Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
a megnövekedett a lökett térfogathoz illik az ECU-t is hozzáigazítani egy chiptuninggal?
vagy felesleges, mert nagyobb térfogat -> nagyobb beszívott levegő -> nagyobb szívóhatás -> nagyobb légáram -> MAP szenzor által mért adatokhoz az ECU hozzáállítja a megfelelő benya mennyiséget?extra - SEXRay
-
SaNyEe
aktív tag
eleve többet szív be, ezt érzékeli a légtömegmérő, mondjuk ez is olyan válasz lesz mint a többi .. attól függ . Aztán ottvan még utána a lambdaszonda is. Több beszívott benya-levegő keverék, nagyobb égéshő, melegebb távozó gázok. Ebből azt hiheti az ECU, hogy nagyon elszegényítette a keveréket és több benyát adagolhat a levegőhöz, ha a légtömegmérő nem tud többet mérni mint amit gyárilag be tudott szívni a motor. Szóval ez elég összetett kérdés, a másik meg, hogy az üzemanyagellátó rendszer elbír-e a megnövekedett igénybevétellel.
Azt tom mondani, hogy minden nagyobb beavatkozást követően indokolt egy elektronika optimalizálás, persze ezt az adott típusra szakosodott SZAKEMBERREL kell, kellene elvégeztetni, akinek van már tapasztalata az adott motorral és tudja mi merre hány méter.Egyébiránt meg érdemes 5-10 évente (leginkább öregebb autóknál) felülvizsgálni a lambda és a légtömegmérő állapotát mert lehet már rég nem működnek olyan jól mint mikor legördült az autó a gyártósorról és szerencsétlen ECU azt se tudja már, hogy miből mennyit kellene adagolnia, ekkor szoktak jönni az olyan gondok, hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy mint régen(persze ezer más oka is lehet).
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
dragonfx
veterán
"ekkor szoktak jönni az olyan gondok, hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy mint régen"
na ez érdekes mert néha én pontosan így érzem... ...a légtömegmérő egyáltalán tönkre tud menni fizikai behatás nélkül?...a lambdaszonda tönre sajnos ...pedig bosch......mentségkre legyne mondva generátoron ez díszeleg>>"made in england" "93/20(gondolom hét?)"
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Bubu79
addikt
válasz dragonfx #304 üzenetére
Ha jól rémlik, akkor a légtömegmérők egy részénél potit alkalmaznak, másoknál fűtőszálat, ezek ellenállásváltozásából és a beszívott levegő hőfokából számolgatja ki a vezérlőelektronika, hogy mennyi levegő megy át a műszeren
Mivel mindkét megoldás közben az alkatrész kopása/fogyása áll fent, valamint koszolódás is előfordulhat, így simán gallyravágódhat a légtömegmérő zúzás nélkül is
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Bubu79
addikt
-
Bubu79
addikt
Nem csodálkozom rajta, amikor a gép mellett döntöttem számba vettem az alkatrészköltségeket is és tudomásul vettem, hogy ehhez ennyi
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Zewa
senior tag
Sziasztok!
98-as 1.3as Fiestához merre találok jó& olcsó generátort? Használt lenne az ideális mert megválok az autótól és lehetőle nem küöltenék rá sokat..
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
_seth_
veterán
Egyes emberek olyan mérhetetlenül hülyék, hogy az már elborzaszt...
Adott egy körbe spoileres hófehér B corsa persze semmi alufelni csak dísztárcsa... az ürge már 1,5 órája a riszatóval szórakozik közben időnként benéz a motortérbe hátha kimászik az autóból a hiba ugyanis amint kinyitja az ajtót szól a riasztó persze ez ennek a rendje de gondol ezt teszi miután kikapcsolta is...
Na most emberünk nem ám az a fajta aki feladja... nem ő bizony próbálkozik hátha az egyik nyitás után nem szól majd a riasztó persze mindig szól és mérgesen be is csapja az ajtót...
Komolyan mondom előbb el kellene vágni a sziréna kábelét utána meg a tulajt kellene csúnyán hazavágni mert ez már nem kicsit idegesítő így péntek reggel egy lakótelepen...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
"gondolom"
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Eagl3
veterán
Sziasztok!
Chip tuningot szeretnék az autómba, van esetleg köztetek vki aki tud szerezni, szerelni ebben a témában?
-
The DJ
addikt
Azt hiszem ide illik ez a kérdés.
Szinte ingyen hozzájutottam egy 83-as 1.4-es Peugeot 205 benzines GT-hez. Ki nem nézné senki belőle a korát, nem rohad, jól néz ki, belülről is csak pár dolog érett meg cserére rajta. Műszaki még van rajta, gumik jók, motor és környéke rendezett, nem olajos. Látszik, hogy szeretve volt.
A kérdésem: Oké, tudom öreg autó, csodát nem kell várnom és F1-es vezetési élményt se, de érzem, hogy egy 80 lóerős autóban több van, mint amit most mutat. Az olajat nem eszi, a motor szépen jár, de... A végsebessége kb 100-110 km/h, de az is csak nagyon lassan. A gyorsulása az ami nagyon nem tetszik. Padlóig nyomott gázpedállal is rengeteg idő kell neki hogy elérje a kívánt sebességet. Plusz még olyat vettem észre, hogy mikor lenyomom a gázpedált akkor megindul, de egy pillanat múlva azonnal érzem, hogy vissza is esik a sebesség, de szinte azonnal újra el is kezd "húzni". Jobban nem tudom leírni, de mivel én nem értek annyira a motorikus dolgokhoz nem tudom, hogy mit kellene esetleg átnézetnem vagy kicserélnem (Az alkatrészek fillérek hozzá.) Valakinek lenne esetleg tippje? Jól érzem, hogy többet kéne neki tudnia?
https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.
-
The DJ
addikt
Köszönöm a választ A légszűrő ki lett tisztítva és ellenőrizve, elvileg nincs vele gond. A benzinszűrővel viszont már lehet, hogy bajok vannak. Én is az üzemanyagrendszer hibájára gondoltam, ugyanis ha egymásután gyorsan próbálom benyomni a gázpedált, akkor képtelen felvenni az ütemet a motor. Tehát: Benyomom, felpörög, elengedem és egyből nyomnám is be, de idő kell míg újra elkezd felpörögni. Ha az ember nagymamásan 60-al akar vezetni akkor ez szinte fel sem tűnik, de nekem zavaró, mert nem ehhez vagyok szokva és ezek a kocsik azért ennél jóval erősebb és gyorsabb gépek.
https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.
-
george11
addikt
Ha 83-as, akkor az gondolom még karburátoros lehet.
Valószínű a gyorsítófúvóka(vagy második torok) nem működik normálisan(vagy egyáltalán nem).
De mondok én triviális dolgot is: nézd meg a gázbowdent, hogy nincs-e kinyúva... lehet csak a pedált nyomod tövig, de karbin az még csak fél állás.
Ha csak annyi lenne, hogy nem kap elég benzint, vagy levegőt, akkor lehörögne nagy gázra, vagy akár le is fulladna.Ha ezek a dolgok látszólag rendben vannak, akkor lehet valami vákumcső baj lesz. Ha jól tévedek a netes infók alapján egy kéttorkú karbi van rajta. Valszeg ott lesz a bibi. Ha viszont nem a kéttorkú van rajta(amivel gyárilag szerelték), akkor meg az lesz a csöcs, ugyanis a sima karbis gép az olyan 60LE.
Egyszó, mint száz első körben én leszedném róla a karbit, kipucolni, és megnézni, hogy minden működik-e rajta rendesen.
Ha a második torok mechanikusan nyit(mint a warthburgon és sok egyében), akkor egyszerű a képlet. Le kell venni a légszűrőt, és a gázkart a (karbin)teljesen el kell tekerni, amíg lehet. Ha ilyekor mindkét torok nyit, akkor valszeg eltömődés lesz, ha nem nyit, akkor meg a nyitószerkeszet lehet elszállva/beszorulva.
Ha vákumosan nyit (mint a Skodák), akkor már érdekesebb megnézni, hogy megy-e mindkét torok, mert be kell indítani a vasat (légszűrő nélkül), egyik emberke nyom egy padlót neki, a másik meg nézi, hogy nyitnak-e a torkok. / ha vákumos akkor van valahol a karbi oldalán van egy kis vákumdob(mint egy pici ufo 4-5cm átmérővel), vagy egy kis gumicső meg a karbiba, és máshol van vákumdob.Ha a torokok nyitnak, akkor goto karbi szétszerelés, és takarítás. Ilyen idős autóknál sokszor már elég sok kosz ülepedik le a tankban, amit alkalomadtán előszeretettel összeszed a karburátor, és eltömődik.
Ez jó hosszú lett, de remélem segít valamennyit
"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
-
george11
addikt
Hát nemtom, lehet amúgy sem áll minden jól a géppel (gyertyák, gyújtás/előgyújtás).
Lehet, hogy előtte valami öreg emberke használta, és ellustult a gép. Sok minden lehet, de h van szikra, levegő, benzin, é nem eszi az olajat sem, akkor tuti a karbival lesz valami móka."5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
-
The DJ
addikt
Köszi mindenkinek, mostmár lesz min elindulni
Gyújtás/előgyújtás beállítás, karbi + üzemanyagszűrő tisztítás és ellenőrzés és utána kiderül jutottam-e valamire Ha nem, akkor úgyis jelentkezek még
https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.
-
[HUN]Tyson
senior tag
Hali!
12 éves 1.9 TDI motornak szeretnék most a hideg alkalmából kedvezni egy kicsit vmi jófajta adalékkal.
Kisebb súrlódás, könnyebb hidegindítás, koszoldás, cetánnövelés, füstöléscsökkentés stb kulcsszavakkal.
Mit ajánlotok? -
dokar
addikt
-
lsc
nagyúr
válasz [HUN]Tyson #332 üzenetére
Hali
Szerintem normális elektromos rendszer /akksi, izz. gyertyák ,önindító/ illetve üzemanyagrendszer /normálisan beállítva ,új szűrők(légszűrő is),szivárgásmentesen/ tartósabb eredmény . Amennyiben többet szánsz rá egy flakon "akárminél" a Bosch szervizeknél van üza. rendszer tisztítás ,igaz nem tudom mennyibe kerül .Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
válasz [HUN]Tyson #336 üzenetére
Hali
A Te dolgod , igaz szerintem felesleges pénzkidobás.Az élet kegyetlen .
-
CYBERIA
senior tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan oldják meg, hogy ne dőljön be úgy az autó kanyarban, mint egy Wartburg? Hallottam egy olyan szót, hogy kanyarstabilizátor, ennek van-e szerepe a dologban, és ha van, akkor hogy működnek ezek a dolgok?
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
lsc
nagyúr
Hali
A túlzott dőlést a rugók keménysége és a lengéscsillapítók határozzák meg. Sokan a stabilizátort hívják "kanyarstabilizátornak" , végül is ez egy torziós rugó , amelynek a feladata a kerekek úttestre "szorítása" .Mivel ez a jelenség /a kerék elemelkedése / , főleg tempósabb kanyarodáskor jön elő , ezért hívják sokan " kanyarstabilizátonak" .
Újabb luxuskategóriás kocsikon / Lexus , Mercedes , BMW, Audi , stb. / már van úgynevezett "kanyarstabilizátor" , általában ezek a "rugózás vagy menet kontroll" részei , a megoldások különbözőek . Légrugózásnál is , és "hagyományos" lengéscsillapítóknál is elektronika ellenőrzi és szabályozza a rugózást. Valamelyik amcsi típusnál a lengéscsillapítóban mágneses folyadék van , ennek a "mágnesességnek" az elektronikus szabályozásával érik el a folyadék viszkozitásának a megváltozását , emiatt változik a lengéscsillapító karakterisztikája . Középkategóriás és sportosabb kiskocsikon is terjed az elektronikus lengéscsillapító vezérlés , viszont ezeknél általában előre beállított "állásokra" lehet átkapcsolni , itt a lengéscsillapítóban az áteresztő szelep átmérőjének a változtatásával , vagy több szelep nyitásával zárásával állítják a karakterisztikát .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
CYBERIA
senior tag
Értem, tehát egy átlag autóban nincs semmi trükk, csak jobb a rugózás + lengéscsillapítás.
Arról a torziós rugóról van valami kép, hogy hogyan van felszerelve?APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
senior tag
Köszönöm, nagyon jó oldal.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Stylie
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy most kinéztem egy felnit magamnak, ami 4*98as osztókörű de úgy tudom az én kocsimra 4*100as megy...Na most meg lehet oldani hogy amit kinéztem azt fel lehessen rakni és jó is legyen rá?Előre is köszönöm a választ
-
Stylie
aktív tag
Nagyon szépen köszönöm
Bár néha különböző válaszokat hallottam.Van aki azt mondta hogy simán rámegy az nem számít az a 2 mm, akkor vki azt mondta hogy mozgókúpos felnicsavarral talán rámegy, no mindegy, keresek rá egy másik felnit az lesz a legtisztább -
The DJ
addikt
Skacok nekem egy egyszerű kérdésem lenne: Mi a magyar jogszabály az autók alvázára szerelt neonokkal szemben? Legális, nem legális, milyen módon tehető azzá?
https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.
-
The DJ
addikt
Én valami olyasmit olvastam, hogyha megfelelő helyre van felszerelve és nem látszik ki, valamint nem zavarja a többi autóst akkor nem köthetnek bele. Másutt viszont írják, hogy csak sárga vagy fehér vagy borostyán fényű lehet, de nem tudom ezekből mi az igaz...
https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Robot fűnyírók
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Mini PC
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest