Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#351) Nyúltáp válasza P_e_p_p_e_R (#350) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

már d21-en is olvastam a hírdetésetek, sok szerencsét hozzá:R
Meddig fog tartani a teszt időszak? (csakhogy mennyire kapkodjam magam a jelenlegi scenemmel:DDD )

ui.: amúgy render beállítások tárolódnak a max file-ban nem? Vagy ez amolyan ''a
biztonság kedvéért'' dolog?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#352) P_e_p_p_e_R válasza Nyúltáp (#351) üzenetére


P_e_p_p_e_R
csendes tag

A tesztüzem a domain-ünk regisztrációjáig/elkészültéig még biztosan tartani fog. Ez minimum két hét.

Maximális biztonságra, diszkrécióra törekszünk. Ezért lehet szokatlan néhány megszabott feltételünk.

A jókívánságokat köszünjük, igyekszünk!

(#353) Nyúltáp válasza P_e_p_p_e_R (#352) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

csak egy ötlet: csinálhatnátok majd oldalra egy olyan szekciót, ahova fel lenne nyomva pár kép (render beállításokkal, felbontással sötöbö) renderidővel. Nem lenne rossz reklám, és legalább az emberben kialakulna egy kép, hogy azért mégis mire számítson.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#354) MUŁĐER


MUŁĐER
addikt

helló

a total textures cd-ket itthon hogy lehetne megvenni, vagy megszerezni valahogy? 3 megvan (11,12,13), de kéne több, főleg a sci-fi-s, az a 7-es...

[Szerkesztve]

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#355) Nyúltáp válasza MUŁĐER (#354) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Elvileg csak PayPal-al lehet fizetni az online shop-jukban, de ha írsz nekik mail-t, akkor asszem lehet más módon is.

Amúgy nekem megvan....az első 10 közül ez a leggyengébb...

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#356) P_e_p_p_e_R válasza Nyúltáp (#353) üzenetére


P_e_p_p_e_R
csendes tag

Terveztünk mi is egy ''referenciák'' szekciót a weblapunkra. Egyelőre free tárhelyekre nem kívánjuk feltölteni a rendereket. Egy kis türelmet kérünk ez ügyben!


Kicsit más:

Többen kérdezték e-mailbenm másik fórumokról is, hogy ''Küldhetek-e én is scene fileokat?''. Természetesen, csúnyán megfogalmazva, boldog-boldogtalan küldhet bámit. Animációt, egy frame-s állóképeket. Nem utasítunk el senkit sem, a diszkréciónk pedig teljes körű.

(#357) Menthirist


Menthirist
veterán

Kiváncsiskodhatnék, hogy milyen gépeken történik majd a render? Mert szerintem abból sokminden kiderülhet (félreértés ne essék, tudom, hogy még most kisüzemben megy majd, csak kérdem... mégis hány és milyen gép... ha lehet)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#358) P_e_p_p_e_R válasza Menthirist (#357) üzenetére


P_e_p_p_e_R
csendes tag

Kuld egy e-mailt legyszives a maxrender@gmail.com cimre!

(#359) Nyúltáp válasza P_e_p_p_e_R (#358) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hadititok?:DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#360) indigo válasza Nyúltáp (#355) üzenetére


indigo
aktív tag

Figyi Nyúltáp! Nekem csak az 1-2-3 van meg, és érdekel a többi része is a Total Textures-nek. Tudnánk bótolni valahogy? Tényleg kellene!

(#361) Nyúltáp válasza indigo (#360) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ühüm, hogy gondoltad?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#362) op9


op9
aktív tag

Üdv!

Látom szépen pörög a topic... ehhez szeretnék én is hozzájárulni, meg egy kis kedvcsinálónak.
Eddig egy Citroen Xsara-t (Bővebben: link) csináltam 3DSMAX-ben, most egy Seat Leon CupraR-nek (Bővebben: link) álltam neki. Remélhetőleg nyáron tudom folytatni, mert most nincs időm. Majd dobok még linkeket, ha készen lesz, meg persze, ha van rá igény :D.

Üdv!

[Szerkesztve]

How Bad Do You Want It?

(#363) Nyúltáp válasza op9 (#362) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hehe..nagyoon jó a citroen. Optikai tuning saját concept, vagy lested vhonnan?
Miért nem dolgozod ki a belső teret is, sokkal ütősebb lenne...persze rá lehet fogni, hogy sötétítés:DDD
Meg talán háttér nem a legnyerőbb, túlságosan egybeolvad vele az autó...de amúgy eszméletlen a kép...főleg modell sikerült nagyon:C

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#364) op9 válasza Nyúltáp (#363) üzenetére


op9
aktív tag

Egyedül az első lámpa a saját koncept (próbáltam az emlékeimből a Carrera GT lámpáit utánozni... szerencsére nem jött össze :) ).. az első lököst lestem, meg egy picit átalakítottam. Egyébként itt vannak a többi képek is: Bővebben: link.
A belsőt is megcsináltam... úgyahogy. (műszerfal, kormány, ülések, sőt, még váltó is van!) De már nem akartam vele sokat foglalkozni.
Hátsó lámpát szintén lestem (Lexus). De az igazat megvallva nem akartam saját conceptet csinálni, hanem megnézni, hogy a családi autónk hogyan nézne ki (már piacon lévő cuccokkal) egy kicsit tuningolva.

Örülök, h teccik a modell :)! THX!

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#365) Nyúltáp válasza op9 (#364) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nem baj az, ha innen onnan van összeszedve, úgyis az a lényeg, hogy az összhatás milyen.
Most így másodszorra megnézve, talán anyagon csiszolhatnál még picit..túl reflektív(főleg az második képen)...van a reflection-ön falloff?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#366) Menthirist


Menthirist
veterán

Pörög a topic? Az utóbbi héten elég kevés hozzászólás érkezett... Mindenesetre én személy szerint most nem folytatom a BMW-met, mert heggesztjük a proginkat, azaz még csak tervezzük. Jó sokáig csak azt fogjuk csinálni... :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#367) Nyúltáp válasza Menthirist (#366) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

én meg melóztam(ittam) sörgyárba...hehe:DDD
lehet holnap is megyek;]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#368) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

no, dógzani nem vótam, helyette kis ápdéét
Bővebben: link
A növényen még elég sokat kell dolgozni...plö sokkal dúsabbra akarom, meg persze végig körbe a korláton.
Más modellezés már nem nagyon lesz, esetleg kisebb apróságok.
Ha ezzel megvagyok, gyühet a textúrázás.

Render amúgy Vray és köbö 5-6 perc..

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#369) Menthirist


Menthirist
veterán

gyönyörű a bevilágítás. Mivel maga a modell épület lévén annyira nem bonyolult, de a bevilágítás annyit dob rajta, hogy a végeredmény lélegzetelállító :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#370) Nyúltáp válasza Menthirist (#369) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

kösz...pedig semmi bonyolult nincs benne, van egy direkt light napfénynek, egy vray light skylight-nak, meg pár omni derítésnek, főleg az ''alagútban''

Növényzetre van valakinek vmi ötlete, mert most rajzoltam pár spline-t, aztán scatter-rel szétszórtam rajta a leveleket, de így a végén rengeteg poly lesz, az meg szösszenetnyit be fogja lassítani rendert...lehet utólag festem rá..majd meglássuk.

Most viszont pihenni fog egy picit a dolog, mert holnap megyünk osztrákiába novarock-ra..hehe..3 nap pogó:DDD

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#371) P_e_p_p_e_R válasza Nyúltáp (#359) üzenetére


P_e_p_p_e_R
csendes tag

Nem ilyen egyszeru a dolog, hogy pl.: ''Van tiz darab, ilyen es ilyen gepunk''. Ezert kertem, hogy e-mailezzen. A kollegam ugyintez tovabb! :)

(#372) Menthirist válasza Nyúltáp (#370) üzenetére


Menthirist
veterán

Majd akkor elolvasod ha visszajöttél. Mindenesetre először: jó szórakozást, én is szívesen mennék, de nem érek rá :D Pedig hívtak.

Növényzetre nincs igazán ötletem MAX-ban,csak a foliage. Maya-ban van paint effects, bár az annyira nem élethű, de legalább nem gépigényes annyira, mint a modell... Mondjuk árnyéka sincs, csak ha polygonizáljuk... Ez van... Esetleg tényleg rá kellene kompozitálni :D Ez jutott hirtelen az eszembe :D

A fény meg tényleg tetszik, okés, hogy a legtöbbet a skylight nyom rajta, azokkal nagyon szép eredményeket lehet elérni, csak sajna nincs vray for maya-m. de rendermanom valaha volt, csak nem bírtam feltenni :D Mindenesetre akár bonyolult, akár nem, de szép munka :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#373) op9 válasza Nyúltáp (#365) üzenetére


op9
aktív tag

Üdv!

Az anyagot netről néztem, mint ahogy a tutorialokat is...

Specular Color: 255,255,255
Specular Level: 50
Glossiness: 40
Soften: 0.1

A reflect 55% Fallof (Fresnel (Index of Refraction: 2.2))

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#374) indigo válasza Nyúltáp (#368) üzenetére


indigo
aktív tag

Hát ez tényleg páratlan!
Hozzám közelebb állnak az épületek modellezése, ezért is fogott meg ez a kép. Csak így tovább, textúrázáshoz sok sikert!

A Total Texrures-re meg akkor mondj vmi árat és le kéne írni DVD-re.

[Szerkesztve]

(#375) #72042496


#72042496
törölt tag

Hú, micsoda munkák! :Y
Garatulálok Nyúltáp & op9! :R

(#376) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

Nos, huh...nagyjából kipihentem a hosszú hétvégét.
Kösz a :C -ket, lassan nekiesem megen képnek.
Így 3 nap ''pihi'' után ránézve, nem az igazi a bevilágítás...sokkal kontrasztosabbat akarok. Asszem átgyúrom mégeccer.

op9, itt van egy leírás. Ezzel nagyon szép car paint shader-t lehet csinálni:

''So, click on “red paint” in the material editor, and by clicking on the material type button (now “standard”) switch to a “Raytrace” material. All your instances in the “bonnet” material will automatically update and reflect the changes you are making. Click on the small “Diffuse” square button and select “Falloff Map” from the list that pops up. Set the Falloff Map type to “Fresnel” and set the “Front” color to 107.0.0 (RGB values) and the “Side” color to 170.114.114. This will make the paint appear a little brighter on the surfaces pointing away from the camera, and quite darker n the surfaces facing the camera.
Put anothe “Fallof Map” (Fresnel type) in the “Reflect” slot, and set the front value to 30.30.30 and the side value to 175.175.175: this way we will have stronger reflections on the surfaces pointing away from the camera, and lighter reflections on surfaces facing it, simulating what’s actually happening on real car paints.
Go back to the root of the rayrace material and set the color of Specular Highlights to 255.255.255, the level value to 90 and the Glossiness value to 90: this way we weill get strong and small highlights. An interesting experiment you can do is to use the “highlight only” blur’s plugin in cooperation with a “shellac” material: put the red paint in one slot of the shellac and the “highligth only” in the other slot: this way you can set up 2 different highlights, simulating the typical car paint “coating”.''

indigo, küldök mail-t, majd lebeszéljük.

ui.: Menthirist, novarock-al nem sokról maradtál le, eszméletlen szar volt a szervezés. Ha nem lett volna System, egy nagy nulla lett volna az egész. Térdig ért a sár, és roppant elmésen egy darab fedett sátrat alakítottak ki, ahol se szék, se pad, se asztal, se semmmi. Egyszerűen nem lehetett leülni sehol. pff. árakról ne is beszéljünk. Sör 4 eur, fröccs 5 eur. (3 deci) :(
Viszont SOAD koncert eszméletlen jó volt:DD


[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#377) #72042496 válasza Nyúltáp (#376) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hali!

Korábban irtam, hogy én is egy házat szeretnék modellezni, ám egy - számomra -jelentős problémába ütköztem, rögtön az elején: Nem tudom hogyan helyükre illeszteni a nyilászárókat. :B

Tehát elkészitem a Door / Window object-eket, de hogyan tovább? Úgy szeretném megoldani, hogy később a ház belesejét is ki lehessen alakitani. A falak milyen módon készüljenek?

Lehet ajtóval együtt mozgó kilincset alkotni? (Ha jól emlékszem attach-olni nem engedi őket a Max, ha pedig editable poly-vá alakitom az ajtót, nem mozog. Létezik ez a mechanikai kapcsolatok modellezése, esetleg igy meg lehet oldani? :F)

Amúgy gondoltam egy nagyot, s a házat egy animáció részévé teszem: Jön egy újságkihordó srác, bedobja a házikó kertjébe az olvasnivalót, majd egy jó dagadt fickó kijön érte, s beviszi.
Később bikiklin jönne a srác, s szépen beleteszi postaládába a paper-t. Jó durva lesz megcsinálni, szerintem a Porsche-m is hamarabb elkészül, mint ez... :D

Azért a pasas már alakul, ma este lehet, hogy kap egy csontvázat. :D Ezután jön a ház, aztán a ház kéményére egy kis füst, a többi elem megvalósitására meg még rengeteget kell gyúrni, de már látom, melyik tutorial-okat kell átnéznem hozzá. :D

Végül pedig render, bár ez 512MB memóval érdekes lesz... :D

(#378) #72042496


#72042496
törölt tag

Jah, és még valami, ami eszembe jutott:
Képernyővédőt lehet késziteni Max-ban? :D

(#379) op9


op9
aktív tag

Üdv!

Én is köszönöm az elismerő szavakat! :B

Nyúltáp
Köszi a materialt, közben megkerestem a netről, h honnan nézted, és látom, h a Nissan R390 GT-nél írják. Az érdekesség az, hogy én pont ennek a modellezése alapján készítettem a Citroen-t. Csak a material azért lett más, mert kipróbáltam a Brazil-t, és ahhoz néztem ezeket a beállításokat. De mindenképpen ki fogom próbálni ezt is.

Jah... és még nem is dícsértem meg a munkádat... nagyon szép!! Ilyenkor látom, h az én tudásom/tapasztalatom mennyire kevés...

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#380) Nyúltáp válasza op9 (#379) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ugyanmár, szerintem modellezésben te előrébb tartasz plö mint én. Nagyon szép letisztult modell az a citroen.
Anyagot, tényleg a nissan-os tut-ból néztem...de brazilban nincs véletlenül beépített car paint shader?...úgy rémlik mintha lenne. Bár még nem próbáltam, lehet, hogy pocsékul néz ki.

Balika911:

Falakat több féle képpen is meg lehet oldani. Legegyszerűbb talán, ha a beépített wall objectet használod...végülis erre lett kitalálva. De ha bonyolult az alaprajz, akkor csinálhatod azt is, hogy egy vonallal megrajzolod alaprajzot, majd egy extrude módosítóval ''kihúzod''. De csinálhatod sima box-okból is.
Ezt a helyükre illeszteni dolgot nem értem igazán...nem tudod odamozgatni őket? vagy azt nem tudod, hogyan vágj nekik lyukat a falon?

Ajtóval együtt mozgó kilincset lehet csinálni, de úgy nem, ha meghagyod door object-nek az ajtódat. Mindenféleképpen át kell alakítanod editable mesh-é vagy poly-vá.
Miután átnyomtad, menj element sub object szintre (5-ös gyorsbillentyű) Majd jelöld ki az ajtó azon részeit, amelyek kinyílnak. Detachold őket külön object-é.
Ezután a rotate tool-al már simán tudod nyitogatni. Kilincset meg egyszerűen attachold hozzá.

Képernyő kímélőt lehet asszem vhogy csinálni vele...de kell hozzá egy exportáló plugin....igazából nem emlékszem már a nevére...:(

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#381) op9 válasza Nyúltáp (#380) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

Kipróbáltam az ajánlott beállításodat! (nem gondoltam volna, h ennyit dob rajta.. legalábbis nekem nagyon tetszik)

Bővebben: link
Bővebben: link

De itt már látszanak a hibák az A és C oszlopnál. Majd a Seat-ra jobban odafigyelek. Néztem a Brazil car paint shader-t, de nem tetszett, bár ezek után lehet, h csak rosszul állítgattam.

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#382) #72042496 válasza Nyúltáp (#380) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hali!

Na, jó tudni, hogy létezik beépitett wall object, e felett valahogy sikerült átsiklanom. :B
A lyukvágással vannak problémáim: Nem tudom, hogyan lehetne megoldani, hogy pontosan illeszkedjen az ajtó / ablak. Hozzak létre egy megfelelő méretű téglatestet, illesszem a falba, majd Boolean -> divide, s bepasszintom a nyilászárót? :F
Jó lenne valami egyszerűbb módszer, igy túl sokat kell szöszmötölni vele...

A kilincses megoldást köszi, a házon mindenképpen fel gogom használni. :C

A figurámmal meg elakadtam, nagyon elszúrtam a fejét, több helyen is, tehát ismét nekiállok...
Érdekes, hogy ha be van kapcsolva a MeshSmooth (iterations = 2), már be is lassul a gép. Ilyen kevés lenne egy 2,6@2,8+-os AthlonXp fél giga RAM-al? :O

(#383) Tsunami válasza #72042496 (#382) üzenetére


Tsunami
senior tag

Mi kiakasztottunk simán egy dual Xeont 4 giga rammal:)

''három a kettő tizen''

(#384) #72042496 válasza op9 (#381) üzenetére


#72042496
törölt tag

[kép]

De azért egy ötletes háttérrel még ütősebb lenne... :D

(#385) #72042496 válasza Tsunami (#383) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ilyen kaliberű grafikai programokkal bármekkora gépnek fel lehet adni a leckét, nálam viszont csak egy nyomorult figurát kellene elviselhető sebességgel mozgatni. :(

Amúgy mit műveltetek a Xeon-nal? :DDD

[Szerkesztve]

(#386) Tsunami válasza #72042496 (#385) üzenetére


Tsunami
senior tag

Olyan 7 millió objektumot rendereltünk le area shadow-al, meg reflaction-el.
Mellesleg van itt dual AMD is, az már volt hogy be is szart:)

''három a kettő tizen''

(#387) #72042496 válasza Tsunami (#386) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nem rossz, nem rossz. :)
Meg szabad tudni, hol van ez a hely? Egész tűrhető a géppark. :D

Hálózati render-t nem néztetek? Vagy csak kiváncsiak voltatok, mire képes a masina? :))

(#388) Tsunami válasza #72042496 (#387) üzenetére


Tsunami
senior tag

A melóhelyen, az titok most hogy hol van:D Network rendert nem tudtuk beállitani, sehogy se ment:(

''három a kettő tizen''

(#389) Menthirist


Menthirist
veterán

Balika: Hát figyelj, a Meshsmooth 2-es iterációval 4x annyi poly-ból építi fel a modellt, mint a meshsmooth nélküli, így nem csodálom, hogy pl egy arcnál 2-es MS mellett 512 ram kevés lehet... A mostani kocsim, ha minden be van kapcsolva, minden látszik, és nincs smooth a cuccokon, akkor olyan 130 000 face. Ha ezt duplikálom, akkor ott a 250-260 000 face-nél már ''inog'' a Maya 1 gigával is. Nem azt mondom, hogy használhatatlan, hanem azt, hogy ott már 10 FPS körüli sebességgel megy a maya szerint. Megoldás: layerek használata, és csak azoknak kell láthatónak lennie, amikkel dolgozol... Egy render erejéig mindent visszakapcsolsz... :D
Gépakasztásól: Hát igen, jártam már én is durván. Egy olyat csináltam, hogy egy sarokban (3 plane, rajta bump-os kőfal textúra) volt összesen 4 vagy 5 kard (egy fekszik, 3 vagy 4 a falat támasztja). Ebben még nem volt semmi gond. A kardok NURBS modellek voltak. A pengére és a keresztvasra reflection/refractionos anyag volt téve. A kardok jó közel voltak egymáshoz. A hibát ott okoztam, amikor egy Skylight-tal világítottam be, 10 pattanásig mind reflection, mind refraction szinten. Elkeztem renderelni, 2-3 perc alatt elért a markolatig, be is fejezte, és elkezdte a keresztvasat... Lefeküdtem aludni, aludtam 10 órát, közben renderelt a gép... Reggelre nemhogy a kép nem volt kész, de még a keresztvasat se fejezte be... A 800x600-as képen olyan 20 pixelt ha haladt. Hát igen, egy skylight sokezer sőt sok 10 000 fotonnal számolt az esetemben, és minden fotonnal 10 pattanásig számolt, persze a kardok közt megrekedt, pattant ide-oda... Jó kis szivatás volt a gépnek... :D
Net render: Amikor csináltuk a szakdogát, akkor mi is rávetettük magunkat az egyik iskolai tanterem 1,7-es cerkáira 256 rammal. Noha ez persze nem a legalkalmasabb gép a MAX számára, de 13 egyszerre renderelő gép már azért tud haladni. Noha nem sikerült megoldanom azt, hogy 13 rendereljen egy képet, úgy sikerült, hogy 13 rendereljen az animból 13 egymást követő képet... Így is jó volt, amikor működött. Mert az volt a gond, hogy órákig tartott, amíg átrágtuk magunkat a gépek védelmén (noha azért a rendszergazdai jelszót megszereztük) , de hol az egyik nem látta a másikat, hogy egyik se, hol menet közben estek ki a gépek... Ez persze úgy lett volna normális, ha a gépeket mi telepítjük, védelmek nélkül, és nem össze-vissza beállítva... De ez volt... Azért az anim 70%-ka a gépemen lett renderelve (256 később 512 ram mellett)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#390) Nyúltáp válasza #72042496 (#382) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

boolean-el semmiféleképpen ne csináld, mert valszeg úgyis elcseszné az éleket. Sokkal jobb eredményt kapsz, ha modellezéssel alakítod ki a lyukakat a falon. Ablakoknak meg nem kell 1000%-ig passzolni a lyukakba, senki se fog belehalni ha belelóg a falba pár centit.
Viewportban megjelenítésnél meg inkább vga számít, nem proci meg ram. (kivétel ha szoftveres gyorsítással nyomod)

op9: Tényleg, így már láccik néhány hiba az oszlopoknál. Sokat dobna amúgy rajta szerintem egy kis HDRI.
:C

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#391) op9 válasza Nyúltáp (#390) üzenetére


op9
aktív tag

Üdv!

Feltettem egypár HDRI-s képet:
Bővebben: link
Viszont a ''highlight only'' plugint csak most tudtam leszedni, tehát még nem teljesen olyan az anyag, mint amit belinkeltél. De h jó lesz-e az újabb MAX-hez, az még kérdéses.
A C oszlopnál lévő hiba nem tudom, h hogy maradhatott benne... iszonyatosan dúrva helyeken voltak a vertexek.
Készítettem egy 8 másodperces videót is, de azt sajna nem tudtam feltenni a tar.hu-ra, még a Camouflage-et is kiszűrte. Pedig többet mond bármelyik képnél :).

Balika911:
Az ötletes háttér még várat magára, mert először a Seat-ot szeretném befejezni, aztán jöhet a háttér.

Üdv!

[Szerkesztve]

How Bad Do You Want It?

(#392) Nyúltáp válasza op9 (#391) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

regisztrálj az atw.hu-ra, 500MB tárhely ftp eléréssel.
Amúgy egyre szebb:C, de a tükröződés nagyon erős rajta.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#393) Monya78


Monya78
veterán

Nekem is lenne kérdésem...

Ebben a progiban elvileg hogy lehetne pontosan összehasonlítani két kártya teljesítményét???

Tehát ha pl. létrehoztunk valami komoly számolásigényes objektumot, akkor azt meg lehet úgy forgatni hogy mindkét kártyánál úgyanúgy forogjon, és közben pl. a fraps-al lemérni a FPS értéket???

Fontos lenne...

De nem csak 3dsmax érdekelne, hanem minden más tervezőprogi is... Maya, Lightwave, Autocad stb...


Előre is kösz...

(#394) op9 válasza Nyúltáp (#392) üzenetére


op9
aktív tag

Gyorsan összedobtam egy lapot :).
Bővebben: link

Szerintem is nagyon tükröződik, de mondom, minden úgy van, ahogy a szövegben szerepel, kivéve a highlight only plugin.

Üdv!

[Szerkesztve]

How Bad Do You Want It?

(#395) op9 válasza Monya78 (#393) üzenetére


op9
aktív tag

Hi!

3DSMAX-ban meg lehet csinálni... egy kamerát egy útvonalon végigvezetsz, és közben a kamera nézetben mutatja a kamera által látott képet. De hogy a Fraps mit lát belőle, azt nem tudom.
AutoCAD-nél nem emléxek ilyen lehetőségre, bár lehet, h van.
Maya-val fix, h szintén lehet, és gondolom Lightwave-vel is.

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#396) Monya78 válasza op9 (#395) üzenetére


Monya78
veterán

MegaThanks... :)

Tehát egy ilyen kamera mozgást el lehet menteni, és a másik kari mellett előhozni és elinditani...

a 3Dsmaxban ugye nincs semmilyen teljesítménymérő beépítve?
(a Fraps mindent lát :) )

Tényleng még egy kérdés:

Ezek a programoknak ugye kemény áruk van... több száz ezer forint...
viszont lehet letölteni ingyenes verziókat? Amelyeknek van lejárati idejük, viszont teljes értéküek?


(#397) Nyúltáp válasza Monya78 (#396) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Van benchmark a 3dsmax-ban, de azzal renderelés idejét lehet tesztelni, nem viewportbeli teljesítményt.
Legegyszerűbben úgy tudod lemérni, hogy mit bírnak kártyák , ha csinálsz egy marha nagy felbontású gömböt, és azt egyszerűen forgatgatod viewportban, fps-t meg méred fraps-al. Amelyik több poligont bír/azonos poly szám mellet nagyobb az fps, az a jobb.

Mayának, és 3dsmax-nak is van tanuló verziója, ami ingyenes, és nem idő korlátos. Csak kereskedelmi célokra nem lehet használni, meg asszem beraknak vmi vízjelet renderbe.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#398) Nyúltáp válasza op9 (#394) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

videó tényleg többet mutat, így már nem is annyira zavaró a túlzott tükröződés.
Mennyi idő alatt renderelsz egy frame-t? Gondolom nem lehet sok, különben 8mp=240 frame-el számolva elég húzós render idő lenne.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#399) Monya78 válasza Nyúltáp (#397) üzenetére


Monya78
veterán

Köszi... :)

Szerinted mennyire valóságos eredményt ad a specviewperf szintetikus bencsmark...

(#400) op9 válasza Nyúltáp (#398) üzenetére


op9
aktív tag

1 perc 10 sec körül volt egy frame. De abból kb. 20 sec volt a Ray Server inicializálása. (4-5 óra volt az egész... estére ott hagytam)
Brazil-al rendereltem, 2-szeres élsimítás, skylight.
Majdnem 600 000 polygon (a kocsi külseje 2-szeres MeshSmooth; a lámpák, és a belső 1-szeres).
Mindezt egy 1.8-as Dothan 1 giga RAM kíséretében :).

How Bad Do You Want It?

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.