- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Klaus Duran: Youtube AI szinkron
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- -szabi-: Kodi beállítása és használata CoreElec rendszeren
- -szabi-: Könyvtár megosztás windows 10 és KODI között SMB használatával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #38155 üzenetére
Én inkább valahogy úgy illusztrálnám a problémát, mint a procikban a pipeline-ok.
A zenben van 4 ALU egy magban. outoforder, tehát ügyesen sorrendezi a parancsokat, hogy minden órajelciklusban lehetőleg minden ALU-nak legyen - időzített - dolga. (ILP)
És még ez is úgy van, hogy a 4 ALU-t (meg az fpu-t) valójában akár 2 szál is tudja kezelni, kihasználni1 lapka -> 2 CCX (L3$/CCX) -> 2x4 mag (L1$ & L2$ / core) -> 2x4x4 ALU
Tehát 4 ALU / L1$+L2$Ehhez képest a GCN:
1 lapka -> 4 SE -> 4x(9 - 16) CU -> 4x(9-16)x4 SIMD -> 4x(9-16)x4x16 ALU
Itt a L1$ a CU-ban van => 64ALU/L1$
az L2$ pedig az SE-ben => 1024ALU / L2$A problémát a hatékonytalanságra szerintem úgy lehetne illusztrálni, mintha a zen magban sokkal több, mondjuk 4 helyett 8 ALU lenne. Nyilván nehéz lenneo olyan szintű ILP-t elérni, amivel kihasználható 8 aLU egyszerre.
Tehát most annyi történik, hogy vezérlést, ütemezést és valószínűleg cache-t is visznek a SIMD szintre ezzel növelve a granularitást. Tehát nem a 64 ALU-t vezérlő CU lesz a legkisebb önálló egység, hanem egy 16 ALU-s SIMD.
"The main thing is that AMD has applied for a patent for a new design that apparently moves much more of the scheduling and control logic down the chain. This makes it look a little bit more like nVidia, which has the same scheduling logic on the streaming multiprocessor (SM) level. A card like the 1080 has 20 SMs active, to be compared with the 4 shader engines AMD uses. The metaphor isn't exact, but NVidia's SMs each control the equivalent of 2 CUs, while AMD's shader engines are asked to control as many as 16."
"But here's the thing, almost everything in that design is scalable. You can make a sSIMD with 2 ALUs or 4 ALUs, a CU with 4 superSIMDs or 6 superSIMDs, you can make a product with 2 CUs or 10 CUs. What is the implication of this? By mixing and matching components you can make a fit for purpose gpu, for gaming for compute or for AI. But there is more! You can take one of the subcomponents and mix it with an entirely different processor, a DSP, an FPGA and, yes, a cpu to make something entirely new."
(innen)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Star Wars rajongók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Könyvajánló
- Linux kezdőknek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED monitor topic
- E-roller topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
- Eladó Karcmentes állapotban levő Samsung A40 4/64GB / 12 hó jótállás
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- Szép állapotban levő Apple iPhone 12 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest