Nekem el van irva a suly a forgalmiban, lehet lassan majd azt ki kell egyenesitenem...
#nincsbennetarcsi
Nekem el van irva a suly a forgalmiban, lehet lassan majd azt ki kell egyenesitenem...
#nincsbennetarcsi
Nemtom, csak azt h ha biztosra akarsz menni akkor le kell fogynod
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Hát... vezetés közben én is úgy érzem, hogy az enyémnek a súlyát is elírták.
Értettem főni! Rajta vagyok. A tali óta már másfél kiló le is cuppant.
A teljesitmenyt is elirtak. Sztem be vt rugva az okmanyirodas no... de azt mar javitattam a teljesitmenyado miatt.
#nincsbennetarcsi
Én nem írattam volna át 15 lóról 150 lóra.
WC-n voltál?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Tegnap egy yarisos csaj m5 Szeged felé. Belső sávba előzte a kamiont kb 91-el. Meglátta, hogy besoroltam mögé, nekirántotta a kamionnak a kocsit kb 10 cm-re volt tőle, aztán vissza a korlát, ott már a fűbe a kerék, veri fel a kavicsot, majd tő gáz és berántotta a kamion elé az autót. Nem ment neki, de centiken múlott. Kamionosnak szerintem idegösszeroppanása lett, hogy eltapossa ezt a szerencsétlent. Dudálni se mert, gondolom, hogy ne félemlítse meg jobban a gidát. Vagy lehet észre se vette, mert ment a trónok harca, nem tudom. Nagy tankból ki se lehet látni.
Beírták a WRX teljesítményszintjét. Mondtam, akkor vagy rakjanak egy turbót ebbe is vagy írják át a szívó verzió értékére. Az utóbbit választották.
#nincsbennetarcsi
Igen ott azért vannak holtterek...
A csajnak meg akkor nem kéne előzgetnie, ha ennyire nem megy neki. Vagy vegyen még pár vezetési órát...
#nincsbennetarcsi
Szerintem saját tömeg 1800kg, ha az együttes tömeg 1800kg, akkor már az én i30- am, ami nem túl nehéz (1290kg forgalmi szerint, amúgy mindenhol 1215kg-nak írják) sem lehetne vezetni sima B jogsival, vagy egy J astrát...🤔
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Jó akkor az 1500/1900 kg-al jó vagyok (hivatalosan csak 1390 kg és 450 kg a terhelhetősége).
#nincsbennetarcsi
Ja, vagy ne menjen fel pályára. Esetleg eleinte vigyen magával valakit az ilyen aki dirigál neki vagy nem tom.
Kb.
Pedig a másiknak jobban örültél volna, nem?
Meg néhány idegnyugtatót. Vagy inkább maradjon otthon.
Igen, a turbós 230 ló jobban mulattatna mint a szívó 170.
#nincsbennetarcsi
Tudod ebben csak az a szomorú hogy benne van a gyakorlati oktatási anyagban az autópályás vezetés...
Tehát fel kellene vinni a nebulót és mondani neki 130 km/h kispofám, nyomjad mint süket a csengőt, mert ez nekem is hiányosság volt annó. sosem vitt el ilyenre az oktatóm, ahogyan éjszakai vezetés sem volt, gondolom beírta csak hogy megvolt az is.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Dettó. Autópálya bevezetőn voltunk egyszer de ott 100-as korlát volt végig. Éjszaka kb 1x ha vezettem de csak azért mert ősszel tanultam vezetni és akkor már viszonylag korán sötétedett.
#nincsbennetarcsi
Én egy hétvégén vezettem le mindent, mentünk helyben pár kört első nap mindannyian (3 ember ült az autóban és 2 óránként váltva vezettünk egész nap) másnap reggel 6kor jött értem az oktató, aztán összeszedtem a másik kettő embert és már én vezettem autópályán át Siófokra Blelléről a rutinpályához. Aztán egész nap Siófokon a forgalomban.
Nekem Fater sose engedte, hogy vezessek, mondta, hogy majd az oktató megtanít. Az oktató meg úgy vette, hogy tutira vezettem már.
Szóval első autópályás vezetésem, a második napomon volt és még aznap megvolt az éjszakai is, mert sötétben én vezettem haza a pályán.
Lehet ezért van az, hogy még Fonyódra is autópályán megyek, vagy Lengyeltótiba (ha nem mennék fel pályára közelebb vannak )
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Nálunk fater nem bízta azokra a kóklerekre a dolgot (és milyen jól tette!). Mire oda kerültem nem volt gond az autó kezelése. Az oktató csak nézett mint hal a szatyorban, amikor elsőre csont nélkül megcsináltam az emelkedőn a kézifékes indulást.
#nincsbennetarcsi
Ja, én azt kézifék nélkül is megcsinálom, sose használom a kézit, csak ha megállok
Újabb autóknál bejött a visszgurulás gátló, vagy mi, ami ilyen emelkedőn megtart 2-3 másodpercig, qz engem rendesen zavar
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Nekem egyik sem ha hiszitek ha nem. Amikor először vezettem autópályán én is 90-el poroszkáltam a kamionok között, mert nem éreztem a nagyobb tempót biztonságosnak...
Kb. 12 évesen vezettem először traktort (Rába 15), aztán MTZ55, 80, IFA W50, stb, arattunk nah... (persze mindegyik piros rendszám papíron 30km/h-nál nem tudtak többet) Utána jöttek a nagyobbak, TGA MAN, Scania R420, Volvo FH12, sztraliszkó, azok is mezőgazdasági vontatónak vizsgáztatva... aztán ha visszajöttek a vizsgáról akkor fojtást ki, vissza a gyári alkatrészt.
Szóval amíg a rendes B jogsim nem lett meg én 100-al életemben nem mentem, de a 16 gangos levegős váltót két csoport kapcsolóval úgy kezeltem hogy oda se néztem, egyest duplakuplunggal úgy raktam hogy nem is reccsent, de éjjel meg autópályán sosem mentem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Az a kuplungnak nem tesz jót de igen megoldható kézi nélkül is. Nem zavar a visszagurulásgátló, Bubiban is van. Csak figyelni kell mert nagyon enyhe emelkedőn nem fog meg. Szóval lámpánál simán vissza tud gurulni. Ha jól rémlik csak 3%-os vagy annál nagyobb lejtésnél kapcsol be.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Min. 15 éve csináltam a jogsit, autópálya nekem nem volt kritérium, de éjszaka vezettem, mert télen csináltam.
Én BP-en csináltam, a forgalmi órákon mentünk 70-el a Hungárián, meg szürkületben kétszer hogyha elered vizsgán az eső tudjam hol a tompított kapcsoloja.
Aztán persze fater meg a többi rutinos sofőr eleinte magyaráztak mellettem mint a GPS, de 80%-a marhaság volt. Nem fékezünk kanyarban és egyebek... persze, az őzet meg elbaccuk... (fater volt, ő nem fékez kanyarban, csak az őz nem ismerte a KRESZt hogy hol kell átkelni )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Hozol 4 rozsdás lemezfelnit gumival uzembentartoival feldobjuk marketplacere
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Eleg 3, a negyedik ott van alatta.
#nincsbennetarcsi
Annyiban igaza can, ha nem muszaj ne fekezz kanyarban. Elobb veszit tapadast a gumi ha kanyarodni is kell meg lassulni is.
#nincsbennetarcsi
Fekezni a kanyar elott kell. Ha a kanyarban fekezel, akkor vagy keso vagy felesleges Kivetel ha vmi kiugrott eled...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ezt én is sokáig így tudtam. De aztán felhomályosított egy Nürburgringi 24 órás versenyző hogy vannak más módszerek is.
Versenyző nem úgy fékez hogy fék, kanyar, gáz. Ha nem későn fékez, és a kanyar elejét fékezve kezdi meg. Nagy fék, kicsit felenged miközbe kanyarodik. Mert a fékezés miatt nagyobb súly van az első tengelyen, nagyobb a tapadás, nagyobb a bemeneti tempó.
Szóval addig fékezi amég kell a súly előre majd azonnal gázra vált amikor hátulra megy a súly. mind ezt kanyar közben.
Ezt a profik még megtoldják azzal hogy balláb fékeznek, kanyar közben is hogy a hátáron tartsák végig a tapadást. Nagyobb gázt adnak mint ami kéne kicsit és közben fékkel tartják meg.
Senna és Schumacher is így vezetett, néztem elemzést róla.
Megint van egy módszer amikor az eleje tapadást veszít bele nyúlnak finoman megint balláb fékkel hogy súlyt kapjon és betapadjon. Persze enyhe fékkel.
Szóval idén már gyakoroltam a balláb féket, ha lesz időm még egy ringre, biztos hogy csak a balláb féket fogom gyakorolni. Először nagyon furcsa, de ha ráérzel...
Skóciában is használtam egy szarvasokkal teli részen balláb végig a féken volt, hogy azonnal bele tudjak állni ha kell.
