtam", hogy nem írok e témában, de azért mégis tennék megjegyzést.
"A videót a bors nevű gané, szennylap készítette. Erre írtam, hogy foglalkozhatnának valós, komoly problémákkal."
Szerinted ez nem valós, komoly probléma?
Az nem valós, és nem probléma, hogy egy prominens személy bort iszik és vizet prédikál?Hát így én is szívesen kiállok mellé, és támogatom teljes mellszélességgel a főpolgármestre urat, hogy cseréljük le az autókat mindehol tömegközlekedésre, és kerékpárokra, de azért vigyen már el az autójával, mert azért úgy csak másabb...
Hát ettől nagyobb blama e téren nem kell szerintem.
Ha te ennek ellenére pont a videó készítőit, és a közzétevőjét bírálod, akkor akárhogyan is nézem, te egyeseknek behunyod a szemed, másoknak pedig (pl. nekem) elmondod, hogy :
"Szerinted sok az autó Budapesten, vagy sok az autó Budapesten?
"Szeretnél-e olyan helyen élni, ahol a növekvő autók számával még nagyobb az autós közlekedés, vagy szeretntél olyan helyen élni?"Szóval én azt látom, hogy annak ellenére, hogy téged (állítólag) nem érdekel Karácsony Gergely főpolgármester, szépen mosdatod, és ezzel párhuzamosan próbálod terelni a gondolatmenetünket a felé, hogy ezzel amúgy sem kell foglalkozni, mivel a videót a Bors készítette.
Szerintem ez nem így van, mert pontosan az itt 2 napja/1 hónapja/ 4 hónapja/stb. felvetett problémához kapcsolódik, nevezetesen a budapesti utakhoz, közlekedéshez, autómentesítéshez, kerékpározáshoz, viszont amit te belekevertél, az már erősen politikai téma, amelynek itt a PH!-n van külön topikja.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130578 üzenetére
Popaganda média?
Ezt most komolyan mondod?
Ez nem volt neked elég objektív?
És ráadásul, hogy kerül ide a pénzelvonás?
Mi köze van ennek ahhoz, hogy Karácsony Gergely főpolgármester az általa szervezett autómentes hétvégén így jár, kell?Éppen most, több posztban diskuráltunk arról, hogy mi, miért történik az autómentességgel összefüggésben, és akkor jön ez a hír...
Egy autómentes élharcos, aki politikai alapon dönt az általa vezetett főváros zöldítéséről, bicikli sávjairól, tömegközlekedéseinek népszerűsítésének keretében az autómentességről, pofátlanul jár-kell a benzines autójával (igen, a Toyota egy PHEV-hybrid, vagyis kb. 30 km tud megtenni elektromosan utána átvált benzim üzemre) és az "obejktív" médiában meg szórják a tömegközlekedési eszközön pozoló "instagyanús" képeit.
Én nem szeretnék kiábrándítani a főpolgármester úrból senkit, de valahogyan rá kellene jönni az őt ajnározóknak is, hogy ő sem egy szent!
Dettó ugyanaz a csapat, mint a másik!
Mindenki csak a saját, önös érdekeit nézi, álca mögé bújva, sütögeti mindenki a saját pecsenyéjét.
Felesleges védeni bármelyik oldalt is...Szerintem itt részemről befejeztem.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130563 üzenetére
Nem sok választási lehetőséget hagytál a feltett kérdéseiddel ..
Viszont ez azért eléggé mutatja, hogy a budapesti vezetők milyen komolyan is veszik a témát: [link]
Szégyen….
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130554 üzenetére
Továbbra sem értek veled egyet.
Ugyan nagyon jól hangzanak az úthosszat mutató km számok/arámnyok, de ha eddig egy 2 sávos útból 1 sávosat "állítanak elő" és ott addig is dugó volt, akkor ebból mi következik?
Az, hogy ott kb. 2x akkora dugó lesz.
Erről miért is tehet az autós?
Jah, hogy van autója és azt használja.
De itt jön az, amiről néhány hónapja is diskureáltunk is.
Először kellene megoldást találni a meglévő helyzetre, amely véleményem szerint nem az, hogy egész egyszerűen átautózhatatlanná teszem a várost.
Mert azért azt te is láthatod, km hossz ide, km arány oida, hogy olyan helyen van kerékpár sáv, ahol azzal nagymértékben ellehetetlenítik az egyéb közlekedőket, ráadásul úgy, (ahogy tegnap is írtam), hogy lenne más megoldás pl. a 6-8 méter széles jelenlegi járdán simán elférne több helyen is a biciklis, de nem, szándékosan az autósokat szivatják.Itt is leírtam már, hogy én nem vagyok a kerékpározás ellen, tök jó dolog maga a biciklizés minden szempontból, ezt szerintem senki nem vitatja. (Bár az én helyi adottságaim miatt nem tudnám igazából használni, mert sok a hegy körülöttem.)
Tehát a megközelítéssel, és szó szerint a politikai ráerőltetéssel van gond.
Mondhatnám úgy is, hogy fordítva ülünk a lovon.
Véleményem szerint két probléma is van.
Az egyik az, hogy először lezárják/kialakítják/elkerítik stb. és nem érdekli őket, hogy ezzel mit csinálnak.
Ezzel párhuzamosan várják, hogy legyenek biciklisek.
De a legnagyobb baj az, hogy nincsenek.
Így sincsenek, hogy ezek a sávok ki lettek alakítva.
Magyarul az emberek nagy többségének erre nincs igénye, de a politika ezt mindenkire ráerölteti.
Hogy miért mondom azt, hogy mindenkire?
Mert a dugóban áll a magánautosn kívül a szállító jármű (többet fog elkérni a szállító cég), dugóban áll a taxis (többet kell fizetni a taxiért) és dugóban áll a tömegközlekedés (jelen esetben ugye a busz) tehát aki rajta utazik, az is szív.Hatástanulmányok (használni fogják-e a kerékpárosok) valódi megoldások nélkül (mi lesz az egyéb forgalommal, az ott lakókkal, hova menjenek, hol menjenek, mivel menjenek az emberek ezeken a részeken) csak és kizárólag az a cél, hogy legyenek biciklisávok.
A hétvégén ide leírt példám pontosan ezt mutatta.
