Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#251) Menthirist


Menthirist
veterán

20''-os ilyen TFT? Hát sok sikert:P:P

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#252) taltos válasza Menthirist (#251) üzenetére


taltos
senior tag

Miért, nem tetszik a 20'' -s?:F

(#253) Menthirist


Menthirist
veterán

Dehogy... Csak nem tudtam, hogy 20''-os monitort akarsz venni, vagy EZT a 20''-os Apple TFT-t:D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#254) taltos válasza Menthirist (#253) üzenetére


taltos
senior tag

Nem, én ilyen Apple TFT -t szeretnék venni 20'' -st.
Szerinted ez el van maradva valamiben? Vagy miért írtad, hogy sokszerencsét hozzá? Csak bátran, én nem értek hozzá... :)

(#255) Nyúltáp válasza nyakaskakas (#236) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

A modelled azért van kifordulva, mert a face-k normál vektora nem a kamera felé néz.
Megoldás:
Ha a modell editable mesh, akkor poly módban jelöld ki az összes kifordult lapot, majd alul van vhol egy ilyen, hogy flip, arra bökj rá.
Másik verzió, hogy rányomsz egy normal módosítót, és ott pipálod be a flippet.

Én is át akarok majd váltani tft-re, csak kivárok, amíg lesz olyan, aminek alacsony a késleltetése + képe is színhű. Addig jó lösz ez a 17es e itten. no.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#256) #72042496 válasza taltos (#250) üzenetére


#72042496
törölt tag

Vuff! Gondoltam, majd jól belekötök, hogy mé' 45ms a késleltetése (:D), erre ott az adatlap... :Y
Nem semmi az a 20''-os monitor, irigyellek. :)

nyakaskakas: A Max Bibliában. :) (Írtam e-mailt.)

szerk: Nyúltáp: :R De mitől fordul a normálvektor? Én ezt a problémát a tengely tologatásával oldottam meg, de egy bizonyos érték után mindig ''szétszakad'' a modell.
Monitorra nem tudom mennyit szánsz, de az általam kiszemelt 193P+ az egy tipikusan ilyen darab lesz. Overdrive-os Samsung PVA, asszem. Szürkeátmeneteknél 8ms. :DDD

[Szerkesztve]

(#257) Menthirist válasza taltos (#254) üzenetére


Menthirist
veterán

Dehogy... Biztos megéri az árát... És az Apple nem gyárt bóvlit

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#258) nyakaskakas válasza Nyúltáp (#255) üzenetére


nyakaskakas
csendes tag

Flip-flip hurrá! :C
sikerült
köszi :R

Egyébként nem úgy van, hogy a tft nem színhelyes, vagy ez a professzionálisaknál már nem igaz?

Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!

(#259) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

helló

lenne egy kérdésem unwrap UVW-vel kapcsolatban...szval szépen megvan a felület, szétvágva, rendezve..nade ezt most hogy tudom ''exportálni'' photoshop-ba?

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#260) MUŁĐER válasza MUŁĐER (#259) üzenetére


MUŁĐER
addikt

megvan, textporter-el lehet Bővebben: link van itt még sok hasznos cucc..töbek közt a híres Brazil rendering engine

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#261) #72042496 válasza nyakaskakas (#258) üzenetére


#72042496
törölt tag

A 16,7M szín megjelenítésére képes PVA panelek már nagyon durva képminőséget produkálnak. És akkor még nem is a 15''-ös CRT-mhez hasonlítottam... :)

(#262) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát valóban van eltérés, de ezeknél már szinte nem is látható... Amúgy az eltérés gyakran nem zavaró a mezei tft-knél sem, sőt néha észre sem venni, de mihelyst nem tökéletesen szemből nézzük, máris csal a színeken...De ezek igazán profik... Szerinted majd 1 milláért a 30''-osnak kell csalnia?:D:D:D

Maya-ban nem gond a kiexportálás, mert alapból van benne, hogy snapshotot csináljon bármilyen formátumba, vagy tegye ki Photoshopba rétegesen :D:D:D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#263) nyakaskakas


nyakaskakas
csendes tag

kezdek megőrülni...azt hiszem a program megtanulása inkább a türelempróbát jelenti, mint a grafikai érzéket egyelőre :O
eltünt a main toolbar-om és nem tudom visszahozni, pedig már próbálkoztam alt+6, ctrl+x, meg a control panel jobb egér pipa main toolbar, de nem jön vissza!!!, sőt a main toolbar ki is volt pipálva, tehát nem tudom...ja show ui-ból is kisérleteztem...
mit csináljak?

Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!

(#264) Menthirist


Menthirist
veterán

No határtalan lustaságom és viszonylagos elfoglaltságom (még két embernek segítek modellezni+jogsi tanulása... :D) mellett most sikerült erőt vennem magamon, és haladtam a kocsival... Ez a viszonylag kész hátsó rész, még majd esetleg részletezem egy kicsit, meg egyengetem, ha a reflection szar lesz :D
[kép]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#265) #72042496 válasza nyakaskakas (#263) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hát, ha ki van pipálva, akkor ott kell lennie valahol. Lehetséges, hogy valahová nagyon a képernyő szélére került, s emiatt nem látszik? :F

Menthirist: :C Amúgy mennyi ideig tart majd ezt lerenderelni?

Tegnap este megnézegettem a sakkfiguráimat. A fekete ''pötty'' a gyalog tetején, nos, az...nem is pötty, hanem egyszerűen lyukas a modell! :B :D
A megoldáson még dolgozom, szerintem arrébb kell tolni néhány vertex-et, s jó lesz.
További tapasztalat, hogy a bástya alján levő torzulás NURBS esetén nem jelentkezik, ekkor mindössze nem fedi le azt a részt. Ha az alsó poligonokat kitörlöm, szintén lyukas marad az alja. Hogyan leget megoldani, hogy egy nagy poligonként kezelje a bástyám alját? (Egy sikban van az egész, tehát elvileg ennek nincs akadálya.)

[Szerkesztve]

(#266) Nyúltáp válasza #72042496 (#265) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Rányomod lathe-t, majd egy cap holes módosítót....de lehet lathe-nél és van vmi olyasmi, hogy cap start meg end.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#267) Menthirist


Menthirist
veterán

A render egy olyan 10-20 sec:D:D MAX...
Most már dolgoztam a továbbiakon, de most feladtam egy kicsit, mert belevetettem magam a Gnomon Expressions 1-2-be... Nagyon vad...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#268) nyakaskakas válasza #72042496 (#265) üzenetére


nyakaskakas
csendes tag

Egész egyszerűen eltűnt, a szélén se volt és újra kellett - nem viccelek - settingelni! :Y Pedig csak az egérrel dolgoztam, amikor ezt a vicces figurát benyomta...

Menthirist: háát ez nagyon állat, mennyi idő idáig eljutni? Persze tudom függ attól, hogy naponta foglalkozik-e ezzel az ember vagy sem. Mondjuk optimálisan?

Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!

(#269) Menthirist


Menthirist
veterán

Hidd el, még nem is vagyok valami magas szinten... Ez egy olyan erős középhaladó szint... Egyébként akkor elmesélem, bár asszem megtettem már, de még egy alkalom nem számít :D

Szóval volt anno 2003 szeptembere... Ekkor kezdtem a sulinkban a multimédia-fejlesztő ötödévet, mert még nem akartam elmenni fősulira/egyetemre... Ekkor hallottuk, hogy kell majd csinálni ''szakdolgozatot'' Persze ennek nem kell főiskolai/egyetemi szintűnek lennie, de azért kell csinálni. Azt mondták, hogy legyen 20-25 oldal...Hárman elhatároztuk, hogy egy játékot csinálunk majd, Volt egy programozó, mondtam, hogy én csinálom a grafikákat, mert most kezdten el a MAX-ot. A harmadik gyerek Paint Shop Pro és zenei dolgokat csinált... Szóval tervezgettünk meg ökörködtünk, de nem nagyon foglalkoztunk a témával olyan decemberig... Addig én se nagyon MAXoztam... Szóval januárban, mivel nyakunkon volt a határidő (asszem április utolsó napjai), egyre többet beszéltünk róla, tervezgettünk (órán! de a tanár csak azért szólt ránk, hogy legyünk csöndesebbek, de nyugottan beszéljük meg, amit meg kell... :D:D:D:D) Szóval órán terveztünk, meg szünetben, és elkezdtük csinálni a dolgainkat... Én Január közepétől belehúztam, és elkezdtem normálisabban foglalkozni a MAX-szal, napi olyan 1-1,5 órát (Ebben az ötödévben nem kaptam kolit miskolcon, így minden nap be kellett járnom otthonról: 4:30-kor keltem, 5:05-kor ment a buszom, 7:20-ra voltam a suliban, és haza olyan 18:30-ra értem...) szal ezért foglalkoztam vele ilyen 1-1,5 órákat... Haladtunk, én elkezdtem modellezni NURBS-ban (mondjuk persze úgy, hogy csináltam valamit, és azt mondtam róla, hogy ez a hajó :D) Kihoztam egész jó kis gépeket is... Maguk a gépek elkészítési ideje olyan 2-3 óra volt per darab (sejtheted, milyen részletesek voltak :D), de a legnagyobbat olyan 22 óra tiszta munkával csináltam meg... Ezután jött az animálás, majd a VideoPost... Meg a renderelés... A végére annyira sűrű volt a helyzet, hogy amíg suliban voltam, addig a gépem otthon renderelt... Mondjuk az utolsó 1-1,5 hónapban remek dolgunk volt. Mivel minden tanár tudta, hogy mit csinálunk, így pl. a számomra legkedvesebb számtechtanárunk azt mondta, hogy pénteken úgyis az öt óránkból négyet vele töltöttünk volna, ő azt mondta, hogy vonuljunk el a termébe, ahol volt 15 db 1,7-es cerka (volt vagy 10 számtechterem a suliban, ez olyan középszintú terem volt......), és csináljuk ott közösen, csöndben, mert tudja, hogy úgyse figyelnénk az óráján. Csak hogy ott volt az utolsó, ötödik óra, amire meg már sose mentünk be (azért megkértük a tanárt, hogy ne nézze már rossz szemmell... szal csak dogákra ugrottunk be...) Viszont az órák után nem mentünk haza, hanem du. olyan ötig csináltam én,mert haza is kellett menni (olyan 1,5-2 óra az út) a többiek még maradtak :D És mindezt még tanítási szünetben is! Ennek ellenére közülünk persze senki sem stréber, sőt!!! csak azért csináltuk, mert fantasztikus volt a hangulat, bömbölt a metál zene, és egymást noszogattuk, hogy csináljuk.. Meg faxa kis videók is készültek, meg fotók a fejlesztésről... Na a progi persze nem lett kész, a videók viszont igen... A progi maga egy felülnézetes arcade lövöldözős game volt, amihez az én gépeimet használtuk (csináltam róla egy felül, és egy jobbra és balra 30-30 fokkal elfogatott képet, így ezeket a képeket mozgatta a progi...). Ja és lőni tudott... Meg volt intró, outró (mindkettő nagyon unalmas lett :D), meg credits videó meg ''cégintró'' :D A végén kezdtem Maya-zni, de nem akartam belevágni a leadás előtt... Tehát leadtuk, olyan 4-5 hónap MAX után már modelleztem vele egy kicsit (kihangsúlyozom, vicc, hogy milyen modelleket csináltam :D), animáltam (akkor ''találtam ki'' a két curve által vezérelt kameramozgást :D), és videopostot is kitanultam... Persze a szakdoga dícséretes ötös lett, külön igazgatói dícsérettel, meg mindennel :D Volt egy szakdoga védés is, persze csak bemutattuk, és ki is mentünk, mert nem tudtak semmit szólni a dologhoz, hogy ők ilyet meg sem tudnának csinálni... Hát erről van szó :D:D:D Szóval közben már maya-ztam... 2004 májusa óta foglalkozom csak ezzel a progival... Most már 2005 májusa van, és most itt tartok modellezésben... Hozzá kell tenni, hogy kb. 3 hónapja még nem tudtam volna megcsinálni ezt a kocsit :D De most, hogy nincs sulim szeptemberig, így olyan 2 hónapja van időm mélyebben is foglalkozni vele... Sajna a lustaságom nagyon erős hátráltató tényező, de átlagban igyekszem napi 2-3 órát foglalkozni a témával... Leszedtem egy csomó (olyan 50-60 gigányi) tutorial Videót, ezeknek a 80-85%-ka mayahoz van... De van MAX-os és XSI-s is, mert ezekből is tudok már tanulni... Szóval szép lassan átrágram magam ezeken, és gyakoroltam, gyakoroltam, gyakoroltam... Ja és azt is hozzá kell tenni, hogy csak autót tudok ilyen szinten csinálni, az organikus még nem megy ennyire, de azzal is haladok... Most egy emberi arccal szenvedtem a BMW előtt, de ezt itt is mutogattam... De nem lett valami jó... Szóval ime az én ''kis'' történetem, nekem eddig tartott... Ha van tehettséged a dologhoz, akkor rövidebb is lehet... Nekem nincs túl sok...:((

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#270) MUŁĐER válasza Menthirist (#269) üzenetére


MUŁĐER
addikt

micsoda élettörténet:D jah, organikus modellek a rémálmom :o Pedig ha tudnék meg tudnám csinálni álmaim asszonyát:)

van itt egy jó box-modelling a car toturial, és egy magyar csákó csinálta!
Bővebben: link remélem még nem volt

Box-modellel vagy NURBS-el csináltad a BMW-t?



