Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    őstag

    válasz Yutani #45312 üzenetére

    Én végignyálaztam a teszteket, de sehol nem látom a 80 fps hard limitet, azaz a tervezési hibát, amiről MLID beszél.

  • Raymond

    titán

    válasz Yutani #45312 üzenetére

    "Gyors fordítás a deepl.com segítségével."

    Akkor ez megmagyarazza miert allt fel a szor a hatamon olvasas kozben :))

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #45312 üzenetére

    Az eredmény valahol érthető.

    Három dolgot kell figyelembe venni:
    - Egyrészt ez az Intel első köre (ebben az etapban), hogy belépjen erre a piacra. Miért lenne sokkal könnyebb dolog erre a piacra versenyképes termékkel belépni, mint mondjuk a szerverekére, ahol az AMD is nyögvenyelősen kapirgálta össze a százalékokat az elmúlt években?
    Nem áll jól a projekt szénája, de nem biztos, hogy az a helyes lépés, ha rögtön az első körben letekerik. Ha MLiD fejtegetése igaz, akkor ez a DG2 nem is az a DG2, amit eredetileg terveztek. Merthogy álltása szerint 4 lapkát, később 2 lapkát raktak volna össze és végül ami megvalósult az lehet, hogy csupán egy kényszermegoldás, mivel az első körös chiplet megközelítés nem sikerült. Ez egyébként sajnos az egész Intel chipletezésre jellemző. Nagyon ambciózusan be akarták előzni a piacot, de nem ment.

    - Másrészt az Intel nyilván arra számíthatott, hogy a portékát egy olyan piacon dobhatják majd le, ami rendkívül szűkös kínálattal és magas árakkal rendelkezik a kriptovaluta-bányászat támasztotta extra kereslet miatt. Ezt az időablakot lekésték. Ha sikerült volna akár csak fél évvel ezelőtt a tervezett mennyiségben és árban kiadni, akkor akár nagyon sikeres és közkedvelt is lehetett volna. De így, hogy az árak lecsökkentek, a kereslet visszaesett és elkezdett feltöltődni a használt piac is, a középkategóriás kínálatukkal a 2-3x gyorsabb új generációs megoldások árnyékában sajnos nem fognak sokra menni. Mondjuk ha a kártyák le vannak gyártva, akkor lehet, hogy még akkor is jobban járnak, ha áron alul megpróbálják elpasszolni. Ez az AMD-nek legalábbis valamennyire működött. Arra mindenképpen jó lehet, hogy legalább valamekkora felhasználói bázist kialakítsanak.
    Az egyik videóban szó esett róla, hogy valójában a DG1-nek kellett volna lennie annak a tesztplatformnak, amivel a drivert megfelelő szintre hozzák. Ez is elmaradt. De ha ezt nem lépik meg most, akkor az esetleges Battlemage kiadás is ugyanettől a problémától fog küzdeni.

    - Harmadrészt azért vegyük észre, hogy ugyanarról a Raja Koduriról beszélünk, aki az AMD-nél elkövette a Vegát és azon túlmenően ott is nagyon szuverén módon üzemeltette a rábízott divíziót (folytonos volt a hatásköri vita közte és Lisa Su között, szóba került a grafikus részleg külön cégbe szervezése, stb)
    Raja Koduri Intelhez való átnyergelését akkoriban az erőforrások közti különbséggel magyarázta. Emlékszem, alkotói szabadságát követően nyilatkozta, milyen nehéz volt meghozni azt a döntést, hogy a nagyobb erőforrás mellett az álmait követhesse.
    Én látom esélyét annak, hogy az Intel grafikus részlegének problémáit pont Raja Koduri okozta, aki már a második cégnél produkálja ugyanazt függetlenül a rendelkezésére álló erőforrásoktól.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés