- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
swado
tag
válasz
kiskuplung #17090 üzenetére
Akkor én vagyok az ellenpélda, az alap számokat még egyszer sem próbáltam ki és a pontok sem érdekelnek. Majd ha tényleg lesz valami PH-s ranglista akkor azért majd ráugrok.
Raymond: Ahogy Dyingsoul (17044) írta, érdemes a kedvenc számaidat megkeresni és kipróbálni hogy nem a pontokat hajtod, hanem pusztán az élvezetre mész. Némelyik nagyon jól meg van csinálva, abszolút passzol a mozgás a zenéhez, olyankor megkapod az igazi zenemegaistenvagyok feeling-et.
-
Aethel
aktív tag
Megérkezett a Rift, neki is estem a napokban.
Egy éve már van PSVR cucc itthon PS4Pro-val, ahhoz tudom hasonlítgatni.
Ami elsőre brutál királyság volt, az a Touch kontrollerek. Zseniális kis szerkentyűk, PSMove bénázgatás után teljes szabadság. Persze tudom hogy a Move fagyik kényszer szülte megoldások lettek..
Igaz néha furán tudok lőni a játékokban, mintha nem pont oda lőne ahova célzok de lehet újra kellene kalibrálnom, ezt még nem néztem meg annyira.
PC és PS4 grafikai minőség között nagy különsbéget nem érzek, van vas PC alatt is, szépen futnak a játékok de képminőségre ugyanaz a kettő. Talán MINTHA a látószög szűkebb lenne Riftnél, vagy csak nem nyomtam fel agyig mint a PSVR-t.
A pixelek sokkal jobban látszódnak Rift-en mint a konzolos VR-ban!
A fejhallgató ami rá van applikálva kellemes csalódás volt, jobban szól mint ahogy kinéz.
Ami hiányzik a Riftből az a 360 fokos követés, két szenzorom van de csak szemből állítottam be mindkettőt, nem tettem ki ugye egymással szembe mert nincs elég hosszú kábelem még hozzá. Gondolkozom egy 3. szenzor beszerzésén de olyan piszok méreg áron megy hogy egyelőre jó lesz így. PSVR-nál fasz*n körbe leköveti a mozgást.
Hiányzik még nekem valami mód arra hogy ingame gyorsan egy gombbal "nullázzam" a középpontot, erre csak menükön keresztül találtam opciót, nincs rá valami "Nyomd hosszan a Zsé gombot és resetel"?
Kikapcsolni lehetséges a HMD-t ha nem használom? Nem szívesen cibálgatom ki az USB portból minden használat után, viszont ha csak simán lerakom az asztalra ugyanúgy melegszik és működik tovább. Nem megy el "alvó" módba. Gombot nem találtam rajta de lehet csak vak vagyok.
Játékokkal kapcsolatban a Hellblade kissé csalódást volt, rettenetesen színtelen és fakó a játék a szemüvegben de lehet ennek az az oka hogy előtte 4k HDR-ben játszottam végig és beleégett az agyamba az a látványvilág ami itt köszönőviszonyba sincs. Hangulatra nálam kevesebbet ad így, valahogy olyan műszészien játszottak a készítők a színekkel ami itt nem jön át.
A Robo Recall játék viszont engem totál megvett kilóra. Számomra nagyon hozza a retro játéktermi hangulatot, buta de rendkívül szórakoztató.
Robinsont megvettem annó PSVR-ra ott egy órát szenvedtem vele mire feladtam. PC-n sincs VR kontroller támogatás?
Összevetve: a Playstation VR headsetje nekem jobban bejött, sokkal kényelmesebb és talán szebb egy hajszálnyit amit látsz benne de a csökevényes irányítás és kevesebb, zártabb content miatt én végül mégis csak a Riftre szavazok. Habár kétszer annyiba kerül (akciós árakat nézve), de a Touch kontrollerekkel olyan szintű szabadsághoz jutsz ami simán megéri ezt a felárat. VR élményre egyértelműen Rift. -
kiskuplung
őstag
válasz
kiskuplung #17092 üzenetére
Határozottan jobb így a játék, látszik rendesen a kezem, meg nincs 2 centire a szememtől a panel.
Bár én szívem szerint még távolabb raknám, de azt majd belehekkelem ebbe a modba
És most kipróbáltam állva is, hogy ne kelljen a stickkel forogni, és így már nem is jön elő a mozgási betegség. Tetszik a játék nagyon.
-
kiskuplung
őstag
válasz
s7evcsenko #17091 üzenetére
Én most kipróbálom ezt, hátha bejön : [link]
Elég ígéretesnek néz ki : "This version adds an option to enable VR animations under the General Tab in Options and fixes the badly positioned player model. The Seaglide will no longer block your entire field of view, all tools are fully visible and the PDA is no longer stuck to your nose
."
-
válasz
kiskuplung #17084 üzenetére
Kipróbáltam én is, nekem olyan gondom van vele, hogy nem tudom olvasni a feliratot, mert kiesik a látótérből alul... ezen lehet valahogy segíteni?
Mondjuk ez ugyan az miatt lehet, hogy túl közel van a panel. -
válasz
Németh Péter #17086 üzenetére
Ha a pontokra mész, nem csak a sikerre, akkor muszáj ugrálnod, a csuklóból pörgetésért keveset kapsz.
-
Raymond
titán
válasz
Németh Péter #17086 üzenetére
Dance like nobody's watching! [link]
-
válasz
kiskuplung #17051 üzenetére
A Beatsaber-nél nagyon sok múlik a stíluson. Ha táncolósan nyomod és az egész tested mozog, akkor nagyon átmozgat. Ellenben lehet csinálni csuklóból is, mint valami robot, na attól biztos nem melegedsz ki. Ennél van amúgy lejjebb is, mert én kitapasztaltam, hogy lehet két újjal is fogni a kontrollert, de úgy meg végképp energiatakarékos a dolog. Hozzá kell tennem, a teljesen testtel táncolós dologhoz, kell azért hangulat is, amihez néha idő kell míg megjön.
-
kiskuplung
őstag
Most kipróbáltam a Subnautica-t. Az általad írt hibával nem találkoztam.
Viszont komolyan javaslom mindenkinek, aki szerint akár ez, akár a Robinson jól van megcsinálva VR-ban, az próbáljon már meg egy igazi VR játékot is.
15 perc után olyan hányingerem van, hogy arra nincsen szó. És pontosan tudom, hogy azért, amiért az Adr1ft is sz@r. Nincs snap turning (legalábbis én nem találtam), és ha előveszem az inventoryt, akkor olyan közel teszi ki elém, hogy szinte bandzsítani kell, hogy lássam. És ha hátrahőkölök, akkor persze úszik együtt a fejemmel
Engem az ilyen megoldások kicsinálnak.
Miért nem lehetett ezt is úgy megcsinálni, ha már utólag VR-osított, hogy a bal kézen "lebeg" az inventory, mint a Falloutban? Ja igen, mert ez még Touch-ot se támogat. A Forest-ban legalább erre gondoltak. Nagy kár érte, mert amúgy nagyon tetszik az egész.
-
fulton
addikt
válasz
tobias88888 #17080 üzenetére
Szerintem az oculusnal jó ha van 90 es latószög. Nem hogy 110. Az inkább a htc nek. Hiába a spec
-
tobias88888
őstag
Hát, már elég sok irás van róla
https://forum.pimaxvr.com/t/backer-441-detailed-review-after-two-weeks-with-the-5k/12081https://www.reddit.com/r/Pimax/comments/aadhy9/backer_540_5k_quick_review/?utm_source=reddit-android
És még egy iracinges. Több még nincs, mindegyik pozitiv amit eddig láttam.
"So I have had a couple of days to play with the 5K headset. I am still in the 80-90 FPS range at the moment.As far as the PiTools software, multiple people have complained about it as buggy. I have had some issues with the software, but I have determined that for me all of the issues come down to the service for pitools is not running(I will have to check the actual service name tonight). Once I restart the service, it detects the headset without problems. I am not sure why it is sometimes started and sometimes it isn't. Anyway, it is an easy fix and can be done from within the pitools software.
As far as the display, the wide field of view is wonderful. As I mentioned previously, there is distortion around the edges. I would guess it to be about 5% on the top of the headset and the bottom of the headset. Additionally, I would also guess about 15% of the outer edges (left and right) is also distorted. The easiest way to explain this is about 40% of the field of view that is limited to one eye (when looking to the left, discount the field of view that can be seen by the right eye.... with the remaining field of view only available to the left eye, at about the outermost 40% mark some distortion starts to occur) has some level of distortion. This was not that noticeable to me when I started since I am a glasses wearer. The distortion occurs outside my range of view looking through my glasses (and I don't wear the glasses with the trendy little lenses). I wore a set of contacts the other nights and was able to better determine where the changes occurred.
The big difference is that the distortion is "different" then that of the rift or Odyssey. On the rift and Odyssey, things get blurry near the edges as you almost leave the sweet spot. With the Pimax, it has a much more looking through a bubble kind of feel for the distortion. The easiest way to describe it is like sitting in the center of an old TR7 and looking through the window..... clear when looking ahead but the curved glass at the edges of the window distorts your view. If you focus on this.... it is annoying.... but I have moved on and it doesn't bother me. For iracing, it is mainly being able to see cars as they pass me in my peripheral vision.
Two other notes on the distortion. the distortion seems to occur in normal field of view (~150 degrees) and wide field of view (~175 degrees) at about the same percentages..... so I just accept it and run in wide field of view. The second note is that the phenomenon seem to vary from game to game....with some games looking perfect.... so it somehow comes down to how implementation occurs within iracing.
I will get my setting posted for reference.
For those that asked about the sweet spot, it is huge. Better then any headset I have used attached to a PC... but not as good as the Oculus Go. With the Pimax, you just put it on and you don't have to mess with it. With that said, I do miss not having the built in headphones and having to use ear buds with the Pimax. Additionally, the padding reminds me / smells like weather stripping foam. I will have to find an alternative.
With all of that said about the distortion, it is still a wonderful experience, and I intend to buy my dad a Pimax 5k to replace his Odyssey in the next few weeks. "
Az biztos, hogy a 150es fov versenyzés esetén valami szuper lehet, mert ott már látsz oldalra is. Ez versenyzésben nagyon sokat segíthet, de szerintem még a sebességérzetet is növeli (ami akár lehet hátrány is ha belehánysz a sisakba). Persze lehet rá mondani, hogy a bukósisakból se látsz ki sokkal többet, de ez azért nem állja meg a helyét. Valamennyire persze lecsökkenti a 200-220 fokos szem FOV-ot, de az biztos hogy nem 110re
-
sheep
addikt
válasz
tobias88888 #17078 üzenetére
Jól hangzik. Meglátjuk a többi népek mit írnak róla.
-
tobias88888
őstag
Nem fizetett részletes review a Pimax 5K+-ról az iracing fórumon. Sok pozitiv jelzés van róla, több mint az Odyssey+-ról, viszont gép az kell neki, GTX1080 alatt felesleges megvenni.
I tested a 5k+ at a friend’s (Chin Thanakul) house last night. Thanx Chin for hosting me, was great to see you and your family again!
My feedback after an hour with it:
Chin’s rig
Asus Maximus XI Hero motherboard
8700k cpu at 4.3ghz (watercooled)
32gb RAM
2080RTXSoftware and adjustments
Not going to dive into this to much, see Brian’s feedback in the main 5k review thread in this section. It is however pretty simple and easy to use, no apparent bugs and glitches on Chin’s system, it works well the few times we opened it to adjust things. Setup and basic config was dead easy.Head Strap and fit: Not sure why some out in the www are making a fuss about it, it is by far the most comfortable of all the VR headsets I have have owned and tried. Just put it on, basically set and forget. Unless your head is shaped like an egg, ellipse or trash-can lid, I suspect you will find the fit comfortable too.
My head is pretty big, but quite a normal shape as far as heads go, I found the first fit extremely comfortable. Of course, the Pi Max is a very light bit of kit, significantly more comfortable than especially my Vive Pro, which I can seemingly never get to fit comfortably....
First test
WOW!!!That FOV - had it set to ‘Large’ at 170 degrees during my testing, it almost is as wide as real human FOV. Knowing that you will ask, yes, you can see the distortion at the periphery, but it will take at most a day for your brain to adjust and ignore it. Wasn’t bothering me much, if at all, during my 60min with it, but some of you might be sensitive to it.
With that said, a MASSIVE improvement over what is out there. I have not tried the 150deg NORMAL mode, but even that will be a significant step up. Simply took my breath away.
The sweet-spot also a drastic improvement over Rift and Vive Pro - like mentioned earlier, I simply fitted the strap over my head, moved the headset to sit comfortably, all within 2 or 3 seconds. That was it, a very clear view in front of me.
Driving test
It will take a couple of hours to get up to the same pace, using this headset, as the big FOV has a similar impact in VR, as going from a single to triple screens, just more so. I took the Moocedes around Monza in a practice server, very quickly had the rest of the track sorted, but the first chicane proved problematic for the 5 or 6 laps I ran.Got closer at the end, but it will take a day to get adjusted to new angles when looking at the wide FOV. No issues, just a heads-up.
Text on the instrument cluster and in the settings/garage GUI now very readable, still not the same quality as on a monitor, but readable without strain. Significantly improved readability of black-boxes as well.
General view on optics, display quality
Mmm...the higher pixel-density helps with clarity, the lcd-panels used not bad at all, certainly good enough at this point. Similar brightness levels to the Rift, perhaps not as vibrant as the Vive Pro. Happy overall with them, tbh.I mentioned the large sweet spot earlier, a big plus, as long as you keep your eyes mostly forward, no dramas. I did however noticed the imagery swimming a bit once you start to turn your eyes past 35-40deg off-center, almost as if looking through a prism....of course, I realise the lenses are pretty thick, this is what I was seeing, but anyway still better than the ‘rings’ you notice in the Fresnels on the Vive Pro, for example.
Again, not really distracting, something I am sure I will adjust to. The lenses though are quite a bit more transparent and clear, vs the Rift and Vive’s. Overall a good step-up in this area.
Wrt the screen-door, like other’s have mentioned, it is visible on lighter backgrounds - in iRacing, you can see it against the sky when driving. Not bad at all, again something I adjusted to very quickly during the testing, it is best described as looking through your window in summer if you have that very fine and light mosquito-netting fitted to your windows.
Anyhow, again a big improvement here over especially the Rift.
FPS performance
Chin had the gfx settings in iRacing turned up pretty high, with a busy track around a Monza, the system could mostly maintain 85-90fps. There were a few places it dipped into the 60’s, but it wasn’t noticeable, no stutters at all during these dips. I only noticed because I was keeping an eye on the FPS meter.I suspect a decent 1080gtx+ system, with a suitably clocked cpu (Intel gen8 or 9) at the 4.5ghz+ range will yield decent and very playable FPS. YMMV though, experimentation needed here.
Final thoughts
Overall, the driving-experience significantly better than the other sets I own, largely due to the larger FOV, as well as improved resolution. Headset fit is comfortable, very light-weight and should be ok for long endurance races - provided the ship the add-on fan-module soon, as the lenses might fog-up in cold-air I would imagine, similar to the Rift’s.Fitment was easy, comfortable and positioning on my face nice and comfy - unless you have bulging eyes like Arnold S in the movie ‘Red Planet’, when he punctured the dome and struggled to breathe, you will be good. It sits close to the eyes, but not to close - if you wear glasses, it might be a challenge.
If I had to rate it out of 10, vs the image-quality on a good set of standard monitors (just imho)
Rift - 3.5/10
Vive Pro - 5/10
Pi Max - 7/10 -
maross
nagyúr
válasz
supercharley #17071 üzenetére
2017nov, es all time peak 1????? 0 review...ez hogy?
-
a2d2
addikt
-
kiskuplung
őstag
válasz
supercharley #17065 üzenetére
Igen, ez az
-
válasz
supercharley #17065 üzenetére
van másik?
-
supercharley
tag
válasz
kiskuplung #17051 üzenetére
"Nem tudom, én 1 órát simán Beat saberezek és csak azért hagyom abba, mert megunom, BoxVRban meg 30 perces program után kiköpöm a tüdőm..."
Erről a BOX VR-ról van szó?: [link]
-
nTom
aktív tag
Még egy dolog: 1 éve vettem egy r9 390-et használtan, elleszek ezzel a karival, vagy gondolkodhatom az upgraden?
-
Raymond
titán
Igen, jatekokat kapsz hozza ingyen, majd 100EUR ertekben ha a sima arat nezed.
Az Amazon.de-s 400EUR az 426EUR a magyar AFA-val plusz szallitas. Hogy ez mennyi Ft az a bankodtol fugg, ha rendesz akkor mindenkeppen ugy csinald hogy a bankod valtson es az Amazon mar EUR-t kapjon ugy jobb a valtas szamodra.
A fules be van epitve, jo minoseg. Ha nem tetszik akkor viszont leveheto es hasznalhatsz sajatot, de ennek nem sok ertelme van (erre rajossz nagyon hamar).
A Marvel jatek kulon 40EUR, annyit szerintem nem er meg. A Marvel bundle viszont ugy nez ki most nem kaphato.
-
nTom
aktív tag
Hali
Néhány napja idetaláltam a fórumra, el is határoztam hogy veszek riftet. Játékokat már vettem néhányat a steamen, akcióban.
Ha amazonról rendelem, akkor néhány játékot kapok vele? Forintosítva mennyi ez a 400juró most? Valszeg ez jobban megéri mint a jobb használtak, amik 100 + körül vannak.
A térhatású füles az külön dolog vagy olyannal adják?
A Marvel játékcsomag külön mennyibe kerül? -
a2d2
addikt
válasz
s:zozo #17057 üzenetére
Köszi, közben megnéztem youtube-on
Én először csak simán odamentem, másodszor hozzádobtam egy dobozt
@kiskuplung: közben itt azt olvasom hogy ez a játék megy ALVR + 3DOF kontrollerrel, szóval megpróbálom elsőre így.
Egyébként nálam ez a subnautica az amelyik megeszi reggelire az 1070-est is, pedig grafikája szép-szép de azért nem egy álleejtős darab.
-
s:zozo
aktív tag
"Robinson the journey:
A mászás tényleg jópofa, de ma este harmadszor mászhatok fel a pteranodon fészkéhez mert nem sikerült még megfejtenem hogy dobja el a golyót."
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spoiler!!!A kis dinóddal ordíts rá d-pad valamelyik irány gombjával. -
Picco
addikt
válasz
kiskuplung #17055 üzenetére
En probalgattam 2 orat karacsonyi szunet alatt, nem rossz de lehet eloszor 2Dben nem art elsajatitani az alapokat az elvezetes jatekhoz.
-
kiskuplung
őstag
Este megnéztem a Subnauticát, és írok.
Az Elite-et lehet parancssoros kapcsolóval indítani : EDLaunch.exe /VR
Vagy csinálsz rá egy külön linket, vagy ha Steam-en van meg, akkor ott is adhatsz meg kapcsolókat.
Nem tudom, hogy ez segít-e rajtad, mert amúgy én mindig úgy indítom amit Te is írtál (jobb klikk -> Start in VR) -
a2d2
addikt
válasz
kiskuplung #17005 üzenetére
"Azt tudja valaki, hogy az Epic Store-os Subnautica támogatja-e a VR-t?" - igen, nekem ez van meg és támogatja.
Ha már itt tartunk, eddig csak kipróbáltam a játékot hogy milyen, teljesen jól lehetett irányítani. Gondoltam tegnap este elkezdek vele komolyabban is játszani és azt tapasztaltam hogy ha interakcióba kerülök egy objektummal (Xbox kontrolleren A gombot megnyomom) akkor eldobja az irányítást és az egérrel kellett össze-vissza kattintgatnom hogy vissza tudjak menni a felszínre.
Eddig tuti nem így működött mert már egy csomó tárgyat bezsákoltam az első próba alatt. Valaki találkozott ilyesmivel? (Ráadásul mikor kinéztem a szemüveg alól valami debug panelt láttam a monitor jobb szélén, eddig ezzel sem találkoztam.)Másik problémám:
Eddig 2db játéknál (tapout demo és Elite dangerous) találkoztam azzal hogy elindítanám a játékot, de nem indul el hanem a szemüvegben kiírja hogy a játék natívan támogatja a VR-t de én a sima asztali verziót indítottam.
(Mindezt akkor is eljátssza ha a Steam VR fül alól a "Játék indítása VR-ben" gombbal indítom). És rá kellene nyomni valahogy a mégis indítom gombra de gamepaddal valahogy nem tudok rendesen rámenni (valamilyen csoda folytán sikerült egyszer a tapout-ot elindítanom és teljesen jól indult VR-ben ezután).
Az összes többi telepített program csont nélkül elindul ilyen figyelmeztetés nélkül. Van erre esetleg valami kapcsoló amit be lehetet állítani az indítóikonnál?Robinson the journey:
Szerintem is megérte a 7,5 eurot. Nekem nincs gondom sem az irányítással sem a grafikával. A supersampling tényleg sokat javított rajta, főleg a betűknél. Mondjuk az 1070-esem csak 1,5-es szorzóig bírta FPS drop nélkül.
A mászás tényleg jópofa, de ma este harmadszor mászhatok fel a pteranodon fészkéhez mert nem sikerült még megfejtenem hogy dobja el a golyót.Ha már elkezdtem a posztot akkor írok a GearVR kontroller + ALVR párosításról:
Röviden: nem jó. Nem tudok interakciókba kerülni a tárgyakkal mert túl közel van hozzám a kontroller a játékban, ezen kívül nincs grip gomb sem.
A riftcatben sokkal jobban megoldották, ha közel megyek a tárgyhoz akkor gond nélkül meg tudom fogni, ezen kívül ha a touch két szélét nyomom meg az megfelel a grip gomboknak. Magyarul használható lenne ha nem csak egy kontrollerem lenne. Ennél a the Lab-nél pl tök jól fel lehet venni az íjat és követi a kézmozgást de ugye nem tudok mit kilőni vele
Ha tudtok olyan játékot ami támogat egyetlen vezérlőt és esetleg van demo verziója azt szívesen kipróbálnám.
Amúgy GearVR-os jáékban (Deadalus van meg) szépen működik a kontroller, jól el is ugrándoztam vele. -
kiskuplung
őstag
Bocsi a dupláért...
Enton, s:zozo : köszi a Fallout-os segítséget, tegnap állítgattam és most már egész használható. Eléggé óvatosan kell vele játszani, mert csak 5 percre akartam, de mégis egy órára maradtam (csak még egy küldetést...
)
-
kiskuplung
őstag
válasz
Dyingsoul #17049 üzenetére
Nem tudom, én 1 órát simán Beat saberezek és csak azért hagyom abba, mert megunom, BoxVRban meg 30 perces program után kiköpöm a tüdőm...
Bár ez utóbbit én elég komolyan veszem, még ilyen csuklóra fonható súlyokat is vettem.
De enélkül is jobban átmozgat, és mivel nem a "stílust" hanem a pontosságot és az erőt pontozza, plusz van "streak" is, vagyis jobban jutalmazza azt, ha nem hibázol, számomra sokkal motiválóbb. Valamint sokkal többet kell hajolgatni, guggolni, meg úgy általában sokkal jobban átmozgat.
Direkt vannak benne pörgősebb és nyugisabb részek, figyelmeztet, hogy akkor most kicsit pihenj, szól hogy mikor melyik lábadra helyezkedj.
Összességében én ilyen mini személyi edzőnek fogom fel. A térdemnek pl. nagyon jót tett, de ezt már írtam korábban
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #17042 üzenetére
Ez pedig egy jó irány!
Ha elfogynak azok a számok amiket szeretsz, akkor úgy is rá fogsz fanyalodni egy idő után azokra is amiket nem szeretsz ér rájössz, hogy azok is jó számok.
Mondjuk nekem ez alól kivételek az anime-s számok, mert azokat ki lehet kerülni custom songok lévén.
-
Elar
senior tag
Jó szokásom szerint kicsit túlpörgöm ezt a bxxx VGA kérdést.
Srácok nekem tényleg rá kell költenem 180e ft-ot egy (VGA kártyára 2070 rtx), hogy örüljek?
Vagy boldog leszek egy GTX 1060-el is?
Persze kifizetem ha kell, olyan brutál sztorinak érzem ezt a 180e-t -
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #17039 üzenetére
Hajrá és sok kitartást hozzá!
Én picit lesérültem vállban de nem vészes, csak ha mozgatom.Mondjuk lehet így egy kicsit nagyobb terhelés éri, hogy mellette kondizni is járok. Igyekszem mindkettőt okosan csinálni, erre figyeljetek oda ti is!
A custom songokról:
Én pár pálya után úgy gondoltam látnom kell azokat a számokat is amiket ismerek és végigkaszabolom mert azokat ismerem. Tévedtem. Nagy hiba volt addig hozzáfogni mielőtt a beépített számokat végig nem vittem. Mondanom sem kell az lett a vége, hogy hanyagoltam azokat amíg experten nem sikerült végigtolni 2-3 alap számot.Szóval mindenképp a beépített számokkal kell kezdeni szerintem. A custom songokban az a gond, hogy ott teljesen az alkotóra van bízva a pálya: ha valaki úgy gondolja készít egy mapot ami kb easy szint de expert+ fokozatnak állítja be... és persze fordítva kicsit eltúlzottan is igaz lehet. Az kellemetlenebb...
-
s:zozo
aktív tag
válasz
s7evcsenko #17030 üzenetére
Egy mentési pontot használ. nem hiszem hogy lenne bármi mód
-
Raymond
titán
Na, en is raaltam a Beat Saber-re. Ahogy a pontokat elnezem a feluteseken meg dolgozom kell, ott csak 60-70-et kapok mert nem huzom hatra a kezem elegge. Elleszek az alap szamokkal meg egy ideigm, legalabbis addig amig a 4-5-ben ami bejon meglesz a max pontszam.
-
s:zozo
aktív tag
Köszönöm szépen mindenkinek aki válaszolt a Fallout 4 VR kérdésemre.
Végül is megvettem, mert láttam, hogy nekem kell eldöntenem, hogy mi a fontosabb. A grafika vagy az élmény, hogy benne vagyok a Fallout 4 világában. Megtartom#17014) Enton hozzászólásában levő ini módosítások nálam nem jó, szaggat a játék.
Az "inverted pip-boy" tipp viszont jó.-Kiskuplung-
A 90 fok eltérés azért lehet nálad mert ahogy sejted nem mindegy hogy tartod a kezed. Nekem most a pip-boy menüt a bal ravasz lenyomásával hozom elő és talán neked is ez lenne a megoldás.Ennél a srácnál elérhető a videó alatti leírásban egy ini gyűjtemény.
Mondanom sem kell, hogy a saját .ini fájlokról készítsetek mentést.Pont elkaptam a szerkesztés lehetőségét.
Meglestem az oculus debug tol-l és nálam állandóan változott 90-ről 45-re az fps szám, ezért fix 45-re raktam. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
proci985 #17035 üzenetére
Melyik dev fórumra gondoltál?
Ha a Hellblade-ére akkor az a baj, hogy nem 1 játéknál van ilyen. SteamVR-os játékoknál vettem észre, eddig 3 is produkálta, valószínűleg az összes produkálná és ez GPU load-tól is független hiba. Nyitottam régebben Oculus support ticketet, csatoltam az összes logomat ahogyan a support útmutatóban volt de csak default választ kaptam.Az a baj, hogy bárhol teszem fel a kérdést mindenhol Ádámtól és Évától indulnak el azokat pedig mind végigpróbáltam. Viszont most már rászánom magam és összeírom angolul egy listába és csak másolgatni kell majd jobbra-balra.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Láttatok már valaha ilyet?
Nem akarok nagyon belemenni mert már kb egy éve küszködök ezzel a problémával, mindkét konfigomon jelen van... néha behülyül a Rift és erős, folyamatos stuttering van. Debug tool-ban körülnéztem. A zöld vonalak gyakorisága talán egybevág a kép akadásokkal.
Hiába keresek megoldást eddig nem találtam. Eddig. Most azt csináltam, hogy az Oculus Debug tool-al miközben akadozott a kép rányomtam a Debug HMD Type-on belül Disabled helyett CV1-re. Fekete lett a kép, nem volt hang sem de a játékot nem zárta be. Visszatettem Disable-d re és megjavult.
Valaki tudja pontosan mit csinál ez az opció a háttérben? -
proci985
MODERÁTOR
válasz
kiskuplung #17032 üzenetére
en anno ket jatekot refundoltam osszesen, a Doom VFR volt az egyik. riften botranyos, VR implementacio szinten botranyos es pl az, hogy a fegyver a celkereszthez es nem a controllerhez van kapcsolva az egyertelmu tervezesi hiba. a masik a south park fractured but wholeja volt, aminel fel ora utan rajottem, hogy a point and click az egyszeruen nem az en vilagom.
ha doomozni akar valaki, akkor ott a sairento, meg esetleg a robo recall / sunshine arizona / superhot.
-
Imre077
csendes tag
válasz
Dyingsoul #17028 üzenetére
Köszi a gyors választ, ezzel mindenképpen sokat segítettél.
A gépem egy közép kategóriás típus: GTX 1070 + i5 7400 + 8 GB DDR4 ram, játékból nem sok van amit kifejezetten játszanék, egyenlőre csak Doom VFR és Beat Saber van a listámon, és ahogy néztem mindkét játékhoz elegendő ez a setup.
-
Lehet valahogy a Robinsonba mentést visszaállítani? Mondjuk tegnapit?
Váratlanul vége lett a játéknak és van egy jelenet, amit még vagy 10x át akarok élni!
Semmilyen idővonalat nem találok benne, meg semmit, ami arra utalna, hogy van erre mód. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Imre077 #17024 üzenetére
Attól függ mi a célod, van-e olyan játékod jelenleg aminek VR verziója van?
A Quest alacsonyabb poligonszámú modelleket fog megjeleníteni, vezetékmentes, valószínűleg könnyebb lesz felsetupolni, mint a Riftet és persze mobil - mármint viheted magaddal bárhová.
A Questre portolnak játékokat. Amit portolnak az lesz rá, amit nem az nem lesz rá. Kb ennyit tudunk a Questre érkező tartalmakról meg azt, hogy Dead and Buried biztosan lesz.Volt róla szó, hogy lehetséges a Questen a PC támogatás. Ez csak pletyi, illetve Carmack papa elhintett egy twitter üzenetet de ennyit tudunk. Részletesen.
Rift... a gépedről nem írtál sokat és az adatlapod sincs kitöltve. Ez csak azért lényeg, mert pár játéktól eleve elveheti a kedved (lásd korábbi csevegés itt a topikban) ha nem tudod kellőképpen felhúzni a super samplinget illetve egy jól futó szimulátornál is lényeges lehet ez.
Az időtállóságról:
Riftből is vártuk volna a next gen-t de nem jelentették be a connecten. Korábban volt róla szó, hogy talán tavasszal lenne esély a bejelentésre, mivel a CV1-et is májusban jelentették be és egy évre rá szállították. Lehet, hogy én vagyok a pesszimista de úgy gondolom ha már Oculus és van ilyen rendezvényük, mint a Connect akkor ott kellett volna bejelenteni a Quest-tel karöltve. Szóval én a magam részéről jövő szeptemberig nem reménykedem bejelentésben.Azt nem mondhatja meg senki, hogy mit tegyél viszont elmondom én mit tennék a helyedben:
Megvenném a Riftet most a 400 Eurós áron vagy várnék egy akcióra bár Raymond is ecsetelte korábban, hogy nem volt ettől sokkal olcsóbb a Rift persze a leárazásokat nem jósolhatjuk meg.
Ha megvetted és később jön az új generációs, akkor meg eladod a CV1-et, buksz rajta kb 20-30k-t és remélhetőleg még lesz rá a 2 év gariból mert én 2 éven belül azért csak betippelnék egy CV2 megjelenést így könnyebb eladni is.Ha fontos a mobilitás (mind hordozhatóság mind kábel kerülgetés tekintetében) akkor megvárnám a Questet a helyedben. Bár én a vezetéknélküliség ellen vagyok mivel számomra a minőség és az egészség fontosabb (nem akarok belebeszélni semmit, de akkora adatfolyamot vezeték nélkül továbbítani mint ami ekkora felbontású játékokhoz szükséges nem biztos, hogy egészséges így ebben a témában mindenképp várnék valami kutatást de elsődlegesen azt, hogy kiderüljön lehet-e PC-re csatlakoztatva használni).
-
Imre077
csendes tag
Először is, Boldog Új Évet Mindenkinek!
Most, hogy egy lépéssel közelebb került 2019 tavasza (és a Quest hivatalos "forgalomba helyezése"), ismét felmerült bennem a kérdés, hogy mire lenne érdemesebb beruházni; Oculus Rift vagy Oculus Quest?
Minél időtállóbb megoldás felé hajlok, illetve azt sem tudom, hogy mennyi lesz a Quest európai (esetleg magyar) ára, van már róla infó?
Illetve számítógépem már van, szóval a két szemüveg ára egyenlő (lehet) 400-400 dollár (vagy jelen esetben euró), sőt a Rift néha még le is van árazva az Amazon.de-én.
Legfontosabb szempontom pedig, hogy össze lehet-e majd egyátalán hasonlítani a két élményt?Minden választ előre is köszi!
-
roenick
csendes tag
Hát komolyan ..ezt nem hiszem el.
Megnézem e csomagkövetést..és az van benne ,h a 12:44 a csomag átvehető a postán..Itthon vagyok egész nap.. az MPL futár..se nem csenget..se nem dudál..nincs egy papír bedobva ,h ha esetleg
16:00 óra előtt belenéznék a ládába..akkor gyorsan eltudtam volna ugrani érte -
Rohamsüni
csendes tag
Az elmúlt 3 hetet egy Microsoft Hololens-szel töltöttem. A vezérkar kiadta az utasítást, hogy irány a digitalizáció meg innovatív rendszerek. A részlegben erre engem jelöltek ki. A Hololens-et Remote Assistant célra kellene használni. A helyzet az, hogy nem voltam hanyatt esve a tőle. Gondoltam, összegzem az élményeimet, tapasztalataimat - gyártóüzemi körülmények között, hátha valakinek hasonló tapasztalatai vannak vagy érdekelné, hogy ki lehet-e vinni ilyen gépet mostoha körülmények közé...
negatívum - hardware:
- nem lehet jelenleg munkavédelmi sisakkal integrálni (USA-ban láttam sisakot, de ez még az EU-ban nincs jóváhagyva)
- nincs EX-besorolás, feltehetőleg nem is lesz, vagyis robbanásveszélyes hely közelébe nem lehet menni..
- ha videobeszélgetést folytatsz, iszonyúan melegszik
- a mikrofon nagyon halk (3 méterről flexeznek, semmit nem hallasz)
- nincs saját koordináta-rendszere (erre mondjuk írtam gyorsan egy kis programot, így ha nyomtattam egy zéruspontot, akkor ezzel elketyegett a program...)
- mivel nincs koordináta-rendszer, nehéz valamit kijelölni a térben
- relatív alacsony a látómező
- kiszárad a szem
- piszkosul befolyásolja a sávszélesség
- nem zavarvédett. Nagyfrekvenciás hegesztőgép ívgyújtása interferenciát okoz
- nincs beépített fényforrás, ha külső fényforrást használtam, a rendszer összezavarodottnegatívum - software:
- nem lehet direktben file-t küldeni, maximum fényképet. Ha küldtem egy pdf-et, akkor az e-mail címemre ment
- windows SDK van, nagyon lecsupaszított
- termék 3D-s modelljét bevinni nagyon nehézkes. STEP vagy IGES formátummal nem tud a jelenlegi rendszer mit kezdeni. Speciális kiterjesztés vagy program kell
- sokan hajlamosak elfelejteni, hogy programit írni a Hololens-re sokkal tovább tart, mint egy sima winfos programot írni C# és a 3D-s megjelenítést is akarjukpozitívum:
+ szabad volt mindkét kezem (ez nagyon hasznos, ha tartályba kell bemászni. A tartályon kívülre csak hanghívást tudtam kezdeményezni)
+ ha van 3D-s modell (de itt van a gond, hogy nem mindegy, hogy milyen), lehet forgatni, skálázni (azt nem sikerült még kipróbálnom, hogyha egy modellt nézünk mondjuk 3 HL-el, akkor minden egyes HL-en más megjelenítési perspektíva jön be vagy sem...)A legtöbb kísérletet úgy hajtottam végre, hogy vagy a kollégám vagy én, de az egyik HL mindig a WLAN hálózathoz csatlakozott. A legutolsó kísérletet a napokban csináltam, kint volt egy üzemben a kollégám meg Kínában volt és mindketten mobilnetes hotspot-tal próbáltunk Remote Assistant szolgáltatást adni egymásnak. Esélytelen. Olyan pocsék volt a képminőség, hogy semmit nem lehetett kivenni. 3 perc üzem után rendszeres kapcsolat-összeomlások, illetve a negyedik próbálkozás után az ő HL-je teljesen lehalt.
Jelen állapotban a HL gyártóművi, mostoha körülmények között nem működik.
-
Raymond
titán
Nalam a kovetessel nem volt problema, a kontroller-eknel volt hogy egyik vagy masik nem csatlakozott azonnal es igy kellett neki egy hosszunyomas a windows gonbjara hogy ujrainduljon.
Az Acer-t nem tudom, nekem nagyon gagyinak nez ki, de a belseje ugyanaz ezeknel igy ott nincs kulombseg. Az ergonomia ami szamit es az Acer, Asus, Dell, HP, Lenovo otosbol valojaban csak a HP es a Lenovo maradt mint alternativa amit alltalaban ajanlanak. Az Acer gagyi kinezete miatt nem, Asus nem volt nagyon kaphato a Dell pedig tul draga volt es szinte soha nem volt ra akcio. A ket legnagyobb kulombseg a HP es a Lenovo koztt az amit irtam - a HP-nal kevesbe idegesito az orrresz a lenovo-nal pedig cserelheto a front/back padding ami jot tesz a FOV-nak es a sweet spot-nak.
Ket laptopon van nalam belove WMR, mindkettonel poccre mukodott eddig mindig.
-
kiskuplung
őstag
Bár csak HTC Vive van feltüntetve, de Steam-en van, szóval SteamVR-on keresztül akár működhet is. [link]
De ugyanilyen eséllyel valószínűleg elindul, aztán valahogy rosszul lehet majd csak irányítani, rosszak a tengelyek, nem működnek gombok, stb.
Minden ilyen esetben amúgy az a teendő, hogy vedd meg, aztán ha nem működik, akkor refund.
Én amúgy javasolnám, hogy első körben az Oculus Store-ban lévő játékokkal ismerkedj, azok 99%-ban jól támogatják a Touch-ot.
(#17014) Enton : hmmm, nem hiszem, mert nekem nem azzal van a bajom, hogy a nem fel-le vagy a jobbra-balra van megcserélve, hanem a fel helyett jobbra, meg le helyett balra, vagy valami ilyesmi. Mondom, 90 fokban van elforgatva, szerintem azért mert úgy tartom a karom. De azért megpróbálom, köszi!
-
Elar
senior tag
válasz
kiskuplung #17013 üzenetére
Igen ez volt
Ez van Ocoluson is? -
Raymond
titán
A Lenovo konyebb mint a Rift, a HP meg nehezebb, de oszinten szolva ez nem igazan lenyeges. Ezknek mas a felfogatasuk igy nem az jon ki hogy 100g ide vagy oda hanem hogyan passzol a fejedre a pant es hogy viseled az orrodnal levo szivacsot vagy gumit. A ketto kozul a Lenovo a jobb - cserelheto az elso homolokodon levo parnazas a hatsoval mert tepozaras es igy jobb lesz a FOV es a sweet spot. Viszont a szivas sokmindenkit jobban idegesit mint a HP-s gumi az orrresznel. Engem is
Ha talalsz olyan max 200EUR-ig akkor mindketto jo lesz, esetleg van az US Amazon-on refurb/recertified olyan 120-200USD kozott, azok is jo uzlet ha controller is van hozza.
-
Enton
addikt
-
Elar
senior tag
Találkoztam egy olyan VR játékkal ami II. világháborús fps és úgy kezdődik, hogy egy gépből kell kiugrani ernyővel. Utána egy távcsöves puskával kellene lőni...
(Bakker nem mertem kiugrani....)
Ez melyik játék? (Tudom sok infót adtam) -
Elar
senior tag
válasz
kiskuplung #17008 üzenetére
Értem
Talán jövő hétre összeáll a rendszer
Ma szeretném este megrendelgetni az alkatrészeket és a hét elején remélem összedobják a gépet -
bbmt
senior tag
Sziasztok,
2 éve már volt egy Rift-em, de megváltam tőle.
Most megint kacsingatok a VR-felé, igaz csak low budget-ben.
Ami érdekel az a WMR vagy a PSVR. Van aki próbálta mindkettőt? A Rift-nél emlékszem, hogy eléggé nyomta a homlokom, ezek állítólag sokkal könnyebbek és kényelmesebbek. ( kivéve a Dell WMR-t, az állítólag nem jó megoldású)
Szóval van valakinek összehasonlítási alapja a súlyra? Képminőségre tudom, hogy visszalépés,de nem vagyok pixelbetyár,csak néha szórakozni szeretnék, semmi komoly szimulátorozás. A WMR szimpatikusabb, mert most már sok játék elérhető a Steam VR-on keresztül is.A konfig: i5 4690, Ati r580 8GB, 16 GB Ram
PS4 van -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
kiskuplung #17008 üzenetére
Ellenpélda:
Bezzeg a Hellblade-nél nincs ilyen probléma. Az utólag VR-osított, mégis gyönyörűen fut és maga a játék is lélegzet elállító. -
-
Elar
senior tag
válasz
kiskuplung #17005 üzenetére
Azért az szomorú, hogy ilyen konfig nem elég....
Akkor a javasolt összeállításhoz,miért nem írnak vmi bikább gépet (Oculusék)?
Ja tudom.... akkor erősen csökkene a vásárlóerő.Belegondolok, hogy most én is elköltök fél milliót és még mindig nem elég...
-
kiskuplung
őstag
válasz
s:zozo #16999 üzenetére
Akkor most megint a másik oldalon fogok állni, mert amit Dyingsoul írt, az szóról szóra igaz, de én mégis ezzel játszok mostanában, bár még csak 10 órát tekertem bele.
A VR teljesítmény gyalázatos, nekem i7-7700k + GTX1080-nal mindent le kell szedni minimumra, és valamelyik éljavítóval játszhatóvá tenni, így nem szaggat, és nekem elég jó annyira, hogy beleéljem magam a játékba. De az igaz, hogy túl messzire így sem szabad nézni
A Touch kontroller annyira támogatott, hogy mindent meg lehet vele csinálni, viszont itt-ott nem túl ergonomikus a kiosztás.
Én már megszoktam, viszont egy dolgot nem tudok, és erre megoldást sem találtam: ha felemelem a PIPboyt, és a térképen szeretnék a stick-kel navigálni, akkor sikerült olyan hülyén megcsinálni, hogy a fel-le és a jobbra-balra irányok fel vannak cserélve. Úgy értem, 90 fokkal el van forgatva, nagyon-nagyon kényelmetlen.
Azt is látom már, hogy az építkezést is hanyagolni fogom, mert az is elég kényelmetlenül lett átültetve VR-ba, bár én nem játszottam az eredeti játékkal, lehet, hogy abban is ilyen kicsit fapados.
Szóval technikai oldalról vannak hiányosságok. De egyelőre kárpótol az élmény, és a tömérdek tartalom. 10 óra alatt kb. a térkép bal felső csücskében tudtam csak ténykedni, és még itt is szelektálni kellett. Már látom, hogy bele fogok unni ebbe is, mint a Fallout3-ba meg a Vegas-ba, ahol 100+ óra után már azt se tudtam, hogy minek jöttem ki a Vault-ból
Ja, és persze én Viveport-tal együtt kaptam, ingyen, szóval még az árára se lehet szavam se.
De akkor nekem is lenne egy kérdésem:
Azt tudja valaki, hogy az Epic Store-os Subnautica támogatja-e a VR-t?
Szerintem jó érzés VR-ban Falloutouzni, ghoulokat lövöldözni saját kézzel
-
roenick
csendes tag
válasz
kiskuplung #16993 üzenetére
Köszi.
Akkor egyenlőre megpróbálom 2 vel.
Remélem sikerül normálisan beállítani.A Supersampling beállítással érdemes foglalkozni vagy ehhez az én gépem+VGA egyébként is gyenge lesz?
Találtam erről Youtube-on videót..de nem tudom ,h érdemes-e vele foglalkozni? -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
s:zozo #16999 üzenetére
1070 Ti-m nem volt, de volt egy jó OC-s quicksilver 1070-em. Na azzal nem tudtam annyi SS-t rápakolni, hogy érdemben játszhassak a játékkal, ha levettem akkor pedig ocsmány volt. 1080 Ti-vel még nem próbáltam.
Én vagyok az utolsó aki grafikai potikon élvezi ki a játékot, de a F4 VR-ban a render minősége annyira rossz volt, hogy azóta sem vettem elő (talán az egyik legrosszabb ötlet volt 40 eur körül megvenni a Fallout 4 VR-t).
Nem az a baj, hogy "csúnya". Hanem az, hogy kimész a pusztaságba és olyan érzésed van mintha egy bepárásodott búvárszemüveg lenne rajtad és nem látsz normálisan. Szerintem egy open world játéknak VR-ban pont az lenne a lényege, hogy legyen lehetősége a játékosnak jól bámészkodni. De a Fallout 4-et sem úgy optimalizálták ahogyan kellett volna, ez a játék engine is megérett már jó rég a cserére és a VR verziója a performance/látvány miatt nekem nem jött be.Most a 1080 Ti-vel kellene kipróbálnom, de nem tudtam még rávenni magam. Van több cím is amivel szívesen töltöm az időmet, talán ha ezek kicsit megfogynak vagy nagyon megjön a kedvem egy kis mutáns irtáshoz akkor előveszem még egyszer.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elado pc, I7-14700KF, RTX 4070, 32GB ram 7200mhz
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Dell Latitude 7400, 14" FHD , I7-8665U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, 1 év garancia ( olvas
- iBasso DX180 DAP eladó!
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1000GB 1 év garancia!
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest