Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #30457 üzenetére
Nem az a lényeg, hanem az, hogy az a zöld paca egy kihasználhatatlan CPU idő. Láthattad, hogy ahogy átléptek deferred contextre egy picit javult a sebességük (azt is elmondták, hogy sokan veszítenek egy ilyen lépéstől), de még mindig használhatatlan volt a CPU jelentős része. Amint pedig átléptek explicit API-ra elkezdett a programjuk működni. Magát a gondolatmenetet a demós rész után folytatják itt. [link]
Nem az számít, hogy van-e dedikált cache a hardverben. Az NV korábban többször hangsúlyozta az előadásain (főleg a gyorsabb DX12-es meghajtót bemutatón), hogy óriási különbség van aközött, hogy a hardver mire képes és az API mit enged meg. Például a D3D12-nek a kötött implementációja nem engedi meg, hogy egy compute shader közvetlenül a konstans pufferbe írjon, ezért a fejlesztőknek erre strukturált puffert kell használni. Ugyanakkor a GeForce-on csak a konstans pufferre van fast path, míg egy strukturált pufferre nem, tehát ennek az írása és olvasása lassabb. Például a Hitmanre van egy külön kidolgozott meghajtórutin a 384.76-os drivertől kezdve, amely a strukturált puffer tartalmát mindig átmásolja egy fast pathot lehetővé tevő pufferbe, és azzal dolgozik a hardver (persze ezt csak a Hitmanre tudják használni, mert feltételei vannak ennek meghajtó oldali trükknek, de ennél a játéknál tényleg használ). Ezzel egyébként az a gond, hogy egy ilyen optimalizálást akkor lehet használni, ha a játékot alapját képző leképezőt már nem fogják frissíteni, illetve a kidolgozása is hónapokat vett igénybe. Az NV is mondta, hogy kockázatos a módszer, mert ha jön egy leképezőbe nyúló patch, akkor onnantól kezdve lőttek a Hitman futtatásának, amíg nem veszik ki a meghajtóból a gyorsulást biztosító trükköt.
Az tök jó, hogy van driver csak az a baj, hogy a Microsoft az implementáció egy kis részét maga oldja meg. Egyfajta univerzális meghajtót ír, és azt kell használnia mindenkinek. Igazából nem sok indoka van annak sem, hogy a compute shader közvetlenül ne írhasson a konstans pufferbe. Ez a limitáció a Qualcomm és az ARM miatt lett meghúzva, de az Intel, az NV és az AMD is támogatná ezt a lehetőséget, ha meglenne. Viszont így, hogy nincs meg, azok a hardverek hátrányt szenvednek a DX11-hez képest, amelyek meghajtója kifejezetten épített arra, hogy a hardver gyorsabban tud olvasni a konstans pufferből, mint egy strukturáltból. A GCN-nek és az Intel cuccainak ez amúgy nem számít, mindegyik pufferből ugyanolyan gyorsan olvasnak.
Az NV-nek egyébként a vertex fetch-re és a statikus bindingre van még fast path-ja. Előbbi nem számít, mert a hiánya elég kevés veszteséget okoz, míg utóbbi még nem számít, mert a hiányát akkor fogja megérezni a hardver, amikor bindless bekötést használ a program.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Linux haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 2.1-es Bose sztereó hangrendszer a Redmi K90 Pro Maxban
- No Rest for the Wicked
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Arc Raiders
- Anime filmek és sorozatok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Zalman T4 PLUS ADATA 600W
- ÚJ OMEN Transcend 14 - 14"2.8K OLED 120Hz - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5530 i7-1255U 16GB 512GB 15.6" FHD TouchScreen Nagyakksis! 1 év teljeskörű garancia!
- Blabok nyakrögzítő M méret
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest