Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7013) HussarF

Na, a múltkor volt itt szó arról, hogy mennyiért lehet venni jó 159-est. Egy srác az amore-n épp most futott bele egy elég csúnya bukóba. Tanulságos történt azoknak, akik azt hiszik, hogy 2 milla alatt jó kocsit kapnak. Ez a kocsi, asszem 1,7 milla volt. Bemásolom az összefoglaló kommentjét, de el kell olvasni az utána következő kommenteket is, nagyon jól összefoglalja az aktuális használtautópiaci helyzetet, a vevők irreális elképzeléseit, stb. Akinek van ideje, az még visszafelé is olvasgasson. (Hint: az amore-n felül vannak az újabb kommentek, nem úgy, mint itt):

Balu1990 2019-01-26 17:37:57 // 114280

Kedves Cartársak.

Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.

Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.

Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.

Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.

Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.

Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.

Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.

Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.

A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.

Fórum link

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.