Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1351) #72042496 válasza atm*RefeeZ (#1347) üzenetére


#72042496
törölt tag

Lehetséges, hogy benyomtad az ''Adaptive Degradation''-t (O gomb)?
Első körben ez ugrik be, persze lehet, hogy hülyeség...de hátha nem az. :B

Iksznyóccáz az jó kis kari, grat hozzá! A viewport-beli számítások viszont nagyrészt úgyis a procira hárulnak, így - ahogy Menthirist is mondta - nem kell attól félned, hogy a videókártya szűk keresztmetszetté válik.
(Bár az új masinát elnézve én nem ilyeneken gondolkodnék, hanem örülnék, hogy az Audinál nem kell pusztán a gép teljesítménye miatt lekapcsolni egyes layer-eket. :D)

Ja, a kocsi nyögvenyelősen készül, sajnos alig van időm...ma is 10 után értem haza, holnap pedig kezdek 8-kor. :(

(#1352) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát mostanság sajna nekem sincs időm maya-zgatni, mert ugyebár zh-k, pótzh-k most és jövő héten, a harmadik kötprogimat adom már le pár napon belül, ráadásul vizsgaidőszak...
MAjd azért igyekszem alkotni valamit.

UI: Ha valakiben esetleg -nem hiszem, de tényleg ha mégis- az merülne fel mégis, hogy csak tanulok, persze hozzá kell tenni -lelkiismeretem miatt mondom- hogy társasági életem legalább annyi időt elvesz, mint a tanulás (és akkor még finom is voltam... :) ).
Bár nekem is most a lány barátok lelkének ápolása jut, dehát ez is egy feladat :) Csak ne lenne az, hogy minden második ilyen ismerősömnek segítségre van szüksége :( :(

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1353) Menthirist


Menthirist
veterán

Amúgy ezt néztem ki végül magamnak:
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1354) YODA mester válasza #72042496 (#1351) üzenetére


YODA mester
senior tag

Igaz. Nem kő a videókari.. Amíg nem dübörgött két 6600GT SLI-ben addig átmenetileg pci-os grafikus csatolóeszközzel MAX-oltam és lassabb volt a viewport, de simán lehett használni...

És atm*RefeeZ -nel mondom, hogy feljtse el azt a szót hogy buksi. :(

(#1355) YODA mester válasza Menthirist (#1353) üzenetére


YODA mester
senior tag

Pontosan te mire is fogod használni..? Ha tucc rajzolni leszerződtetlek... :D

(#1356) Menthirist


Menthirist
veterán

Bár tudnék!... De nagyon fakezem van hozzá...
Mindenesetre lehet, hogy ez változtatni fog... Én spec első sorban Photoshophoz használom majd textúrafestéshez, illetve remélem szerencsém lesz, és sikerül összelőnöm a ZBrushhoz és a Maya-hoz is... Maya alatt artisan modellezéshez nagy segítség lenne, illetve persze a Paint effects-ekhez, ZBrush alatt pedig úgy ahogy mindenhez... Még esetleg majd kompozitálásnál is jól jöhet majd, persze mihelyst megtudom, hogy is kell kompozitálni normálisan :D Meg úgy amúgy is kell nekem egy ilyen, csakúgy is :D
Sajna egy ismerősömnek, akinek 5x4-es Geniusa van, nem sikerült se maya, se zbrush alatt működtetnie, de remélem azért nem lehetetlen, illetve ott van még a többi program...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1357) Nyúltáp válasza YODA mester (#1349) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nohát egen, nekem sajna csontozással kapcsolatban bipeden túl nincs nagyon élet :DDD
de nem is baj, legalább utánanézek.
Átkotrom netet, biztos van vmi írás ezzel kapcsolatban, oszt majd jól megosztom itten.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1358) Nyúltáp válasza Menthirist (#1356) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nekem ilyen van:
[link]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1359) #72042496 válasza atm*RefeeZ (#1347) üzenetére


#72042496
törölt tag

Jah, már vágom miről beszéltél itten. :B :D
Ha átrakod a rendert OpenGL-re, akkor nem lesznek ott az átlók. Biztosan be lehet lőni Direct3D alatt is, bár ennek nem néztem utána. :)

(#1360) YODA mester válasza #72042496 (#1359) üzenetére


YODA mester
senior tag

Te csontokkal hogy állsz..?

(#1361) op9


op9
aktív tag

Hali!

Ismét kérdeznék...
Szóval.. Spline-okkal megrajzoltam az autók mozgásának irányát. Letettem, egy Dummy-t (természetesen mind1ikhez egyet-egyet), majd Constraint=>Path Constraint, és kijelöltem a spline-t.
A curve editorban kijelöltem (Path Constraint résznél), h hol menjen lassabban, hol gyorsabban, de az a baj, h nagyon szaggatott a mozgás. Kerestem ott vmi Smooth félét, felül volt is egypár ikon, de nem változtattak semmit sem.
Hogyan lehetne erre valami smooth-t küldeni? Sajna nincs időm kézzel szórakozni vele, meg ilyen proginál nemár, h azzal kellejen :).

Előre is köszi!

How Bad Do You Want It?

(#1362) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

aha, értem.
elolvastam mégeccer a kérdésed, és rágyüttem, hogy te egészen másra vagy kíváncsi, mint amire én először gondoltam.
Azt hittem a láb csont rendszerét akarod összekötni a ''fej'' már létező bone-jaival.
De ahogy látom, csak egy ''egyszerű'' riggelésre lenne szükséged.
Szal, hogy pontosak legyünk, az a kérdésed, hogy hogyan tudnád a mesh-ed összelinkelni a csontokkal?
Nos. Mivel egy mechnikus robottról van szó, nem is lesz ez olyan nehéz. Organikus modelleket sokkal nehezebb riggelni, mivel ott figyelni kell a kül. deformálódásokra, egy vertexre nem csak egy csont hat, szarakodni kell súlyozással sötöbö.
Robotoknál sokkel egyszerűbb képlet, egy vertex->egy csont.
Persze azért szép szöszölős meló lesz.
Gyorsan összedobtam egy tutorialt:
Nos. Először is hozd létre a csontrendszered, majd az animációt megkönnyítendő, vegyítsünk bele kis Inverz kinematikát.
A képen látható módon kösd össze 2-2 csontod a HI IK solverrel.
[link]
A HI IK solver lényege, hogy rögzíti két, egymástól min. 2 csontnyira lévő bone egymáshoz viszonyított helyzetét. Olyasmi, mintha összekötnéd őket egy nyúlékony gumiszallaggal. Ez főleg végtagok animálásánál jön jól, mivel egy csont mozgatásával tudod mozgatni az egész végtagot.(majd hozzászólás végén linkelek egy videót, hogy érthetőbb legyen, mit is csinál a HI solver)
Ezekután, adj hozzá a meshedhez egy physique módosítót, ennek segítségével kapcsolod hozzá modelled a csontrendszerhez.
További teendők a képen:
[link]
Most már össze van kötve a modelled a csontrendszereddel.
Viszont azt még nem határoztad meg, hogy egy-egy csont a meshed mely vertexét mozgassa. Ezt többféleképpen is megteheted. Hi-poly és organikus modelleknél ajánlatos envelope-okat használni. Ez gyakorlatilag egy kapszula, amely körülveszi az aktuális csontot. Amely vertex a kapszulán belülre esik, hozzálinkelődik a csonthoz. Persze lehet megadni átmeneteket sötöbö. Szóval ezt a módszert a finom riggelést igénylő feladatokhoz találták ki.
A másik módszer a vertexenkénti csontozás. Ezt főleg low-poly modellekhez(játékokhoz) és mechanikus modellekhez használják. Behatóbban csak ezt a módszert ismerem, mivel gyakorlatilag még csak ezt használtam. Nem túl bonyolult, ellenben időigényes.
Lényege, hogy kézileg rendeled hozzá csontokhoz a vertexeid.
Klikkelj a physique módosító melletti kis +-ra. Majd a vertex-re klikkelve menj vertex módba. Használata a képen:
[link]
További beállítások:
Vertex type:
csak a bejelölt típusú vertexeket tudod kijelölni.
piros - deformálható vertex
zöld - nem deformálható vertex (a vertexek egymáshoz viszonyított helyzete nem változik)
kék - nincs még egy csonthoz sem linkelve
Blending between links:
Egy vertexre a megadott számú csont hathat. A súlyozás(weight) határozza meg, hogy melyik csont milyen mértékben hasson rá. Ízületeknél használandó, plö könyök, ahol a hajlatban lévő vertexekre az alkar és a felkar is hatással van.
Select: Értelemszerű
Select by link: úgyszintén (egy csonthoz hozzálinkelt vertexeket jelöli ki)
Remove from link: A kijelölt vertexeket ''lecsatolja'' a megadott csontról
Lock/unlock assigment: rögzíti a kijelölést
Type-in weight: A fentebb említett súlyozást lehet itt állítani
Gyakorlatilag végig kell zongorázni az összes csonton, és kézileg hozzárendelni a vertexeket. Mondtam, hogy szöszölős :DDD Viszont nincs sok csontod, plö lábon kívül nem is kell szinte semmivel sem szarakodnod.
Köbö ennyi.
Kis videó a végeredményről:
[link]
Remélem érthető volt, picit gyorsan csaptam össze. Ha vmit nem értesz, nyugodtan kérdezz.

ui.: mikor összekötöd csontokat a HI solverrel, elvileg húz egy vonalat közéjük, és a link két végére rak egy-egy IK chaint, amiket megragadva tudnád mozgatni lábakat.
Nálam vmi rejtélyes oknál fogva nem jelenítette meg őket, így plö nem is tudtam mozgatni lábfejet. Érdekes.

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1363) Nyúltáp válasza op9 (#1361) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Ha jobb klikkel rámész egy key-re curve editorban, a felugró ablakban be tudod állítani, milyen fügvény alapján számolja a két key közti kulcsokat a program.
Bár ha a szaggatott alatt azt érted, hogy túl gyorsan vált irányt plö, akkor lehet csak key-eket kéne tologatni.
Amúgy csak arra kell figyelni, hogy mindegyik (XYZ) position-hoz tartozó görbe szép folyamatos legyen, ne legyenek benne hirtelen ugrások, huplik.

Előző hozzászóláshoz egy kis demonstráció, az IK mellett lándzsát törve:DDD
10mp alatt összedobott animáció, csupán egy csontot mozgatva
[link]

bocs az akadásért, hypercam vmiért nem tud normálisan felvenni egyik kodekkel sem..mindegyikkel akad, 20 frame/sec felett meg nem is hajlandó működni..tud vki vmi jobb progit ilyesmihez?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1364) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

nyeh-nyeh-nyeh
fanatikus tag lettem
:DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1365) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

Engedd meg,hogy elsőként gratuláljak! ^^

Yoda:miért kid vagy mid volt buksi?v ez csak szimplán irritál?

(#1366) Nyúltáp válasza atm*RefeeZ (#1365) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

dánksén :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1367) op9 válasza Nyúltáp (#1363) üzenetére


op9
aktív tag

Sajna, ahogy írtam, a Curve Editorban a Path Constraint, Percent tulajdonságánál semmilyen felugró ablak nincs.
De tologattam kicsit a Key-eket, aztán így már nem a olyan zavaró. Csak így nehezebb volt összehozni az izgalmas részeket...
Viszont én a Car Vehicle Simulator plug-in-nel készítem az animálást, így nekem elég csak az X, Y koordinátákat belőni, a többit az számolja ki.

How Bad Do You Want It?

(#1368) YODA mester válasza Nyúltáp (#1362) üzenetére


YODA mester
senior tag

Tyű öcsém... :C Egy ilyen tutorial után kérdezni sem merek... :DD Majd írok mire jutottam... Kösz. :R

(#1369) YODA mester válasza atm*RefeeZ (#1365) üzenetére


YODA mester
senior tag

:)) Buksi olyan buzisan hangzott... :DD

(#1370) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

oh kápíse:D bíztam benne hogy nem vmi halott állatodat hívták így,enivéj nemtom sztem buksi nem hangzik annyira búzán dehát akkor tarcsunkmán egy szavazást;) tegye fel a jobb kezét vagy kacsintson aki szerint buzis,a többiek meg pl ültessenek eperfát:DD

(#1371) Silencer83 válasza atm*RefeeZ (#1370) üzenetére


Silencer83
addikt

sry az offért, Soma megyek... :D

(#1372) Nyúltáp válasza op9 (#1367) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Igaz.
Ha meg feljebb mész egy szintel a path constraintre, ugyan láccik az XY position függvénye, de nem lehet key-t hozzáadni :(
Akkor passz. nemtom.
Vehicle simulator nekem is megvan, elég régen szereztem már be, de eddig még nem használtam. Tudnál írni róla vmit? Értelmes, vagy gagyisz@r?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1373) op9 válasza Nyúltáp (#1372) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Egész pofás mozgásokat lehet vele kreálni, csak nagyon körülményes tud lenni.
A lényege, hogy van 3 féle lehetőség:

- A kocsi követ egy Dummy-t, amit mondjuk egy Spline-ra tettél, de akár egyetlen helyben is lehet a kocsi előtt. A kocsi mozgására ekkor beállíthatod, hogy milyen gyorsan gyorsuljon, milyen erőséggel fékezzen, és a kormánymozdulatok is mennyire legyenek gyorsak. Erre 3 csúszka szolgál. A dolog szépséghibája, hogy ha a kocsi középpontja (gondolom Pivot pontja) és a Dummy közötti szakasz ÉS a kocsi középpontja, és a kocsi orra által meghatározott egyenes legalább 90°-ot zár be (magyarul a Dummy mellette van a kocsinak, vagy már mögötte), akkor a plug-in nem számol tovább a kocsival. Ezt a helyzetet pedig könnyen el lehet érni, mert csak a számoltatás után derül ki, hogy a kocsi hol csúszott ki, vagy hol pördült meg, vagy esetleg a fékezés nem volt elég erős, esetleg a gumik tapadása volt gyenge. A másik baj ennél, hogy ha normálisan követi is a Dummy-t, pl. egyenes szakaszon, akkor ha lemarad tőle, akkor belegyorsít, ha közel ér, akkor meg lefékez, ekkor persze megint lemarad, és kezdődik elölről.

- A kocsi ugyanúgy követ egy Dummy-t, de pontosan tartja azt a gyorsulást, és lassulást. Mivel nekem a pontosság fontos volt, ezért kénytelen voltam ezt használni, így nem lett realisztikus a mozgás, de más lehetőség nem igazán volt. Másik hibája ennek, hogy egy-egy gyorsabb kanyarvételnél hajlamos volt felborulni az autó, mert eközben számolta a kocsira ható erőket. Gyorsulásnál pedig úgy kikapta az elejét, mint egy Drag versenyen a 7 másodperces kocsik!!
Van egyébként egy százalékos érték is, hogy mennyire legyen erős ez a megkötés (most jövök rá, h ezzel azért szépíthettem volna a mozgást.. :), de már mind1).

- A kocsi mozgását teljesen manuálisan lehet szabályozni. Mindent beleértve. Egyszerre mehet pl. a gáz, meg fék is. Viszont ekkor mindent Key-elni kell. Egy előre eltervezett útvonalon így végigmenni szinte lehetetlenség, hacsaknem mindig utána állítgat az ember. Viszont ez a legrealisztikusabb.

De ezeket még kombinálni is lehet együtt.

Beállítási lehetőségek:

Gravitáció iránya, és erőssége.
A kerekek egyenkénti tapadása, súlya, gyorsítása (pl. hátsókerekes autónál az elsők 0%, a hátsók 100%), fékereje, elfordíthatósága fokban(pl. 3000GT, vagy Prelude, ahol a hátsó is kerék is fordul).
Kocsi tapadása, súlya (az előbb említett lehetőségek), felfüggesztés mértéke, rugózás nagysága, csillapítása.
A talaj tapadása.

Szóval, nem rossz kis plug-in, de sokat kell vele bajlódni... legalábbis nekem kellett.

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1374) Menthirist


Menthirist
veterán

Megvan a dimat aláírásom!!! :D :D :D :D :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1375) repvez


repvez
addikt

Valaki keresett mostanába objektum konvektert.Hát találtam egyet ki kell probálni 426 kiterjesztés közül valamelyik biztos jol jön egyszer ;) [link]

(#1376) Nyúltáp válasza op9 (#1373) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nem hangzik rosszul, bár ahogy látom vannak még gyermekbetegségei.
nemistom..jött ki belőle újabb verzió, frissítik egyáltalán?

Menthirist: Grat, diszkrét matek nekem is megvolt (3as bibibíí), nálunk nem volt nagy szám, nálatok ilyen húzós?

repvez: kösz a linket.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1377) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

Nyúltáp: tom hogy régebben már meséltél róla h milyen volt pécsi pollackon deh nem írkálnál róla még egy iciripicirit?! :D voltam nyíltnapjukon még pár hete és elég elkeserítően szánalmas volt a ''gyertekideezalegjobbhelyavilágon'' reklámszövegük,és nem ártana tudni a tanárok úgy ált ennyire szánalmasak vagy ez így a ''hühühü itt egy rakás debil 18éves..ugyan mit számít mit mondunk nekik most?ha ide akartak jönni úgyis megjelölik ha nem akkor nyasgem'' nyíltnap szint lehetett csak? ^^ thx

(#1378) Nyúltáp válasza atm*RefeeZ (#1377) üzenetére


Nyúltáp
senior tag


Ilyet ne is kérj tőlem, nem véletlenül hagytam ott :DDD
nade komolyan.
gyertekideezalegjobbhelyavilágon: eh, hát jah, szeretik azzal reklámozni magukat, hogy pollackon van pécsett a legnagyobb diákélet..hmm..nos, nem vagyok egy kifejezett antiszociális alkat, és akkor még finom voltam, de nekem vhogy nem tűnt fel ez a pezsgő zsongó diáksereg.
Tanárok, meg pont mint máshol: 2 típus, és azon belül két alfaj.
1 Tuggya, hogy hülyeséget tanít, aminek a égvilágon semmi köze a fősulihoz, és úgy is
áll hozzá (kevés pozitív példa)
1/a: őskövület, még nem jutott túl sztálinon, és hasonlóan friss tudással is rendelkezik
1/b: elcseszett rendszergazda arc, aki le sem tud kattani a számgépről, no és persze intel a király.
2. Eszméletlen nagy hülyeséget tanít, aminek az égegyattta világon semmi köze a Műszaki info-hoz, ráadásul még komolyan is veszi(no, ilyen akadt pár)
2/a
2/b dettó mint 1-nél.
Jah és van persze a 3ik, kihalófélben lévő típus, amivel igen ritkán találkozik az ember
A tantárgyközeli témákat tanító tanárok, persze itt is van csög plö Sárvári (matek..blah) + Bodlaki, meg értelmes is monnyuk a Maróti (diszkrét matek+mostmár asszem matek I is), aki majdnem a legjobb tanár, akivel eddig életemben találkoztam.


ui.: fogaggyunk levetítették a elbénázott terminátor-os szart.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1379) MUŁĐER válasza Nyúltáp (#1378) üzenetére


MUŁĐER
addikt

nekem se tetszik már túlzottan a pollack, főleg hogy fizika 1-ből meg matek 1 ből is valószínű meghúznak:(
Maróti meg elég izé, gyakorlaton semmit nem mond el matekból, ZH-n meg a feladatgyűjtemény legszivatósabb feladatait adja.....jó fej.

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#1380) Menthirist


Menthirist
veterán

A dimat nem túl nehéz, de be kell hogy valljam, nem vagyok egy matematikus elme :D És még finom voltam :D. Szóval már csak azért is nehéz itt a tantárgy, mert gyakran a kutyát se érdekli, hogy te tanultál... De ez persze gondolom ismerős. Másik, hogy a BMF-en amit letanítottak, azt heti három előadás és két gyak alatt adták le, itt ebből is faragtak (persze az órából, nem az anyagból...) Szóval így néha nem könyű átmenni.
Tanárokról annyit, hogy itt is vannak gyöngyszemek, faj ugyanaz:

Tudja az anyagot, tud tanítani, de rohadtul nem tartozik a mérnök infóhoz, ráadásul ezek mind hülyék, hogy megértsék... nem baj, átengedem, nem szívózok, úgyse kell az óra soha többet nekik (filozófia)

Tudja az anyagot, imád villogni vele, nem tartozik az infónkhoz, de alapműveltségként tartja számon, így mindent megkövetel, ezért vért pipilsz mire átmész (jog és mikroökonómia)

Vért pipilsz mire átmész (ha még mákod is van): Analízis

Kemény tud lenni: Dimat, architektúra

Csontig lekopik az ujjad, mire elvégzed: programozás

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1381) Menthirist


Menthirist
veterán

Meglett a programozás aláírásom is, bár nyomott egy poént a tanár (akkor most építsd bele ezt meg azt a feladatot is a programba, persze ehhez át kellett írni a felét... :D ), de meglett. Utána összehoztam még havernak is egyet, bár neki sokkal több mindent kellett módosítani... Mi ebből a tanulság? Ami szám és esetleg számolni is kell vele, azt mindenképp int-ként deklaráljuk, figyeljünk a tabulátorok használatára (minden legyen betördelve, ami egybe tartozik, mert anélkül suxx a bugfix), és STRUKTÚRÁLÁS!!! :D :D :D

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1382) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

okézsoké,köszi mindenkinek a dolgokat.ebből azt vontam le hogy én vécépucoló képző mesterember leszek. :O :O

(#1383) YODA mester válasza Menthirist (#1381) üzenetére


YODA mester
senior tag

NEM LETT MEG A TÁVMÉRÉS ELŐVIZSGÁM... MINDENKINEK 4-ES 5-ÖS NEKEM MEG A 3-AS SE LETT MEG AMITŐL VAN MEGAJÁNLOTT JEGY SZINT (arra mentek minél kevesebb embert kelljen vizsgázatni)... ÚJ PROCKÓM SINCS...
PADLÓN VAGYOK...

(#1384) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát igen, vannak az átlagosnál szerencsétlenebb napok is... :(

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1385) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

hali ismét

volna egy olyan érdekes kérdésem hogy mikor használ vki editmesht mikor editpolit?magyarul mik a legfőbb különbségek köztük?thx előre is (nem,nem szégelltem kérdezni,hisz ebből tanulok:DD)

(#1386) YODA mester válasza Menthirist (#1384) üzenetére


YODA mester
senior tag

Viszont 3-as lettem menedzsmentből, ami mondjuk elég sovány vigasz egy villamosmérnöknek, de éegaéább kipipálva... Hozzáteszem egy előadáson sem voltam bent. Egyetlen egyen sem.

(#1387) #72042496 válasza atm*RefeeZ (#1385) üzenetére


#72042496
törölt tag

Kedves Gyerekek!

Egyszer volt, hol nem volt, a NURBS-on innen, a poligonon túl, ahol a 3D grafika már javában dúlt, élt egyszer egy szoftverfejlesztő...képzeljétek, gyerekek, az ő idejében még Editable Mesh uralkodott a királyságban. Editable Mesh megkövetelte, hogy alattvalói az összes Mesh objektumot háromszögekre bontsák, mert ő csak az ilyen munkát tudta felügyelni.
Történt azután, hogy az országot meglátogatta a poligon alapú modellek hírnöke, aki jelentette, hogy a szomszéd királyság uralkodója, nevezetesen Editable Poly, aki bölcs, s előrelátó, s aki megengedi, hogy alattvalói térbeli alakzatokat használjanak, diplomáciai kapcsolatot szándékozik felvenni Editable Mesh-el. Editable Mesh belátván, hogy így sokkal gazdaságosabban tudnának dolgozni az alattvalók, gyorsan, országukat egyesítvén alkotmányos monarchia megalakítását javasolta. Ebbe Editable Poly is beleegyezett: Editable Mesh országát meghódítani, majd a trónfosztott királyt száműzni nem lett volna tanácsos...márcsak azért sem, mert Editable Mesh tudott valami olyat, amit mindenki nagyon nagyra tartott, s amiért nagyon szerették az alattvalók, s ami tudásnak Editable Poly nem volt birtokában. Ez pedig az Edit Mesh módosító megigézésének képessége!
Azonban, mivel az alattvalók többsége Editable Poly-t preferálta, az ő uradalma soha nem látott fejlődésnek indult - Editable Mesh azon vette észre magát, hogy a Monarcha egyre kisebb területe felett rendelkezik.
Ezt tovább tetőzvén a hetedik évben fordulópont következett be: Editable Poly elsajátította az Edit Poly módosító megigézésének képességét...Editable Mesh-t méltányossági okokból mégsem menesztette.
Közben új uralkodók, vezetők - nevezetesen Patch és NURBS - is jöttek, akik teljesen más berendezkedéssel bár de csatlakoztak a korábbi uradalmakhoz. Ennek eredményeképpen az alkotmányos monarchia föderációvá fejlődött.
Létezett egy másik földrész is, ahol az előbbihez megtévesztően hasonló struktúra honolt, maguk az alattvalók is ugyanazt a munkát végezték, módszereik mégis eltérőnek mutatkoztak...
Ám nem is olyan régen nem várt fordulat következett be: Eljöttek az UFO-k, s föderációnként iszonytató mennyiségű tallér vezetőknek juttatása után mindkét föderáció fölött átvették az irányítást. Lehetséges, hogy ezek a lények egy mindennél nagyobb és fejlettebb szindikátus létrejöttét igyekeznek megvalósítani, ez azonban a jövő zenéje.

No, gyerekek, a mesének vége, húzzatok vissza max-ozni. :DD

YODA mester: Két tipusú dolog létezik, ami miatt nem érdemes aggódni: Az egyik az, amin még tudsz változtatni, a másik, amin már nem. :) Szóval a tárgyak miatt ne idegeskedj, legközelebbi alkalommal biztosan sikered lesz.

Az eladósorba került 3800+-os X2 meg még elég ritka itt a Ph!-n is...pár hónap múlva biztosan teli lesz a használtpiac ilyenekkel, hiszen a júzerek akkor fognak FX-60-ra meg 5000+-os X2-re cserélni. :DDD

Azért ha valaki tud ilyesmi procit, az ne tartsa magában...én is tervezem a váltást, de csak március-április környékén...a Toledo magos cumókkal szemezgetek, remélem addigra csökken (jó)pár 10K HUF-t a bolti áruk, s kapok valahol használtan/nagykerből egy cunci kis 4400+ X2-t óccsón. :))

(#1388) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

köszönöm a kimerítő (mesét) tetszett mind a mese mind pedig az hogy minden harmadik szónál megálltam az olvasásban és elgondolkodtam rajta hogy az utóbbi 1másodpercben mit is kellett volna felfognom:D:D najó ennyire nem vészes a helyzet,szal *taps*taps*:D thx mégecce és hajrá a tütüdhöz:D

(#1389) MUŁĐER válasza #72042496 (#1387) üzenetére


MUŁĐER
addikt

juj,ez kész:D zsír,micsoda tanmese :D ember RESPECT :R

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#1390) Menthirist


Menthirist
veterán

Lol Balika... Valami az agyadra ment nem? :D De persze RESPECT Foreva' :R :R :R

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1391) YODA mester


YODA mester
senior tag

Szerintetek megoldható MAX-al a több gépes egyszerre renderelés..?

(#1392) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

meg(és nem csak szerintem hanem fix) _poén lenne ha qrvanagy hülyeséget mondatam volna mert vmivel monnyuk keverem?_ :DD

(#1393) #72042496 válasza Menthirist (#1390) üzenetére


#72042496
törölt tag

Jah, az elektronika zh tehet róla, az az oka mindennek. :D
Örülök, hogy elnyerete tetszéseteket a mese, azért nem szándékozom túlzott rendszerességgel hasonlókat elkövetni. ;)

YODA mester: Én még anno ezt a topicot találtam a hálózati renderről: [link]
(Menthirist, remélem utólag megengeded, hogy belinkeljem. :) )

A kocsi sajna nem igazán halad, tükrök már vannak rajta, a peresebb abroncs is mondjuk kész, de nem látom, mikor lesz időm teljesen befejezni...pedig a modellezésből már nincs sok hátra. :( Azért igyekszem haladni. Este teszek fel képet az elejéről is.

(#1394) YODA mester válasza #72042496 (#1393) üzenetére


YODA mester
senior tag

Émmeg ilyet találtam: [link] Csak angol és nem értem annyira a szaxövegeket... 5 db Athlon cucc együtt... 150k-ból ha jól tom...

(#1395) Menthirist


Menthirist
veterán

Természetesen megoldható... Én anno a szakdogám renderelését bíztam 15 db Celeronra, amiből sajna akadtak gondok abból adódóan, hogy minden gépen más volt a jog, és nem kaptunk normális teljes körű belépést a gépekre. Szal ha a gépeken nincs jog, vagy jól van beállítva, nem lesz gond. Mondjuk 1 képet nekem nem sikerült begyorsítanom, de videó esetén minden gép dolgozik egy frame-en, és így gyors :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1396) op9 válasza Nyúltáp (#1376) üzenetére


op9
aktív tag

[link]

Ez a legújabb... bár, ami jelenetet siekrült jól belőnöm, az egész jó lett, szóval sztem érdemes kipróbálni.

Itt az utsó videót érdemes még megnézni:
[link]

How Bad Do You Want It?

(#1397) #72042496 válasza YODA mester (#1394) üzenetére


#72042496
törölt tag

Huh, ez jó vad masina, ennek ellenére mégis azt kell mondjam, tipikus zsiráf: szép szép, de otthonra nem kéne. :)

Na, itt az autó eleje, véleményezzétek légyszi: [link]

(#1398) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

wow Bali grat!csudaszép,sima(legalábbis annak tűnik),iszonyat jó lett!a tükörhöz is külön grat így hátulról egész formásnak néz ki,gondolom elöl sincs benne semmi gixer:D szal én csak a szokásosat osztom:grat mégeccer!

(#1399) Menthirist válasza #72042496 (#1397) üzenetére


Menthirist
veterán

Ahogy a nagy videóban meg vagyon mondva, olyan lett a kép :D Gratz hozzá, kihoztad eddig a maxot belőle

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1400) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#1379) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Nyugi, Fiz 1, Mat 1-ből engem is megvágtak, Fiz 1-ből csak 3adszorra csúsztam át, akkor is az Elmer segített. Még az a nyomorék öreg picsa tartja?..Iványi, vagy hogy hívták. Hű de rüheltem, a buzi selypítésével.. :(((
Mat 1ből amúgy Maróti rugdosott át, azért is mondtam, hogy rendes. Mondjuk amikor én jártam, még nem ő volt a tantárgyfelelős, hanem a Sárvári, Maróti csak gyakorlatokat tartotta.
Mindig Péntek délután írtuk ZH-kat, előtte gyakorlaton meg vhogy mindig pont az aznapi zh feladatokat csináltuk meg. ;]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.