Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1901) YODA mester


YODA mester
senior tag

Két dolog lenne: Hogyan lehet azt beállítani, hogy a viewportban akkora legyen a kép, mint az output size-nak beállított felbontás..? Illetve, hagyon lehet azt elővarázsolni, mint amit az indirect light-ok (IE Sky, Skylight) csinálnak, hogy pl. a két test érintkezésénél árnyékosabb a felület, mert az IE Sky és a Skylight marha lassú és nem mindig müxik... Ennyi.

(#1902) YODA mester válasza #72042496 (#1894) üzenetére


YODA mester
senior tag

Húú.. A pódium télleg nagyon csillog és nagyon kicsi a felbontása annak fának és a lens mérete túl pici.. Legább 35-50-essel nyomasd...

(#1903) #72042496 válasza YODA mester (#1902) üzenetére


#72042496
törölt tag

Jaja, totál igazad van...a pódium gáz, a lencse pedig azért ilyen pici, mert a kamera körbe forog, s közel kellett tenni az autóhoz, mert különben ''elakad'' a falban. Persze, lehetett volna a terem méretét is növelni... :D

Az előző kérdésedre: A Viewport Configuration panelen belül van egy Safe Frame fül, itt tudod beállítani a szükséges dolgokat:
- Live Area: Ez a terület lesz renderelve. (sárga keret)
- Action Safe: Az ezen belüli tárgyak szépen látszanak a renderben is, a szélei felé azért már lehet némi torzításra számítani. (kék keret)
- Title Safe: Ezen belül a címeket lehet biztonsággal elhelyezni - gondolom filmeknél jön jól. (narancs keret)
- User Safe: Ezt magad állíthatod be, ritkán lehet rá szükség. (magenta keret)
- 12-Field Grid: Betesz egy rózsaszín rácsot a viewport-ba. (Elég gusztustalan, de néha azért jól jöhet. :D)

A Viewport nevére jobb klikk után kiválasztva a ''Show Safe Frames'' opciót egyszerre bekapcsolhatod a kereteket.

Yoda animációja hogy halad? Sikerült összehozni a ruhát?

(#1904) YODA mester válasza #72042496 (#1903) üzenetére


YODA mester
senior tag

Király. Na. Az indirekt light-os kérdés asszem Nyúltáp-ra vár...

(#1905) wakh


wakh
csendes tag

bocs a hülye kérdésért,de sehogy sem találtam megoldást úgyhogy bízom bennetek :D
valószínűleg lenyomtam vmi bill kombót v ilyesmi,mert egy ideje nem jelenik meg az a kis egyszerű,könnyen kezelhető ábra, ha átméretezésre,forgatásra vagy áthelyezésre kattintok... hogy lehet ezt visszavarázsolni oda? :F
köszi a segítséget előre is!
szép napot :)

(#1906) #72042496 válasza wakh (#1905) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nyomd le még egyszer az X betűt! ;) (Amúgy Transform Gizmo a ''becsületes'' neve ezeknek a vackoknak. :) )
(A Customize -> Preferences -> Gizmos / Transform Gizmos: On úton is eléred ugyanezt az opciót.)

[Szerkesztve]

(#1907) wakh


wakh
csendes tag

nagyonnagyonszépen köszönöm :D azt hittem már soha nem látom újra... :DDD

(#1908) #72042496 válasza wakh (#1907) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nincs mit!
(Amúgy ismerős érzés, nekem is volt ilyen. :D)

Legközelebb majd használd a ''Válasz'' gombot, áttekinthetőbb lesz a fórum. :)

(#1909) YODA mester válasza YODA mester (#1901) üzenetére


YODA mester
senior tag

Második indiect light-os kérdésre senki..?

(#1910) op9 válasza YODA mester (#1909) üzenetére


op9
aktív tag

[link]

How Bad Do You Want It?

(#1911) Nyúltáp válasza YODA mester (#1909) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Nem igazán értem a kérdést.
GI nélkül szeretnél szépen bevilágítani egy jelenetet?
Mer akkor op9 linkje jó kiindulási alap.

Ez a skylight-os dolog nem világos......mindegy....soha ne használd :DDD
Lassú és ronda.

Vagy fake GI, vagy sima spot/direct light-ok+GI

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1912) YODA mester


YODA mester
senior tag

Huhh. Szerintetek hogyan tudnék ilyen vibráló energiakapcsot csinálni mint ami a fogatokon van..? Lövésem sincs, viszont marhára kéne... Nem találtam semmi ilyesmit...[kép]

(#1913) Menthirist


Menthirist
veterán

huh... ha jól emlékszem, régebben volt valami gnomon videóban hasonló (ott egy fegyverből jött ki hasonló), de nem tudom melyikben... holnap majd megnézem, ha megtalálom... nem akarlak megijeszteni, de ha jól emlékszem, a MEL script videóban volt :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1914) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

sztem legjobban jársz ha csinálsz egy gifet 3-5 képből aztán ehez csinálsz egy fekete-fehér verziót is opacity map gyanánt majd belövöd a fényeket és hopp...kókuszdió

(#1915) Silencer83 válasza atm*RefeeZ (#1914) üzenetére


Silencer83
addikt

csáááááá :D
latom Ph!-zol vegre vazze ;] :R

(#1916) Petie


Petie
veterán

sziasztok.
elég amatőr vagyok még 3dstudio-ban és ezért is jötem ide hátha tudtok segíteni :)

a felállás az hogy kellett egy objektumot csinálnom, egy autó-t mondjuk maxban és annak az oldalára kéne nekem külső fájlból (jpg) képet tennem. ezt hogyan lehet megoldani? materail editor-ba már bevittem a képet és ott van a kis gömböcök helyén de ha ráhuzom az ojjektumra akkor nem rakja oda :( ezért gondolom hogy rosszul csinálom.
remélem tudtok segíteni, előre is köszönöm

max5-öt használok

üdv

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#1917) Petie válasza Petie (#1916) üzenetére


Petie
veterán

no a végére csak megoldottam :)
kiválaszottam egy gömböcöt és a maps-nál lévő diffuse color-ba bevittem a képet és igy rá tudtam helyezni :)
ha lesz még valami akkor jövök megint :)

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#1918) op9 válasza Petie (#1917) üzenetére


op9
aktív tag

Csak nyugodtan!

Szeretjük az önálló ügyfeleket :D .

on: Én eddig 2 lehetőséget tudok a komolyabb textúrázásra:
1. [link]
2. [link]

How Bad Do You Want It?

(#1919) Petie válasza op9 (#1918) üzenetére


Petie
veterán

hu köszi ezek nagyon jok :)
egy kicsit másik kérdés. számítógépházat is szeretnék így megcsinálni, csak eléggé élethűen jó lenne ábrázolni. pl hogy lehetne megoldani a ház oldalán a material-t. mert nem nagyon találtam a beépítettek között ami illene a számítőgép házakra. esetleg van valakinek kész élethű számítógépház ojjektumja? :B

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#1920) op9 válasza Petie (#1919) üzenetére


op9
aktív tag

Se ojjektumom, se materialom nincs.

Esetleg ezeket letöltöd, majd amelyik hasonlít, átalakítod...
[link]

Vagy rápillantasz egy ilyenre:
[link]

És próbálgatod.

Én valahogy így csinálnám:
Ha kész az ojjektum, megvilágítani pár helyről, majd Material editor.
Diffuse-nak amilyen színt akarsz.
Reflect Maps-be Falloff-ot tennék Fallof Type-nak Fresnel-t, de mindezt kis értékkel (tehát nem 100).
Bump-nak Noise-t (noise-on belül Size-nak kicsit) szintén kis értékkel..
A Specular Level-t, és Glossiness-t pedig render képek után állítgatni...

Aztán lehet, h ezekután is a neten keresnék :).

How Bad Do You Want It?

(#1921) YODA mester válasza atm*RefeeZ (#1914) üzenetére


YODA mester
senior tag

Ti miről beszéltek..?

(#1922) Nyúltáp válasza YODA mester (#1912) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

létezett a digimation-nek egy pluginja még 4es max-hoz asszem, lightning néven futott
[link]

Nemtom van-e újabb verziókhoz.

Bár kis pöcsöléssel megoldható nélküle is a dolog.
Csinálj először is egy line-t, viszonylag nagy szegmensszámmal (attól függ mennyire akarod zizisre a energiakapcsod)
oszt convert to editable spline. vertex sub object mód, első és uccsó vertex kivételével az összeset kijelöl. dobj rá egy noise modifiert, nyomd be fractalt. roughnest minnél nagyobra veszed, annál zizissebb. függőleges és mélység tengelyre nyomj tetszés szerinti strenght-t, oszt pipa az animate noise-on.
play.

csinálj több ilyen line-t is, hogy változatosabb legyen a végeredmény.

materialnál kúúrd fel self illuminationt. (diffuse/transparency slotban falloff-al el lehetne talán játszogatni)
majd postban nyomj rá glowt.

ui.: próbáld ki a vertexek smooth és corner simításával is.
[link]

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1923) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

Nyúltáp : úgy is meg lehetne csinálni ahogy én írtam vagy az egyáltalán érthető?

(#1924) Silencer83 válasza atm*RefeeZ (#1923) üzenetére


Silencer83
addikt

heehh :D

(#1925) lacko81


lacko81
tag

Neten vannak ilyen kész, élethű, szép materialok, amiket le lehet tölteni? Ha tudtok linkeket ne habozzatok... :R :))

A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.

(#1926) Nyúltáp válasza atm*RefeeZ (#1923) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

....
Gondolom animációhoz kéne Yodának.
A folyamatos mozgáshoz, meg jó sok gif-ecskét kéne festeni. Szal, asszem egyszerűbb 3dsmaxon belül megoldani a dolgot :DDD

lacko:
akadnak
[link]
vray-hez.

de érdemesebb megtanulni anyagszerkesztő használatát, mint innen-onnan összeollózni materialokat.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1927) YODA mester válasza Nyúltáp (#1922) üzenetére


YODA mester
senior tag

Kösz. A plugin-t ,eg kéne szerezni valahonnan... Néztem Digimation oldalát és majd el sírtam magam, hogy milyen überkőnig pluginok vannak... Persze $199-ért...

A Video Post eredményben miben különbözik attól, mint, hogy csak berakom a Glow-t a Render Effects-ek közéje..?

[Szerkesztve]

(#1928) YODA mester


YODA mester
senior tag

Annak idején mesélt valaki egy progiról amivel utólag lehet a kirenderelt tga seq-re motion blurt rakni... Valamit ki kéne találni, mert katasztrófa az a motion blur amit a MAX művel image motion blur néven... Az Objectről nem is beszélve...

(#1929) Nyúltáp válasza YODA mester (#1928) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

A Video Post eredményben miben különbözik attól, mint, hogy csak berakom a Glow-t a Render Effects-ek közéje..?

semmiben :)

Kompozitáló prog-okban tudtommal lehet rányomni képekre utólagos motion blurt.
A mikéntjét ne kérdezd, nem nagyon értek hozzájuk, de neten biztos van hozzá pár leírás.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1930) YODA mester válasza Nyúltáp (#1929) üzenetére


YODA mester
senior tag

2. Nem lehet mb-t nyomatni a kompozit progikban. Én ismerem őket. Combustion-ban van rá próbálkozás, de az még frame duplication-nek is gyenge :( ...

1. Télleg nincs különbség..?

(#1931) Nyúltáp válasza YODA mester (#1930) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

cumó shake-hez
[link]

azért nem mondanám, hogy nem lehet ;)

persze nem épp ez a legegyszerűbb út.
Maxnak is ki kéne tudnia izzadni vmi normális MB-t.

milyen renderelőt használsz?

''Télleg nincs különbség..?''

jobban kalibrálhatóak. A maxos verzióban csak alapbeállítások vannak.

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1932) YODA mester válasza Nyúltáp (#1931) üzenetére


YODA mester
senior tag

A legjobbat használom a FinalRenderer sp2-őt... De természetesen itt is köcsög lassú az object mb... Az image mb meg ugyanaz sajna... Leszedtem a RSMB AE plugin-ját és ha befejeződött a renderelés kiproszálom...

(#1933) #72042496


#72042496
törölt tag

[link] vs. [link]? :B

(#1934) YODA mester válasza #72042496 (#1933) üzenetére


YODA mester
senior tag

Az első viccnek is rossz. :)) Második inkább... De ilyen szineket te honnan szedtél..? :B

[Szerkesztve]

(#1935) YODA mester válasza Nyúltáp (#1931) üzenetére


YODA mester
senior tag

Karaj lenne az az MB plugin, de serial híján csak demotot lehet kiproszálni és az egy nagy büdős X-et tesz a képernyőre... Megőrülök. :O :O :O

(#1936) doc


doc
nagyúr

nem tudtok vmi jó kis ingyenes textúra-lelőhelyet? most pl. normális parketta-textúrára vadászok, de amit találtam az mind fizetős :(

(#1937) Petie


Petie
veterán

nálam lehet a gond?
.3ds fájlt nem nyitja meg a 3dstudio 5-öm :( ez a kiterjetszés más progmhoz van vagy csak másik verzios 3dmaxot kéne szereznem?

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#1938) #72042496 válasza YODA mester (#1934) üzenetére


#72042496
törölt tag

Magam kevertem őket... :P :D

Petie: File menü -> Import - Így sem nyitja meg?

(#1939) Petie válasza #72042496 (#1938) üzenetére


Petie
veterán

óh, igen ez működik köszönöm :)
sokat kell még tanulnom ezzel a programmal :)

ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °

(#1940) atm*RefeeZ válasza doc (#1936) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

(#1941) Nyúltáp válasza YODA mester (#1932) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

és mi is a gáz MB-vel?


balika
sokkal jobb, csak full sötét.
meg azta függőleges sötét sávot se értem középen.
Van bent egyáltalán direkt fény?
vagy csak skylight?
mer így most tök úgy néz ki.

petie:
mayang.com

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1942) #72042496 válasza Nyúltáp (#1941) üzenetére


#72042496
törölt tag

Négy target spot-ot tettem be, ezek világítjak meg a jelenetet. :B
Valóban lehetne világosabb, ezt mindenki kifogásolta. :B Elég sötét hangulatban ültem le a program mellé, s ez átragadt a kocsira is...majd holnap este variálok a a fényekkel, illetve az ablak anyagán is, ráfér. :)

(#1943) doc válasza atm*RefeeZ (#1940) üzenetére


doc
nagyúr

ezt nem ismertem, köszi :R
bár ami nekem kell, olyan itt sincs, de igen szép gyűjtemény!

(#1944) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

első bátortalan lépéseim textúrázás és világítás témakörben ...
[link]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#1945) #72042496 válasza MUŁĐER (#1944) üzenetére


#72042496
törölt tag

Wow, tetszik! :)
Mindenképpen szemügyre veszem alaposabban is, most sietésben vagyok. :(

Találtam a VRay-ről egy jó kis áttekintést a [link] oldalon.
Számomra sokminden kiderült belőle: Részletesen leírják, hogy mi mire való, s azt is jó tudni, hogy pl. a GI és az Indirect Light, vagy a Caustics és a Radiosity szinonímaként használatosak... :B

(#1946) YODA mester válasza Nyúltáp (#1941) üzenetére


YODA mester
senior tag

to Nyúltáp: Hát pl. nem a 3D-s progi dolga hogy mb-t tegyen rá, mert az a végső kompozitnál kerül rá, szal meg kell szereznem az RSMB-s After Effects plugint. MAX-ban az Image MB szar minőségű és hibázik is sokat az Object meg irreálisan tetü lassú...

to Balika911: Nem szinonímák...

[Szerkesztve]

(#1947) #72042496 válasza YODA mester (#1946) üzenetére


#72042496
törölt tag

Akkor mi a különbség köztük?
Az előbbi link Terminology szekciójában olvasottak alapján szinonímáknak látszanak. :F

(#1948) YODA mester


YODA mester
senior tag

Ez nagyon gáz, hogy pluginek nélkül nincs élet...

(#1949) lacko81


lacko81
tag

Volna egy kérdésem... hátha tud valaki segíteni :)
Szóval van egy 1000 képkockás animációm, amit kb 24 óra alatt renderelne le. Van olyan funkció a Max-ben, hogy ezt részletekbe számolja ki. Tehát ma 200 képkockát, holnap megint ennyit stb... Biztos meg lehet oldani videószerkesztővel, de azokat nem ismerem és nincs időm bajlódni vele.

A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.

(#1950) doc válasza lacko81 (#1949) üzenetére


doc
nagyúr

ugyan Blendert használok, de ha jól emléXem a Maxban is beállíthatod hogy hánytól hányadik képkockáig csinálja, utána meg összefűzheted
vagy ha tud animációt jpg-be csinálni, úgy is megoldhatod

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.