sziasztok
ismeri valaki a wings3d nevű progit ? jómaga kezdő vagyok a modellezésben, nagyon kezdő, és ugy gondoltam mivel ez a progi egyszerűbb, érdemesebb nekivágni 3dsmax 7nek
ha valaki tud ezzel a progival foglalkozó magyar oldalt, tutorialokkal stb megköszönném ha megosztaná velem
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Kobe
veterán
indigo
aktív tag
Hali!
A kérdésem egyszerű: mivel járok jobban?
2x2800MP proci 266MHz-es ramokkal + lap
vagy
Athlon 64 3000+ proci 400MHz-es ramokkal + lap
Nyilván játékra is kell, de a meghatározó a 3dsmax. Szal erősítsetek meg, hogy jobb a duál proci.
Ja, és Opteron 244 (1,8Ghz) duálban milyen lenne?
Thx!
e-biza
őstag
a dualos gép jobb lesz de rendereléskor függ hogy melyik renderelöt hasnálod, nehog ne használja ki a dual lehetöségét.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
indigo
aktív tag
Hát, szerintem is a duál géppel jobban járnék. Eddig akit megkérdeztem, az váltig állította, hogy nem éri meg a duál, meg csak 30% plusszt ad, meg ilyenek. Persze egyik sem látott még ilyen rendszert
Milyen lenne az Opteron 244? Asszem az sem sokkal jobb, mint az MP 2800+.
Nyúltáp
senior tag
Hali
A dual rendszer abszolút jobb. Ha van rá pénzed, szerintem azt vedd. Játékoknál meg tök mindegy, mert úgy sem processzor limitáltak.
A max-os renderelők közül tudtommal szinte az összes támogatja a dual processzoros renderelést...talán a vray nem, nemtom.
Az meg, hogy hol hány %-al jobb, esetleg rosszabb a dual rendszer, nagyban függ, attól is, hogy mennyire izzasztó a feladat. Egy egyszerű jelenet renderelésekor persze, hogy nem lesz nagy különbség a két rendszer közt.
Szóval, ha van rá pénzed, és úgy érzed, hogy ki is használnád, mindenféleképpen 2 procis gépet vegyél.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Sari
tag
Helo! Most szeretnék új konfigot venni és a 3D-s dolgok is érdekelnek(Maya).
Milyen erős gép kell hozzá? AMD vagy Intel ? Milyen videokártya ? (Connect3D Ati Radeon 9600 XT-re gondoltam) Írjatok 1-2 ötletet ezzel kapcsolatban please. THX.
ByB
addikt
Inkább Intel gépek szeretnek jobban renderelni, minél több rammal. A videokártya meg édesmindegy, ha nem 3Dlabs-et vagy valami hasonlót veszel! Az Ati-nál a FireGL az Nvidia-nál a QuadroFX támogatja a 3D-t... Nekem egy 3.6-os Intel-em van 1Gb rammal és nem okoz sok gondot a renderelés, persze van amikor rámegy egy éjszaka...
Ha nincs költséghatár, akkor érdemes felnézni az Alienware oldalára... Kicsi csöpögni!
ByB
addikt
Egy kiegészítés: ha jól tudom, vannak olyan 9800-as karik amiket bios frissítéssel lehet softFireGL-lé alakítani, van is róla valahol fóruma a Ph!-en keress rá!
Nyúltáp
senior tag
Ühüm, intel egy 10%-al átlagban jobb szokott lenni.
Amúgy 9600-tól kezdve az egész 9xxx-es szériát át lehet alakítani firegl-é.
De nVidiánál is van softquadro.
Én régebben egy 9600xt-t használtam. Bőven elég volt. 400e face-ig meg sem akadt. Mikor softmodoltam firegl t2-ővé, akkor meg 800e -t is simán vitte.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
indigo
aktív tag
Hali!
Nekem is 9600 XT-m van. Hogy moddolom Fire GL-é? Tedd már meg, hogy leírod.
Thx!
Nyúltáp
senior tag
öö..ööö, egy softfiregl nevű progi kell hozzá asszem. Nagyon egyszerű, asszem megpeccseli a drájvert, egy restart, oszt már jó is. Egyik topicba le lett írva,mindjárt megkeresem......
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Nyúltáp
senior tag
Nos: Topic: Bővebben: link
50ik hozzászólás környékén vannak eredmények.
A progi neve amúgy freefiregl, de asszem működik a dolog rivatunerrel is.
itt egy leírás: Bővebben: link
hajrá
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Mindenki térjen meg A maya a király
Na jó, csak viccelek. De tényleg vadas
És mostanában (ebben a félévben) alakítgattam át a gépemet 3D-s célokra, mert szeretnék komolyabban is foglalkozni vele (idestova már vagy 1,5 éve nyomom, de most kezd komolyodni a maya... ). Ennek keretében jött először a Sapphire 9600XT Fireblade (na jó, ez főleg a HL2 miatt lett...), majd DVD író (hogy a sok videótutort ki tudjam írni). Na komolyan, ami ezirányban történt, az még 512 ram beszerzése volt (most van 1 giga), meg egy 21''-es Viewsonic PT810-3 -as monitort vettem. Ezt most duálban hajtom a régebbi 14-essel. A nagy Maya közben 1600x1200-ban van, a kicsi 1024x768ban. Most tervezek még majd 512 ramot, meg egy digitalizáló táblát. És akkor már egészen el leszek a dologgal. Utána már csak A64 kell alá
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Nekem wacom már itt figyel monitor melett
viszont 512 ram még min. kéne. Neked mennyit dobott rajta?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
indigo
aktív tag
Én most akarok visszatérni a Max-hoz, volt kis időkiesés. Ezért tervezek új gépvásárlást, ami remélem összejön. A Maya-t bonyolultnak találom, persze ez legtöbbször előny, kivéve nekem, mert meg kelene tanulnom
A digitábla nagyszerű dolog, úgy gondolom az A5-ös elég mindenhez.
[Szerkesztve]
hogy 1 giga lett? Hát maya-ban annyira nem tudom (olyan 20-30%-ot gyorsult a renderidőm), mert mostanában csak low poly modellezéssel foglalkoztam...De a Combustion ég és föld
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
indigo, nekem a6-os van, azzal is elvagyok bőven.
Menthirist: Nekem még csak 512 van. Elindítom max-ot, marad belőle olyan 100-150MB úgyhogy egy komolyabb rendernél már ki is fogytam ramból. Hamarosan muszály lesz befektetnem még 512be...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Kobe
veterán
nekem is memó gondjaim vannak meg tárhely ...most kezdtem el tanulgatni a progot és a texture packok hozzá csak olyan 8 giga...nem rossz
Tárhely gondok? nekem megvan a Lost Pencil féle Elefántos videó (modellezés, textúrázás, csontok, animáció). Ez 4,8 giga zip file, kicsomizva olyan 12-13 giga videó. És akkor nem beszélve olyan 50 gigányi Gnomon videóról... Mondjuk ezek DVD-n vannak, de akkor is gondok tudnak akadni...
Amúgy amikor csináltam a szakdogámat, akkor előállt az a helyzet 512 rammal, hogy le akartam menteni a file-omat, megette az 512 ramot, majd felszabadult egy proginak köszönhetően (Freeram szerűség), az is elfogyott, majd megint felszabadult, majd megint elfogyott vagy 200 mega... És ekkorra sikerült elmenteni. Persze borzasztó modell volt, mostmár sokkal jobb modellt csinálok, sokkal de sokkal kevesebb poly-ból...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Nekem összesen köbö 4gb textúrám van, azok is főleg 3d total texture pack-ek. Ezekből kiindulva nagyon jó kis textúrákat lehet összeollózni. Egyik kedvencem (sajna kis felbontásban csináltam [videóból kilopott képek alapján]) :
Mondjuk így utólag megnézve, lehetne rajta még csiszolni (főleg orránál)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Hát igen. Mondjuk nekem is jól jönne némi textúra, de majd rászabadítom a haverokat... Modemes nettel nem szedek textúra gyűjteményt
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
indigo
aktív tag
Háát, jól nyomjátok, úgy látom.
Nyúltáp: Jó a fejnek a textúrája.
Menthirist: mesélj már valamit erről a Lost Pencil Elefántos cuccról. Érdekelnek ezek, én csak Feng Zhui bácsi és Gnomon vidijókat nézegetem eddig.
Nyúltáp
senior tag
Kösz indigo. Most találtam egy nem is olyan rossz vid. tutorialt a 3dbuzz.com-on.
Lényege, hogy minden előzetes tervezgetés nélkül állnak neki modellezni egy motort, végig kommentálva, hogy mit miért csinálnak. Így ott helyben kell kitalálniuk, hogy milyen technikával állnak neki egy-egy résznek. Sajna csak első 2 rész tölthető le ingyért, többiért membernek kell lenni. (nemtom mennyi pénz a tagsági).
Most jut eszembe, van render is Szalacsi bácsiról (játékba készült a modell, ezért ennyire low poly) itt a link:
Bővebben: link
Cipő kivételével összes textúra saját. Igazából nincs még teljesen kész...talán soha nem is lesz, legalábbis az elmúlt 1 évben nem nagyon nyúltam hozzá.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Huh, mit is mondhatnék róla.
Bővebben: link
Elég részletes egy dvd, bár még nem végeztem vele... sőt....
Még csak a modellezés részével szórakoztam, de azzal se végeztem. Hiába no, hosszú
Ez akadályoz meg abban is, hogy megnézzem a ''Hogy csináljunk AH64-et 13 óra alatt'' című videót is. Mondjuk ezez hosszú videók során nem magyaráznak valami sokat. Azaz mondják, hogy mit csinálnak, de nem mindíg, hogy miért, és ez miért jó. Persze sokszor látszik
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
indigo
aktív tag
Nyúltáp: akkor azért volt olyan ismerős az arc, ej, - nagyon szuper, megérne egy befejezést, főleg a játékra lennék kíváncsi, hogy mit alkotna Kocsord hőse
Menthirist: csak nem megveszed ezeket a videókat? Bár ha az ember fejlődni akar, akkor minden pénzt megér. Visszaolvasva mennyi videód van, te biztos nagy spíler lehetsz Maya-ban
Nyúltáp
senior tag
''főleg a játékra lennék kíváncsi, hogy mit alkotna Kocsord hőse''
Nem hinném, hogy lesz belőle vmi...mondjuk nem rajtam múlik.
Ja, és nemtom ismeritek-e, de szerintem ez a legnagyobb online tut. gyűjtemény Maya-hoz (nem biztos..én max-ozom )
Bővebben: link
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
indigo
aktív tag
megnéztem a zenith weboldalt. Királyság!
Ha Max bácsiból ilyet hoztatok össze, akkor Kocsord már nem lehet kihívás.
Jinghis33
csendes tag
Bakker nem is tudtam hogy enniyre fel lesz kapva ez a téma.
Na mindegy, de azért én is fejlődtem azóta. Csak példának megszereztem a 3Ds MAx 7-est és persze gépre is gyúrtam egy 2,4 GHz-es (még) 256-os rammal. Hát most még csak ennyit tudok hozzáfűzni
Először is: Jujjujjujj. Nagy spíler? Azért naaaaaagyon messze vagyok onnan. Maradjunk annyiban, hogy némileg tapasztaltabb vagyok az átlagnál, és elhagytam a totál amatőr szintet, mostmár fél-amatőr-fél-kezdő szinten vagyok És még nem is vagyok szerény...
Szóval összesen Maya-ban ha 20-30 modellt csináltam, akkor sokat mondok, mondjuk ezek sem lettek mind készen. Sokat tanulok a Gamestar fórumán is (3d animálás topic), ott is tök jó csapat verődött össze, nem vérprofik, mint az SG.hu maya fórumán, hanem amatőrök és kezdők Ott segítünk Maya-val és MAX-szal kapcsolatban is. Ott benne vagyok abban a kb. 5 főben, aki húzza az egészet, és ezek között olyan középmezőnyben vagyok. Ott van pl. Batmen3 és Kefete, akik ''kicsit'' előrébb járnak nálam, de ők MAX-osok Ja ott Paydogs néven vagyok....
Na csak hogy ne csak szerénykedjek
Bővebben: link
Ezt a fejet csinálom a programunkhoz, illetve a videókhoz.
Még csak nagyon kezdeti változat, túl sok poly, sajna olyan helyeken vannak pontok, ahol nem kellenének. De Batmen3-tól kaptam képet az övéről, és a wireképéről majd kijavítgatom az enyémet Persze még hiányzik sok része is, de ez majd egy teljes test lesz... Majd meglátom, mennyire haladok vele, még csak vagy 4 óra munka van benne...
Ja amúgy azért van ennyi videóm, mert hozták, és mert töltöttem, és mert voltak ingyenes helyek is. Fél évig volt 8 megabites netem, szal ami a csövön kifért
Majd szeptembertől megint
Ja és Jhingis: tudod... MÉG RAM... MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG MÉG
És fel is van kapva
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Dánksén
Inkább az a baj, hogy mindenkinek megvan a saját baja, úgyhogy nehéz újra összehozni a csapatot
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Hát igen, ez nálunk is ismerős helyzet sajna. Az egyik programozónk péntektől dolgozik egy cégnek, de ma már befejezi ha minden igaz... Az 1000 Ft/h elég meggyőző érv amellett, hogy inkább azzal foglalkozzon
Szóval még abban sincs teljesen egyetértés, hogy OGL vagy D3D legyen a motor. Mert aki eddig dolgozott a progin, az OGL-be csinálta a progit, ráadásul ő ért a témához a leginkább a két programozó között. Viszont a zene meg ilyenek miatt úgyis benn lenne a memóban a DirectSound meg ilyenek, akkor meg plussz egy mudul ide vagy oda... Szal még kérdés... Mondtam nekik, én nékem mindegy
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
Az ilyen garázsfejlesztések pont arra valók, hogy tapasztalatot szerezzen az ember, ha meg még nem elég jó d3d-ben, itt a kitűnő lehetőség
Amúgy megpróbálom majd összehozni újra a csapatot, csak előbb be akarom fejezni aktuális munkát. Csak neki kell állni, utána már menne a dolog.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
persze... nem is kérdés...
Enélkül a franc se lelkesedne annyira a dologért
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Jinghis33
csendes tag
Attól függ hogy nekem is lenne ott helyem
De persze nincs jobb dolog mint pár j kis modellezőtől tudást ellesni
[Szerkesztve]
Hát itt a környékemen nincs sok modellező csávó, és azok közt is én vagyok a legjobb Sajnos De nem is vagyunk sokan... Szóval a projekttel is minden a nyakamba szakadt (modell + rig + skinning + UV + textúrakészítés + animáció) Mindez egy CSOMÓÓÓÓÓÓ modellhez... Ja és ki is kellene találni őket...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
jaja, mi meg ráadásul ''csak'' egy mod-ot csináltunk, szóval programozni nem is kellett túl sokat....mondjuk azt is én csináltam úgyhogy modellek+textúrák+programozás. Amúgy főleg a szinkronizálás vitte el nálunk az időt. A mostaninál, már inkább a modellezésen, és a textúrázáson lenne a hangsúly (meg persze rig), csak el kéne már kezdeni
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Én is ma rágtam át magam a Gnomon féle Texturing IV-en és a Skinning I-en. És belekezdtem vagy 10 perc erejéig a II-be, és átfutottam a III-on, hogy mit fognak csinálni... Aki azt hiszi, hogy macerás dolog a modellezés, az nézze meg ezeket És ezekkel is kellene foglalkozni majd a vége felé, hogy a videóban királyak legyenek az animok...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Na milyen?
Még kezdeti a modell feje is
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Ma volt egy műsor a Discovery-n a driftelésről, és megint megjött a kedvem heggeszteni a BMW-met... olyan 3,5-4 óra alatt meg is csináltam a motorháztető nagyrészét
Bővebben: link
Hogy mennyit tököltem azzal, hogy nurbs-ból kialakítsam... és rá kellett jönnöm, hogy mennyire nem értek a Nurbshoz, vagy csak nem lehet megcsinálni vele egyszerűen... Szal 1,5 órás szenvedés után hagytam a fenébe, és csak poly-ból megcsináltam (2,5 óra alatt)
Így hajnali 2:50-kor fáradt vagyok, hogy folytassam De holnap fogom...
Ja a képek közül az első a nem smooth-olt, a második a smootholt... Azt hiszem
Nem sok különbség van, mert az alap is annyira sok poly, hogy Normal állítás után majdnem ugyanolyanok...
Akinek kell, itt van Wire kép is róla (Wireframe on Shaded mellett kilopott kép...)
(1600x1200)
Bővebben: link
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
tgabi
tag
Hali!
Sikerült softmoddolnom Quadro4 700XGL-lé az FX5600-as kártyámat. Az lenne a kérdésem hogy 3DS Maxban hogyan lehet belőni hogy a vidkari végezze a munkát és ne a proci?
Kösz a segítséget!
Üdv.
'' Senki se tud semmit! ''
passz
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
indigo
aktív tag
Hali!
Ha azt akarod elérni, hogy a videókari számolja ki a képed (renderelje), akkor sehogy. Erre vannak speckó vidkarik/renderelőkarik. Ellenben ha azt akarod, hogy a szerkesztéskor az ablakodban megjelenő képet ne a proci számolja, hanem a vidkari, akkor Preferences menü->View fül (talán, nem vagyok MAX közelben) és kiválasztod az OpenGl-t vagy Direct3d-t a Software Z-Buffer helyett, restart MAX, Enjoy!
Nyúltáp
senior tag
nVidiával használj inkább opengl-t, jobban szereti.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
... Én most gondolkodom rajta, hogy leszedem a vidkarimat FireGL T2-vé alakító drivert... Persze sose lesz olyan, de ha félig olyan lesz, akkor már jó...
Más... Doglozgattam most a BMW-men, amíg senki nem ér rá a programunkkal foglalkozni
Bővebben: link
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Nyúltáp
senior tag
nem rossz, főleg a kerék tetszik.
Vga átalakítással, meg annyira mész, hogy köbö 2x több face-t tud megjeleníteni a viewportban, szóval ha nagyfelbontású modellekkel dógzol, akkor nagyon is jó. Teljesítményben meg szerintem hozza simán egy normál firegl 75-80%-át.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
tgabi
tag
Hali!
Köszi a válaszokat, tehát akkor sokra nem megyek az átalakítással. Akkor marad a gyorsabb proci választás.
THX
Üdv.
'' Senki se tud semmit! ''
Hát az nem fog ártani... Mert ugyebár a kocsi UltraHighPoly lesz
És néha már most gondok vannak, amikor Látszik az alap modell mellett a SmoothProxy változata is, és amikor mozgatom az eredeti vertexeit... Akkor néha már lassú...
Akkor neki is vágok majd, ha megtalálom a drivert...
Amúgy cserélgetnem kell majd mindig: játékokhoz hogy szuperál? Nem kell durvához (legyen CS, meg UT2004 meg ilyenek...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
marcee
addikt
(tapasztalatom szerint szemmel látható teljesítménycsökkenés nincs játékok alatt)
\m/