Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1301) #72042496


#72042496
törölt tag

Á, srácok, köszönöm a lelkesítő szavakat, igérem pár napon belül elkészül az eleje is, aztán nekiugrok a belsőnek.
De ma is basszus, írom az energetika házit, délután elektronika zh, azután biznisz (viszik a régi vinyóm. :) ), majd piálás, minekutána lépünk HammerFall & Stratovarius koncertre... :D

(#1302) Menthirist


Menthirist
veterán

Így kell élni !!! :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1303) #72042496 válasza YODA mester (#1300) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nálam a PArray az úgy szétküld mindent, mint az állat. :D
(Csak az Object Fragments-et kell bepipálni.)
A PBomb viszont nem akar működni. :(

szerk: Dehogynem, bazé', rájöttem! :D

A PBomb a fentiek után jön, lerakja az ember, majd a Bind to Space Warp-al hozzáköti a PArray-hez.
Utána a Start Time, Duration meg a robbanási formák segítségébel lehet buherálni a big bang-et. :D :))

Na, lépek, mert kettőkor zh. Drukkoljatok! :D

[Szerkesztve]

(#1304) YODA mester


YODA mester
senior tag

Ide kéne még egy HELP..!!! Van egy ilyen robbanásos videjó fekete alapon... Hogyan lehet ezt MAX-ba berakni 3D-snek..? Ha egy fényforrás Glow Map-jeként rakom be, akkor tök faszán rá léjerezi, de a glow tulajdonságai miatt ez nem használható...

[kép]

[Szerkesztve]

(#1305) Menthirist


Menthirist
veterán

Én ilyet csak rákompozitálással hallottam, hogy csinálták... Ha 3D-s kell, akkor maya Paint effect vagy particle cloud jut eszembe, de ki tudja...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1306) Superman


Superman
nagyúr

Egy kis gyorssegítség kellene. Megvan nekem a 3D Studio 7-es verziója. Sajnos ehhez nincs olyan plugin, amelyik a Lightwave (.lwo) objektumokat beimportálná.

A 3D Studio 3-as és 4-es változatához létezik ilyen plugin, de már nem találok ilyen régi trialt a neten. Tud valaki esetleg TRIAL-hoz (kipróbálható verzió, stb.) valamiféle letöltőhelyet? Megköszönném, nagyon nagy szükségem lenne egy ilyen verzióra.....

(#1307) Menthirist válasza Superman (#1306) üzenetére


Menthirist
veterán

Ilyen szempontból ajánlom a Deep Explorert. Az jó kis konverter, azt tudom, bár nem használtam, de biztos tudja...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1308) Superman válasza Menthirist (#1307) üzenetére


Superman
nagyúr

Igazából exportálni tudnám mivel, csak importálni nem tudom és azt általad ajánlott cuccot sem ismerem.....de azért kösz.

Senki sem tud TRIAL-t a 4-es verzióból valahol?

(#1309) YODA mester válasza Superman (#1308) üzenetére


YODA mester
senior tag

Én 7-essel kezdtem... Sry. Többit nem ismerem... Télleg, Lightwave az mire való..?

(#1310) Superman válasza YODA mester (#1309) üzenetére


Superman
nagyúr

A Lightwave igazából egy program, egy 3D modellező program. A 3D Studio-hoz készítettek egy plugint, ami megnyitja ezeket a fájlokat. De csak a négyesig jó a plugin.

Megnéztem a Deep Explorationt, regisztráltam, letöltöttem egy Trial-t, meg is nyitja az .lwo kiterjesztésű fájlokat és az objektum is látszik, de utána dob egy hátast tőle.

A probléma az, hogy nekem konvertálni kellene az lwo fájlokat valamilyen 3D Studio kompatibilis formátumba, hogy onnan a GMotor 2.0-ás pluginnel exportálni tudjam. Ez már többszörös konverzió. :(

De megpróbálom máshol fellelni a régi Studio-t. Csak van valahol.....valakinek.

