Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#901) His_Airness


His_Airness
csendes tag

Sziasztok!

Most kezdtem csak a 3D studiot bűvölni és még csak sejtegetem. 5.1-el dolgozom és lenne egy olyan problémám, hogy dvd-hez akarok menüt csinálni. A lényeg, hogy beúsznak két oldalról a menüpontok és abban megy egy filmrészlet!

Klasszul meg is csináltam, hogy beússzon egy odatett kamera képébe. (box az objektumom) A problémám az, hogy nem tudom belerakni a video részletet, mert a material browserben amikor betöltöm az avi-t egyből inaktív lesz az ASSIGN MATERIAL TO SELECTION gombom!

Mit csinálok rosszul?

Légyszi segítsetek!

Előre is köszönettel, Balázs:U

(#902) Nyúltáp válasza His_Airness (#901) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hogy raktad rá avi-t kocka anyagára?
diffuse map-be egy bitmap, oszt oda meg az avi?...mert így elvileg jónak kéne lennie.

amúgy van egy olyan sejtésem, hgy dvd-hez menüt nem így kéne gyártani....de ezt majd leírják azok, akik csináltak már ilyet

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#903) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos His_Airness

Csináltam egy gyors próbát... megy gömböc Diffuse channeljére pakoltam egy bitmapot,
megadásnál egy mpg-t adtam meg... A gömbön meg is jelent... Ekkor a gömböt bal klikkel ráhúztam az objektumra.... Rendernél látszott... Illetve ha bekattintod az anyagnál a gömbök alatti ikonsorban a jobbról a negyedik ikont (show texture in viewport), akkor a modellezés közben is meglátszik... Bármilyen számozott képsorozatot megadhatsz, így videót is... Nem tudom, hogy pl divx-et tud-e olvasni... Megnéztem, tud... Szóval amihez van kodek, azt beteheted (próba egy Evanescence klipp volt) Szóval a 7-ben semmi gond nincs ezzel, sztem az 5.1-ben sincs... Attól, hogy az ikon nem aktív, rá lehet húzni
a modellre... Amúgy pedig akkor nem aktív, ha nincs kijelölve, amire szeretnéd tenni... Lehet, hogy ez a baj...

Uff, a Mayás beszélt :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#904) Aquiles válasza RefeeZ (#875) üzenetére


Aquiles
csendes tag

Kösz a könyvet, csak egy baj van: hogy az egész angol :O

(#905) Menthirist válasza Aquiles (#904) üzenetére


Menthirist
veterán

Hát erre számítani kell... Pl. maya-hoz egész egyszerűen egyetlen könyv van magarul... Sajna ha MAX-ozni vagy Maya-zni akarsz, muszály lesz angoloznod is egy keveset... ha más nem szótár...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#906) RefeeZ


RefeeZ
tag

wow,ne haragudj,mondom,tényleg nem olvastam még bele.ha vmi nagyon fontos és itt a srácok nem tudnak segíteni akkor azért érdemes megnézni ott hátha megérted,ha esetleg nem tudsz angolul rakd be ide az idézetet aztán aki először látja vszínű lefordítja;)

(#907) Menthirist


Menthirist
veterán

Jaja... én spec szívesen fordítok neked rövidebb dolgokat ha kell, de ezt a többiek úgyis tudnák (mármint hogy segítőkész vagyok :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#908) RefeeZ válasza Menthirist (#907) üzenetére


RefeeZ
tag

alap;)

amúgy én is szívesen fordítok ha letom persze;)PP

(#909) His_Airness válasza Menthirist (#903) üzenetére


His_Airness
csendes tag

KÖSZÖNÖM!

És tényleg működik csak béna voltam, mert nem a diffuse-ra akartam tenni!

Mégegyszer KÖSZÖNÖM!

Üdv. Airness:DD

(#910) Aquiles


Aquiles
csendes tag

Nem igaz, hogy senkienk nincs egy magyar példánya PDF-ben 3ds max-ról!!!! :O:O:O:(((:Y:(

(#911) Menthirist


Menthirist
veterán

Ha nem gyártottak, akkor nincs... Talán fordíts egyet... ;];];]:(:(

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#912) Nyúltáp válasza Aquiles (#910) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Magyarra csak a 3-ashoz készült biblia van lefordítva......de legalább gyakorlod az angolt:DDD
De most komolyan, előbb-utóbb úgyis szükséged lesz rá, ülj le elé egy szótárprogival, oszt hajrá.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#913) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát sajna tutor ma sem lesz, mert reggel korán kell majd menni vezetni, így feltölteni úgysem tudnám... Ráadásul van egy soooookal nyomósabb érvem: Chobits teljes sorozata!!! Abbahagyhatatlan :D Eddig csak az első 6 része volt meg, de most megvan mind (24-ig :D) Szal most nem vagyok, ne keressetek, létemet felfügesztettem, míg meg nem nézem (na jó, párszor azért felugrok netre :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#914) Aquiles


Aquiles
csendes tag

Nah, úgy néz kis meg fogom venni a Maja Bible-t boltban. Nincs más választásom. Arra nincs időm, hogy a pdf-nél minden mondatnál megálljak percekre értelmezni.:(( Viszont ha már ezt elhatároztam, kellene egy Maya progi is, mivel azt lehetetlenség beszerezni illegálisan.Próbálkoztam DC++-on, Explorerben, de nem tudom letölteni.
Tudna valaki nekem mondani egy linket, ahol fenn van, vagy egy tippet? Please :F:O

(#915) Tsunami válasza Aquiles (#914) üzenetére


Tsunami
senior tag

Szerintem az ilyen jellegű hozzászólásokat hanyagold, mert törvénybe ütközik. Próbáld inkább kölcsönkérni valakitől;)

''három a kettő tizen''

(#916) Szőrös  válasza Aquiles (#914) üzenetére


Szőrös 
veterán

Esetleg nincs belőle trial mint 3Dmax-ből ? Szerintem érdemes utánakeresni.

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#917) Tsunami


Tsunami
senior tag

A Personal learning edition-ből van csak trial.
Bővebben: link

[Szerkesztve]

''három a kettő tizen''

(#918) Menthirist


Menthirist
veterán

Ööö... Hát tutor nem lesz estére, mert a srác megy éjszakára dolgozni, így csak holnap délután megyek hozzájuk... Emiatt azt gondoltam, hogy talán finomítom még egy kicsit a tutort (ami 23 perc lett, 45 mega), de amikor felmentem haveromhoz, eldőlt, hogy nem fogom ezt tenni... Miért? Sin City, Saw, GTA San Andreas, Swat 4, Republic Commando.
Sajna erre ráment egyenlőre az összes Chobitsom, de csak holnapig kell kibírnom, mert holnap elhozom megint (sajna csak 10 gigás van a rack-ben, és a 80-ast nem hordom... de nincs is most helyem :D) Sajna emiatt száll az egyik Gyűrűk ura verkfilm (8 giga), majd megszerzem őket megint :D Szal tutor holnap :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#919) #72042496


#72042496
törölt tag

Hali!

Na, ezt kellene véleményezni: Bővebben: link
Aztán ne kíméljetek! :D

Aquiles: Bővebben: link (Veheted akár célzásnak is.) :)

[Szerkesztve]

(#920) Aquiles válasza #72042496 (#919) üzenetére


Aquiles
csendes tag

Mit vehetek Célzásnak? :F

(#921) RefeeZ


RefeeZ
tag

Balika ez eredetileg a tubby man-es alap max tutor alapján készül ha jówl sejtem.korrektül néz ki sztem olyan lett az alap figura meg a csukája meg néhány cucca amilyennek tutor alapján lennie kéne.a szakáll faszás lett:D haj is szal sztem összességében jó modell.wire-t néznék azért de gondolom nem lehetnek benne nagy gubancok mert elég simának tűnik így ránézésre mindene aminek annak kell lennie.ami bele tudnék kötni az a fickó stílusa:D deh ez ízlés kérdése sztem:D szal összességében grat hozzá.várjuk az animációt asszem.:D:D

(#922) #72042496 válasza RefeeZ (#921) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ja, egy nagy állatot akartam összehozni, ami mégsem olyan nagyon rettenetes, hanem van benn valami aranyos is... :)
Az animációval akadt egy kis gubanc, lehet, hogy újra kell csontozni a fickót, majd még kérdezek ezzel kapcsolatban. Most viszont kajálok, aztán húzok a vásárosfalui ''rockfesztiválra''. :D
Este még benézek ide. :)

Aquiles: Olvasgasd a linkelt topic-ot, le fog esni... :))

(#923) Menthirist


Menthirist
veterán

basszus most néztem meg a Saw című filmet... Hűha... Végre egy jó film!!! De még milyen jó :D
Szenzációs! :D A vége üt :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#924) #72042496 válasza Menthirist (#923) üzenetére


#72042496
törölt tag

Alapmű... :D

(#925) kovsol válasza Menthirist (#923) üzenetére


kovsol
titán

nem sietted el !
de tényleg király ;]

May the Force be with you!

(#926) Menthirist


Menthirist
veterán

Hát tudjátok így, hogy modemes netem van ebben a félévben, nagyon lemaradtam mindenről, hisz esélyem sincs leszedni bármit is... de ez megváltozik szeptembertől, mert KAPTAM KOLIT!!! :D Szia soktíz megabites internet :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#927) Aquiles válasza #72042496 (#922) üzenetére


Aquiles
csendes tag

Balika: Kösz a tippet, habár ezzel semmit sem lehet kezdeni.. :(((

(#928) Slipknot20


Slipknot20
csendes tag

Hellosztok. Lene egy óriási kérésem. Egy játékhoz(Call of Duty) új mod-ot készítünk. Vagyis átalakítjuk az egész játékot. És ehhez a mod-hoz kellene egy-két ember nekünk modellezni. Ez egy óriási kérés de azért megkérdezem. Valakinek lenne kedve beszállni a csapatba? Nagyon nagy szükségünk lenne modellezőre. Előre 1000 thx. Slipknot.

Elérhetőségek:

-MSN: mcroll14@msn.com
-Oldal: http://huntc.aw.hu
-Másik MSN: codmoby@msn.com
-Forum:
http://www.callofduty.hu/forum/index.php?board=10;action=display;threadid=1728

(#929) Menthirist


Menthirist
veterán

Lol... Most pillantottam bele épp a Discovery-n a fenevadak viadalába (tudjátok, amikor
két állat közt eljátszogatnak, hogy szerintük melyik nyerne...). Nem tartom valami jó
műsornak, de nem is ez a lényeg... Mit haszbálnak a grafikához? Maya-t :D Igaz, hogy az
anim maga nem valami szép, de akkor is Maya :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#930) Aquiles


Aquiles
csendes tag

Hogy lehet mozgó képet elmenteni MAYA-ban????????????:(:U

(#931) Menthirist


Menthirist
veterán

hát lehet avit csinálni vele, de én nem szoktam. Az én gyakorlatom, hogy képkockánként lerenderelem, és VideoMach-hal összefűzöm egy videóvá
ennek az is az előnye, hogy ha valami gátos, akkor csak a megadott képkockákat kell újrarendereltetni... nem az egészet... Úgy teheted meg, hogy a render globalsban van egy olyan sor, hogy frame/anim ext. Ez name.ext(single frame) -en van, azt kell átállítani mondjuk name#.ext-re. alatta az image format jpg legyen start és end frame-et belövöd, és a frame padding-ot meg növeled, ha kell (ez az, hogy a # helyén hány karakter legyen... az 1 asszem name0.jpg-t eredményez, míg a 2 asszem name00.jpg-t... így tovább...)
Azért is jó a videomach, mert így lehet normálisan tömöríteni is amibe akarod :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#932) #72042496


#72042496
törölt tag

Az animációval - mint már fentebb említettem - akadt egy kis gubanc:
A különböző ruhadarabok, és úgy általában minden részlet külön object a jelenlegi modellben. Valószínűsítem, éppen ezért történik az, hogy ha megmozgatom pl. a fószer kezét, egy bizonyos szög után a kéz átlátszik a pulcsiján. :(
Azonban ha attach-olom a részeket, akkor már alapból úgy áll be a modell, hogy a kéz átlátszik a pulcsiján. :O
Gondolom, a két esetben a Physique módosító buborékjai máshogy vonzzák az adott vertex-eket. (Pedig mennyit szarakodtam velük! :() Úgy látom, szépen le kell szednem a MeshSmooth-t és Physique-t, attach-olni amit kell, majd újracsontozni, és úgy belőni a simítást.
Az is előfordulhat, hogy a modellem nagyon ótvar. Smooth nélkül a pulcsi egyes vertex-ei valóban a kézen belülre esnek, Smooth után viszont frankón néz ki az ember. (Simítást a Physique-t követően tettem rá.)
Légyszi adjatok valami tanácsot ezekkel kapcsolatban. :(

Az Attach parancs működése sem teljesen tiszta. A geometriát úgy vettem észre, teljes egészében megtartja (Tehát pl.: a MeshSmooth-t is Element-enként rakja rá adott object-re.), viszont a módosítók az attach-olt résztől egy az egyben öröklődnek. Ez valóban így van, vagy csak én haluztam folyamatosan? :D

További kérdés, hogy a belső poligonokat, pl. nálam a modell felsőjének a testen belüli - felesleges - poligonjait le lehet-e valami paranccsal irtani, vagy manuálisan kell megtenni? :F :O

Bocs, ha a gondolataim kicsit kuszák. Ha nem tiszta, mi is a problémám, akkor holnapra lehet, hogy rövidebben és érthetőbben ki tudom fejteni. :)

Aquiles: Ne kapd fel a vizet, csak segíteni szerettem volna a linkkel.

[Szerkesztve]

(#933) op9 válasza #72042496 (#932) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Az Attach parancshoz, és a polygon levételhez tudok csak hozzászólni... (de remélem azokhoz legalább jól :) )

Nos... az Attach parancs (mondjuk editable poly esetében) hozzáadja a kívánt object-et annak minden módosítójának az !eredményével! a kívánt részhez.
Tehát, ha van egy editable poly-d, és ahhoz kívánsz Attach-elni egy olyan object-et, amin már van egy MeshSmooth, akkor az Attach-elt rész úgy fog kinézni mondjuk Vertex Sub Object szinten is, mintha már lenne rajta egy MeshSmooth, természetesen annyira lekerekítve, ahány iteráción elötte volt.
Ezek után pedig ugyanúgy érvényes lesz az Attach-elt rész-re a veremben levő módosítók.

A polykat az emberke belsejéből sztem úgy tudnád leggyorsabban eltüntetni, hogy kijelölsz egy polyt a belsejében, amiről úgy gondolod, hogy a nem kívánt polík közül a legbelsőbb, majd a Grow gombot nyomkodva szépen terjeszted kifelé a kijelöléseket.

Remélem mind2 érthető volt, és persze nem mondtam nagy hülyeséget :).

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#934) Aquiles válasza Menthirist (#931) üzenetére


Aquiles
csendes tag

Menthirist: Köszi a tippet. Megfogadom :D

[Szerkesztve]

(#935) Menthirist


Menthirist
veterán

http://menthiristic.uw.hu/tutors/facevic.rar
Akit érdekel, egy GS-es srácnak csináltam

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#936) op9


op9
aktív tag

Hali!

Nos, úgy érzem, hogy elkészült a Cupra R-em :).
Az első a kép a PH-t illeti! :R
Bővebben: link

Üdv: op9 (op#9)

How Bad Do You Want It?

(#937) pweisz válasza op9 (#936) üzenetére


pweisz
senior tag

Igen jó lett. Gratula.

(#938) op9 válasza pweisz (#937) üzenetére


op9
aktív tag

Köszi! :B

How Bad Do You Want It?

(#939) Menthirist válasza op9 (#936) üzenetére


Menthirist
veterán

Gratula... Bárcsak ilyet tudnák én is :D Lenyűgöző...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#940) op9 válasza Menthirist (#939) üzenetére


op9
aktív tag

Ugyan... a Bömösöd is lesz ilyen, ha kitartóan csinálod :).

1ébként nekem ez a második ''komolyabb'' próbálkozásom. Az első a Citroen volt, majd 2 említésre sem méltó :) (értsd: az egyik 4, a másik 8 óra meló), és ez.
De egész nyáron ezzel ''szórakoztam''. Szóval kell is eredményének lenni :).

Üdv, és kösz!

How Bad Do You Want It?

(#941) RefeeZ


RefeeZ
tag

wow:Y:Y:Y minden elismerésem!felni alakja nem teccik,de ez ugye ízlés dolga és a kerés matéria picit viaszosnak tűnik,de még1 mondom,minden elismerésem,a modell tökéletes a többi meg ízlés dolga;) így tova!

(#942) op9 válasza RefeeZ (#941) üzenetére


op9
aktív tag

Köszi! A felni ilyen... az volt a célom, hogy egy Cupra R-t a lehető legtökéletesebben leutánozzak. Talán egy picit krómosabb a kelleténél.
A viaszos anyagot gondolom a gumira értetted... valamit próbálok majd rajta javítani, csak mondd, hogy milyen irányba! :)

How Bad Do You Want It?

(#943) Menthirist


Menthirist
veterán

Nekem bejön a felni, olyan, mintha egy kicsit powder coat lenne ( :D )
Egyedül a beton nem jön be annyira, kicsit lehetne érdesebb... A kocsi maga nagyon bejön, bár a seat nekem sem a kedvencem. A festése nagyon szép. Egyedül egy furit látok a modellen első döbbenet után: az orron a kis légbeömlő felső, felénk eső részén mintha furán állna a fény... picit mintha kijjebb állna... de lehet, hogy csak optikai csalódás... meg tán a fék kicsit túl króm... de a felni nem tűnik annak... na majd valaha lesz nekem is ilyen kocsim :D Persze ha egész nyáron csináltad, végre tényleg ideje volt, hogy meglegyen az eredménye... Én is egész nyáron csináltam, de nem lett teljesen jó, így a nyáron már 2. alkalommal csinálom ugyanazt :D
madj mindjárt lesz kép is, mihelyst nem hal meg rendernél...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#944) Menthirist


Menthirist
veterán

[L]menthiristic.uw.hu/bmw/nose_air_1.jpg[/L]
[L]menthiristic.uw.hu/bmw/nose_air_2.jpg[/L]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#945) RefeeZ


RefeeZ
tag

jah igen:D az kerék akart lenni bocsi,mármint ugye gumi.sztem kicsit mattabb hatást kéne csinálni,de nehéz szívvel fikázok bármit rajta mert egész nyári melód.beton meg sztem annyira nem lényeg mivel az környezet a lényeg az autón volt illetve van:D

(#946) Menthirist


Menthirist
veterán

Hogyne számítana... Egy ilyen rendernél érdemes azért már odafigyelni... A képhez tartozik... Ha azt akarta volna, hogy csak és kizárólag a kocsin legyen a hangsúőly, akkor egy fehér alapra tette volna, mint egy fotózáson... De ha már csinált jelenetet, amit élethűre akar, akkor szerintem tegyen rá egy kis bumpot... Mert így nem betonos a beton annyira

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#947) op9


op9
aktív tag

A hibák javítva, köszi az észrevételeket! 1edül a betonon nem változtattam, mert render időben sztem 3-4-szerese is lehet tapasztalataim szerint. Meg már készül a kép hátulról :). Amúgy 55 perc körül szokott lenni egy ekkora kép.
Bár igazából a kocsi modellezésére mentem rá, a környezet és a megvilágítás max. 3 óra volt. Természetesen készültek fehér alapú képek is, amin csak a kocsi látható, de sztem még így több minden látszik a kocsiból.

How Bad Do You Want It?

(#948) op9


op9
aktív tag

Nah.. megszületett az újabb kép: Bővebben: link

A féktárcsáról sajna elfelejtettem visszábbvenni a tükröződést, de lehet, h valami kisebb Noise-t rakok Bumpnak, majd meglátom, hogy néz ki jobban.

How Bad Do You Want It?

(#949) Nyúltáp válasza op9 (#936) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hűbazz, kicsit szét voltam kenődve hétvégén...mára úgy nagyjából magamhoz is tértem(lagzi vót:DDD)...erre mit látok?...op9, nagyon jól sikerült a modell:C
nehogy itt abbahagyd, pár apró finomítással nagyon szép rendert lehetne összehozni, bár ígyse rossz.
Javaslatok autóhoz:
A rendezői jobb:DDD fényszóró belelóg egy picit kasztniba
A gumin 2 bump-ot kéne használnod az egy helyett(redők-feliratok), vagy legalábbis mindenféleképpen finomítani kéne a kerék redőzöttségén, mert így most tök doomIII-assan néz ki. feliratok meg lehetnének élesebbek...ill. speculart szedd lejebb picit, a gumi nem csillog ennyire.
felni-féktárcsa tükröződése ízlés kérdése.

Render/környezet:
Szépek a fények, talán előlröl nem ártana kis derítés (esetleg erősebb skylight/secondary bounce), mert a lökhárító szinte teljesen elveszik.
Felületek találkozásán finomíthatnál. plö kis szemét a fal tövébe/patka-út találkozásához.
A bump rettenetesen hiányzik aszfaltról, ha nagyon megnöveli renderidőt, mehetne külön pass-ba is, aztán kompozit. Amúgy biztos vagyok benne, hogy kis finombeállítgatással le lehetne szorítani renderidőt, bump-nak nem szabadna ennyit dobnia rajta.
Ha a csatorna fedelet mindenképp meg akarod tartani, akkor muszály lemodellezni. Így nagyon nemjó...nameg arányaival is baj van, ha a kocsihoz viszonyítjuk, minimum 2x ekkorának kéne lennie.

Asszem ennyi. Ha ezeken finomítanál, rettenet ütős lenne. De az eddigiekért is megérdemelsz pár::C:C:C:C:C -t :D

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#950) Nyúltáp válasza op9 (#948) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

kis kiegészítés 2. renderhez:
kipuffogó:F ?

bump jó a kerék felületén, amit írtam, az csak az oldalfalára vontkozott
:R

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.