Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz b. #49300 üzenetére

    > Az AMD szerintem sokkal előrébb tart

    Igen, vanak területek ahol az AMD túl domináns[1]
    ( pl. a zen apu miatt )
    [1] Best PC Gaming Handhelds 2025: Windows and Steam Decks
    https://www.tomshardware.com/video-games/handheld-gaming/best-pc-gaming-handhelds
    -----------

    viszont hamarosan jönnek majd a full nvidia chipsetes pc-k és kézi konzolok,
    és remélhetőleg a verseny nem áll meg.
    A nagy trend, a mindenre is jó okostelefon lehet a jövőben.
    Vagyis a csak egy maradhat elven - az okostelefon fogja betölteni
    ( ~ dokkolhatóan , vagy okos-szeműveggel )
    a notebook , tablet, pc, konzol - funkciókat is.
    wiki:Technological convergence

    Az új Android 16 -ra és az utódaira figyeljetek majd,
    mert az új Linux Terminál funkció - sok mindent lehetővé tesz majd.
    például akár a SteamOS futtatását is,
    azzal, hogy teljes értékű Linux -ot telepíthetsz rá,
    és egy külső monitoron/tv-n élvezheted a nagy képet,
    sok felhasználónál kiválthatja a konzolokat vagy a gaming PC-ket.

    "Android 16's Linux Terminal (powered by AVF) that Google is still currently working on: hardware acceleration and a fully-fledged graphical environment."
    https://news.itsfoss.com/android-16-linux-terminal-doom/

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz b. #49300 üzenetére

    X360 esetén sem. És az volt végül a gyorsabb gép is multi címekre.
    PS3 miatt sem lett Nvidia a Sony gépekben utána. Nagyon ráfaragtak. Persze azért is mert benézték a Cell-t nagyon és gyorsan kellett egy partner a GPU-hoz.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz b. #49300 üzenetére

    A PS3 és PS4 nélkül a GCN architektúráknak még barátságtalanabb szoftverkörnyezetben kellett volna megküzdeniük a konkurenciával a játékokban, mert az AMD azokban az időkben saját zsebből nagyságren(ekk)el kevesebb pénzügyi és eszközökben megvalósuló "szponzorációval" tudott a játékstúdiók szimpátiájáért versenyezni, míg az Nvidia gond nélkül fenntarthatott egy akár milliárd dolláros nagyságrendű lobbi-költségkeretet. Ebből a hátránybólt dolgozott le az AMD sokat azáltal, hogy a Sony és a Microsoft saját költségen is arra ösztönözte a stúdiókat, hogy az AMD hardverelemeket tartalmazó bőven százmilliós nagyságrendet meghaladó példányszámban eladott konzolaikon is rendben fussanak a játékok.

    A PS5 pedig az első RDNA architektúrát követő – már hardveres sugárkövetésre is felkészített – termékeket megfelelően kezelő játékmotorok érkezését biztosította/biztosítja, aminek köszönhetően mostanra a raszteres teljesítményen felül már a raytracing tekintetében is felértek a Radeon kártyák a Geforce kártyák szintjére, aminek következtében az Nvidia az előző generáció idején elindult a mindkét gyártó kártyái számára még túl nagy kihívást jelentő pathtracing irányába, végül a jelenlegi generációban a gaming szektor területéről át is helyezte az üzleti fókuszát a nagygépekbe szánt gyorsítók területére.

    A konzolok nem csak egy stabil bevételt biztosítottak/biztosítanak az AMD számára, de az AMD lobbiereje a konzolok gyártóinak lobbierejével kiegészítve lehetővé teszi azt, hogy a játékstúdiók szoftvereibe bekerüljenek a különböző AMD architektúrák erősségeire építő technológiák.

Új hozzászólás Aktív témák