Nagy dugó, biciklis meg sehol.Én ezt nem gondoltam volna, hogy egyes autósok anyagi kérdésként közelítik ezt meg, vagyis, hogy a kerékpárosoknak nem kell adót fizetni az utak használatáért. Én ilyet még nem hallottam az biztos.
A seggnyalási részt továbbra is tartom, és erre kb. 1 hónapja hoztam is példát.
Lehet azt nem láttad, mikor a Szilágyi E. fasor- Hűvösvölgyi úti felújításnál miként köszönték meg a kerékpársávot alig érintő felújjítással okozot bosszúságot a naponta itt elhaladó kb 30 biciklisnek, és hogyan nem, a napi több ezer autósnak.Ismét hangsúlyozom, nem a kerékpárosokra "haragszom" emiatt, mert nekem nincs bajom a kerékpározással.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130551 üzenetére
Juj, itt nagyon elcsúszott a dolog. Én nem ezekről beszéltem.
1. Ellenszenv keltése.
Te félre értetted amit én írtam. Azt írtam, hogy úgy általánosságban az autósok ellen uszít a totalcar-os cikk.
2.Hogyan is kellene támogatni az autoval nem rendelkezőket? Ez egy számomra felfoghatatlan kérdéskör.
Kb. ugyanaz, hogy miért nem kap támogatást pl. akinek nincs gyereke, míg akinek van, az kap adókedvezményt.3. Az autós nem arról beszél, hogy a kerékpáros nem fizet adót, útdíjat stb. Ezt nem is tudom, hogy honnan gondolod, hogy ez lenne a gondjuk. Magával a kerékpárosokkal úgy általánosságban nincs is baja az autósoknak, éppen azzal van baj, hogy nem gondolkodnak el azok, akik biciklisávot alakítanak ki, hogy ezzel milyen hibát vétenek jelen városunkban, vagy egy városrészben. A kerékpársáv rossz helyen van.
Ott is, ahol van hely máshol vezetni azt, és ezt szándékosan az autósok haladásának kárára teszik, ami egyrészt nem oldja meg a dugók probléma köret, hanem éppen azt generálja, másrészt nincs kinek fenntartani a sávot, mert nincs kerékpáros.
Leegyszerűsítve, a kerékpárosnak kinyaljuk a seggét, az autós meg dögöljön meg.
Ez a problémája az autósnak." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130536 üzenetére
Nem értem, miért kell eleve pejoratíve, megbélyegezve (bukott konzervatív politikus) írni az egyik szerzőről és miért, objektívnek nevezni a másik cikket.
Ezzel, anélkül, hogy bármilyen részletbe belemenne bárki, már meghatározod az előítélet keltésével az irányt, vagyis, hogy melyik írást fogadjuk el, vagy minimum melyiket ildomos alapul venni e témában.A cikkek végkimenetére nem térek ki ismét, arról már leírtam a véleményemet.
Egy dolgot azért kiemelnék az “objektív”-ből:
A kedvező áru, saját kerületi parkolással kapcsolatos megnyilvánulással abszolúte nem tudok egyetérteni. Számtalan kollégám, ismerősöm és családtagom is parkol a közterületen a lakása előtt úgy, hogy minden nap autóval jár onnan dolgozni.
Azt állítani, hogy ez a lehetőség kvázi elveszi más (fizető! ellenszenv keltés 1) autósok lehetőséget, mert a helyi lakosok csak ott tárolják az utcán, használat nélkül a járműveiket, óriási túlzás!
Nem mondom, hogy nincs ilyen, de hogy arányai közel sem olyanok, mint a cikkben vizionálják, az tuti.
Hatványozottan agyrém, hogy az önkormányzat milyen támogatást ad ezért cserébe azokat, akiknek nincs autójuk Természetesen nincs ilyen “nekem nincs autóm“ támogatás, amely megint egy ellenszenv keltés (2) a szerző részéről.
És ez csak egy dolog, amivel nem értek egyet a totalcar-os írásból.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130524 üzenetére
Lényegében a múltkori cikk a kerékpár sávoktól indult, és ugyanoda futott ki, mint ez, vagyis, hogy egy bonyolult, komplex problémáról van szó.
Szerintem ez az általad linkelt cikk sem objektív írás, hanem vannak benne teljesen szubjektív véleményrészek is.Engem a napokban ismét ért egy sokk, a bicikli sávokkal kapcsolatban.
Olyan területén jártam, ahol egyébként nem szoktam, így nem tudtam, hogy egy újabb városrészén ugyanaz lett, mint a körúton, vagy az Üllői úton.
Óbudáról mentem az Etele Plázába.
Az Erzsébet hídtól végig egy sávban araszoltunk, és kvázi a Gellért szállótól végig kiiktattak egy komplett autós sávot, és csináltak belőle kilométereken keresztül kerékpár sávot.
A Gellért szállótól az Etele Pláza kb. 25 perc volt autóval és az egész út alatt 2 db biciklis használta a részükre kialakított sávot.
Nem tudom mikor történt ez az átalakítás, de számomra egyértelmű volt, hogy azóta eltelt idő alatt nem álltak át az emberek a kerékpáros közlekedésre.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Nem tudjátok mi van a Digi kábel szolgáltatóval?
Hol van net, hol nincs, ráadásul elérhetetlenek telefonon is....[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Nem tartozik a budapesti topikhoz, de hátha a fővárosból valaki kimozdul.
Kirándultunk ma, és egyéb települések mellett voltunk Balatonbogláron is.
Amellett, hogy ingyenes, szép, rendezett, tiszta a strand, van egy nagyon jó kalandpark/bobpálya/lombkorona sétány/gömbkilátó is.
A belépők is nagyon kedvezőek szerintem. Nagyon szép a terület, tisztaság, szép kilátás, akar pároknak, családoknak is ajánlom![ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz FoxiestFox #130392 üzenetére
Van app. Mobilfizetés a neve.
Feltöltesz rá egy bizonyos összeget és abból veszi le a parkolási díjat. Maga az app GPS alapján "tudja" hol vagy, illetve az ottani tarifát is, így neked semmi dolgod, csak elindítod, és ha visszaértél a kocsihoz és befejezed a parkolást, akkor pedig leállítod.
50 Ft plusz díjat von le minden egyes használatért.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz hódmaci #130343 üzenetére
[Nem lehet]
DE természetes a közelben lévű utcai parkolókkal lehet próbálkozni, bár nem tudom mennyi hely lesz.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz MasterMark #130325 üzenetére
Nem tudom, nálam működik a link.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Eladó fejhallgató:
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Eladó XBOX One S 1TB
[link]" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #130213 üzenetére
Te sem értesz egy szót sem abból amit leírtam, és csodálkozunk a szövegértéses kompetencia tesztek eredményén.
Én az autóban ülök és gyorsan haladok.
1 perc alatt 1 km-t..ugye...az útfelújításban ...
De mindez nekem nem elég.
A biciklisek által vagyok elnyomva... juj.Itt súlyos gondokat vélek felfedezni.
Egyszerűen felfoghatatlan, hogy miért kell ideböfögni valamit anélkül, hogy értelmeznéd a mondanivalómat.
Teljes mértékben "beszélgetésre" alkalmatlan embert ismertem meg személyedben." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz TheMarci #130209 üzenetére
Valami nagyon félre ment.
Én nem mondtam, hogy általánosságban jobb a bicikliseknek.
Az adott útszakaszra értettem azt, hogy ott sokkal könnyebben tudnak az esetlegesen itt-ott akadályoztatott kerékpárúton kívül is haladni.
Egyebkent azt is írtam, hogy nem a kerékpárosokkal van bajom!
Pontosan az a gondom, hogy szándékosan nem egyenlő a megítélése a bicikliseknek és az autósoknak a városvezetők részéről. Nem gondolom ugyanis hogy a táblát a kivitelezők maguktól (gyártatták le és) rakták ki az egyik, míg nem, a másik közlekedő csoportnak." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz 66zio #130205 üzenetére
Ebben igazad van, de ha hozzágondolod, hogy milyen koncepció van itt Budapesten a kerékpárosok előnybe részesítése, ugyanakkor az autósok szívatása esetén, akkor már más az egészhez a hozzáállásod. Mint írtam olaj a tűzre, legalábbis nekem nagyon ellenszenves, és mégjobban hergeli az autósokat.
Ráadásul ez részemről, és más autós részéről sem (szerintem), nagyon nem a kerékpárosok ellen szól, akik ugye erről aztán abszolúte nem tehetnek, hanem a városvezetés hozzáállásáról." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz 66zio #130203 üzenetére
Nem tudom, hogy te mit szólnál ahhoz, hogy minden nap, napi 5-6-8 alkalommal próbálnál átjutni egy útszakaszon és már hetek, hónapok óta tart az a helyzet, amit ecseteltem.
Hidd el, mindenkinek tele van már mindene, akik itt járnak.
Aztán csak egyszer "előugrik" egy tábla, hogy a biciklisektől nagy elnézést kérünk...[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz HUTCHDB #130185 üzenetére
A saját hozzászólásomra válaszok, nem akarok egyenként minden "ellenzőmnek" írni.
Hetekkel ezelőtt és korábban is, többször volt szó a biciklisekről, autósokról, amibe én is becsatlakoztam.
Ezért is tettem be ide a fotót, amelyet konkrétan ide, vagyis ebbe a fórumba szántam.Minden nap itt járok, már elegem van az egészből.
És igen, egy kumma betű, egy sor sincs sehol arról, hogy köszönjük az autósok türelmét.
Ez zavar!
Ahogy radi8tor is írta, külföldön ez nem így megy.
Próbálják oldani az autósok idegességét, pl. smile-val, nap visszaszámlálóval, stb-vel, de az a leg minimum, hogy megköszönik a türelmüket.Nem a felújítással van bajom.
Tény, hogy a Szilágyi Erzsébet fasor (is) kritikán aluli minőségű volt, és az elején az is marad, ha jól látom, tehát meg kell csinálni, hajrá, csinálják meg máshol is, kibírom.
DE, itt én úgy érzem, hogy megint kiemelve kezelik a bicikliseket, és nagyon magas ívből lesz@rják az autósokat.
Kérdezem én, ki szív nagyobbat, kinek van már a t.ke tele az egésszel? Az autósnak, aki nem tudja kikerülni ezt a katyvaszt, ami hónapok óta megy, vagy a biciklisnek, akinek a szervízúton kell megoldani a haladást, nem a kerékpárúton?
Ráadásul a biciklis az itteni sok-sok egyirányú utcában is minden megkötés nélkül tud közlekedni, tehát szó szerint minimális a hátráltatása, ellenben az autósénak, akit egyik nap erre, másik nap arra terelnek, tesznek ideiglenes lámpákat egy-egy kereszteződésbe, vagy éppen irányít a "nagytudású brazil munkás"...Egy hete jöttem haza nyugatról, és több útfelújításon mentem keresztül, sehol nem éreztem, hogy sz.patnak.
Ellenben itt.
Minden fel van túrva, kis túlzással minden le van zárva, vagy át van irányítva, és ekkor is CSAK A KERÉKPÁROSOKNAK köszönik meg a türelmet, holott, ahogy írtam, nekik kategóriákkal kisebb (vagy inkább semmilyen) alkalmazkodás szükségeltetik.Nem, nem kell az autósoknak megköszönni külön, legyen ez a bunkó hozzáállás, de azzal további olajat önteni a tűzre, hogy a bicikliseket meg kiemeljük... tényleg kinyílik a bicska az (autós)ember zsebében.
És nem, nem kell kiemelt figyelem nekem, mert autóval járok, de ez tényleg borzasztó tuskó...Szóval ez inspirált.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Látszik, hogy nincs autós-biciklis megkülönböztetés.
Hónapok óta szét van verve a Szilágyi Erzsébet fasor és az abba csatlakozó több utca.
Autósok szívnak régóta, óriási torlódások vannak, ha a Városmajor felől érkezik valaki, vagy pl. nem igazán lehet használni a Shell kutat, a Budagyöngye áruház környékéről kihajtani művészet, hűvösvölgy felől Pasaréti út felé szinte alig lehet elmenni.
De van egy szép tábla, ami mutatja, hogy kik a kiemelten figyelemre méltatott közösség ezekben a nehéz hetekben, hónapokban:[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Több film van, amelyekben láttam az idiai vasúti viszonyokat.
Sőt, mostani dokumentum filmet is láttam nemrég, és hát lehetséges, hogy vannak kivételek, de azért a borzasztó szó szerintem minimum illik.
A dokumentum film valamelyik utazási csatornán ment, és ott taglalta a világjáró angol idős úriember, aki narrátor volt, hogy a vasút amúgy nagyon komoly szerepet lát el az egész ország működésében. Kifejtette ugyanakkor az állapotokat is, és a képkockák azért mutatták, hogy mi van ott.... iszonyat tömeg, a vágányok közötti "élés", maguk a kocsik, az állomások állapota, a menetrend nagyon nagyon tájékoztató jellege azért mutatja, hogy az, európai (budapesti) szemmel nagyon gáz..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Kickass #129982 üzenetére
Én a vizellatasra és a villanyra gondoltam.
Katasztrofa esetén max a polgárvédelmi törzsben levő jelenlét a polgármester dolga. (Nyilván ettől több, de ez a lényeg)" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mercutio_ #129979 üzenetére
Először is Kósa előtti polgermester urunk Hevessy József (1990-1998 között, 2 teljes ciklus, másodikban kormányzati támogatással, hiszen ő ) SZDSZ-es volt, éveken keresztül csak fűrdőbe áztatta a tökét, és az ég egyatta világon semmi nem történt a városban.
Majd Kósa elkezdett mindenhez hozzányúlni és az ember annyit látott, hogy "na, legalább történik valami".
Mint mindenhol, mindennek voltak ellenzői, úgy ott is, aztán jött a korrupciós szóbeszéd, hogy mennyit kérnek egyes politikusok a beruházások odajutatásaiért.
Ennek ellenére mégis azt látták az emberek, hogy most itt, most ott, de alakul.
És nem csak annyi történt, amit írtál, hanem sokkal, sokkal több.
Pl. a belváros átalakítása csak egy része volt az új városátalakítási tervnek, körút, vagyis teljes körútak, új villamosvonal, a reptér (nemzetközi), bár ez sem turisztikai szempontból, de erről később.
Időben ugrálva, de a teljesség igénye nélküli beruházások: egyetemváros bővítése, az ehhez kapcsolódó egyéb beruházások, az egyetemi képzések bővítése spcifikusan az érkező gyárak kiszolgálását is figyelemmel kísérve, ipari parkok nyitása, BMW, Continental, vasúti Carco bázis (amit itt Budapesten Újbudán éppen fúrnak, az Debrecenben pl. hibátlanul működik) új gyógyszergyár, National Instrument, Krones gyár, stb., stb.
Jah, és ne felejtsük el, hogy 8 évig MSZP kormányzás ideje alatt is maradtak.De nem is csak a darabszám számít, hanem amit látok, vagyis az, hogy volt, van egy jövőkép, van cél, vannak tettek, vannak lépések.
Én azt látom, mikor hazamegyek Debrecenbe, hogy nincs megállás, most is csinálják, mindig történik valami.
Önző példa: a Kishegyesi út, amit most újítottak fel és nekem baromira jól jött, mert ott jövök le a pályáról.Az tény, hogy szinte semmi nincs Debrecenben, miért is menne oda az ember, így igazi turisztikai feljődés miért is lenne?
Szerintem ezt próbálják kompenzálni egyéb mással, és más területekre öszpontosítanak. A reptér kérdése is lehet csak bennem kérdés, hogy mennyire kell, vagy sem, mikor nincs miért repülőgéppel Debrecenbe utazni, bár ha jól tudom azt mondják, egy egy beruházás elnyerésénél igen is jó pont.Egyébként szerinted mindenki Fideszes Debrecenben?
Hát nem!
De mint, ahogy itt a fővárosban sok sok kerületben éveken keresztül ragaszkodnak az emberek a terület polgármestereihez akár milyen politikai beállítottságúak, ugyan így volt Debrecenben is, és ez alapján több ciklus óta nyomják, és most Papp Lászlóval is elégedettek. Tudom, most itt 230 km-re hangosan hallani az akkumulátor gyárról, de az én ismerősi körömben közel sem vált ki olyan vitákat, mint ahogy azt egyesek gondolják mondjuk a fővárosban.
Hogy miért? Azért, mert az ott élők nagyobbik része úgy gondolja, hogy egyrészt, műbalhé, de ha mégis valami gond lenne a beruházással, akkor a városvezetők potensek, és meg fogják oldani, ha mégis baj lenne.Na ezek a dolgok azok, amiket én itt Budapesten nem látok.
Tudom, Debrecenben (is) megy a propaganda, propaganda sajtó, meg csak M'1, meg TV2. De azért tudjuk, hogy ez nem így van, tehát nem, vidéken nem csak ezek alapján tájékozódnak az emberek. Valamiért nem hallják meg annyira az ellenzéki szavakat, vagy valamiért nem értenek vele egyett, vagy kevésbé fogékonyak az ő gondolataikra, vagy az is lehet más képességűek, kevésbé tanultak, stb.
Az, meg hogy nincs pénz... Pl. Karácsony először mindent tagadott, hogy mit, meg hogy vett át Tarlóséktól, mennyi pénzzel, aztán mégis elismere, hogy tényleg sok milliárd volt... Össze vissza beszél, kvázi hazudozik, más témában sem hallok tőle semmi épeszű gondolatot, és nem is látok semmi érdemit, még olyat sem, amihez nem, vagy kevés pénz kellene.
Könnyen lehet, hogy bennem van a hiba, vagy engem is utolért a propaganda, valamint kötelező valakit szidni és most nem tudok mást, csak Gerit.A fentiek gondolat ellenére még bennem sem lesz sem Debrecenben, sem Budapesten ennyire fekete, vagy fehér minden, de számomra az érzés teljesen más a két városban.
Tudom, hogy ez nem ennyire egyszerű, és a nézőpont is nagyon sokat számit, hogy valaki hogyan közelít ehhez a témához. A politika nagyon bonyolult, én nem akarok vele mélyebben foglalkozni, populárisabban probálom megközelíteni, mint ahogyan megközelítik mondjuk nyugaton az átlagemberek.
Ott közel sem olyan mély árkok vannak, mint itthon, meg vérre menő viták, valószínüleg azért is tartanak ott, ahol.Én itt a Budapest fórumban nem akarok ezzel a dologgal foglalkozni tovább, mert ez már nagyban politika, aminek van topikja itt a PH-n.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz MasterMark #129953 üzenetére
Kevés, vagy sok?
Nekem már ennyi is sokk volt.
Nem azt mondom, hogy utálok itt élni, de ez nem szerelem, az biztos.
A háznuk nagyon jó helyen van, de még így is úgy érzem, hogy ha nyugdíjba megyek, elköltözöm, vagy ha dúrván akarok fogalmazni, azonnal elmenekülök innen.
Belátható időn belül (7 év múlva, ha nem változnak a szabályok) nyugger lehetek és valószínű a Pilis valamelyik kis faluját célzom/célozzuk meg. Legalábbis most így gondolom.
Vissaztérve a 3 évre, én ahogy visszagondolok korábbi éveimre, úgy gondolom, hogy minél öregebb az ember, annál hamarabb rájön arra, hogy neki mi az ami jó, konfortos, szerethető. Fiatalon belekakil az ember sok mindenbe, könnyebben alkalmazkodik, elfogad dolgokat.
Szóval nekem a 3 év pont elég volt arra, hogy leessen, hogy ebben a városban igazából semmi nem történik, semmivel nem jobb most, mint 3 éve volt, és sajnos nulla fejlődést látok.
Megy a magyarázkodás mindkét oldalról, hogy Geri nem csinál semmit, Geri meg azt mondja, hogy nincs pénz.
Ez engem nem érdekel, viszont azt amit látok, az egy nagy semmi.
Ami mégjobban zavar az a környezet. Itt mindenki tojik a környezetére, tiszta dzsuva minden, szinte mindenhol és ez a közterületeken kívül a magánportákra is igaz.
Már bocsánat, akinek nem inge, nem veszi magára, de itt a Pató Pál úr, az ej ráérünk arra még, a jóvan az úgy, a nem az én dolgom a gondolkodás meghatározója.
Viszonylag sokat (vagy épp eleget) járok külföldre, hogy amikor hazaérek, látom az írtó nagy kontrasztot.
Szinte minden környező ország teljesen más igényességgel kezeli a körülötte lévő környezetet. Szlovákia, a csehek, a horvátok, a lengyelek, mind mind kategóriákkal másabbak.
Pl. Ausztria nem azért szép, mert a közterületek rendezettek, (jó azért is) hanem egyrészt borzasztó nagy igény van az emberekben a rendre, a tisztaságra, másrészt ezt maguk a saját portájukon (amit láthatunk, ha végiggurulunk egy-egy osztrák falun (hiszen nincs, vagy ha van, akkor olyan alacson a kerítés) szívesen bárkinek megmutatják, hogy náluk milyen rend, tisztaság, gondozottság van.
Legutóbb 1 hónapja voltam és vasárnap este még kint a földeken dolgoztak a saját területükön. Ment a gazda a traktorral, vágta a lucernát, a feleség a terület széléről nagyméretű favillával húzta össze a levágottakat, a kisgyerek meg ott ült az apjával a traktor kabinjában és nézte, hogy mit hogyan kell csinálni.
Itt nálunk ahol lakom, egy viszonylag drága környezetben, az emberek arra nem képesek, hogy a kutyapiszkot összeszedjék, a házuk hiába 100 vagy többszáz milliós, tiszta gaz, össze nem sepregetnének, pfuuu nagyon bosszant ez.
Balkán balkánja...és mind a fejekben, mind a tettekben..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz oriic #129946 üzenetére
Én nem poént értettem ki belőle, és most ismét elolvasva sem.
Inkább azt, hogy Karácsony Gergely azért nem hibáztatható, mert Tarlós sem csinálta volna másképp.
Tarlost nem ismerem, vagyis a munkáját nem figyeltem anno, hiszen akkor nem voltam fővárosi.
Most már itt elek 3 éve és vannak ralatasaim…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz oriic #129921 üzenetére
Nem értem a kommentedet.
Én annyit írtam, hogy nagy dirrel durral beleáll a dologba, holott rég nála pattogott a labda.
Tarlósnak, Demszkinek, Orbánnak, Gyurcsánynak, Tüttő Katának, stb. ehhez nem sok köze van." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #129886 üzenetére
"Karácsony azt is bejelentette, hogy az eset hatására sebességmérő kamerákat fognak felszerelni Budapest-szerte."
Sajnos megint tette az ártatlan, álszent, de ugyanakkor "én majd megmutatom" arcát.
Kiderült, hogy 2022. októbere óta várnak a rendőrök Karácsonyékra... [link]---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elsiklottunk 7 fórumtárs hozzászólása mellett, pedig én abban látnám a rációt.
A posztot olvasva elgondolkodtam, hogy milyen bűntetés érne a legkelletlenebbül, és tényleg az, ha X pont után ugrana a jogosítvány. Jó, tudom, jogsi nélkül is lehet vezetni, de azért sok átlag ember is (nem tagadom, néha én is) átlépi a szabályokat. De ha olyan pontrendszer lenne, ami keményen büntetne, és igen hamar el lehetne érni a kizárást, akkor lehet sok átlagember (köztük én is) sokkal jobban odafigyelnék arra, hogy nehogy elvegyék a jogosítványt. Sokkal nagyobb hatást lehetne elérni össz autós körben ezzel.
Hogy az idiótákkal mit lehet/lehetne csinálni, azt nem tudom." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #129825 üzenetére
#129825palacsa és #129817cattus !
Nem tudok teljeskörűen válaszolni, de egyes kiemelt dolgokkal kapcsolatban leírom a véleményemet.
Válaszaitokból azt látom, hogy nem sikerült elrugaszkodni az anyagiaktól, ráadásul megvetőnek, leacsanyosítónak állítatok be. ("kérdésnek álcázott cinizmusod nevetséges")
Kezdeném azzal, hogy kényesen elkerültétek azt, amivel kezdtem a posztomat, vagyis:
Kérdésem az lenne, hogy milyen futurisztikus világot gondolsz el, ahol az ország legnagyobb városában több utcából kitiltják az autókat?
Most melyik utcából tiltsák ki?
Ahol éppen te éled az életedet?
Vagy abból, ahol más van ugyanazon a véleményen, mint te?
Es ha elköltözöl?
Akkor arról a területről is tiltsák ki, vagy akar csökkentsék a kocsik darabszámát?Erre azért jó lett volna válasz, ha már így beleálltatok a témába.
Tényleg kíváncsi vagyok arra, hogy konkrétan melyik területen, milyen indok alapján legyen autókorlátozás és a jelenlegi járművek hova álljanak, hol közlekedjenek.A Ferdinánd híd környékén lakik egy ismerősöm és évek óta a vasút ellen küzd, hogy a vonatok zaját valahogyan le kellene csökkenteni úgy, hogy a lakásánál ne lehessen azokat hallani.
Ismét kérdezem. Mi volt hamarabb? A vasút, vagy az, hogy ő oda költözött?
Kb. 5 éve lakik itt, de teljesen ki van akadva, hogy a lakásában rosszabb élni, mint a XIII. kerület kertvárosi részén, vagy Békásmegyeren, vagy akár a IV. kerületben.
Tehát, amikor ő oda költözött, pontosan jól tudta, hogy a nyugati mellett fog élni.
Ellenben a belvárosban lakik, minden a közelben van, sokat jár szórakozni, melója 3 villamos megállóra van.
Ő 15 perccel a munkakezdés előtt kel fel reggel és egy szombat esti buli után 6-8 perc alatt otthon is van gyalog.
Nem vált, nem költözik, ugyanakkor panaszkodik, puffog, stb.Szóval ez nem (csak) pénzről szól, hanem másról, pl. kényelemről, ugyanakkor az elégedetlenség, a szidkozódás az jár a környéknek, de csak bizonyos szempontból.
Az autós helyzetet is teljesen ide sorolom. Ha valakinek nem tetszik, akkor váltson.
És ebből kiindulva én azzal nem értek egyet, hogy "Mi van, ha nem tehetem meg, dögöljek meg?"
Mint ahogy váltson az is, aki a szomszédjaival nem tud együtt élni, mert nem egyeznek, bunkó, hangos, betarti, stb. Vagy ilyen esetben mit tennétek? Tűrnétek?
Én azt mondom van választási lehetőség, de az alany ezzel nem él, mert más szempontból (pl. anyagiak, kényelem) nem akar mozdulni.Az is világos, hogy vannak olyanok, akik autómentes(ebb) környezetet szeretnének, ugyanolyan lehetőségekkel, mint amiben most él.
Én pedig pl. robogómentes, taximentes, kamionmentes stb. mentes környezetet szeretnék.
Tudomásul kell venni, hogy nincs ilyen, itt Budapesten, illetve annak nagy részén ezt nem lehet megoldani.
El lehet kezdeni, szépen lépésről lépésre, megfelelő egyeztetések, különböző csoportok bevonásával, és lehetséges, hogy (a sok sok ellenző ellenére) évtizedenként lehet egy-egy lépést tenni az ügyben.
És higgyétek el, én is támogatom valamilyen szinten, ésszerűen, logikusan, átgondoltan megvalósítva.
De én nem vagyok közlekedés-szervező mérnök, vagy városépítési tervező, így nem látom a megoldást.
Igen, nem látom a jó megoldást!
Egyébként az e téren felvetődő külföldi példákat én szinte teljes egészében torznak érzem, mint ahogy az élet több más területén is.
A magyar nép, a magyar gondolkodás, a magyar észjárás teljesen más, mindig, mindenhol a kiskaput, a csalási lehetőséget, a kibúvást keresi.
A nyugati népek máshogy nevelkedtek, más a mentalítás, más a közösséghez való viszonyulás, más a tradició, mások a szokások.
Ezt nem lehet elbagatelizálni, nem lehet a döntéseknél ezeket elfelejteni.
Nem lenne ez másképp az autómentes övezetes dologban sem.Az egész "utálom az autókat" kérdéskörben tett reakciómat csak támadásként értékeltétek, de valójában arra akartam rámutatni, hogy nem az igénnyel van baj, hanem, hogy milyen nehézségei vannak a megvalósításnak.
Ebben pedig egyikőtök sem jeleskedett, mert semmilyen megoldást nem tudtam kiolvasni a válaszaitokból, ellenben pl. #129824sutszi reakciójával.Ide tartozónak érzem azt is megemlíteni, hogy a VII. kerület önkormányzata pl. pontosam holnap tart nyilvános közgyűlést a bulinegyeddel kapcsolatban.
A civilek azért küzdenek, hogy szűnjön meg a jelenlegi állapot, ne legyen a történelmi zsidó negyed pöcegödör, egy drogbarlang, egy prostitúciós terület.
Múltkor a körúttal kapcsolatban vizionáltam a jövőt, vagyis, ha nem történik normális, átgondolt tervezés, hasonló sorsra juthat az is.
A bulinegyeddel kapcsolatban egy cívil szervezet önkormányzati képviselőjét hallottam rádióban ezzel kapcsolatban nyilatkozni, miszerint az adott terület semmilyen anyagi bevételt nem hoz a kerületnek, ellenben az itt lakók élete rémálom!
Talán holnap valami érdemi döntés is születhet.
Nem tudom pontosan, hogy alakult ez így, ki, mikor, hogyan engedélyezte ezt, de azért látható, hogy vannak olyan esetek, amelyeket szintén nem olyan egyszerű megoldani évtizedeken keresztül sem, hiába ért vele egyet sok sok ember, ráadásul itt a baj "kézzel fogható".
Állítólag roppant egyszerű megoldás is lenne, egyszerűen csak korlátozni kellene pl. a nyitvatartást (pl. 24.00-ig), mellette kisebb létszámot kellene engedélyezni, komolyabb rendőri ellenőrzések, stb.Hogy milyen a magyar ember?
A nyugati mellett lakó ismerősöm, akiről az előbb írtam, azonnal fel van háborodva, micsoda hülyeség, még bulizni sem lehet...Ugyanazzal tudom befejezni ezt a hozzászólásomat is, mint az előbbit:
"Nagyon nehéz és bonyolult kérdéskör ez is, nem lehet csak és kizárólag egy aspektusból nézni."" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #129808 üzenetére
Nem akartam hozzászólni, de csak izgat a felvetett dolog.
Kérdésem az lenne, hogy milyen futurisztikus világot gondolsz el, ahol az ország legnagyobb városában több utcából kitiltják az autókat?
Most melyik utcából tiltsák ki?
Ahol éppen te éled az életedet?
Vagy abból, ahol más van ugyanazon a véleményen, mint te?
Es ha elköltözöl?
Akkor arról a területről is tiltsák ki, vagy akar csökkentsék a kocsik darabszámát?A legfontosabb dolog pedig az, hogy mi volt hamarabb az életkörnyezetedben?
Az auto, vagy te?
Biztos vagyok venne, hogy auto volt, tehat te úgy költöztél oda, vagy úgy választottál munkahelyet, hogy ott már ott voltak az autók, tehát pontosan tudtad, hogy ezzel együtt kell élned.
Miert költöztél akkor oda, vagy vállalták ott munkát, ahol éppen élsz, vagy dolgozol, ha tudtad, hogy téged ez zavar?
Sőt ennek ellenére ott élsz, pedig megtehetnéd, hogy mondjuk Dunaharasztiba, vagy Tatára, vagy Ceglédre, vagy Tabra elkoltozol.
Valamiert ezt nem teszed.
Miért?
Valószínűleg Így kényelmes.
Így van közel bolt, munkahely, stb a lakásodhoz, vagy itt tudsz megfelelő anyagiakhoz jutni.A valasztás előtted megvan.
Ha a jelenlegi környezetedben nem tetszik, vagy számodra nem élhető, akkor van módod valtoztatni ezen.Tudom, ezt meg kell állítani, nem szabad több és több járművet beengedni, meg menjenek el inkább az autósok máshova parkolni, közlekedjenek korgyurukon a város körül, és külső parkolokbol közlekedjenek tömegközlekedéssel be a lakásukig, hazukig.
De ez kivitelezhető?
Ezt meg lehet tenni az autósok (kényelmesek) tiltakozása ellenére?
Nem hiszem.
Jah, hogy Nyugat-Európában máshogy van?
Igen, évtizedek óta, 40-60-80 éve járnak biciklivel, és eleve más a berendezkedés, más a kialakult eletmenet, környezet, úthálózat, bicikli, gyalogos utak, tömegközlekedés stb.
Mi szocialista ország voltunk.
Az autós évtizedek ota az elitnek érzi magát és minden más, pl. a gyalogos (bocsánat hogy igy fogalmazok) másodlagos közlekedő.
En 1988 ota vezetek, anno azt tanítottak hogy a zebrat úgy kell megközelíteni hogy gyalogosnak eszébe ne jusson lelépni az útra.10-20 év is kevés volt ahhoz, hogy ezen változtassunk.
Morál, intelligencia, tudatos közlekedésben való reszvetel.
Nincs meg!
Sok mindenkiben nincs meg, és minden oldalról, autós, motoros, biciklis, gyalogos, buszos, taxis…Nagyon nehéz és bonyolult kérdéskör ez is, nem lehet csak és kizárólag egy aspektusból nézni.
Ezeken azért érdemes lehet elgondolkodni.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz csibe1 #129790 üzenetére
Pfuuu ez azért elég komoly megnyilvánulás, hogy a lószar evést hasonlítjuk össze az elektromos autózással.
Szerintem én itt kiszállok…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz mike1334 #129787 üzenetére
Ahogy írtam, én több vonalon kénytelen lennék busszal menni, így ahhoz kell hasonlítanom.
Egyébként itt már felmerült, hogy az áram előállítása is környezetszennyező, így az már a
villamosra és a trolira is vonatkozik.Ismét leírom, hogy ez egy nagyon bonyolult kérdéskör, sok sok vita alakult már ki belőle szinte mindenhol, ezért felesleges ebbe belemenni.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129784 üzenetére
Nem védeni akarom a villanyosokat, de azért ne gondoljuk már azt, hogy a “sima” járgányoknak nincs előállítási, és megsemmülési szennyezése.
Nekem egy i3-osom van.
Csak egy példa ebben a témában: Szinte az egész autó újrahasznosított anyagból készült az ajtókárpittól kezdve az üléshuzatig, karbonból van a karosszéria stb.
Nehéz abban dűlőre jutni, hogy melyik milyen mértékben okoz közvetve, vagy közvetlenül kárt, ezt próbáltam kifejteni korábban." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz FoxiestFox #129782 üzenetére
Na ez a beszéd!
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mercutio_ #129778 üzenetére
De ebbe nem akartam belemenni és szerintem ebben nem csak mi, hanem (nem akarlak lenézni, de) e terén okosabb emberek sem tudnak dűlőre jutni.
Mint írtam, nem én találtam ki, hanem a fejlett nyugat.
Evtizedek óta gond a OPEC hatalom es a pénz az nagyúr.
Megis meg merték lépni, hogy váltani kell.
Nem tudom a pontos számokat, mert mindenki hazudik (igen, itt mindenki hazudik) és nem tudjuk, mi az ami többet árt a környezetnek, az akku előállítása, a kőolaj bányászata, az ahhoz kapcsolható egyéb járulékos pusztulás.
Nem vagyok naiv , tehat nem 0%-osként állítom be a szennyező rátáját az elektromos autóknak, de azt mondom, hogy jelenlegi tudásom szerint az akkumulátoros autok összességében kevésbé szennyeznek.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129767 üzenetére
Szerintem a busz környezetszennyező anyagot pufog ki, az én autóm meg nem.
Így bármennyi főre vetítem, az enyém akkor is nulla lesz, míg a buszé több mint nulla.
Én ebből kiindulva most nem értek veled egyet." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz csibe1 #129762 üzenetére
Ugye a tömegközlekedés vs. autó volt a téma.
Abban azért lehet ráció, hogy ha már autóval járok, akkor az legyen mondjuk elektromos és ne szennyezze a környezet, mint egy hagyományos autó.
Tehát az is szempont lehet a felvetődött “mennyi idő alatt érek A pontból B pontba” témán kívül az összehasonlításnál, hogy mondjuk egy részecskeszűrő nélküli, régebbi 1999-es évjáratú 1.9 szívódiesellel megyek-e a városban napi 30-40-50 kilométert, vagy egy elektromossal, mivel ilyen aspektusból nézve nem érheti “támadás” az autózásomat a tömeggel szemben.Arról meg ne is beszéljünk, hogy munkába a villamosokon kívül, 2 vonalon, míg kondiba újabb 1 vonalon, majd haza ismét 1 vonalon, busszal kellene mennem, ami ugye csak környezetszennyezőbb, mint az én elektromosom.
Nem akarok vitát a elektromos autók “még jobban környezetszennyezők”témával kapcsolatban, csak annyit írnék ehhez, hogy a sokat emlegetett fejlett nyugat (ahova mi is tartunk, vagy vágyunk) találta ezt ki, és úgy látom minden abba az irányba mutat, hogy vagy elektromossal, vagy hidrogénnel, vagy bármivel, de ne otto motoros járgánnyal közlekedjünk.