Az alkohol szondát meg a sebesség túllépést leszámítva ez szinte mind meg van egy felextrázott 15 éves Volvóban...
A sebességes baromág kikapcsolható lesz, az alkohol szondára meg kíváncsi leszek. Itt UK-ben 2 sör után lehet vezetni még.
Ennek a sok reteknek szerintem 0 ráhatása lesz a balesetekre. Mert aki eddig is öv és vagy joggsi nélkül részegen száguldott az ezek után is fog.
Én meg csak attól tartok hogy hogyan lesz ez leprogramozva. Mennyire fogja gátolni hogy egy jó sofőr maga oldja meg a helyzetet. Mennyi baleset veszélyt fognak okozni mert most is vannak befékezgetések sok gyártónál random. Befékezett a kocsi és beléd mentek? Te hibád, nyílván nem a gyártó fog tejelni. Miközben az agyvized kifolyik a sok sípolástól meg bimm bamm-tól. Honda egy 4 kerék hajtást se tud normálisan leprogramozni, hogy fogja ezeket?
Ismerős új Hyundai retke folyton belefékez a körforgalmakba hogy gyorsan mész. Nyugdíjas bácsi az unokáival Modtam neki én vissza vinném aztán ha nem veszik vissza áthajtanám a szalonon. Fékezgetne meg bimm bammolna nekem 2 percenként az a sz@r fel is gyújtanám.
Probaltam a ballab feket, nekem meg sokat kell gyakorolni, a kupungolas miatt tul nagy pedalerot alkalmazok.
#nincsbennetarcsi
Jah ovbekapcsolasra is bimbammol. Kollegak ugy oldajk meg hogy bekotik az ovet es csak utana ulnek bele az ulesbe. Smart...
#nincsbennetarcsi
Egész életemben manuális autókat vezettem. Megvettem a CV-et, és tudatosan ballal fékeztem. Mi értelme lenne 2 pedálos autóban egy lábbal kezelni a két pedált? 2 kereszteződés után már nem tapostam bele, csak finoman nyomtam. Szerintem hamar megszokható.
9 évig DSG-ztem de max dugóban állva nyomtam ballal a féket akkor is csak állóhelyben. Hát nekem is így kellett volna mint neked...
#nincsbennetarcsi
Haladni kell a korral, wireless seat belt
Mint a gokartban
⭐ Stella
Ne haragudj, de ezt nem reklámoznám a helyedben, modern automata autók úgy letiltanak mint a huzat ha egyszerre két pedált nyomsz, a bimmer egyikre sem reagál olyankor.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Én aszittem', az a launch control.
Porsche meg a Volvo is engedi
tboldi
Az volt párszor a napokba, autóztattam a vendégeket Pestről.
De egyébként csak Sport Plus módban engedi az LC-t.
Másik módokban "csak" égeti a gumit
Más: Volvóhoz vettem Endless fék folyadékot, Pagid Racing padokat, kap egy kicsit agresszívabb futómű állítást. 20mm hátul 10mm elöl szélesítés. Szóval bevittem kis törődésre és teljes átnézésre versenyautó felkészítő garázsba.
Tudom hogy nem vagyok normális, de ki az? Aki aszondja, hazudik!!!
[ Szerkesztve ]
Ha magad mogott csatolod be az ingyen van.
#nincsbennetarcsi
Dsg-nel sosem mertem kiprobalni. Pedig erdekelt volna a dolog.
#nincsbennetarcsi
Neeeem, olyankor sor4 dizel kitesz egy üzenetet a képernyőre: WTF!? jah meg a kipörgésgátló kivillogja a feltartott középső ujjas emoji ASCII kódját hexában
Nem csinálsz ilyet, gondold már végig, nem tudja eldönteni a rendszer hogy mit akarsz, most akkor gyorsuljunk vagy lassuljunk!? Nekem a Vitara MT, így nem is próbáltam túl gyakran. Anno amikor a mercim volt (életem első automata autója) akkor úgy tanultam meg vezetni hogy a bal lábamat magam alá húztam, mielőtt reflexből pirosnál kirugom a kuplungot...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Eléggé gáz, és mit csinál olyankor!? Gyorsít vagy lassít? Vagy csak a gumit égeti?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Inkább féket melegít
⭐ Stella
Nyilván amiben van löncskontrol, abban előbb be kell kapcsolni.
Ebbe a szarolaszba is akartam volna, bár manuális lévén csak egyszerű rpm limit lett volna, de LA-chipék nem tudták megoldani. Amúgy lehetséges, a csavarra ugyanaz Abarth Grande Puntókkal tele a YT.