Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#70501) Mercutio_ válasza spanyoll (#70495) üzenetére


Mercutio_
félisten

Pár fotó elkészítése minimum 30-40k, csak én sokallom ezt azért, hogy a szaros expógombot lenyomja a photography?

Érzed a párhuzamot?:DDD

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#70502) Ear001 válasza m3ss (#70493) üzenetére


Ear001
addikt

Az alváz szó leírásáért mindenki találja ki, hogy milyen büntetést rósz ki magadra. Vagy 35-40 éve nem nagyon épül személykocsi alvázzal.

Amúgy elég optimista kalkulációkat látok itt. Ahogy nézem, nyíltak elöl a légzsákok, rendesen újralufizni, burkolni egy ilyen kocsit magában is elviheti azt a 1.5 milliót.

(#70503) spanyoll válasza Mercutio_ (#70501) üzenetére


spanyoll
addikt

Nem, mert nem értek az ilyenekhez és releváns információ hiányában fordultam a fórum orákulumához. Mint kiderült helyesen :)

"Super perfundo on the early eve of your day."

(#70504) mikrofon válasza spanyoll (#70503) üzenetére


mikrofon
veterán

tényleg a cigaretta szag megoldódott?

(#70505) Freddy76 válasza aleister (#70494) üzenetére


Freddy76
addikt

A "gyűrődőzónák alakváltozása" kifejezés nem tudom, helyes-e szakmailag, de szerintem igazad van. Nekem egy audis mérnök ismerősöm azt mondta múltkor (amikor egy haver jobban törött BMW-at akart venni), hogy a mai autók nem attól biztonságosak, hogy kemények, mint a beton, hanem attól, hogy minden lemez, illesztési szög, ív, gyengítés (hogy ott hajoljon, ahol kell) sok-sok számítás és teszt eredménye. Ha nem úgy raksz vissza valamit, lehet, hogy külsőre patent, és úgy is néz ki, de nem biztos, hogy az.

Olyan, mint a mai bukósisakok. Egy régi bukósisak kemény, és belül vastagon bélelt szivaccsal. Ha ütközöl, a kemény réteg nem törik, és remélhetőleg a szivacs megfogja a fejedet. A modern bukósisak ellenben törik. Törik, de okosan, pókhálósan, elvezeti az energiát. Szerintem ilyen lehet az autóknál is.

"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."

(#70506) spanyoll válasza mikrofon (#70504) üzenetére


spanyoll
addikt

Dehogy, pont azért hívtam fel az ajtósokat, mert csak az maradt mint megoldás, de akkor majd én kicserélem a tömítést ha rávisz a lélek.

"Super perfundo on the early eve of your day."

(#70507) mikrofon válasza Freddy76 (#70505) üzenetére


mikrofon
veterán

Bukosisakról fogalmam sincs, de az autós törés pont így van ahogy leírod.
Csak annyit tudok hozzátenni, vannak benne olyan hajtások, kikönnyítések és merevítések, amik egyszer tudnak jól működni. Utána, hiába javítják, kalapálják, forrasztják, sosem lesz olyan, de még meg sem közelíti az eredeti tulajdonságot. Ezeket mind cserélni kell/kellene... Különben a töréstesztes sok csillag kb egyre csökken, ha azoknak az elemeknek újra védenie kellene ütközés miatt.....

Kő kemény mérnöki számítások és szimulációk vannak ezek mögött.... Ez már nem az a fajta biztonsági megoldás mint a régi Volvók esetében....

(#70508) aleister válasza Freddy76 (#70505) üzenetére


aleister
veterán

Tudtommal ez a terminus technicus, de itt kb véget is ér a tudományom. Az biztos, hogy tudatos gyengítések vannak a felépítményben, hogy a "gyengébb ellenállás" elve alapján az gyűrődjön, horpadjon,és arra legyen elvezetve a keletkező erők/ellenerők java.
Úgy hallottam, hogy akkor van baj, amikor szakszerűtlenül javítanak, ami jelen esetben pont nem mókolás, hanem túlzott erősítés, így ezek a zónák már nem látják el a feladatukat.

(#70502) Ear001
Felhívtam egyébként. Egy roncstelep vette fel. Az összes első légzsák kinyílt. A Mazdás totyikban 2 misi alatti javítási költséget mondtak rá, ami elgondolkoztató vétellé teszi a dolgot...
...olyannyira, hogy állítólag már viszi is valaki.. :)

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70509) Freddy76 válasza aleister (#70508) üzenetére


Freddy76
addikt

...aki feltehetőleg megcsinálja és eladja valakinek, aki örömmel megvesz egy korábban éppen csak tört de szakszerűen javított autót. Általában az ilyeneket olyanok veszik, akik nem maguk használják utóbb.

"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."

(#70510) aleister válasza Freddy76 (#70509) üzenetére


aleister
veterán

Így van.
Be van állítva az email értesítés a Mazda 6-ra. Kíváncsi vagyok, hogy mikor látom viszont 7-ért. :)

Kár, hogy nem lehet kommentelni a hirdetések alá. Rogyásig van kamu, átverős tételekkel. Alsó-közép felszereetségi szint meghirdetve top-ként, évjárat megtévesztések, SD jelölés használata miközben nincs is napfénytető a képek alapján a kocsin, stb.

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70511) rbalint88 válasza aleister (#70508) üzenetére


rbalint88
addikt

A terminus technicus a padlolemez. Egyebkent ez meg siman mentheto allapot, de joval nagyobb munka, mint aminek ranezesre tunik. Egyebkent ezt egy maszek Mazda szervizesnek eri meg megvenni sajat maganak, aki tud hozza gyari javitoelemet szerezni.
Ismeros a fonodo felujitasa utani napon fordult ki a villamos ele (masfel evig megszokta, hogy nem jar), 1M volt anyagaron a volvo s80 helyrerakasa. Pedig csak az ajto nyomodott be es eldurrant a fuggonylegzsak es oldallegzsak...

(#70512) *Ropi*


*Ropi*
félisten

Most már azt is tudjuk, hogy az Excel a legjobb képszerkesztő. :DDD

Weboldalam: http://karpatisandor.hu

(#70513) Studi válasza Freddy76 (#70469) üzenetére


Studi
addikt

Azért ezzel picit szeretnék vitatkozni. Biztos, hogy érdemes annyira sietnünk, hogy akár az alap, 145 lovas benzines 6-os erejére azt mondjuk, hogy kevés? Tényleg ki kell előzni azt a kamiont a szerpentinen? Nyerhetünk annyit azzal a manőverrel, mint amennyit veszíthetünk akár egy 300 lovas kocsiban is?

Tudom, hogy felgyorsult a világ, de asszony 75 lovas, érzésre tragikusan fos Golfja is bőven elegendő arra, hogy megrakva biztonságosan közlekedjünk vele akár autópályán, akár hegynek felfelé, a megengedett, vagy épp a józan ész által diktált sebességhatárokon.

Bálint is jön mindig, hogy defasza, az Alfa harmadikban is elkapar. Tényleg szükség van erre a közutakon?
Én nagyon szeretem az autókat, és ha úgy tartja kedvem igen dinamikusan is szoktam autózni, de ettől nekem nem áll fel. Mégis a nőket szeretem. Ilyenkor mi van?

(#70514) Ear001 válasza Studi (#70513) üzenetére


Ear001
addikt

Öregszel. ;] Amúgy tök igazad van.

(#70515) cOxeR válasza Studi (#70513) üzenetére


cOxeR
Ármester

Az, hogy van alattad teljesítmény, nem az eszedet veszi el, és nem jelenti azt, hogy állandóan kinyomod a szemét.

(#70516) Studi válasza cOxeR (#70515) üzenetére


Studi
addikt

Így igaz. A kijelentés az volt, hogy 165 LE nem elég egy 1,4 tonnás autóba.

(#70517) Ear001 válasza Studi (#70516) üzenetére


Ear001
addikt

Nem biztos, hogy a lóerő az a mértékegység, ami elégnek vagy elégtelennek tűnik egy adott autóban. Inkább Nm lesz az szerintem.

(#70518) cOxeR válasza Studi (#70516) üzenetére


cOxeR
Ármester

Az, hogy mi elég mi nem, egyéni preferencia így is úgy is, ezen kár szerintem brusztolni.

(#70519) Studi válasza cOxeR (#70518) üzenetére


Studi
addikt

Azért az én véleményem leírhatom más véleménye mellé, nem? :)

(#70520) cOxeR válasza Studi (#70519) üzenetére


cOxeR
Ármester

Nekem is van egy 70Le-s focusom, és eszem ágában nincs eladni... tökéletesen alkalmas arra amire használom. Pusztán csak az, hogy kinek mi elég egy adott kocsiban teljesítménynek azt kár cincálni. :)
Ez a szőke vagy a barna nő tetszik, vagy a vörös... :))

(#70521) Real_Necro válasza Studi (#70516) üzenetére


Real_Necro
veterán

163 lovas a mondi, olykor en is kevesnek erzem, pedig nem megyek vele mint az orult. Vissza ulni a 90 pacis astraba nem annyira kellemes. :)

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#70522) Studi válasza Ear001 (#70517) üzenetére


Studi
addikt

Tulajdonképp mindegy, nem tartanék alulmotorizáltnak egy autót, ami 10 másodperc alatt van 100-on. Tudom, van jobb, lehet jobb, de biztos, hogy kell jobb? Biztos jó irány az, hogy egyre nagyobb tömegű, erejű autókkal kerülgetjük egymást az úton?

A kérdéseim abszolút teorerikusak, mert a piac azt mutatja, hogy igen, ez kell. Csak az autók egyre nagyobb pusztítóereje nem párosul növekvő felelősségtudattal az utakon. Nem Freddynél, nem nálunk, általánosságban.

Én a közlekedésbiztonságot nem az önvezető autókban látom, sokkal inkább az amúgy értelmetlen erejű, tömegű járművek korlátozásában. Teljesen tisztában vagyok azzal is, hogy ez amúgy lehetetlen. :K De jobb lenne, ha az utakon mindenki lenyugodna a peetsába, kivárná a sorát, és elfogadná, hogy ez bizony egy olyan társasjáték, ahol alkalmazkodnunk kell egymáshoz, és nem a Need for Speed, ahol ha lecsúszunk az útról majd újrakezdjük.

(#70520) cOxeR: szerelemben nincs határ, viszont az 50-90-130 adott ;)

[ Szerkesztve ]

(#70523) m3ss válasza Studi (#70516) üzenetére


m3ss
veterán

azert ha sportosan vezet az ember, tenyleg nem okoz sok elmenyt egy 1.4 tonnas 165 pacis auto. benne ulnek meg 2en es egy ures swift is dinamikusnak tunik majd hozza kepest. nyilvan normal kozelekdesre eleg..sot ez meg fel is megy az emelkedore.

"Nem biztos, hogy a lóerő az a mértékegység, ami elégnek vagy elégtelennek tűnik egy adott autóban. Inkább Nm lesz az szerintem."

amugy ja, inkabb a nyomatekot erzi az ember normal kozelekdesnel. lehet freddynek is inkabb az tunt fel, hogy a 2.5es 256 nm 3250-nel, a kisebbik meg uekkora fordulaton lehet csak 170-200 korul van. az meg erezheto kulonbseg.

(#70521) Real_Necro naja meg megszokod es utana keves. en is allandoan ezen gyotrodom h hogyan kellene tobb pacit csinalni a miataba :) ures tankkal 100as benyaval, egyedul, teli konnyu kerekkel, hidegben majdnem jo. de nyaron, ketten melegben teli tankkal +1.5 kg kerekenkent es mas auto :O

(#70518) te kis csiptuningos bojreszer most belegazoltak a lelkivilagodba mi? :))

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#70524) cOxeR válasza m3ss (#70523) üzenetére


cOxeR
Ármester

Bele... teljesen. :DDD

(#70525) cOxeR válasza Studi (#70522) üzenetére


cOxeR
Ármester

130 az IQ? :))

(#70526) aleister válasza Studi (#70513) üzenetére


aleister
veterán

Mondeoban már én is futottam bele olyanba, hogy 150 körüli teljesítmény mellett kifejezetten lomhának éreztem az autót. Cimbi céges Hunday sedanja detto ilyen. Mondjuk ezek nehezebb összsúlyú mid-sized sedan-ok.Pl a szaksajtó direkt kiemelte, hogy Mazda 6-ok a konkurenciánál 100-200 kilóval könnyebbek. Ezért is lepődtem meg, hogy lomha lenne a 165 lóval.

Én a teljesítményt egyébként kifejezetten nem a száguldozás miatt tartom fontosnak. Sokkal inkább a vészhelyzet elkerüléselése a kiegyensúlyozott teljesítmény végett.

(#70511) rbalint88
Padlólemez? Szerintem összemosódott benned a két szál. :)

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70527) mikrofon válasza aleister (#70526) üzenetére


mikrofon
veterán

Akkor mit szólnátok a 115 LE-s Dacia Lodgy-hoz?
Mondjuk az a maximális nyomatékot már 2000RPM-nél leadja, de az is csak 190Nm. Jó az ön súly csak éppen átlépi 1200kg-ot, de ugye ebbe hét felnőtt is beülhet és 6 felnőttel még kényelmesen is lehet utazni....

(#70528) Novics válasza Studi (#70522) üzenetére


Novics
senior tag

Szerintem előbb fognak az önvezető autók kizárólagos gyártása miatt kihalni a közúti tankok az utakról, mint hogy szabályozói oldalról be lehessen tiltani őket, mivel a döntéshozók és haverjaik is ilyenekkel furikáznak. Kb fegyverkezési verseny van az utakon. A helyi vállalkozó felesége kap egy tankot, akkor kénytelen vagyok én is venni az asszonynak meg a gyereknek, nehogy az a hülye megölje snapchatelés közben. (Tuuudom, nagyon durva általánosítás...)
Aki részelni akar, az menjen versenypályára, ne a közúton állatkodjon. Igaz ez motorosra, autósra, de kerékpárosra is.

A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.

(#70529) Real_Necro válasza Novics (#70528) üzenetére


Real_Necro
veterán

Ugyan mar, nezzunk csak at amcsikhoz, ahol ezeket a motor mereteket kirohogik...

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#70530) aleister válasza Novics (#70528) üzenetére


aleister
veterán

Az önvezető funkció jórészt az elektromos vagy hybrid autóknál jellemző, amik pont bitang mód gyorsulnak, ráadásul nehezebbek is egy robbanómotoros autónál. Szóval minden tekintetben kimerítik a közúti tank fogalmát.

Így ez az okfejtésed nemigen állja meg a helyét. :)

[ Szerkesztve ]

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70531) Studi válasza aleister (#70530) üzenetére


Studi
addikt

Az nem célja, hanem következménye a technológiának. :) Mindemellett egy önvezető autó nem fog optimális, és nem maximális teljesítményen gyorsít. :)

(#70532) #31733248 válasza Studi (#70513) üzenetére


#31733248
törölt tag

"Biztos, hogy érdemes annyira sietnünk, hogy akár az alap, 145 lovas benzines 6-os erejére azt mondjuk, hogy kevés? "

Nem, ez önmagában szerintem egyáltalán nem kevés. Inkább arról van szó, hogy ennél a kategóriánál az is egyre általánosabb elvárás, hogy ne kelljen visszakapcsolni a jó gyorsuláshoz, ne kelljen motort bőgetni. Ehhez vagy nagyobb lökettérfogatú benzines (magasabb fogyasztás és ár), vagy turbós (kompresszoros) motor kell. Személyes tapasztalatól mondom, hogy a 150 lóerős turbódízel Octavia az ugyanolyan erős benzines turbóhoz képest komoly visszalépés. Az összes dízeles ismerősömnek az az első dolga, hogy elkezd csodálkozni az 1.4 TSI-n, mennyire csendes és kulturált. A dízelhez képest tényleg ég és föld.

(#70533) aleister válasza #31733248 (#70532) üzenetére


aleister
veterán

"Az összes dízeles ismerősömnek az az első dolga, hogy elkezd csodálkozni az 1.4 TSI-n, mennyire csendes és kulturált. A dízelhez képest tényleg ég és föld."

Na erre megint kíváncsi vagyok.
Anno a 175 pacis dízel M6-nál valahol 110-120 között elkezdtem hallatszódni a menetszél. Izmosabb gyorsításnál nagyon kellemes feldörmögött a motor, de max ennyi. Valahol olvastam, hogy a szaksajtó szerint gen 3-as modellnél csendesebb lett a dízel, mint a benzines.

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70534) Studi válasza aleister (#70533) üzenetére


Studi
addikt

Vagy több szigetelést pakoltak bele. ;)

(#70535) rbalint88 válasza Studi (#70522) üzenetére


rbalint88
addikt

A 10-sec 0-100 csaknazt mutatja meg, hogy padlon hajtva hogy megy az auto, de a hetkoznapi hasznalhatosagban a nyomateknak sokkal nagyobb szerepe van. Most a suzukival jarok (splash 1,2 16 vampir, 86 low, zero nyomatek), uvegelve tok jol megy, de gyakorlatilag 50 felett barmilyen gyorsitas visszagangolassal jar, ha nem akar az ember bogetve kozlekedni. Az alfanal meg nyomok egy cm-t a pedalon es kellemes megindul. Nem a csucsteljesitmenye keves a 165 lovas mazdanak se, hanem normalis kozlekedeshez doglott, nem eleg nyomatekos. Es egy ekkora autoval nem feltetlen akarnak boyracerkedve bottal kavarni allandoan, ha a fogyasztast alacsonyan akarjak tartani.
Pl havernak van egy 1.2 tsi jettaja, semmi tuzijatek, epp eleg a teljesitmenye a bogremotornak is (105lo), viszont a turbo miatt nem kell szenne forgatni es ilyen szempontbol sokkal elhetobb, mint az 1.6 szopo, amit valtott.

(#70536) Real_Necro válasza aleister (#70533) üzenetére


Real_Necro
veterán

Sogorom nem regen vett egy 10 eves A4es Audit. A 7 eves Mondeomhoz kepest az eleg traktor. Mindketto 2.0 dizel.

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#70537) Novics válasza Real_Necro (#70529) üzenetére


Novics
senior tag

És mondta azt itt bárki is, hogy az amcsik normálisak? :P

Ali
Az önvezető autókat csak azért kevertem ide, mert szó volt róluk, és szerintem akkor lesz kb rend a közutakon, ha csak és kizárólag önvezető járművek közlekednek rajtuk. (És senki nem töri fel a rendszerüket. :DDD ) Amíg egyetlen humanoid kezében kormány lesz, addig menni fog a verseny, hogy azért kell nagyobb autó, hogy ha a másik hülye nekem jön, akkor több esélyem legyen túlélni. (Pl egy kis Suzi egész jó kis autó közlekedni, de az említett hölgy ellen kb esélyed sincsen a túlélésre, hiába voltál teljesen vétlen.)

De ez is a hülye fogyasztói társadalom következménye. Hogy mindenből újabbat, nagyobbat, gyorsabbat, stb... vegyen az ember. (Pl nevelőfaterom, és a TV. A 120-as nem elég, most 135-öst kellett venni, pedig a másik is teljesen jól működik. De ezen még jobb lesz meccset nézni.)
Ugyanakkor tudom, hogy a fogyasztás mozgatja a gazdaságot, és ha minden kütyü elmenne 10-20-30 évet, akkor beborulna az egész rendszer.

A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.

(#70538) #31733248 válasza aleister (#70533) üzenetére


#31733248
törölt tag

Autópályán a mérések szerint ugyanolyan halk a dízel, mint a benzines, de (szerintem és ez szubjektív) kellemetlenebb az orgánuma. Ugyanakkor városban sokkal hangosabb és kulturálatlanabb, kb. négyszer olyan hangos alapjáraton, mint a benzines. Na itt valami brutális a különbség. És akkor még a rezonanciáról nem is beszéltem.

(#70539) Freddy76 válasza Studi (#70513) üzenetére


Freddy76
addikt

Igen, kevés, a 192 lóhoz és a hozzá tartozó nyomatékhoz képest. Én évi 35e km-t megyek, ebből legalább 25-öt pályán, 140-150 tempóval. Nem mindegy, hogy az autóban a normális motorhangot hallom, vagy a már-már kellemetlen kihúzott motor hangját. Emellett egy előzésnél sem mindegy. Nem megyek bele állat előzésekbe, nem vagyok kamikaze, de mint tudjuk (vagy nem tudjuk, de akkor is így van), az előzés a normál vezetési műveletek között a legveszélyesebb, és egészen addig veszélyes, amíg vissza nem térsz. Ha befejezek egy előzést 250 méteren, pont 70 méterrel kevesebb ideig vagyok veszélyben, mintha 320 méteren fejezném be. Feleségem pláne biztonsági autós, de még ő is úgy gondolja, hogy megnyugtató az erős motor.

Etttől függetlenül tökéletesen élhető a 165 lovas is. Kicsit bántóbb lesz nagy tempónál, kevesebbet fogsz előzni (nem feltétlenül azért, mert nem lenne rá képes, hanem azért, mert nem mész bele az előzésbe inkább), de megszokod. Én nem venném a 165 lovas szívó benzinest, inkább vennék egy turbós dízelt vagy benzinest.

Amúgy a lóerő - ahogy fentebb is írták - nem sokat számít. A 140 lovas Passat soha nem volt gyenge, mert 1800-2800 között baromi erős volt a nyomatéka, bármilyen előzést lazán megoldott.

Persze van az a kategória, amit én sem értek. Pl. nem értem, hogy az Alfa Romeo Giulia Veloce miért nem elég bárkinek 280 lóval, miért kell 310.

"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."

(#70540) Ear001 válasza Freddy76 (#70539) üzenetére


Ear001
addikt

Azt hiszem a dolog még ennél is bonyolultabb. Ott vannak például a Toyota hibridek. Az újabb generációkban van Power meg Eco állása az autónak. Az utóbbi nekem olyan, mintha folyamatosan zselében haladna a kocsi, a Power meg a normális haladásra képes beállítás, de alapvetően semmi difi nincs közöttük, csak annyi, hogy a gázpedál potméter állásához éppen mekkora motorerő társul. Nem változik tőle a hibrid vezérlés, a váltó program, semmi, csak az, hogy mennyire kell taposni a gázpedált.

Az Eco ugye a jó fogyasztás záloga lenne, a szép finom pedálkezelésé, de én a Powerrel nagyjából 1.5 literrel kevesebb üzemanyaggal jártam el, mert egyszerűen jobban illet a vezetési stílusomhoz. A lőerő, nyomaték meg ugye nem változott. ;]

Aztán ott a modern hangmenedzsment. A dörmögősebb, kaparósabb, hangosabb autó jobban gyorsul az agyunk szerint, és ma már, amikor egy csomó autóban bizony a hangszórókból jön a motorhang, bizony ezzel is játszanak a gyártók. Néha a sport gomb nem is csinál mást, csak feltekeri a volumét meg leveszi a kormányrásegítés mértékét. :K

(#70541) cOxeR válasza Freddy76 (#70539) üzenetére


cOxeR
Ármester

Vélhetően azért mert egy “dömper”-t szeretne sportautóként használni. Amugy kb ugyanaz lehet, mint nálad. :) Kipróbálta és ha már vesz akkor olyat vesz ami jobban megy, ha megengedheti maganak.
Én is 1 évet pöcsöltem mire kiszenvedtem magamból, hogy ha már hobbi auto akkor az ne a kisebb teljesítményű legyen hanem a nagyobb.
Sokat számít amúgy akar csak +8-10% le+nyomaték.
Egyikkel elégedett vagy a másikkal meg vigyorogsz.

[ Szerkesztve ]

(#70542) Freddy76 válasza Ear001 (#70540) üzenetére


Freddy76
addikt

A Mazdán is van "sport" állás. Ez három dolgot csinál: egyrészt visszavált, tehát folyamatosan magasabb fordulaton tartja a motort, érzékenyebb lesz a gázpedál, pöccintésre ugrik, padlóra kipörög, és lesz egy morcos, kissé durva motorhang. Ez utóbbi nem hangszóró, de nem is természetes, a Mazdánál mindenféle mérnöki trükkökel oldják meg, a MX5 esetében pl.:
"A tiszta égésű Skyactiv-motorok maguktól nem szólnak túl izgalmasan, még viszonylag nyitott rendszeren át sem. Lent ezt a tiszta zajt halljuk, feljebb viszont már tényleg nem volt elég goromba a jelleg. A mérnökök rájöttek, hogy a tiszta a motorhangot az adja, hogy az alapzajnak mindig egész számú harmonikusai keverednek hozzá az összhangzathoz. Honnan vegyenek plusz morajt, amivel lehet játszani?

A kartertérből. Meglékelték a szelepfedelet, ezt az ágat hozzákerverték a szívócső lékeléséhez, s amit kaptak, gumicsöveken a műszerfal vázának tartójához vezették, de közbeiktattak egy membránt. Kicsit elhangolták a hullámhosszokat, hogy egészek helyett töredék felharmonikusok is megjelenjenek, és máris megkapták a gonosz hangot, amire vágytak. Zseniális, pofonegyszerű.

Kellett volna még egy kis mechanikus felhang, egészen pontosan egy 350 Hz-es zaj, ne kérdezzék, ezt számolták ki. Ennek forrását a differenciálmű felett, az azt tartó elemnél találták meg. Hogy pontosan a kívánt hullámhosszon szóljon, rátettek egy-egy kis hangolófület az öntvényre, hogy nehezebb legyen. Értik, mindenütt tömeget próbáltak spórolni, erre itt meg hozzáadnak... Alig egy év munkája kellett hozzá, hogy megkapják az elrontott géphangot. Nem cicóznak, az viszont valóban isteni, ahogy az MX–5 szól – a Mustang tervezői vehetnének leckéket Hirosimában" (Totalcar)

Valami ilyesmi van a 2,5 literes sportfokozatában is, nem hangszóró, de nem is természetes a hang. Ennek egyébként van egy lényeges haszna: amikor berakom S állásba, és nyomok egy erős gázt, hirtelen tíz centit nő a f@szom, és ez nagyon jó érzés.

[ Szerkesztve ]

"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."

(#70543) rbalint88 válasza Freddy76 (#70542) üzenetére


rbalint88
addikt

Bmeg Freddy, az utolso bekezdesen hangosan felrohogtem :DDD

(#70544) madgie válasza rbalint88 (#70543) üzenetére


madgie
titán

Jóban vagyunk szerintem, de visszafogtam magam, nem kérdeztem vissza, hogy akkor tizenöt? :DDD

(#70545) *Ropi* válasza Freddy76 (#70542) üzenetére


*Ropi*
félisten

Ezért vezetsz mindig nyitott napfénytetővel, hogy kiállhass önmagadért? :))

Weboldalam: http://karpatisandor.hu

(#70546) Ear001 válasza Freddy76 (#70542) üzenetére


Ear001
addikt

Ja, az más kérdés, ott, meg sok másik kocsin van fizikai alapja, én az érzetre, a becsapósságra írtam a Toyotás példát.

(#70547) Ear001 válasza Freddy76 (#70542) üzenetére


Ear001
addikt

És csak hogy ne legyenek annyira fényesre szopva a Mazda tervezők. A legjobbnál is van jobb..

(#70548) aleister válasza #31733248 (#70538) üzenetére


aleister
veterán

Melyik tesztet nézted?
Ezen adatbázis alapján valóban alapjáraton hangosabb a dízel, viszont van ahol (tán 80-nál) meg halkabb. De ezek a 2016-os modellre vonatkoznak. Én a 2017-est vezettem, aminél módosítottak a zajszigetelésen, és erre a ráncfelvart variánsra írta a szaksajtó, hogy csendesebb a dízel, mint a benyás. Azért akarom ez utóbbit tesztvezetni, mert a gázolajos társának alapjáraton egész egyszerűen nincs hagnja. Nulla. Zérus. Nem tudtam, hogy jár-e a motor, vagy áll a kocsi. Innét kezdve ennél már nemigen lehet halkabb a benyás. Legalábbis a sofőrülésből. A többi meg nem érdekel. :)

(#70537) Novics
Jaja, érthető, meg több dologban igazad is van, csak az alapfelvetés volt mókás, miszerint a tankoknak a másajta tankok vetnek majd véget. :)
A megoldás valóban az emberi tényező kivonása az egyenletből.

Engem egyébként sokkal inkább zavarnak a xenon fényszérók meg a rosszul beállított ledek. Az ilyenek miatt én már sok esetben már csak érzésből vezetek tök vakon. Mivel gondolom mások is így vannak ezzel, ezért ők szintén vesznek valami xenon szettet, így egyre több ilyen lesz az utakon, amiért egyre többen vesznek nagy fényerejű cumókat, és így tovább.
Pár év, és 5 lumenes légvédelmi reflektorokkal fog közlekedni mindenki. :)

Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.

(#70549) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Melyikotok volt...? ;]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#70550) Novics válasza Real_Necro (#70549) üzenetére


Novics
senior tag

Dzsini szokott repkedni, nem? :)

Ali
A kiszorítást úgy gondoltam, hogy ha már az lesz általános, ha abba az irányba megy el a világ - aztán a fene tudja, hogy mi lesz -, hogy önvezető autókat gyártanak csak, akkor ki fognak kopni a mostaniak.

[ Szerkesztve ]

A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.