[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#271) Menthirist


Menthirist
veterán

Egyiksem... Csináltam egy Face-t, és az edge-eit textrude-oltam, és megfelelő helyre igazgattam... Szal gyakorlatilag az egész kocsi egy darab Face-ből lett létrehozva, de később feldaraboltam, mert már a modell túloldalán lévő dolgokat is kijelölgettem :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#272) #72042496 válasza Menthirist (#269) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hát, igen: [kép]
Nem ide tartozik, de hogyhogy nem használod a ''Válasz'' gombot? :)

Amúgy közben én is haladtam: [fanfárok]Ma, a kora hajnali órákban elkészült életem harmadik animációja, a Gaaboot project![/fanfárok] Egész jó lett, szóval örülök, mint a fene. :))
(Az elsőben egy gömb mozgott fel-le, a másodikban meg egy gömb és téglatest végezte a mozgást, immáron két tengely mentén.) :D

Nem tudom, miért irja mindenki, hogy a Max nem az igazi animáció területén, a Character Studio szerény megitélésem szerint igencsak ott van a szeren!
(Majdnem leestem a székről, mikor néhány kattintás után odavágott elém egy minden részletére kiterjedően paraméterezhető csontvázat! :Y)

A Max Bible-el kapcsolatban pedig egy szó jut eszembe: nagyon! :DDD
Valamely magyar szakhonlapon az egyik - úgy vettem ki - profi srác irta, hogy akadnak funkciók, melyekről nagyon sokan, akár magas szinten levők azt sem tudják, hogy léteznek. Pl.: A Max beépitett kalkulátora.
Nos, ezt úgy a 30. oldal körül már tárgyalja a könyv, mellette kereszthivatkozás, hogy melyik fejezetben fejti ki még bővebben... :C

Amúgy ma láttam Maya: A 3D világa könyvet, igencsak bizalomgerjesztően nézett ki. Még hogy nincs hozzá magyar segédanyag... :D
(Mondjuk én már pálcát törtem a Max mellett, jelenleg a kezelőfelületben mélyülök, ami enyhén átgondolt. - Mikor olvastam, hogy ha az intézőből ráhúzok egy .max file-t, akkor megnyitja azt, nem hittem el...pedig megnyitja. :DD)

Nyúltáp: A Lathe alatti beállitások sajnos nem használnak, a Cap Holes-t még megnézem, remélem segit. Azt el tudod mondani, mire jók pontan a System / Display Unit-ok? Én úgy vettem ki, az utóbbival számolok én, az elóbbivel pedig a program. De miért szükséges ezeket igy szétszedni? Nem világos... :(

nyakaskakas: Hiba a Mátrixban...

(#273) Menthirist válasza #72042496 (#272) üzenetére


Menthirist
veterán

Parancsolj... Azért, amiért az off topic hozzászólást sem... Mert lusta vagyok :D
Amúgy nem is szoktam hozzá, mert a fórumok jó része belinkeli az előző szöveget is az üzenetem elé, és mivel sokat szoktam írni, így sok szokott lenni a válasz is :D Ekkor még hoszabb lesz az én kiírásom :D Szóval részben ezért is... Másrészt nincs az arcomban a Válasz gomb :D
Egyébként azért hallod azt, hogy a MAX gyengébb animálásban, mint a Maya, mert az is... Az egy dolog, hogy két kattintással kapsz egy faxa dolgot, de ez úgy általában is érvényes a MAX-ra... Szóval kapsz egy cuccot, aminek a paraméterezésére lényegesen kevesebb szabadságod van... A Maya-ba gyakran sokkal több mindent lehet beállítani, és ez majdnem minden téren látszik... Szóval az egy dolog, hogy mit lehet gyorsan csinálni MAX-szal, és az egy másik dolog, hogy mennyire tudod Valóban testreszabni.... Szóval szerintem ezért... :D Mellesleg ez nem azt jelenti, hogy kevés dolgot lehetne MAX-ban beállítani, hanem azt, hogy a Maya-ban még több mindent lehet :D
De ellél többet nem mondok a témáról, mert nem igazán ismerem a MAX csonti és skinrendszerét...

Nem mondta senki, hogy Maya-hoz egyáltalán nincs könyv... Egy van :D Mármint ez az egyetlen magyar nyelvű maya könyv :D
Ne kezdjük el firtatni, melyik progi kezelőfelülete jobb :D Tudom, nem kezdted, csak mondom, hogy én se kezdjem... :D Elég annyit a dologról, hogy most Maya-ba 10x gyorsabban csinálok mindent, mint anno MAX-ban... Pl. a kamerakezelés (mármint pl. modellezés közben) szerintem verhetetlen a Maya-ban (a Space-re felgördülő menüktől kezdve, ami után egy irányhúzásra azonnal képet vált... Na jó ez szarul hangzott... Szóval space+jobbra húzni az egeret: persp nézet, fel a top, balra a right, le a front... Aztán Ctrl+jobb, közép és bal klikk a kamerakezelés... Úgy csűröm csavarom a kamerát 1 sec alatt, hogy jó nézni... Amikor most átmentem MAX-ba kiimportálni egy MAX file-t OBJ-be, hát kellett neki egy pár perc, mert semmit sem találtam... Ja és az a bajom a mostani billentyűzetemmel, hogy nem vagy 200 gombos... Mert szinte elfogytak a hotkey-ek (szinte minden betű, ctrl+minden betű és alt+minden betű betellt... Viszont így most átkozott kényelmes...) Modellezni is úgy szoktam, hogy kikapcsolok minden menüt, meg ablakot, és a 21-esen csak a modell van... És mindent hotkey-el érek el, meg saját készítésű Marking menüből (Space + a képernyő tetején középklikk, és máris ott vannak a tükrözési beállításaim, lenn középklikk helyen a scriptjeim... :D)... Na jó, nagyon belelovalltam magam, pedig én mondtam, hogy ne menjünk bele... Én erre esküszök :D Ja amúgy a Maya is megnyitja... A hypershade-be behúzott textúra is azonnal bekerül a progiba, lehet is hozzárendelni a shaderhez...
Ja és a Hypershade-ben meg lehet adni füleket, amik lehetnek könyvtárak... Persze azonnal betettem egy-egy ilyenre a Shader Library-mat, a Texture Library-mat és a Reference Library-mat... Szóval ha kell valami textúra, akkor megnyitom a Hípershade-ed (mint nálatok az M), és fenn a fülön állítva máris láthatom az összes textúrát, előre elkészített shadereket, referenciaképeket, particle és fluidrendszereket... szerintem verhetetlen. :D

