Hirdetés

2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#222351) KAMELOT válasza NeoPampalini (#222349) üzenetére


KAMELOT
titán

Pedig ez az első szempont egy vásárlás során, hogy az ülés és a körülötte lévő hely komfortos e számodra, valamint hátul is megfelelő e a hely.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#222352) NeoPampalini válasza KAMELOT (#222351) üzenetére


NeoPampalini
senior tag

Igazad van, de ha előbb ki lehet lőni pár modellt, akkor kicsit egyszerűbb dolgom lesz.

Ahogy nézem, 10-12 autónál több nem lesz a választékban (hacsak nem akarok 180-200 km-eket autózni egy-egy kocsi megnézéséért, ez azért meggondolandó), aztán majd agyalhatok, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vegyem-e, utóbbiakról olvasni hideget-meleget a google értékelésekben. :D

(#222353) KAMELOT válasza NeoPampalini (#222352) üzenetére


KAMELOT
titán

Annyi pénzért amit írtál én ilyet vennék [link]
Automata, szívó benzin és kevés km.
Egy automata sebváltó a kényelemhez jár! :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#222354) Qru válasza slett27 (#222350) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez jobb, az 1.6 Civic sem egy raketa.

#nincsbennetarcsi

(#222355) NeoPampalini válasza KAMELOT (#222353) üzenetére


NeoPampalini
senior tag

Kár, hogy nem kombi. :DDD

(#222356) slett27 válasza Qru (#222354) üzenetére


slett27
addikt

Akkor nem vesztettem sokat. :) Létezhet az hogy itt is van egy jó 3-4mp-es turbólyuk ahogy érzem mint anno a T-Jet-nél volt?

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#222357) KAMELOT válasza NeoPampalini (#222355) üzenetére


KAMELOT
titán

Igen tudom, hogy kombit keresel én csak mutattam, hogy valami ilyesmit vennék.
Erősebb szívó benzin és automata.
Ha tudnál hozzátenni, akkor ez egy jó vétel lenne. [link]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#222358) Qru válasza slett27 (#222356) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen.

#nincsbennetarcsi

(#222359) Lisztok válasza KAMELOT (#222353) üzenetére


Lisztok
lelkes újonc

Először csak a kocsi nevét töltötte be és hirtelen meglepődtem, hogy ezt 2016-ban még gyártották. Utána láttam, hogy ez az amerikai Fusion. :D :D

(#222360) tboldi válasza slett27 (#222356) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, sőt a dízelnek eleve nincs olyan gázreakciója, mint a benzinesnek.

(#222361) slett27 válasza tboldi (#222360) üzenetére


slett27
addikt

+Qru -> Ezt eltudják tüntetni ha jól tudom, megfelelő optimailzációval igaz ? ;]

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#222362) tboldi válasza slett27 (#222361) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem, ez a turbó sajátossága, amíg nem pörög eléggé a turbina és a kompresszorkerék, addig nincs elegendő töltőnyomás sem. Kompresszoros autót kellett volna venni, ha ez zavar, vagy vellanyt. ;]

A gázreakción lehet javítani valamelyest, de az alapvető "problémádat" nem oldja meg.

[ Szerkesztve ]

(#222363) Qru válasza slett27 (#222361) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Tudnak javitani rajta de eltuntetni nem. Max turbocserevel, egy kisebb turbo hamarabb felporog.

#nincsbennetarcsi

(#222364) tboldi válasza Qru (#222363) üzenetére


tboldi
nagyúr

Igen, de azzal fennáll a veszély, hogy a gyári 90 póni sem lesz meg. :D

(#222365) Qru válasza tboldi (#222364) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha valtozogeos a turbo egy pucolas is segithet. Lehet a lapatok mar le vannak kormolodva.

#nincsbennetarcsi

(#222366) tboldi válasza Qru (#222365) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tippem szerint nem az, különben nem 90 póni lenne egy 1.9-es motor, ennyit a mi 1.3-asunk tud VGT-vel.

(#222367) slett27


slett27
addikt

Nem akarok kínlódni, csak a tudományos kíváncsiság hajt. Így is nagyon rövid idő alatt 170+ van az autó. :D

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#222368) Micsurin válasza slett27 (#222367) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Szerintem használd… aztán majd jövőre kap csatacsippet. :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#222369) Qru válasza tboldi (#222366) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amkor kell ra egy VGT es kesz. Akar bontottan es felujitaskor beszamoljak a regit.

#nincsbennetarcsi

(#222370) slett27 válasza Micsurin (#222368) üzenetére


slett27
addikt

Mi az csatachip ? :DDD Ezt nem hallottam még. A VGT-nek utána olvasok.

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#222371) Qru válasza slett27 (#222370) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csatacsip egy szleng kifejezes, amikor a leheto legtobbet hozzak ki a motorbol sw-esen.

#nincsbennetarcsi

(#222372) slett27 válasza Qru (#222371) üzenetére


slett27
addikt

Jeeszus boomer vagyok már. Akkor születtem amikor Michael Jackson még fekete volt azóta meg is halt a fószer.

"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD

(#222373) molnarpeter válasza slett27 (#222367) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ne hajtson. Te se hajtsd az autót ;] Na amúgy tényleg, örülj, használd, ne a hibát keresd, meg ne akarj költeni rá amíg jó :)

(#222374) aujjobba


aujjobba
addikt

Mondjatok kerlek par ajanlott benzin-hibrid gepet, nem plugin hanem sima fajtabol.
Nagyjabol 10ezret megyunk evente, alkalomszeruen keves varos, a legtobb a videki szulok latogatasakor megy bele, meg nyaralaskor.
Ami nagyon fontos lenne, az a meret.
Merthogy jelenleg egy Honda FR-V van szolgalatban, 6 szemelyes, kenyelmesen elferunk benne oten (ebbol 3 gyerek), plusz a kutya befekszik a hatso sor ele (kikotve/rogzitve).
Fraszt kapok amikor HAHU-n meglatom az "otszemelyes auto" kinalatot, es hatul a kozepso "ules" kvazi egy kartamasz szelessegu.

A Honda-t imadjuk, de kezd kioregedni es koltsegesse valni (sikerult felmilliot ralocsolni legutobb, muszaki + folyadekok csereje + komplett kuplung csere + par apro dolog), rozsda is mar nyalogatja.
Tovabba varosban megesz atlag 9liter benzint szazon, palyan 8 korul.

Evjaratban mondjuk 2020-tol kezdve, ha esetleg 10-11millio korul megallna, bar nem tudom mekkora a kozos metszet :)

(otletem sincs merre nezelodjek, hogy a hondahoz hasonloan boseges belso teret kapjak, viszonylag normal meretu kulso mellett)

[ Szerkesztve ]

(#222375) rbalint88 válasza aujjobba (#222374) üzenetére


rbalint88
addikt

A hibrid az “alkalomszeruen keves varos” felhasznalaskor a legugyesebb, egyebkent kevesbe jon ki az elonye. Ford S-Max/Galaxy letezik hibridben, mas nem nagyon jut eszembe, ami nem phev, kb beleferhet a keretbe es 3 rendes ulese van hatul. Kintrol kell majd venni, mert itthon 1db S-max van 12-ert, galaxyk hirdetve 17-tol, szoval ez mindenkeppen behozos moka, ha nagyon fix a keret - en alkudnek az S-Maxbol es megvennem a hazait :R

(#222376) tototos válasza aujjobba (#222374) üzenetére


tototos
őstag

Toyota Rav4 esetleg? Nem tudom milyen a hátsó térkínálat.

(#222377) cappa72 válasza aujjobba (#222374) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ezt a szegmenst kinyírták kb... :O
Neked egyterű kell, az biztos. Ebből van hibrid S-Max ,de iszonyatosan drága.
Esetleg Prius+ mint opció?

Rbalint88 beelőzött. :)

[ Szerkesztve ]

B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

(#222378) f4lcon válasza aujjobba (#222374) üzenetére


f4lcon
őstag

a felhasználás (alkalom szerű város, de inkább vidék meg hosszútáv) nem egyezik az optimális hibrid felhasználási területtel, ami nagyon sok város, dugókkal meg lámpákkal és kevés országút, lehetőleg nulla pálya.
a Prius+ jó lehet, ha az S-Max nem tetszik, de ezekből sincs nagy választék, és még kevesebb az, ami nem ex-taxi
miért lett feltétel a hibridség?

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222379) aujjobba válasza f4lcon (#222378) üzenetére


aujjobba
addikt

Hibridben azert gondolkodok, mert
- nagymeretu benzines sokat fogyaszt
- az alkalomszeru rovid varosi utakra dizel nem optimalis
- full elektromos a videki utakra nem idealis (200km az egyik nagyszulo, 270km a masik), kelloen nagy nem is nagyon van belole, es/vagy meregdraga

Alkalomszeru varosi hasznalat:
- varoson belul nagybevasarlas hetvegen
- gyerekekkel neha a tavolabbi jatszora
- havonta 1-2x Budapesten keresztul eszaki agglobol delibe, meccs stb.

Koszonom mindenkinek, a prius+, rav4, smax triora ranezek (elso kettore foleg, van egy enyhe japan fetisem).

(#222380) szebe válasza cappa72 (#222377) üzenetére


szebe
őstag

Touran még úgy-ahogy létezik, az 1.5 TSI meg elvileg nem annyira gyász.
Scenic, Zafira, S-Max, stb kaszálva, széria végi darabokat el lehet csípni jobb benzinessel (pl 1.3 tce).

RAV4 szerintem klasszikusan 4 személyes.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#222381) cappa72 válasza szebe (#222380) üzenetére


cappa72
nagyúr

Stimmel, csak a kérdező első körben hibridet keresett.

Amúgy majdnem Touran-t vettünk annak idején, aztán végül maradtunk S-Max vonalon.

A RAV4 nem 3 gyerekhez való.

[ Szerkesztve ]

B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

(#222382) rbalint88 válasza aujjobba (#222379) üzenetére


rbalint88
addikt

10-11M-s auto ertekvesztese melett azon aggodni, hogy havi 30-ert vagy 50-ert kell tankolni, megmosolygtato.
Azt mar nem is mondom, hogy a Hondabol most ugy akarsz kiszallni, hogy a rakoltott fel milliot nem fogod viszontlatni, plusz nem baja volt az autonak, hanem kopo-fogyo alkatreszek cserejet kellett megejteni.

(#222383) molnarpeter válasza rbalint88 (#222382) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

500 sok, 10m nem? Make it make sense

(#222384) aujjobba válasza rbalint88 (#222382) üzenetére


aujjobba
addikt

2007-es gyartasu autorol beszelunk, egyelore nincs komoly baja (a kuplung volt mar vacak azt csereltem), de varhatoan egyre tobb lesz, elindult a rozsda is.
Eddig 10-12 ev koruli autokat vettem, 5-6 evig hasznalva, most szeretnek valamit hosszabb tavra.
A fiatal autok meg dragak, sajnos, megnezve a kinalatot a hahun ezek a 10 millio koruli ajanlatok jottek leginkabb.

(#222385) rbalint88 válasza aujjobba (#222384) üzenetére


rbalint88
addikt

Ertem, hogy fiatalt szeretnel, csak ott siman el fog menni cascora evi 200, egy sima olajcserere markaszervizben 100, plusz az ertekvesztes, ezert irtam, hogy a tankolason aggodni ilyen viszonylag alacsony futas mellett vicces, mert masra el fog menni sokkal tobb a Hondahoz kepest :R
Ha mar mindenkepp csere, akkor egyebkent szerintem jo gondolat, hogy minel fiatalabbat vegyel, kevesbe rossz valasztas* ebben a kategoriaban 10M-ert a max 5 eves, mint 5M kornyeken a 10+ eves, ami mar rohadt bonyolult es dragan fenntarthato :)

* nem a dontesnek szol, hanem a piaci korulmenyeknek

(#222386) aujjobba válasza rbalint88 (#222385) üzenetére


aujjobba
addikt

Nem kifejezetten aggodok a fogyasztason, de ha a modernebb gep kevesebbet fogyaszt az elonyos.
Dizelt nem szeretnek, ha pedig a garantaltan iszakos batar benzines es a hibrid kozott nincs oriasi arkulonbseg, akkor inkabb az utobbi.
Ezt mondjuk meg kell nezzem, ugyanazok a tipusok arban mennyire kulonboznek a benzines vs. hibrid vonalon, lehet nem is eri meg a hibrid alacsony futasteljesitmenynel, ebben igazad lehet.

Mellekes szal: szeretnek automatat, de ez eppen nem kizaro tenyezo. Eddig manualis valtos autoim voltak.

(#222387) tibbike01 válasza aujjobba (#222386) üzenetére


tibbike01
őstag

Szerintem egy Octavia 1.5tsi dsg e-tec-el (mild-hibrid) boldog lennél és a fogyasztás is 6 körül alakulna. 9misi körül egész jókat lehet kapni. Van benne kraft is és jól felszereltek, tágas is. Más élmény, mint a japán vonal. :K

[ Szerkesztve ]

(#222388) BigBlackDog válasza tibbike01 (#222387) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Azért belvárosi, városi használatnál tud az is enni a tapasztalatok alapján, inkább 7-8 l/100 km körül szokott lenni nálam.

[ Szerkesztve ]

(#222389) Szada85 válasza rbalint88 (#222385) üzenetére


Szada85
aktív tag

Esetleg még hozzátéve a gondolatot, hogy egy ~5 éves autót megvéve -amivel átlagosan mentek 10-15 ezer km-t egy évben, és pont 60 ezer körül lesz a futása- alapvetöen tök "újnak" érzödik, közben pedig simán bele lehet szaladni pont abba a játékba is, hogy egyszerre lesz esedékes egy halom karbantartás.

Persze meg lehet nézni a szervizmúltnál, és ha neked kell megcsináltatni ezeket, akkor vagy sikerül érvényesíteni a vételárnál, vagy nem...

Pl, DSG-nél olajcsere, gyertyacsere max intervalluma is ez szokott lenni, a gumik is lehetnek pont csereérettek (föleg ha még elsö szerelésü darabok), fék stb, egy olaj/szüröcsere szeánsz vétel után,stb..

(#222390) Gombinyó válasza tibbike01 (#222387) üzenetére


Gombinyó
őstag

Más élmény, mint a japán vonal.
Ez így van, ő viszont pont a japán vonalat részesíti előnyben. :DDD

(#222391) aujjobba válasza Szada85 (#222389) üzenetére


aujjobba
addikt

En ezeket vetel utan mindig megcsinalom (gyertya, olajok, szurok, vezerles, stb), barmit is mond az elozo tulaj.
Oke a honda lancos, abban a vezerlest pont nem csereltem, de a gyertya valami speci meregdraga fajta kellett bele.
(iridium?)

(#222392) bandus válasza tibbike01 (#222387) üzenetére


bandus
veterán

mindegy, hogy ki milyen parameterekkel keres autot, toled mindig jon ra egy octavia ajanlas, tbolditol mege egy ypsilon/mito ;] :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#222393) aujjobba válasza bandus (#222392) üzenetére


aujjobba
addikt

Egyebirant az Octavia kulsore tetszik is, sose volt Fordom, siman elhiszem ha jonak mondjatok :)
A japanfetis abbol ered, hogy idos autok letere egyiknel se volt komolyabb meghibasodas, csak a kopo/fogyo alkatreszek.
Najo ez nem teljesen igaz, a Lancer-ben 19 eves koraban megallt a motorvezerlo, 25ezerert kaptam felujitottat amit beszereltem a parkoloban, es ment tovabb (2012-ben). :P
Szerettem azt az autot, 1tonna sajat tömeg egy porgos 1.6-os 110LE motorral kombinalva, kozvetlen gazreakcioja volt, ment mint a szel, 1993-as gyartas.

[ Szerkesztve ]

(#222394) szabonagyur válasza aujjobba (#222393) üzenetére


szabonagyur
félisten

Az új japánok azért kellően bonyolultak ahhoz, hogy ott is belefuss bármibe :)

(#222395) f4lcon válasza aujjobba (#222379) üzenetére


f4lcon
őstag

a dízelt megértem, és a full elektromosat is
de a VAG csoport 1.5 TSi-jei azért annyira nem esznek sokat, hogy kerüld...a felhasználásod mellett a hibrid nem fog léptékekkel kevesebbet fogyasztani, sőt.. hibrid SUV-om van, tudom miről beszélek: Pécs-Budapest az M hatoson óvatos lábbal is 7,1-7,2 átlagfogyasztás, mert ott a 2,4 literes szívó benzin motor 'saját zsíron' megy, az akku nem tud besegíteni.
a Prius+ jó technika, de 100 éves konstrukció, ha 2019-eset vagy 2020-asat nézel. ehhez képest az amúgy szintén matuzsálemi Touran egy egész generációval frissebb például

[ Szerkesztve ]

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222396) Tothgera30 válasza bandus (#222392) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ezek ilyen zsákból előhúzható bármikor/bármire/bárkinek autók. ;]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#222397) f4lcon válasza Tothgera30 (#222396) üzenetére


f4lcon
őstag

ne mondd, hogy neked nincs egy kis H Astra fétised :D

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#222398) tboldi válasza bandus (#222392) üzenetére


tboldi
nagyúr

Kiszámítható vagyok, mint a felületi gradiens. :))

(#222399) aujjobba válasza f4lcon (#222395) üzenetére


aujjobba
addikt

El tudom engedni a hibridet, elsore jo otletnek tunt.
Az 1.5 TSi az nem ilyen downsizing aldozat, amikor kis loketterfogatbol akarnak barmiaron nagy teljesitemenyt kamu alacsony fogyasztason kicsikarni?
Lehet csak kicsit maradi vagyok, a honda-ban még turbo sincs, szivo v-tec.

Prius+ 100 eves konstrukcio: egyebkent ezt epp tisztelem a japanban, hogy akkor vezetnek be valamit, amikor az mar kiforrott.

(#222400) molnarpeter válasza aujjobba (#222399) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Az 1.5 TSI az már kiforrott :) Kb 20 éve jöttek be VW csoportnál ezek a turbós, közvetlen befecskendezős motorok, megtanulták már, hogyan lehet tartós és nem problémás :R (Honda még küzd a témával, olajban futó vezérműszíj miatt problémák vannak, benzinnel hígul az olaj, stb.)

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.