Ahogy már korábban említettem, egy új GPU-s cikken dolgozom, mely a legutóbbi GPU időtállósági cikkem előzményeként fog szolgálni. A koncepció nagyon hasonló lesz tehát ehhez az íráshoz: a központi téma most is az egyes GPU generációk időtállósága lesz, korabeli ellenfelükhöz viszonyítva, vagyis azt vizsgáljuk, hogy megjelenésük után, évről-évre haladva, meddig tudják még futtatni a játékokat, és milyen sebességre képesek, kizárólag egymás ellen versenyezve. Tehát az eddigi cikkeimtől eltérően, ez most nem egy "sok kártyás", hanem egy "sok játékos" teszt lesz.
- 9 lefedett év: 1997-2005
- évenként 20 játék, jellemzően az adott év legsikeresebb címeiből válogatva, de kiegészítve néhány személyes kedvencemmel is (kivétel az 1997-es év lesz, melyben lehet, hogy csak 10 db mérésre alkalmas játékot sikerül összeszednem)
- mindegyik kártya csak a saját kortársaival versenyez (a generációk összehasonlítása most nem cél)
- mindegyik kártya-generáció ott lép be a cikkbe, ahol megjelent (elkerülendő a haszontalanul magas eredmények, illetve a processzorlimit kockázatát)
- mindegyik kártya-generáció esetében olyan beállításokkal lesznek lemérve, amivel használható sebességet kapunk az adott játékban a csoport gyengébbik tagjaival is
- felbontás: 640x480 és 1280x1024 között
- tesztkonfig: ABIT SG-71 + P4 3.06 GHz Northwood + 512MB (XP alatt 2GB) DDR
- op.rendszer: Win98 és WinXP
- mérés: ha van, akkor az adott játék saját beépített benchmarkjával, ha nincs, akkor fraps segítségével
- mivel a fraps csak D3D alatt képes mérni, ezért a benchmarkkal nem rendelkező játékok esetén az egyes gyártók egyedi API-ja (pl. 3dfx Glide) nem lesznek használhatók