Milyen MAX-os kalkulátorra gondoltál? Polygon Counterre? Szerintem nem, mert azt még én is ismerem... :D

Ja és a Maya bonyolultságáról csak annyit, hogy fenn a főmenüben a File-Edit-Modify-Create-Window-Display menü ugyan mindig stabil, de az utána lévő 5-6-7 menü már állítható, azaz állítani is kell... Külön beállítás van modellingre, animationra, Dynamicsra, renderingre, cloth-ra, Live-ra...Szóval még azt is változtatva lehet elérni a dolgokat... Na Ezért van nekem minden hotkeyen :D
Na jó, befogom már a számat, majd inkább válaszolok a tieitekre :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#274) #72042496 válasza Menthirist (#273) üzenetére


#72042496
törölt tag

Kezelőfelületről tényleg ne vitatkozzunk, hiszen még nem is láttam Maya-t... :B :DDD

Mindenesetre a Max nagyon bejön, itt is mindent be tudok állitani, ami csak kell, el sem tudom képzelni, hogyan lehet mindezt tovább fokozni. Persze, idővel majd biztosan meglódul a fantáziám... :D
Azért tegyük hozzá, hogy a gyakorlat is sokat számit. Ha anno a Max-nál maradsz, mostanra szerintem kb. ugyanolyan gyorsan és könnyedén kezelnéd, mint a Maya-t. (Más kérdés, hogy Neked a Maya jobban tetszett, igy természetes, hogy váltottál. Ha több időm lesz, majd én is felteszem a progit, kiváncsi lettem. :) )

Kalkulátor: Akármelyik kis dobozora klikkelve (ahol paraméterezni lehet a különböző alakzatokat) egy Ctrl+N-t kell nyomni, s előjön egy ''számológép''. :DDD

(#275) #72042496 válasza Menthirist (#273) üzenetére


#72042496
törölt tag

A Hypershade a leirásod alapján frankónak tűnik. Azt, hogy Max-ban mindez hogyan működik sajnos nem tudom, mert a textúrázáshoz még nem értek. Mindössze a tutorial alapján készitettem egy jó kis bump mappelt Gaaboot bőrt. :))

(#276) Menthirist


Menthirist
veterán

Nekem a CTRL-N-re az új file jön be :D
Tudom, hogy ha máig MAX-oztam volna, akkor abban is sokkal jobban mozognék... Evidens... De nekem ez akkoris bejön :D És tudod, hogy nem azért mondtam, hogy kérkedjek a Maya-val... :D Mert mindenki, aki azt kérdi tőlem, hogy melyik a jobb, én azt mondom, hogy Kinek mi... Mindkettővel ugyanazokat meg lehet csinálni... Csak az egyikben ez a könyebb, a másikban az... :D Sőt, kifejezetten azt ajánlom, hogy ne Maya-val kezdjenek, mert mint mindjárt megmutatom, vannak benne még durva dolgok :D
Csináltam egy pár képet a maya rejtett értékeiről, és arról, hogy miért kellett háromszor is nekiugranom anno az átálláshoz :D Mi ijesztett el... de túlléptem rajta :D
Szóval először:
Amit meséltem a Marking Menu-ről... Elég nehéz szavakba önteni, így csináltam róla egy kis videót, ahol lassan megmutatom, mire gondoltam... Azt a menüt, amit lenyitok jobboldalt, azt én csináltam, nem alap...
Bővebben: link
Szóval így műxik maga a Marking menü... Ezzel ki is van számomra váltva a Create Nurbs, Poly és Subdiv menü :D Egyébként be lehet ilyet állítani fel-le-jobbra-balra irányba kattinthatósra, mind a négy helyen külön jobb-közép-bal klikkre lehet egy-egy felbikkanó menüt tenni... És minden helyre lehet 9 helyre pakolni a parancsokat, amik között van egy olyan, hogy submenu... Mint ebből kitalálhattátok, ezt letéve megint kapunk kilenc új helyet... Szóval mindent le lehet ide pakolni, amit akar az ember, de persze az ésszerűség határáig, ugyanis az ember már nem nagyon szeret bajlódni az enyémnél mélyebb elágazásokkal...
Itt a létrehozás képernyője:
Bővebben: link
Na akkor ami elijesztett:
Bővebben: link
Ez egy egyszerű Subdiv gömb adatmenüje... Mint láthatjátok, 4 fülön vannak az értékei, és mind a négy ilyen hosszú, mint ez (lásd a csuszkát, hogy még mennyi paramétere van...)... A harmadik fül alatt csak egy egyképernyős struktúra van, az kifér :D
Bővebben: link
Ezen a képen a golyó alap szürke Lambert Shaderének a paraméterei vannak... Na ennyit arról, hogy mennyi mindent lehet beállítani a festésnél is :D Ja és ahol kis fekete-fehér négyzet van az érték mellett, ott erre rákattintva lehet valamivel vezérelni azt az értéket... Pl. lehet egy Ramp-pel vagy valamilyen hasonló textúrával ellátni, vagy pl. file-t is itt lehet neki megadni (color csatornára File-t rátenni = kűlső filetextúra... Bocs, ha úgy néz ki, mintha hülyének néznélek titeket, higyjétek el, nem teszem...)

Bővebben: link
Ez a Paint Effects ecsetkiválasztó ablaka (Visor), amiről lehet fluid és Particle effekteket is kezelni... Itt ezen a képen 6 előre elkészített Fluid script látható, amivel ilyeneket lehet, mint a képen... Ezek előre elkészített beállítások, leteszed, és így néz ki... Mintha egy mentés lenne... :D
Bővebben: link
Ezen a képen már tényleges ecsetminták vannak... Kiválasztod a megfelelőt, és festessz vele... A végeredmény egy olyan kép, amin egy csomó ilyen fa lesz, renderelhető, élethű is viszonylag, csak nem modell, ergo nem vet árnyékot... Viszont sokkal gyorsabb... Egyébként át lehet konvertálni később polyvá a paint effectset...

Végül pedig a Hypershade...
Bővebben: link
Ezen a képen a Hypershade alapelrendezése látszik. Oldalt a különböző elemek, amikből lehet építkezni, fenn a jelenetben lévő shaderek, lenn pedig az épp aktuálisan odatett shader felépítése. A lenti ablak a Work Area... Itt kell pakolgatni a darabokat... Jelenleg egy viszonylag egyszerű anyag látható... Mint látjátok, kira kis kötögetős játék... Egyiknek ezt a csatornáját kössük össze a másiknak azzal a csatornájával (pl egy felhő textúra alpha csatornáját a főszín átlátszósági csatornájával, ergo ahol felhő van, ott átlátszik, ahol nem, ott nem... Ugyanez bump mapnál...)
Bővebben: link
Ez a második kép az általam konfigolt Shader Library könyváram (e:\cg\shader library) tartalmát mutatja... Mint látjátok, elég volt fenn átlépni egy másik fülre... Ott jobb klikk a shaderre, és import... és benn is van :D
Bővebben: link
Ugyanaz, csak most a Texture Library-bmól mutat...
Bővebben: link
És a reference library a BMW-m referenciaképeivel... Így nem kell kimennem pl. intézőbe, mert innen elérek mindent... persze duplakattal meg is nyitja :d
Végül az utolsó képen egy viszonylag tisztesebb shader látható. de még ez sem bonyolult... Láttam már 60-70 elemből álló shadert is (több layeres autóbevonat)
Bővebben: link

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#277) nyakaskakas válasza #72042496 (#272) üzenetére


nyakaskakas
csendes tag

Csecsszopó koromban anyukám tej helyett a jack-jack kábelt nyomta a számba, ezért - s mert ez nem a közelmúltban volt - a gitárokkal és a végfokokkal, combókkal kapcsolatos asszociatív kifejezéseket jobban értem s tudom, mint az informatika mátrix kifejezéseit. :O
Ti, ''siheder'' korosztály :DD a véretekben ezt hordozzátok!!! Nincsen vörösvértest csak fájlok + linkek :D :D :D
Szóval: mi a helyzet? Lehet, hogy próbáltál írni csak tetltházas volt a postafiókom és ezért visszadobott...?:F ha ez a helyzet,a kkor tisztítottam!
Bővebben emailben.
No, egyelőre egy árva kukkot sem értettem abból, amit leveleztetek Menthiristtel...majd x idő múlva vagy y... majd akkor képben, azaz térben, z-ben is leszek :DDD

Borban, dohányban, szerelemben nem a lényeg a lényeg, hanem az illúzió!

(#278) #72042496 válasza nyakaskakas (#277) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ez az első bekezdés ez nagyon kééész! :DDD

Egy gyors link, a ''3D'' fülön szerintem sokmindenre választ találsz:
Bővebben: link

Még nem írtam, mert el voltam havazva: kész csoda, hogy elkészült a kis animációm, s - nem röhögni! :D - marketingből sem vágtak meg...)
Mindjárt küldök egy mail-t.

Menthirist: Hát, nem piskóta ez a kezelőfelület, el is hiszem, hogy elsőre (és másodszorra :) ) elriasztott. Ha megszokja az ember, biztosan brutális dolgokra lehet képes. :R

[Szerkesztve]

(#279) Menthirist


Menthirist
veterán

:D:D Na a sihedert is rég mondták már rám... Nem vagyok egy vén csont, de azért 20 már elmúltam :D És végigéltem a számtech világ jó részét a Stuntstól mostanáig (persze azért igyekszem nem addikt lenni... Mostmár nem is nagyon játszok :D Sőt... Mára abszolút Jukebox/hobbigépnek lett degradálva, bár még sokat ülök előtte, mert minden ismerősöm fősulin/egyetemen van, és csak hétvégére jönnek haza... Szal addig csinálom a Maya-t :D)

Ja Balika: az animot láthatjuk? Nem akartam röhögni, a marketing szerintem tud nehéz lenni... Mint bármely tantárgy, amit komolyan tanítanak...

Amúgy nyakaskakas: Sajna én nem zenéltem, de ismerek egy-két zenekart, és voltam már próbán is velük (pl. a Remorse egyik gitárosa a gyerekkori barátomnak a pasia...). Szóval nem is nagyon vonzott a zenei élet, én a zenét csak hallgatni szeretem... Pedig dobos szívesen lennék :D... De addigis hallgatom a fasza kis kedvenceimet: Nightwish, Within temptation, Lacuna Coil, Avantasia, Elvenking... szal minden ilyen metált,
meg ezen kívül nagyon szeretem a filmzenékből is a jókat: Gyűrűk Ura sorozat (Főleg a 2. részben a Gollum'-s Song-ot), Hair, Jézus Krisztus Szupersztárt (OK, ez a kettő nem annyira filmzene, hanem musicel), Utolsó Mohikán, Twin Peaks... Szeretem még az Evanescence-t, 2-3 Linkin Park számot, Tereskova, Therion, Tool, Portishead, Nirvana, Loreena McKennit... Szóval elég széles a zenei ízléspalettám, mindent szeretek, ahol profin tudnak játszani a hangszereiken, az énekesnek meg kiművelt hangja van...

Na most nekiállok majd lecsekkolni a felvételimet, és utána vissza a Maya-hoz, meg a Galaxis Utikalaúz Stopposoknakhoz...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#280) Menthirist


Menthirist
veterán

na csináltam egy kicsit a srácok animját. most főleg a bolygó kinézetét gyúrtam... Mivel Yavinnos textúrám nem volt, így a vénusz vörös textúráját alakítottam át kékre... Nem volt rossz meló :D Mármint amire megtaláltam PS-ben,, hogy hol van... Aztán jött az incandescence és a glow beállítás, majd az árnyék... és pillanatnyilag ez lett a vége:
Bővebben: link

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#281) Menthirist


Menthirist
veterán

Ma délfele jön haza tesóm, úgyhogy nem tudom, mikor leszek neten... legkésőbb vasárnap vagy hétfőn jelentkezem...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#282) Nyúltáp válasza Menthirist (#276) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Huh, Menthirist, nem semmi beszámoló:D
Azért hozzátenném, hogy az említett beállítások max-ban is ugyanúgy megvannak, csak nem egy helyen, hanem szétszórva.
Amúgy max-ban egyedül a viewport kamerakezelése nem tetszik, egyszerűen nem lehet normálisan beállítani a hotkey-eket, így egy picit nehézkes a nézetekben való manőverezés...vagy legalábbis lehetne gyorsabb.
amúgy itten van legújabb félkész vmi-m:
Bővebben: link

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#283) #72042496 válasza Menthirist (#279) üzenetére


#72042496
törölt tag

Az a baj a filmecskémmel, hogy nem tudom sehova feltenni. :(
Viszont jövő hét elején, ha úgy jó, el tudom küldeni Neked, s megnézheted, akár fel is teheted valahová, ha nem probléma / ha érdemesnek tartod rá. :D

(Hétvégén én sem leszek, nem lesz nyitva az egyetem. :()

Jók ezek a zenék, én is hasonló stítust hallgatok, de inkább a ''klasszikusokat'': Iron Maiden, Manowar, Judas Priest...az első eredeti lemezem a Metallica Master of Puppets-e volt. :DDD Nightwish is király, sajnos a koncertjükön nem tudok ott lenni, pedig szeretnék nagyon... :O

(#284) [NQD]Jericho


[NQD]Jericho
tag

Sziasztok!

Tudtok olyan linket adni, ahol letölthető lenne valami program, ami a 3d fájlokat át tudja konvertálni md3-ba? Esetleg egy ilyen plugint studio maxbe? (Külön progi jobb lenne, mert nem 3d Studiot használok, de megvan :))

(#285) Menthirist


Menthirist
veterán

:D Tudom, hogy ezek benn vannak a MAx-ba is... Nem sok olyan dolog van az egyikben, ami ne lenne már a másikban... Eléggé egy helyen tartanak...
Most megalkottam az első scriptemet, amit be is tettem hotkeyre... ez leteszi a kocsim anyagát félig átlátszóvá, majd vissza, de más anyaghoz nem nyúl... Ezért kellett scriptet írni rá (na jó, egy sor :D)... De így faxa... Nem volt ilyen hotkeyelhető parancs, ígx csináltam...

Ja a videó majd jöhet a paydogs@freemail.hu-ra... ha kisebb, mint 5 mega csomizva :D

Ja és rohadt jó ez az udvar, majd ha haladok a kocsimmal, akkor küldök én is képet, ha nem lesz itt tesóm...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#286) Nyúltáp válasza Menthirist (#285) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Kösz, udvar készülget...az amolyan ''bécsi hátsóudvari romantika'' hangulat elérése a cél...a növényzettel fogok még szívni...a korlátról nagy, sűrű lelógó muskátli erdőt akarok...majd ki kell találnom rá vmi hihető megoldást.
De azért várom az ötleteket..
Scripteknek nekiállhatnék már én is...van is hozzá irodalmam...csak lusta vagyok. Elég gyakran akad olyan monoton meló, ami manuálisan fél óra, míg egy script megcsinálná fél mperc alatt.


[NQD]Jericho: Milkshape 3d rengeteg formátumot ismer Bővebben: link

Balika911: www.atw.hu, 500MB tárhely...csak elég:D:D

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#287) [NQD]Jericho válasza Nyúltáp (#286) üzenetére


[NQD]Jericho
tag

Oh thanx! :U

(#288) #72042496


#72042496
törölt tag

Hali!

Na, újból rávetettem magam a sakkfiguráimra, s a következő megállapításokra jutottam:

A futó készítése közben megbizonyosodtam róla, hogy valóban létezik olyan, hogy weld-elés után a spline kezdő- és végpontján is fehér négyzet figyel, ekkor azonban a Lathe módosító hibázik:
A kapott test felületi normálvektorainak irányítása nem egységes (Hú, de szépen mondtam! - Remélem jól is. :) :D), ill. bizonyos felületek - ld.: bástyám alja - hibásak lesznek.) A javítási kísérleteim (Cap Holes módosító és Flip Normals béállítás, valamint a problémás edge-ek törlése a sakkfigura alján) rendre kudarcba fulladtak, újra kellett alkotnom a kiindulási görbét.
(A bástyát viszont sikerült a fenti módszerekkel javítani. :C)

A Cap Holes kiválóan működik a gyalog tetején, már nem lyukas! :)
Ja, és elkészült a paripa is! :)

Ezt meg csak úgy, ha már a múltkor előkerült a téma: Bővebben: link :D
(Avi vátozat is létezik belőle, három másodperc, és több, mint öt órán át számolta a gép! :Y :DDD)

Menthirist: Közben kézhez kaptam egy Max-ban készített Maranello-t (8104 poligon), textúrázva (a kocsi négy, az abroncs két réteget kapott), bevilágítva (1 skylight + 1 omni light). A járgány egy egyszerű, szürkés háttér előtt áll. Le akartam renderelni 320x240-ben, de úgy három perc után lelőttem, mert mihelyt elért az autóhoz, mintha megállt volna gép. (Pedig dolgozott az szorgosan...)
Szóval...az a BMW biztos meglesz 20 mp. alatt, vagy ezt textúrák+egyebek nélkül kell érteni? :F :)

Az avi-t majd küldöm. :)

[Szerkesztve]