(#1311) Menthirist


Menthirist
veterán

Sajna studio-m tán csak 5-östő van már meg, 4-es nem volt kiírva, csak használtam...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1312) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

huhh, az ember nincs itt pár napig, oszt tessék :B :R
persze, segítek ha tudok, pont ugyanúgy, ahogy a többiek.


op9:
olvastam pü-ket.ha nem baj, itt válaszolnék rájuk.
ahogy látom az autó mozgatása már megoldódott a varázslatos curve editorral:)
fényekhez én se tok jobbat mondani, mint menthirist.
ha jól számolom a pálya textúrázása maradt csak.
Nemtom, hogy modellezted. ha loft-al(én így csinálnám), akkor nyert ügyed van, mert az szépen végigvezeti a textúrád is a megadott path mentén.
Ha más módszerrel, akkor marad az unwrap.
Nem túl bonyolult, csak épp rohadt szöszölős.
2 verzió van. Vagy szétdarabolod kisebb részekre unwrap editorban a pályát, és megfested minden részhez a textúrát, vagy szépen ''kiegyenesíted'', és akkor elég csak egy szimpla ''egyenes út'' textúra.

unwrap:
út modellre nyomj egy planar uvw map-ot, majd egy unwrap uvw-t.
jobb oldali panelen klikkelj az edit gombra.
elvileg begyün az unwrap editor a pályád felülnézetével, alatta a modellre pakolt textúrával.
A lényeg, hogy egy adott poly-ra a textúra azon pixelei fognak kerülni, amik ''alatta'' vannak.
Ugyanúgy tudod szerkesztgetni a modelled az editorban, mint viewportban.
Tehát van vertex, edge, poly subobject mód(alul vannak középtájt selection modes címszó alatt), tudod őket tologatni, forgatni, méretezni, levághatsz részeket a modellről(jobbklikk/detach edge verts) stb.
Ha egyes verzió mellett döntesz, tehát szétdarabolod a modellt, akkor először is köll egy print screen, az unwrap editorban már szétdarabolt modellről, ami alapján fotosopban le tudod gyártani a textúrát. Ha 2es verziót választod, akkor elég egy út textúrát gyártanod, majd azt ráhúzni objectre, editorban kiegyenesíteni pályát és ráilleszteni út textúrára.

Amire figyelj:
Modifier stackben unwrap a meshsmooth alatt legyen, meshsmooth után picikét bonyolultabb lenne tilitolizni vertexeket :DDD

Unwrap editorban a poly-k egymáshoz viszonyított mérete ne nagyon térjen el. Tehát ha plö van két modell részleted, ami valóságban köbö ugyanakkora, akkor editorban ne legyen az egyiksem sokkal nagyobb a másiknál, mert a modell nagyjából azonos alapterületű részeire nem ugyanannyi pixel fog jutni a textúrából. Értsd, a felnagyított részen élesebb lesz a textúra, míg a kisebben homályosabb.

út shader-t én több aszfalt textúra összemixeléséből raknám össze.(diffuse map-be egy mix, mix amountnak meg egy noise) Így ki lehet játszani a textúrák idegesítő ismétlődéseit.

ha nem érthető vmi, gyártok majd egy pár képes tut-ot.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1313) op9 válasza Nyúltáp (#1312) üzenetére


op9
aktív tag

Köszi szépen!!

Nagyon sokat segítettél. Sajna nem loft-tal csináltam... nem is tudom, h miért nem jutott eszembe (Plane-nel kezdtem, majd editable Poly-val folytattam a Shift+Edge tologatós játékkal). De az úton már (szerencséreve) van egypár smooth :), így elég szép ''Create Shape From Selected''-et lehet rajta elereszteni. Azt meg Loftolni már nem nagy cumó :), és akkor a textúrával nem kell szórakoznom. Persze, amint lesz időm nekiugrok az unwrap-nak, mert nem állapot, h még nem került sorra :).

Mégegyszer köszi mindenkienk!

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1314) Nyúltáp válasza #72042496 (#1295) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

op9: nm

hubaze, el is felejtettem gratulálni balika, nagyon szép lett modell. grat :R

Superman:
Lightwave-ből nemtod vmi más formátumba kiexportálni...3ds-t csak ismeri.
ha jól értem csak mesh kell, esetleg textúra. Azt 3ds-ben is szépen el kéne tárolnia.

filmeknél meg szerintem a kompozitorok az igazi varázslók. A 3d részét ''bárki'' meg tudja csinálni. a nyers 3d layerek nem sokban különböznek egy jól megkreált, bármely komolyabb 3d-s portálon látható képtől. A kompozitoroknak kell hihetővé tenni a CG-t.
példa. T3 eredeti felvétel/nyers 3d.
[link]

hmm..azért eléggé leesik a képről szegény T800-as.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1315) YODA mester válasza Nyúltáp (#1314) üzenetére


YODA mester
senior tag

És velem mi lesz..?

(#1316) repvez válasza Superman (#1306) üzenetére


repvez
addikt

Probáld ki a wings3D-t. az biztos tudja a .lwo-t kezelni és szerkeszteni.Abbol meg bármilyen fájlba konvertálhatod amit a max is ismer.És ingyenes.

(#1317) Nyúltáp válasza YODA mester (#1315) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

jah, egen.

#1276-ra:
próbáld ki, hogy nem egész mondatra nyomod rá, hanem betűnként.
Bötűkkel csínján köll bánni. Az én gépemet is két vállra fektette, mikor pár szót boolean-al akartam belevágni egy táblába.

robbanást meg ahogy menthirist is mondta kompozitba kéne megoldani.
De ha mindenáron 3dsmaxban akarod, akkor rakd rá sima plane-re, nyomd be diffuse és opacity map-ba, opacity-nál rakd át fekete-fehérre, esetleg nyomd feljebb a kontrasztját (panel alján van mindkettő).
A robbanás fényét meg fakeld pár lightal.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1318) op9 válasza repvez (#1316) üzenetére


op9
aktív tag

Már megoldódni látszik a problémája, de sajna a Wings3D nem kezeli az lwo-t.. :(.

import:
.ndo
.3ds
.ai
.fbx
.obj

export:
.ndo
.3ds
.fbx
.eps
.obj
.rwx
.wrl

How Bad Do You Want It?

(#1319) YODA mester válasza Nyúltáp (#1317) üzenetére


YODA mester
senior tag

Tök zsír. Össz-vissz annyit kellett, hogy Opaity map-nek beraktam, Opacity: 0%, Self-Illumination: 100 és tökéletesen rajta van a fekete rész meg átteccő...

(#1320) repvez válasza op9 (#1318) üzenetére


repvez
addikt

Bocsi összekevertem a Rhino3D-vel.Annyi 3d-s progi van a gépemen már aszt se tudom mikor melyiket használom.Bár épp ez a bajom sok van, csak egyiket se tudom normálisan használni

(#1321) YODA mester


YODA mester
senior tag

Jóóó. De persze nem így lesz.

[kép]

(#1322) YODA mester


YODA mester
senior tag

Vazzeee... Ezzel kell csinálni a kékdobozolást is..!!! Csinálok egy-két shot-ot... :DD
De halkan megjegyzem aza rohadt PBomb még mindig nem megy... :F

[Szerkesztve]

(#1323) #72042496 válasza YODA mester (#1322) üzenetére


#72042496
törölt tag

#1303?

(#1324) #72042496


#72042496
törölt tag

Ááááá, emberek, tudtam, hogy valami nem stimmel!
Kezembe került a 2004/7-es Sport Auto magazin, egyszerre felcsaptam az A3 Sportback-nél, s ó, mily' szörnyűség! A kocsi eleje nem úgy néz ki, mint ahogy a tutorialban csinálja a Mester! Már talán említettem, hogy az eleje úgyis szögletes a szélvédő és motorháztető találkozásánál, de kiderült, hogy a lemezek vágása is másutt húzódik. :(

Szóval eddig is ennek a javításától skeráztam a legjobban, így meg...pfff....na, végülis mindegy, mert első rész immáron nemcsak kerekebb, de valósághűbb is. :D

A tutorialban a hűtőmaszk is más, mint a valódi gépen, ezt is nyomban átfaragom.
Aztán jönnek a peresebb amroncsok, a kilincsek, a tükrök, az első lámpák, a huplijavítások oszt' este meg linkelek. :DD

(#1325) Nyúltáp válasza YODA mester (#1322) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

bluebox-al nem fog működni.
Most azért szedte ki szépen a felesleges részt, mivel fekete. opacity map-nél a fekete meg=átlátszó, fehér=nem átlátszó.
kék háttérnél félig lesz csak áttetsző.
de azért próbáld meg, hátha.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1326) YODA mester válasza Nyúltáp (#1325) üzenetére


YODA mester
senior tag

Müxik bluebox-al is... :C Persze nem végeredményhez, hanem hozzáigazításhoz lehet csak használni... Met a kontúr mindig ott marad és persze ami megmarad sem a legszebb... Kell a ráknak plug-in... :))

Viszont megint van egy kurva nagy bajom... :O Egy modelt, át akarok rakni egy másik scene-be.. Ehhez ugyebár Export .3ds-ben, majd import... De azt írja ki, hogy: Object has too many faces (more than 64k) to export... Ilyenkor miva..? :F

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#1327) #72042496 válasza YODA mester (#1326) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hát, lehet, hogy képtelen ekkora modellt lekezelni? :F

Az External Reference nem lehet esetleg alternatíva?

(#1328) repvez válasza #72042496 (#1324) üzenetére


repvez
addikt

Megtudnád adni annak az audis tutornak a linkjét.Hátha én is össze tudnám dobni , de tudásgyarapitásra mindenképpen megtenné.De egy jo repülös (sugárhajtásu vadászgép) tutornak mégjobban örülnék.

(#1329) #72042496 válasza repvez (#1328) üzenetére


#72042496
törölt tag

A tutorial a [link] oldalról érhető el. A ''Free Tutorials'' alatt szemezgethetsz egy csomó videóból (köztük lesz az audis is), ahhoz viszont, hogy le tudd tölteni őket, regisztrálni kell. (A regisztráció természetesen ingyenes.)

(#1330) YODA mester válasza YODA mester (#1326) üzenetére


YODA mester
senior tag

Megvan. ...Merge...

(#1331) YODA mester


YODA mester
senior tag

Csak, hogy történjen valami...

[kép]

(#1332) repvez válasza #72042496 (#1329) üzenetére


repvez
addikt

Köszi eltettem a kedvencek közé mig nincs ADSL-em.

(#1333) #72042496


#72042496
törölt tag

Ma mégsem lesz link...haverok elhívtak dumálni egyet, inkább oda mentem. A kocsi azért készül, csak lassan. De jó munkához idő kell. :))

(#1334) Menthirist


Menthirist
veterán

Épp egy digitális rajztábla vásárlásán töröm a fejem... Nézegettem a lehetőségeket, és találtam egy nekem tetszőt:
[link]
Az ára barátságos, nagy az aktív területe... 512-es felbontás nekem sztem doszt elég... Vennék én Wacomot is, de mindegyik átkozott drága, kivéve a Volito-t, ami meg nagyon pici...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1335) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát erről lebeszéltek, láttam, mi a baja (átlós vonalak gyatrák...)
De találtam 8x6-os MousePen-t. Ára jó, értékei jók, és A5-ös (még megfelel...)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1336) YODA mester


YODA mester
senior tag

Beszót valaki..?

[kép]

(#1337) #72042496 válasza YODA mester (#1336) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ez átkozott jó! Gratulálok! :C :R

(#1338) Menthirist


Menthirist
veterán

Jaja... Nagyon kira... De ezt riggelni is kell majd ám! :D
Én most valami kis lényt akarok csinálni (Maya poly + SubD)

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1339) atm*RefeeZ válasza YODA mester (#1336) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

hm nemrossz..olcsó volt? ^^

(#1340) Menthirist


Menthirist
veterán

[link]
Ez egy olyan modell, amin mostmár kemény 30-40 perce dolgozok :D
Valami lény lesz, eddig speedmodelling a javából, 40 perc alatt 2x csináltam meg :D
holnap keresek valami anatómiai segédletet ha lesz időm, és pontosítom... Ez a modell főleg ZBrush tesztnek készül, szal nem lesz ultraheavy mesh...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1341) YODA mester


YODA mester
senior tag

Ja azt nem mondtam, hogy mozog is a kis édes... Bár csontok nélkül... Ha Nyúltáp eccer visszatér megkérdezek egy-két dolgot a csontozással kapcsolatban, mert így elég nehéz mozgatni... :P

(#1342) YODA mester


YODA mester
senior tag

Asszem R2-ős scene csöppet sötét lett a sok contrast-tól... De már szép fémes csillogású a hajó... :DD

[kép]

[kép]

(#1343) Menthirist


Menthirist
veterán

Yoda: még egyszer megkérdem (biztos volt már kérdés, de lemaradtam róla :D): minden modell a te modelled? Mindet te modellezted + uv-ztad+textúrafestetted+textúráztad + (csontoztad)???

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1344) YODA mester válasza Menthirist (#1343) üzenetére


YODA mester
senior tag

Többen csináljuk meg vannak szerzett modellek, de a textúrázás meg a többi az én érdemem... A filmet csak én csinálom...

(#1345) YODA mester


YODA mester
senior tag

Illetve most már ti is csináljátok... :D Vagy csinálnátok ha nem csak én irogatnék minden nap... :O

(#1346) Nyúltáp válasza YODA mester (#1341) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

vagyok ám, csak hétfő óta nem nagyon vót időm netezni
12 órázás oh yeah :O

csontozáshoz én is csak alapszinten értek(szóval fel tok csontozni egy karaktert, oszt nagyjából annyi), de azért kérdezz nyugodtan.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1347) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

no énmeg így dobnék közösbe egy kérdést mégpedig h van ugye egy x800gt-m aztán ugyebár meg hasonlók ez nem egy ratyi kari deh max-ot ezzel milyen módban futtassam?mármint kérdezi első indításkor ugye h software-es cucc opengl meg direct3d közül melyiket utálom legkevésbé.namármost én ugye direct3d-vel teszem úgyhogy arra kattintottam majd dx9-et vhol bepipáltam és nosza,megy a program.szal úgy köbö az érdekelne hogy ez helyes cselekedet volt-e részemről vagy netán nagyon sűrgősen váltsak át más módba? előre is téháiksz.

felvetődött még egy aranyos kérdés a buksimban.hogy lehet kikapcsolni azt hogy amíg nem konvertálom az aranyos objektumaimat pl editpoly-vá addig egy ilyen átló legyen húzva minden lapon? -tomtom..megint tök érthető voltam...de azért aki értette plz mondja el h hogy tehetem ezt meg. tenkjú ismét^^

[Szerkesztve]

(#1348) Menthirist


Menthirist
veterán

Őszintén nem tudom, dolgozunk-e mi olyan nehéz jelenetekkel, amiknek egy X800-as gátat szabna már... Mert ugye proci meg ram is számít, sőt aztok aztán a sokat, de hogy nekünk egy X800-as gát lenne... Sztem maradhat DX9-en, nem tom lassabb-e, de ha igen, akkor is elég lesz :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1349) YODA mester válasza Nyúltáp (#1346) üzenetére


YODA mester
senior tag

Na ez van... Leraktam a lábhoz hasonlító Bone sorozatot (piros) és ennyi :DDD A lábak részei négy groupra lettek összevonva comb, felső- és alsó lábszár és talp (az apróbb alkatrészek miatt)... Hogyan fognak ezek együtt mozogni a Bone-okkal..?

[kép]

[Szerkesztve]

(#1350) Menthirist válasza YODA mester (#1349) üzenetére


Menthirist
veterán

MAX-ban nem tudom a megoldást, Maya-ban tudnám... Mindenesetre csak azért írtam most be, hogy el ne feledjetek IK-t rakni a csontra...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.