Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#221601) molnarpeter válasza nandow (#221599) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem lehet nyerni, mondom én, hogy minden sz.r :D

(#221602) bandus válasza Pfiucska (#221600) üzenetére


bandus
veterán

nekem nincs ilyesmivel gondom, lehet azert mas a zajszigeteles az octaviaban meg a q3-ban. Onmagaban nem rossz, de az 1.5 tsihez kepest kulturalatlan. Kiveve a palyan, ott talan eppen nem forog 2000et sem 140 korul. ma megyek haza es megnezem :) Nem tudom ebben van-e kulonbseg a 115 lovas es a 150 lovas valtozat kozott. nalad hogy alakul a fordulatszam?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#221603) rhunseeker


rhunseeker
tag

Sziasztok.

J Astra 1.6 turbó 179 lóval vállalható motor?
Ebben is M32 váltó van?

Köszi a segítséget :R

(#221604) molnarpeter válasza rhunseeker (#221603) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Van más opció? (Motor, típus)

[ Szerkesztve ]

(#221605) bigrob


bigrob
őstag

Pár éve 2 rokonom is úgy vett új autót, hogy 0% thm-el, (emlékeim szerint 0% önerővel). Egyikük egy s-crosst, másikük vagy egy rapidot vagy scalat vett így, pont ezek érdekelnének engem is! :DDD
Létezik ilyen vagy hasonló 2-3 misi önerős opció 2024-ben?

Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

(#221606) WasabiTrsr


WasabiTrsr
csendes tag

En is kerdezgettem itt a topicban, igy bedobom, hogy nalunk mi lett vegul:

2019-es Mazda 3 Plus, 122 loeros.

Sokat olvasgattam rola, es nagyon megbizhatonak irjak ezeket a motorokat, szervizben is mondtak, hogy szerintuk is nagyon megbizhato.

Nehany statisztikaban Toyota megbizhatosagunak irjak mar a mazda benzines motorjait, remelem ez be is jon. Azt mondjak, hogy 250-300k korul azert itt is elofordul a katalizator hatasfok problema.

Ezen felul pedig nagyon szep. :D

Masik befuto lett volna: ha erdekel valakit, akkor most a Ford-tol 8.5 % kamattal ki lehet hozni autokat, egy elozo szerias de uj Ford Puma ST-Line. + nehany extra (8.5m, 20% onero) kb havi 110-re jon ki. Foleg az Ecoboost es a nagyon kis hatso ter miatt nem ez lett, de a csomagtartoja hatalmas, es ez is jol nez ki.

[ Szerkesztve ]

(#221607) rhunseeker válasza molnarpeter (#221604) üzenetére


rhunseeker
tag

Van persze csak rátaláltam erre, gondoltam megkérdezem, hogy nagyon szopó-e :DDD

Egyébként Bravo/Mito/Giulietta/Delta a terv 1.4 t-jettel.

Esetleg Laguna 3-ban gondolkodom még opcióként a szívó 2 literes benzinnel. :B

(#221608) dudika10 válasza bigrob (#221605) üzenetére


dudika10
veterán

Suzukinal tavaly meg volt 3M kolcson 12honapra, 0%THM mellett.
De ennel jobbat szerintem nem fogsz talalni a jelenlegi hitelpiac mellett.

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#221609) molnarpeter válasza rhunseeker (#221607) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ebben röviden elmondja a dolgokat [link]

(#221610) Pfiucska válasza bandus (#221602) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

A flottasom azt mondta h abban van kulonbseg.
Azt hiszem 130-nal 2500 160-nal 3000

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#221611) gzbotii


gzbotii
veterán

Sziasztok,

Bár még csak tervek, ősszel vagy jövőre esedékes, akkora remélhetőleg kerül napeleme is a házra - van normális villanyautó 7.8-8 millió körül? Régi Zoe, Leaf kerül ennyiért bőven, de azokkal van is kompromisszum meg nem is tetszenek, inkább nem. e-Up tetszik is, vezettem, jó áron is van, de kicsi, babakocsi sem fér be.
i3 is van 7 körül, csak ha azt az ember kicsit megcsukja, gyakorlatilag GTK. Első generációs Model S nagyon bejön, de abból kínálat legalja van csak ennyiért. Hyundai Ioniq kicsit állatorvosi ló - bátor kijelentés egy Prius tulajtól, tudom.

Hatótáv: ha tud normális töltést akkor 250km bőven elég, amúgy is főleg rövid távokat megyünk.

Valakinek egyéb ötlet?

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#221612) OPiiPO válasza rhunseeker (#221603) üzenetére


OPiiPO
addikt

Évjárat?

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#221613) rhunseeker válasza OPiiPO (#221612) üzenetére


rhunseeker
tag

2010-2012

(#221614) rhunseeker válasza molnarpeter (#221609) üzenetére


rhunseeker
tag

Köszi, ránézek :R

(#221615) Sunnam válasza gzbotii (#221611) üzenetére


Sunnam
tag

Esetleg az e-Golf-ot nézted? Hatótáv meglehet, hogy kevesebb lenne. 180-200km ha jól emlékszem.

(#221616) gzbotii válasza Sunnam (#221615) üzenetére


gzbotii
veterán

Igen, azokat is néztem meg belőle a GTE-t (bár nem tudom, VAG-éknak mennyire megy a hibrid technológia tartósan).
Az a baj az e-Golffal ahogy levettem, hogy relatív kicsi a hatótáv, lassan tölt és még a csomagtér is csökkent. Na meg nem is látszik rajta, hogy ez nem dízel. :DDD

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#221617) rbalint88 válasza gzbotii (#221616) üzenetére


rbalint88
addikt

eGolfbol csak a faceliftest erdemes venni, a 136 loeroset (100kw). 6-7M kozott is szep peldanyokat arulnak. Toltes valoban lassu, evi 1-2 alkalommal ki lehet birni, ha amugy meg otthon toltod az ev tobbi 360 napjan :R
Csomagtartoja nem nagy valoban, Priuse boven nagyobb (nalunk Prius2-t valtott). Babakocsibol van olyan, ami egy egyteru csomijat is kitolti, meg vannak ertelmes konstrukciok is, amik kis autoban is elfernek. Inkabb az autohoz vennek babakocsit, mint forditva :R
Hatotav 150-250km, sok futessel/klimaval es nagy tempoval az egyik veglet, optimalis korulmenyek kozott a masik veglet. Pesszimista targetnek a 180-200km tok jo, azzal szamolva nem szivod meg.
Ioniq se rossz, beltere gyengebb minosegu, csao agtarto nagyobb (hatso labter es fejter max egal, inkabb kisebb), Infinity hifi jofele, hatotav jobb, tolthetoseg jobb. A mi felhasznalasi profilunkhoz megint inkabb Golfot vennek, mar pusztan a jobb minosegu belter miatt.
GTE sem elvetendo, de abbol mar Passatot neznek, nagyobb az elektromos hatotav es csaladi autonak is konpromisszummentes, abban biztos elfer minden. Is. Ket peldanyban :DDD

(#221618) gzbotii válasza rbalint88 (#221617) üzenetére


gzbotii
veterán

Köszi a saját tapasztalatokat - akkor nálatok is hasonló volt a felállás. :R

Legközelebbi nagyvárosok/repterek 90-210km vannak (Brassó, Vásárhely, Kolozsvár), praktikusan az oda eljutás miatt lenne jó egy olyan elektromos, ami esetleg egy töltéssel odáig eljut + csomagok is beférnek. De igen, az év többi 355 napján kisvárosi rohangálás, 15-60km-es távok lennének. Arra az évi egy-két útra meg a Priussal is el lehet gurulni.

e-Golf ellen nekem egyedül az szól, hogy szokványos a formaterv, nincs benne semmi kreténség mint egy i3-ban 🤪

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#221619) OPiiPO válasza rhunseeker (#221613) üzenetére


OPiiPO
addikt

J Astrában 2012.06-tól van javított M32 változat, onnantól vehető - a korábbi változat csak akkor ha lealkudtad a felújítást a vételárból :D

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#221620) rbalint88 válasza gzbotii (#221618) üzenetére


rbalint88
addikt

Nincs benne semmi kretenseg, ellenben van hozza minden, relative olcson. Ja, meg ami a normalitas mellett szol, szerencsere meg nincs benne ujra feltalalva az ergonomia, ami nem sikerult jol a legtobb tipus eseten :R
Ha mar Tesla: inkabb egy Model 3, sokkal fiatalabbak, igaz magasabb a belepesi kuszob is, de egy “oreg”, sokat futott Model S szerintem nagyobb kockazat, mint egy arban hasonlo Model 3, sok fejlesztes volt 5-6 ev alatt :R

(#221621) Tothgera30 válasza rhunseeker (#221613) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Engedd el. Minden szempontból jobb az FL.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#221622) szőröscica válasza rbalint88 (#221620) üzenetére


szőröscica
addikt

Egyetertek, bar a Model S szerintem vaganyabb auto, de egy Model 3-at kisebb kockazat megvenni es jo esellyel nagyobb hatotavot, gyorsabb toltest fog tudni. A regi S-eket nagyon visszavettek szoftveresen.

(#221623) Greentea válasza rhunseeker (#221613) üzenetére


Greentea
senior tag

H Astrából volt ilyen motoros cégesünk. Jól ment nagyon, de szeretett enni is. Eladni utána baromi sok időbe telt, mert elég kevesen keresnek ilyet. - Ami ugye azt is jelenti, hogy ha alkatrész kell hozzá nehezebb lesz hozzá találni bontottat. Én nem biztos, hogy vennék ilyet sajátnak. :N

(#221624) hobizoli


hobizoli
nagyúr

[link]

:DDD ;]

több drón kell ;P

(#221625) bigdady


bigdady
nagyúr

Szerintetek megéri SCALA esetén a 3 hengeres 1.0tsi helyett a 4 hengeres 1.5tsi act (tudnàm ACT mit jelent :) ) a közel 1m felárat?
Fogyasztásban akinek van mennyit mér és milyen körülmények között egyébként? :R

[ Szerkesztve ]

(#221626) dellfanboy válasza bigdady (#221625) üzenetére


dellfanboy
senior tag

ha csak közlekedő edényt keresel sztem nem.

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#221627) bandus válasza bigdady (#221625) üzenetére


bandus
veterán

active cylinder technology rövidítése, a hengerlekapcsolást jelenti.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#221628) Balázs_a_laz


Balázs_a_laz
aktív tag

Sziasztok,
céges használatra, gerincproblémával keresek olyan autót, aminek a széke kényelmesen beállítható és komfortos, akár évi 50-60 ezer km-t benne ülve is (C257-es CLS-t fog váltani, nem ragaszkodom a márkához, épp egy veszekedés közepén vagyok az importőrrel), esetleg nem szürkül bele a hétköznapokba, ha létezik még ilyen kocsi. Szóval kreatív ötleteket várnék, mert úgy látom, hogy mindent feltúrtam már, de nem találtam még megfelelőt. A költségkeret kb. br. 40m Forint körüli listaár környéke. Meghajtás másodlagos, de plug-in hybridet csak akkor, ha nincs más lehetőség. Jelige: nem csak a német prémium van a világon.

(#221629) rbalint88 válasza Balázs_a_laz (#221628) üzenetére


rbalint88
addikt

Ulesekben hagyomanyosan a Volvok igen jok, en ott neznek meg egy S90-et vagy XC60/90-et. XC60 szvsz ugyesebb, ujabb is picit, igy ha nem kell az extra hely/presztizs, akkor a kisebbre szavaznek. Osszes volvo max 4 hengeres, de legalabb meg van dizel. En egyebkent egy BMW X5-ot neznek meg vagy szigoruan a kifuto 5ert a komfortulessel, nappaborrel, ulesszelloztetessel. Motorbol a 40d/45d/50d javasolt, azok a 3 literes 6hengeresek.
A koltsegkeretbe nem feltetlen fer bele, de Panamera, Macan, Cayenne is jo es meg jobb ulessel letezik. Komfortulessel az Audik se elvetendok, A6-tol felfele. Mivel egyik se uj tipus, nagyobb bizalommal lennek afele, hogy talan stabilabb konstrukcio lesz, mint egy frissen piacra dobott. Ja es meg van 6 hengeres dizeluk. Lexus nekem nem vilagom, meg olyan dolgokkal lehet kiserletezni, mint Hyundai Santa Fe, valami Genesis esetleg vagy ha szerestsz 19-re lapot huzni, akkor Maserati. 40gurtliba azert fer sokminden, mondjuk Mercit amugy se javasolnek, mert a minoseg zuhan, az arak meg mennek az egbe, szoval most egyaltalan nem jo vetel.

(#221630) vzsryl válasza Balázs_a_laz (#221628) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Kategóriatársak (platform és méret alapján):
BMW 5 és 8
Audi A6-A7
Lexus ES
Genesis G80
Ezek közül többet is jól motorizálva és extrázva meg lehet kaparintani 40M-ig. Ha valamelyiket még nem üléspróbáztad, akkor lehetőség szerint tedd meg.
Kereten felül van sajnos, de ha le tudod alkudni, akkor még esetleg Porsche Panamera.
Már minden gyártó megy a SUV és elektromos irányba, így nincs könnyű dolgod, ha földszintes, üzemanyag temetőt akarsz venni.

Ha esetleg szóba jöhetnek a “szélkakasok” is, akkor ezek közül válogathatsz:
BMW X5-X6
Audi Q7-Q8, VW Touareg
Lexus RX
Genesis GV80

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#221631) Yany válasza bigdady (#221593) üzenetére


Yany
addikt

Duna Autó

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#221632) Qru válasza bigdady (#221625) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Probaltam mind a kettot, varoson kivul is hasznalnad akkor igen. Azert az 1.0 tsi eleg harmatos autopalyan. Az 1.5 tsi viszont boven eleg bele.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#221633) bigdady válasza Qru (#221632) üzenetére


bigdady
nagyúr

Köszi. És Fogyasztás szempontjából? Sebesség nem fontos

[ Szerkesztve ]

(#221634) molnarpeter válasza bigdady (#221633) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Spritmonitor.de

(#221635) Qru válasza bigdady (#221633) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1.0 tsi kevesebbet eszik.

#nincsbennetarcsi

(#221636) bigrob válasza molnarpeter (#221634) üzenetére


bigrob
őstag

Focusomra rákeresve egyesek 6-7 liter vagy azalatt is elmennek, a valóság nálam pedig 9-10 liter az 1.6 85kw-al, igaz 99%-ban városon belül.

Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

(#221637) szőröscica válasza Qru (#221635) üzenetére


szőröscica
addikt

Pályán nem biztos, hogy lényegesen kevesebbet eszik amúgy. Persze a nagyobb motor felára csak akkor éri meg, ha valakinek kell a finomabb járás és a plusz erő. Spritmonitor szerint fél liter sincs a kettő átlagfogyasztása között.

Ugyan nem vezettem, de szerintem a 110 lovas 1.0TSI-vel azért el lehet járni pályán. Viszont az 1.5-ben már van megnyugtató erőtöbblet, bent lehet maradni a belső sávban vele.

(#221638) molnarpeter válasza bigrob (#221636) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A teljes átlagokat nézd, ne a listát :) (gépen oldalt, mobilon legalul)

(#221639) bigrob válasza molnarpeter (#221638) üzenetére


bigrob
őstag

Ahaaaaaaa. :))
Így is 1 lityóval kevesebbet mond, mint amit tapasztalok. :DDD

Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!

(#221640) WasabiTrsr válasza bigrob (#221639) üzenetére


WasabiTrsr
csendes tag

Nekem 7 koruli az 1.6 100 LE focus. Ha sok a varos akkor tenyleg 8 is lehet, de altalaban nalunk M2 (20km)/M3/Hungaria maximum. Szoval azok igy jonnek ki. :)

(#221642) Balázs_a_laz válasza rbalint88 (#221629) üzenetére


Balázs_a_laz
aktív tag

Az XC90 szimpi, csak nem a legújabb technika, az XC60-at megnézem, köszönöm, az eddig fel sem merült, a hengerek száma már nem hoz lázba túlságosan (a CLS sor6 benzin, szép volt, jó volt, talán elég is volt). Az S90 helyett a kombi vonal mozgat inkább, de technikában ez olyannak tűnik, mint az XC90.

BMW X5 is lehetőség, azt is néztem, de nem lettem szerelmes és nem is éreztem benne magamat kényelmesen.

Panamera, Cayenne költségkereten felül van, minden tekintetben (ide értem a szervízelést is), Macan talán, de abból már csak elektromosat lehet konfigolni (azt nem tudom, hogy más hajtással lesz-e elérhető). Maserati too much :).

Audi az tiltólista, többel ráfaragtunk (A7-ekkel jellemzően).

vzsryl:

A VW Touareggel szemeztem már, illetve a Jaugár F-Pace-el, mindkét esetben dízellel, előbbi még túl új modell, utóbbinál nem tudom, hogy mennyire megbízható, esetleg bárkinek ezzel kapcsolatban információ?

BMW 8-ast megnézem, ez is elkerült eddig, bár alapvetően a CLS után a mélyre ülést lehet, hogy hanyagolnám.

(#221643) xEon1337 válasza Balázs_a_laz (#221642) üzenetére


xEon1337
őstag

Az XC90 már valóban az életciklusa végén jár, 2015-ben dobták piacra, a V90-et 2016-ban, az XC60-at pedig 2017-ben, szóval nem mai csirkék. Bár már a Google féle rendszert futtatja mindegyik, szóval infotainmentben fejlettek.

A VW Touareget nem mondanám új modellnek, mivel 2018 óta van ez a generáció, most csak egy faceliftet kapott.

Én azért bedobnám a kalapba a Lexus RX 500h-t, ebben hagyományos 6 sebességes váltó van, nem a bégetős eCVT.

"Less but better" - Dieter Rams

(#221644) vzsryl válasza xEon1337 (#221643) üzenetére


vzsryl
nagyúr

+1 a Lexus-ra.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#221645) batai15 válasza WasabiTrsr (#221640) üzenetére


batai15
félisten

Most vettem egy focust ezzel a motorral ,6.5-6.8 között eszik eddig .

[ Szerkesztve ]

(#221646) rbalint88 válasza Balázs_a_laz (#221642) üzenetére


rbalint88
addikt

Nalunk a vezetosegnek vannak Touaregjei, en nem vagyok elajulva tole, plusz mindegyik higitja az olajat gazolajjal. 3.0tdi.
Nezz keszletes autokat is, hatha van szimpatikus. (5er BMW, valamint Macan, annal az ujbol mar csak villany lesz.)

(#221647) molnarpeter válasza batai15 (#221645) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

LPG mikor? :D

(#221648) batai15 válasza molnarpeter (#221647) üzenetére


batai15
félisten

Nem lesz. Asszony autója lett.

(#221649) szabonagyur válasza batai15 (#221645) üzenetére


szabonagyur
félisten

Kodlampa minek. :F

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#221650) batai15 válasza szabonagyur (#221649) üzenetére


batai15
félisten

Mer' mondjuk kiégett ,canbusos a drága és bejelzett :U :UNyugi vettem bele másnap p21w/5 méghozzá párba cseréltem mielőtt még ebbe is bele kötsz , ja osramot nem valami tescos szutykot :))
De azért köszi az okoskodást. :U
Legközelebb majd kifejezetten a te tanácsaidra fogok támaszkodni. :DDD

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.