(#289) Menthirist


Menthirist
veterán

Épp írni akartam, hogy csak nem mindenki dolgozik serényen :D
Nos éljen a Manowar!!! :D Kira a kép. Este én is linkelgetek majd, de még előtte folytatom a kocsimat...
A renderidőm most olyan 30 sec, a modell smootholva olyan 250 000 háromszög (olyan 110 000 face, szal kb ennyi poly is :D bár néha a fene se tudja, hogy mi az a poly :D).
Alap lambert shader van rajta, nincs tükröződés, se fénytörés... A bevilágítás 2 directional light (amerre mutat, arra egymással párhuzamos fénysugarakat küld, tehát nem egy pontból, hanem arról... Hasonló az Area lighthoz...). A renderelés Mental Ray-ben történik, Raytracing bekapcsolva, és Production Quallity (ennél magasabb preset már csak a motion blur-ös Production van... szal majdnem maximális beállítás mellett) Final Gather és Global Illumination még nincs rajta... Árnyékok raytrace-es árnyékok... Szal nem egy minimális beállítás mellett van. Ami ott nálad bibi volt, az az, hogy Skylight-tal volt bevilágítva, és biztos, hogy sok volt a tükröződő felület... Nagyon szép eredményeket lehet elérni Skylight-tal, de csak egyszerű elemeken, ugyanis rettenetesen sok fénysugárral számol, sokkal többel, mint amivel kellene... És ha ezt mondjuk 4-5 pattanási pontig számolja a reflection/refractionok esetén, akkor így nem is csoda...
Egyszer amikor csináltam egy képet, én is beleestem ebbe a hibába... Egy sarokban volt 4 kard... persze a penge meg a keresztvas tükröződő felület volt... A reflection-t 3-ra állítottam... Bele egy skylight-ot... Végeredmény: 5 perc alatt elért a tükröződő területekig fentről, majd elkezdte az számolni... Itt is hagytam, másnap reggel (10 óra múlva) még mindig csak egy olyan 10-15 pixelnyit haladt lefele... Miért? Mert olyan soksok fényt számolt ki, ami mind elért egy tükröződésig, ami pattant majd megint majd megint... és ezt sokszor... Szóval csak óvatosan a Skylight-tal, mert irreálisan nagy renderidőt eredményez... Szerintem a haladóktól felfele nem is használja senki, mert ugyazazokat az eredményeket el lehet érni jó beállítású spotlight-okkal...
Gnomon Rendering I-ben is azt tanítják, hogy ugyan van vagy 6-7 féle fény Maya-ban, de ebből csak a Spot-ot és a directional light-ot érdemes használni, és még esetleg az Omnit, ahol nagyon kell... Azért ezeket, mert pl. az omni mindenfele küld fénysugarakat, és ha pl. egy sarokban álló dolgot akarunk csak megvilágítani, akkor miért küldjünk fényeket az ellenkező irányba, vagy fel-le is, ha azt nem is látjuk... Én is mindig csak a Spot-ot és a Directional-t használom, mert pl. ebből egy Three point lightning-ot kialakítva jókat lehet csinálni...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#290) Menthirist


Menthirist
veterán

Ja és még valami... Látom, kezdessz egészen ''háromdésen'' beszélni:DDD:DDD Helyes :D Csak így tovább :D És helyes, hogy így magadtól jövögetsz rá a megoldásokra... Emlékszem mennyit szenvedtem azzal, mire megtaláltam az automata Normal beállítást Maya alatt (Soften/harden :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#291) Menthirist


Menthirist
veterán

Na ahogy ígértem, itt a kocsim eddigi állásának linkjei. Ezek még Smooth nélküli képek, kivéve a kormányt és az üléseket...
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#292) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

no, annak örülök, ha sikerült kijavítani sakk figurákat...de akkor most végülis futóval mi van?... az új görbével már jó?

Animációt nem láttam, de gondolom vmi olyasmi, hogy körbejárja a kamera a logót.....viszont az 5 óra az egyszerűen rengeteg :Y ...ennek max 5 percnek kéne lennie. Vmit nagyon ellőhettél beállításoknál. Elvileg (kép alapján) van egy modell, bump(vagy displace) mappel, no GI..(vagy legalábbis nem látszik a képen:DDD ), standard fények, scanline-al renderelve. Így egy képkocka max 2-3 másodperc.

Bevilágításnál én meg GI-ről próbálok leszokni, az udvaros scene-t már ennélkül szeretném bevilágítani, sokkal jobban koordinálható a végeredmény ha omnikkal szimuláljuk a fényvisszaverődéseket, és render idő is köbö 10edére csökken...meglássuk, hogy sikerül-e....lehet marad majd mégis GI
:DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#293) Nyúltáp válasza Menthirist (#291) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

huh, wire-k nagyon szépek:C

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#294) Menthirist


Menthirist
veterán

Köszi...
Én is igyekszek a bevilágításnál odafigyelni normálisan, a profik képesek többtíz sőt száz omnit vagy hasonlót is felhasználni, ha kell... Persze én nem fogok, de azért ha esetleg GI lesz, akkor nagyon de nagyon be kell konfigolni... Mert lehet azt használni, csak ésszel, és persze nagyon beállítva :D Majd meglátom... Először ehhez majd egy faxa festés kell. Persze ha kész lesz... :D Az animot majd én is kérem :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#295) #72042496 válasza Menthirist (#289) üzenetére


#72042496
törölt tag

Jah, akkor a világítás miatt szenvedett a gép: A kocsi csak úgy csillog a dukkózástól... :DDD
Látom, a BMW is lassan elnyeri végleges formáját, szuper jók a képek! :C
Kicsit azért elcsodálkoztam: Erre még jön egy smooth? :Y Azért kérdezem, mert a Ferrarit nézegetve eszembe ötlött, hogy szép-szép, de ha erre még egy HyperSmooth-ot ráengednék, na, akkor milyen dögösen nézne ki...
Nosza, rá is engedtem, de az erősebb hajlatoknál (sárvédők, lámpák környékén)
eltorzította a masinát.
Mondjuk ebből a simítóból is létezik jópár, lehet, hogy egy másikat kellett volna használnom... :F

Anno (5-6 éve :D) kép alapján összeszenvedtem Paint-ben egy házat, ami a lehetőségekhez mérten egész jó lett. (Bizonyos részeket pixelenként rajzoltam, gány meló volt...) Most viszont nekiállok, átültetem a cuccot 3D-be. :)
Nem lesz egyszerű, de ha elkészül, azért látszódni fog némi különbség a kettő között. :D
Előtte azonban készítek egy Metallica logót (nagyon rákaptam a logókra :D), de a felirat nem Metallica, hanem Matematica lesz... :DDD
Majd rányomtattatom egy pólóra, s rendszeresítem analízis előadásra. :D

Nyúltáp: Igen, most minden klappol! :C A görbéknél szúrhattam el valamit, lehet, hogy nem össze-vissza, az éppen legszipatikusabb fehér négyzetet kellett volna megweld-elni, hanem mondjuk felülről lefelé haladva, szépen sorjában. :F

A logón egy bump map (amúgy darált zöldség :DDD), plusz még két - hirtelen nem tudom pontosan milyen :B - map feszül, az alap textúra egy Netről letöltött csiszolt fém. A megvilágítást egy omni és egy spotlight-ra bíztam.
A render pedig 1024*768-ban történt (ManOwaR megérdemli :D), Mental Ray-el.

Tudom, még van mit finomítani a módszereimen... :DDD

(#296) taltos


taltos
senior tag

Egy fast kérdés, bár tudom, hogy ez nem az... :)
Ha van egy Maya PLE -m, akkor az ugye nem nagyon tud megnyitni nem PLE-s Maya-s cuccokat, és ráadásul még saját formátuma is van.
De ez visszafelé ugye nem áll? Maya PLE-s file-t meg tudok nyitni Maya-val, vagy Maya UE -nnel, ugye?

Tehát ha tanulgatok Maya PLE-be, akkor azt esetleg tudom használni (mármint az ottani munkáimat) egy másik gépen, ahol van jogtiszta, teljes verziós Maya?

(#297) #72042496 válasza taltos (#296) üzenetére


#72042496
törölt tag

Szerintem a teljes verziós minden további nélkül megnyitja, a PLE-s file-okat.

Menthirist: Elküldtem a levelet, nem tudom, megkaptad-e; a Mailbox hozza a formáját... (A Freemail pedig nem enged, csak 1MB-os méretig filet-t küldeni.)
Ha nem kaptál e-mail-t, akkor összehozom kisebb méretben a video-t, úgy már elmegy Freemail-en keresztül is.

(#298) Menthirist


Menthirist
veterán

Kétszer küldted el a címemre az animot, így szerencsétlen freemail be is telt :D De megjött... leszedem, és mondok véleményt, és válaszolok az előző hozzászólásokra is :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#299) taltos válasza #72042496 (#297) üzenetére


taltos
senior tag

Ha kell, adok gmail-es meghivot!

(#300) Menthirist


Menthirist
veterán

Na akkor itt a hosszúnak ígérkező válasz...
Először: Az animok: A Manowar jól néz ki, de nem értem, mi volt ezen sok óra render... valami elég keményen el lehetett állítva, vagy feleslegesen bekapcsolva... Ennek az egész animnak nem kellett volna eddig tartania, de persze ezt tudod :D A másik aranyos, első animnak teljesen korrekt :D Sőt... A lábak hogy lettek animálva?
Még az animokról annyit, hogy legközelebb csinálni kellene egy tárhelyet, ahová feltöltenéd, mert a freemail szervere dög lassú nálam, onnan csak 2k-val jött, ftp-ről pedig jön 5-tel is :DDD :O És akkor nem lenne gond a méret sem annyira :D
A házat várom, meg a logót is :D PLE-vel kapcsolatban: Saját tapasztalataim szerint egyáltalán nincs kapcsolat a kettő közt... Nem tudod egyikkel sem beolvasni a másikat... Legalábbis nekem nem ment... De csak egyszer próbáltam, még az elején...
Szóval ha tanulod, akkor az elméletet átmentheted... Persze lehet, hogy neten van valami plugin, de nem tudom...

És végül a smooth kérdés (erre akartam inkább lehet bővebben válaszolni... :D):
Szóval először: a kocsimon igen, lesz smooth, de nem azért, hogy sok legyen a face, hanem azért fpleg, hogy kijavítsa az egyenetlenségeket... Egyébként ha erre ráteszek egy smooth-ot, akkor nem nő meg nálam annyira a polyszám, mert csak ott smotthol, ahol kell, és mint a modellen láthatod, elég sok helyen ezt inkább én oldottam meg, kézzel... Szóval nem dobja meg ezt a modellt annyira a smooth ráadása polyszámban... Ami pedig a te eredményedet illeti: nem mindenre lehet rátenni azonnal a smooth-ot, legalábbis úgy, hogy ne roncsolódjon szét... Ezt a kocsimat is úgy kellett kialakítani, hogy smootholható legyen... Ezt többek közt a hirtelen, éles törések edge-einek megduplázásával lehet elérni... kifejtem: Sok kezdő esik bele abba a hibába, hogy pl. a kocsin kialakít panelezést, vagy mondjuk ajtó melletti bemélyedést, és erre tesz smooth-ot, és csodálkozik, hogy elromlik az eredmény... Ez azért van, mert a környéken lévő edge-ekből számolja ki a kerekítés mértékét. Tehát ha pl. egy kockára teszel egy meshsmoothot, akkor nem egy lekerekített élű kockát fogsz kapni, hanem egy annál még sokkal de sokkal kerekdedebb testet... De ha minden él mellett közel hozzá vágsz még egy élt (12 helyett 36-ot: 12 az alap, és minden mellett oldalanként 1-1 tehát 6x4 db), és ezt smootholod, akkor már mindjárt más lesz az eredmény... Na ezt inkább képen is bemutatom, hátha valaki nem érti majd (szokásom érthetetlenül magyarázni :D)
Tehát a kép:
Bővebben: link
Ezen a képen látszik, hogy adva van a piros négyzet, ami hátul van, az a kiinduló alak. Ha erre ráteszek egy szimpla smooth-ot, akkor az előtte lévőt kapjuk... De ha úgy helyezek még el rajta éleket, mint ahogy a háttérben lévő zöldön, akkor a smooth után olyat kapok, mint az elől lévő zöld...
A panelezésnél:
Bővebben: link
itt a bal hátsó a kiindulási pont... Ezen egy smooth olyan, mint ami előtte van... De ha új éleket hozunk létre, mint ahogy mellette van (én ezt az él jobban definiálásának hívom :D), akkor már normálisabb rajta a smooth (előtte...)... De ennek a mélyedése még mindig íves, mert ott csak egy-egy él található... A harmadik, hozzánk legközelebbinél már ott is definiálva van az él, így a smooth (előtte) is jó végre...
Végül wire nélküli kép:
Bővebben: link
Itt látszik, hogy mennyit jelent az él különböző erősségű definiálása...
Nos remélem hasznos volt ez a gyors smooth tutor, majd megítom html-ben is, és kiteszem a honlapomra :D:D:D:D

Szóval a kocsiról csak annyit, hogy nem úgy volt kialakítva, hogy smootholható legyen, még alakítani kell rajta, hogy mégis elvégezhető legyen rajta a művelet...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.