Egyébként környezettudatos vagyok, mivel van 3 felnőtt gyerekem, szeretném, ha nekik és gyerekeiknek is lenne hol élni. Tehát nálunk ez szempont és nagyon is figyelünk erre,
a gyerekeink is ebben nőttek fel.
Pl. évtizedek óta szelektíven gyűjtjük a szemetünket.Ezen felül baromira jó dolog az elektromos autózás, főleg a városban, jól gyorsul, könnyen kezelhető (fokozatmentes automata váltó, 1 pedálos gáz-fék) jóval olcsóbb a fenntartása, kevesebb a meghibásodása, stb.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Mercutio_ #129729 üzenetére
1990-től járok havi, kéthavi rendszerességgel. Eleinte nagyrészt a körútra, Sony mintabolt, Kiraly utca, Dob utca, akkor a hi-fi miatt főként.
Kb. 30 éve viszont heti, akár heti több alkalommal is, a munkám miatt.
Korábban a Petőfi híd pesti oldalához, majd Pálya utca (Buda) és 2006 -tól pedig Oktogon.
M3 felől érkeztem, és láttam, hogy milyen a hanyatlás mértéke.2020 óta élek itt, azóta jóval kevesebbet megyek a körúton, mert mostmár a Szilagyi Erzsébet fasor környéke a napi cél.
Pontosan emiatt látom a kontrasztot, mert évtizedes tapasztalatom van pontosan ezen a környéken.
Bulinegyedet ismerem, de szerintem Nagyon kevés ember gondolja azt, hogy a körútnak is olyanná kellene válnia…
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz cattus #129725 üzenetére
Én ismét csak azt tudom neked mondani, hogy milyen a volt/lett érzés.
Amiről beszélünk, az Budapest központi része és ezt nem szabad más területtel keverni.
Több patinás, szép épület, szálloda pl. Corinthia, tradíció stb.
Ez most majdnem olyan, mintha az Andrássy útról beszélnénk.
Az autómentességi cél szépen hangzik, de annak vannak következményei, és van olyan területek, ahol nem szabadna megtenni, mert nem úgy alakult ki a városrész, így fontos több szempontból a járműforgalom. Ami még fontosabb szerintem, hogy “környezetvédelmi” célokkal párhuzamosan, nem szabadna adni működési engedélyt ennyi szórakozó helynek, hiszen borítékolható a negatív átalakulás.
De ugye egy felöl “óvjuk a környezetet”, másfelől viszont semmi mást nem nézünk.
Lényeg az, hogy nekem erről nincs jó véleményem." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz cattus #129721 üzenetére
Nem csak a boltokból szól ez, hanem az átalakulásról.
Miért jó az, ha egy belvárosi szép, kultúrált övezetet egy (nem akarok nagy szavakat használni, illetve általánosítani, de) züllő, tomboló, részeg, faragatlan emberek általi élet váltja fel.
Bele sem merek gondolni, ha én ott laknék, mit éreznék…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #129716 üzenetére
Tényleg érdekes a cikk.
Én nem járok a Lánchídon, de az tény, hogy akinek az lenne a fő “átkelési” út, az anyázik, nyilván az, aki autóval közlekedne.
Amit ebből a cikkből tudtam meg, az a berlini helyzet. Nem tudom, hogy ott mi van, de azt sejteti az írás, hogy baj lett az autómentességi célokból.
Úgy tudom a belvárosi körúti helyzet sem egyszerű, vagyis nem biztos, hogy úgy alakulnak a dolgok, ahogy kellene.
Nemrég hallottam arról, hogy az ott lakók igen el vannak keseredve. Azt a célt részben elérték a kialakult hosszú útidő miatt, hogy egyre kevesebb auto jár arra, de így a körúti boltok egyre másra zárnak be, forgalomhiány miatt. Ezek a boltok “átalakulnak” kocsmákká, és szépen lassan egy buli körút lesz az egészből.
Hát én nem tudom hogyan tudnék élni ezen a környéken.
Nem tudom, hogy így van-e, valós-e ez a probléma, és valóban ebbe az irányba haladunk, de lehet benne valami…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz TheMarci #129703 üzenetére
A gyerekek nálunk már sajnos kirepültek, így már csak magunkra kell gondolni.
Anno a gyerekekkel tudom, hogy nem volt egyszerű, de akkor még Debrecenben laktunk, ami azért kategóriákkal élhetőbb város minden szempontból, ráadásul 20 éve, mikor meg kicsik voltak a gyerekek, még élhetőbb volt.
De akkor is autót használtunk, mert sokkal gyorsabban haladtunk, mint busszal és több idő maradt minden másra." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129704 üzenetére
A lokáció nagyon fontos.
Én, ha tehetem nem is nagyon hagyom el a kerületünket, vagy azok határainál levő területeket." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #129705 üzenetére
Nem kell köröznöm sehol az autóval, itthon is van a házunkban garázs és a munkahelyemen is van parkoló.
Nálad (ahogy írod) csak néhány perc a különbség az autó és a tömeg közötti időben, nálam viszont sokszorosa.
Felesleges órákat venne el az életemből naponta, ha tömegközlekedést használnék.
Ráadásul elektromossal járok, tehát még a környezetszennyezés sem lehet szempont." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #129697 üzenetére
Nekem más a véleményem azzal kapcsolatban, hogy meg lehet lenni auto nélkül.
Nyilván annak a függvénye is, hogy kinek hol van a napi rutinja, az melyik közlekedési eszközzel, mennyi idő.
A házunk és a munkahelyem 5 km -re van légvonalban.
Autóval 11 km, mivel a hegyeken át kell mennem.
Reggel ez nekem 15-17 perc.
Tömeggel 1 óra 10 perc.
Délután, munka után kondiba megyek, majd a feleségemért, utána boltba, majd haza.
A kondi autóval kb 15 perc, tömeggel 1 óra.
Az edzőteremtől mire hazaérnék tömeggel, minimum 50 perc lenne, autóval (ha nem megyek be a boltba) kb. 15 perc úgy, hogy felveszem a feleségemet és mindez du. 5 környékén a csúcsidőben.
Órákat takarítók meg azzal, hogy autóval járok.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #129508 üzenetére
Ez megdarálja, lefőzi.
A kávé megy az egyik oldalra, a víz a másik oldalra a gép tetején.
Tud még gőzölni is és lehet bele tenni előre ledarált kávét is." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
Eladó kávégép:
[link]" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- eFootball
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest