a két rendszer teljesen más. a dx9 pixel alapú, a dx10 shader alapú. a crysis dx9es. lehet, hogy pár kódrészletet használ dx10ből is, de figyelembe véve, hogy a vh beállítások dx9 alatt haxolással elérhetőek, valamint azt, hogy Vista alatt nem dx10es kártyával a videokártyát semmilyen módon nem érintő (sound quality) beállítások se lőhetők be vhra, az egész csak marketingfogás. dx10es kártyával hirtelen azokat is engedélyezte... hm;> a dx10 szabványnak NEM része a hang, a hangkártya pedig már akkoris a vistás szabványt támogató X-FIm volt... a következtetést mindenki levonhatja.
tudni kell, hogy dx10 nem fut egyáltalán dx9es kártyán. nem kompatibilis semmilyen módon visszafelé, hogy ne kelljen a régebbi kártyákkal is szórakozni, mert egy teljesen új szemléletet takar. és mivel lényegesen más a felépítése és máshogy helyezkednek el a rétegek, emiatt nem lehetett XPre is portolni. ill lehetett volna, csak pár featurenél haxolás lett volna a vége => vagy rondább, vagy lassabb, vagy mindkettő.
vizualitásban a natív dx10es játékoktól lesz értelme. például 14 fény esetén nem 14szer rajzoltatjuk ki a képet, hanem csak egyszer, tehát több fény esetén sem döglik meg a rendszer. viszont emiatt nincs MSAA, mert csak a fény nélküli képen tudnánk azt elvégezni, az pedig nem a végleges kép (10.1 alatt a probléma megoldódik). egyetlen baj, hogy ez a módszer zabálja a memóriát... ami az Atinál nem gond, Nvidiánál viszont halál a gyengébb memóriavezérlés miatt.
hidd el, a dx10 nagyon-nagyon-nagyon jó dolog, minden eddiginél jobb shaderprogramozhatóságot jelent, dx10.1 alatt pedig olyan fény-árnyékok elérhetőek, amiről eddig álmodni se mertünk (legalábbis realtimeban semmiképpen
). viszont ameddig nem vedlik le a programírók a dx9es berögződéseket, addig a Radeonok gyengébbek lesznek, a G80+os nvidiák pedig erősebbek.
Crysis pedig dx9re készült, dx10et csak utólag kókányoltak bele. és új vidkarinál nem azt kell nézni, hogy deakrájzisz hogy fut, mert a jövőben irreveláns lesz... nem az új technológia első fecskéje, hanem a régi technológia utolsó nagy képviselője, ami azt a maximumig kihasználja.
és a végére némi olvasnivaló (Abu85 tollából):
http://web.t-online.hu/pattila/cikkek/dx10/dx10.html
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.