Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1451) Menthirist


Menthirist
veterán

Félre ne értsen senki, nem azért mondtam, hogy most ne tegyétek... Tegyétek... Nem éreztétek az cinizmust a hangomban :D
Mellesleg a székről majd postolok képet, ha fel bírok majd állni belőle...
Most itt alszik egy gyerek a szobámban, akiről senki nem tudja, kicsoda, csak alsógatyában van, és alszik az ágyon :D

mellesleg
Boldog Karácsonyt, kellemes ünnepeket mindenkinek (ma megyek haza, 27.-én jövök, szal újévet még nem kaptok :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1452) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

időteszt...

(#1453) Nyúltáp válasza Menthirist (#1448) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nem hiszed el. Én is pont ma voltam praktikerben ugyanilyen székért....csak már nem vót. :O nomeg nem is értem rá nagyon keresgélni, mert köllött sietni moziba(Narnia Krónikái..ne nézzétek meg, nagyon szar...de legalább jót röhögtünk haverokkal a sok harry potteren :DDD )
jah, te hol rendelted széket?...praktiker.hu? vagy mifene.


ui.: Boldog Karácsonyt mindenkinek :C

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1454) #72042496 válasza Nyúltáp (#1453) üzenetére


#72042496
törölt tag

Éppen tegnap ajánlgatták a Narnia Krónikái-t, hogy milyen jó film... :F :)

Én is boldog karácsonyt kivánok mindenkinek!

(#1455) sekli


sekli
addikt

Nekem nincs meg ez aprogi, de tervezem a kipróbálását, egy gyors kérdés, lehet vele .x formátumba menteni?

(#1456) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

basszus:( éjfélkor akartam...arra volt az időteszt de rohadtul elfelejtettem;) mind1 majd jövőre:D

(#1457) Nyúltáp válasza sekli (#1455) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

alapban nem, viszont ha felrakod directx sdk-t, abba van egy plugin amivel lehet.
[link]

Balika:

Tipikus ''Há most nagyon megy ez a fántázi főnök, hárri plotter, teccik tudni. Nehágy má hogy ne csináljunk mi is egyet. Lesz benne monnyuk a végén egy nagy harcjelenet, aszongyák az jó''
noköbö ilyen.
azért egy értelme volt, érezni a filmen, hogy a könyv valszeg nagyon jó, csak eszméletlenül elcseszték a megfilmesítést. Úgyhogy asszem elolvasom majd.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1458) op9 válasza sekli (#1455) üzenetére


op9
aktív tag

Ezzel a plug-in-nel lehet...
[link]

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden kedves PH!-zónak!

How Bad Do You Want It?

(#1459) junk_corp.


junk_corp.
csendes tag

hélló,

Objects: 13450

Mesh Totals:
----------------------
Verts: 114962
Faces: 153712

adott a fenti scene, kb. 2-3fps-es a viewportokkal (p4 northw. 2ghz - cserélve lesz dual 3.2-es vagy 2.8-as xeon-ra). Hogyan lehetne gyorsítani még a szerkesztésen? egy quadro fx 1300 v. 4000 (szigorúan használt :) min gyorsítana? a viewportokon vagy a renderen? gondolom a rendert csak a proc.-ok befolyásolják, vagy nem? vagy hogyan?

tenksz!

(#1460) op9 válasza junk_corp. (#1459) üzenetére


op9
aktív tag

Ha nem tévedek, akkor a szerkesztésen (viewportban) az általad említett grafkártyákkal lehet gyorsítani, esteleg egy SoftQuadrosított TI4200-zal ([link]), vagy egy SoftModdolt ATI 9600-zal.
A renderelésnél a proci számít, esetleg külön erre kifejlesztett spéci hardware.
De hogy mi mennyit jelent, azt sajna nem tom.

How Bad Do You Want It?

(#1461) Nyúltáp válasza junk_corp. (#1459) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

150e facel, 2-3fps?
Elég gyenge vid. kártyád lehet.
quadro-t/firegl-t szerintem ne vegyél. Egyszerűen nincs értelme. Nemtom mennyiért tudsz szerezni használtan, de ált. szeretik áron felül adni.
Az fx 1300 gyakorlatilag egy átalakított FX 5950 Ultra, míg a 4000nek a 6800 Ultra az alapja.
Ugyan van az architektúrájukban eltérés, de főleg a 3d progokra kihegyezett drivereik dobják meg a teljesítményüket, ezért is lehet olyan szép eredményeket elérni softmoddal.
Noszóval, nemtom milyen anyagi helyzetben vagy(bár dual xeonokról beszéltél az imént :DDD ), de az fx1300-at nem ajánlom, a 4000et meg csak akkor, ha 6800ultra árához közel tudod beszerezni.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1462) junk_corp. válasza Nyúltáp (#1461) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

''Elég gyenge vid. kártyád lehet.''

6600GT, de még nincsenek alatta a xeonok.

de a lassúságba bejátszhat az is hogy az a 150e f. nem 1ojjektum hanem 13450. Vagy viewport rendernél csak az számít hogy ennyi meg ennyi face-em van?

''quadro-t/firegl-t szerintem ne vegyél. Egyszerűen nincs értelme.''
? Akkor mivel lehet gyorsítani a vportokon, erős proc. kell és kész?

(#1463) MUŁĐER válasza junk_corp. (#1462) üzenetére


MUŁĐER
addikt

viewporthoz erős videókártya kell...rendereléshez kell a proci.

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#1464) junk_corp. válasza MUŁĐER (#1463) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

én is így gondoltam. de akkor miért írta kicsit fentebb ezt a kolléga:

''quadro-t/firegl-t szerintem ne vegyél. Egyszerűen nincs értelme.''

:)

(#1465) junk_corp.


junk_corp.
csendes tag

[link]

összehasonlítva:
2x dual-core xeon 2.8
2x xeon dp 3.6
2x dual-core opteron 275
2x opteron 254

(#1466) junk_corp.


junk_corp.
csendes tag

a fenti linken kiderül többek között az is (persze sokaknak itt gondolom ez nem új), hogy a viewportokra nincs hatással az smp konfig, a magasabb órajel itt többet számít.

(#1467) Nyúltáp válasza junk_corp. (#1464) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

persze, viewportoknál csak videókártya számít, azért írtam, hogy semmi értelme quadrot meg firegl-t venni, mert egy egyszerű softmoddal át lehet moddolni alap kártyákat. Amúgy meg nem nyújtanak akkora többletet, mint amennyivel drágábbak.
alacsony fps télleg a sok object miatt van, bocs, az felett elsiklottam. Amúgy egy 800e face-ig bírnia kéne 6600GTnek (nekem is az van)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1468) junk_corp. válasza Nyúltáp (#1467) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

6600gt-t nem lehet moddolni? :)
például az említett quadro fx 4000 szerinted segítene egy ilyen nagy object-számú scene esetében? azt meg lehet csinálni hogy selection set -ekre bontom az egész scene-t aztán mindig csak az van ''elöl'' amin faragok, a többinek meg hide. de gyakran csak látni kell az egészet és ilyenkor kínlódás az egész (nézőport forgatás, szelekció, bármi).

(#1469) Nyúltáp válasza junk_corp. (#1468) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Őszintén szólva nemtom minek akadnak sok objectnél a jelenetek, talán kifogy a memóriából vga? (Mondjuk sejtésem szerint ilyenkor a max hal be, nem a vga a ludas)
Úgyhogy asse tom fx4000-el válltozna e a helyzet.
Az újabb generációs vga-kat tudtommal nem lehet moddolni, viszont csupán a viewportbeli sebesség miatt nem is nagyon kell őket.
Most néztem, directx-es megjelenítéssel köbö 2millió face-ig szerkeszthető marad a viewport (persze wireframe nélkül, az nagyon be tudja lassítani), opengl-nél pedig 1,5millió körül már elég kezelhetetlen volt.
Ha sok objected van, az a legjobb, ha szépen rendszerezed a jeleneted.
Akár selection set-ekkel, vagy külön layerekkel. Vagy ha sok kis apró szir-szarról van szó, akkor működhet a display as a box-os megoldás is(jobb klikk tárgyon/properties/display as a box pipa)
Mikor egy házról készítettem látványtervet, én is így oldottam meg a dolgot. Sok cserép nagyon beakasztotta gépet. Ez egyszerűbb formáknál működhet, bonyolultabbakhoz meg ott van a multires módosító, ezzel egyszerűen %os formában adhatod meg, hogy hány vertexet is jelenítsen meg az adott modellből, miközben igyekszik megtartani annak eredeti formáját.
Hogy egyszerűbb legyen kezelni, hozzákötheted egy sliderhez.
Pakold rá modelledre a multires módosítót
1. Create/helpers/manipulators/slider
2. Bökj vhol a viewportra
3. A jobb oldali panelen a label mezőben adj neki egy nevet, plö level of detail
4. jobb klikk a slideren->wire parameters->object(slider)->value
5. klikk a modelledre->modified object->multires->vertex percentage
felugrik a parameter wireing ablak. Bal oldalt lesz elvileg a slidered jobb oldalt pedig a modelled a multires módosítóval. A két ablak közti nyilakkal tudod meghatározni, hogy melyik érték hasson melyikre. Nekünk az lenne a jó, ha a slider value paramétere hatna az object multires modifierjének vetrex percentage értékére. Tehát klikkelj a balról jobbra mutató nyílra, majd connect.
Ha most ráböksz a select and manipulate-re (eszköztárban snaps toggle-től balra eggyel), és huzogatod a slidered, az szépen kontrollálja a modelled bonyolultságát.

Jah igen, slider tulajdonságainál a minimum értéket és a snap value-t állítsd 1-re. Így sohasem fog eltűnni a modelled (0%-nál ugyebár nem jelenítené meg), és szépen százalékonként tudod állítgatni az értékét (persze ez nem kötelező, kinek hogy tetszik)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1470) junk_corp. válasza Nyúltáp (#1469) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

Köszönöm az okítást, majd kipróbálom.

(#1471) YODA mester válasza junk_corp. (#1465) üzenetére


YODA mester
senior tag

Áááá... Erre volt nekem szükségem..!!!

Boldog Karácsonyt meg Újévet...!!!

[Szerkesztve]

(#1472) YODA mester


YODA mester
senior tag

Pontosabban inkább ahol az X2-ket és a dual opteron 254-eket haszonlítanak össze renderelésben...

(#1473) YODA mester


YODA mester
senior tag

Télleg a MAX mennyire használja ki a duplamagot..?

(#1474) junk_corp. válasza YODA mester (#1473) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

A tesztben erről is szó van. Rendernél tökéletesen ki lehet használni.

'As for the final rendering, the situation here is completely different. Rendering can be split into parallel tasks very easily. As a result, the systems built with dual-core processors can perform impressively fast.'

a viewportokra viszont hatástalan.

ahogy nézem a max valamiért jobban szereti a xeonokat, de mindenhol máshol az opteron izmosabb.

(#1475) YODA mester válasza junk_corp. (#1474) üzenetére


YODA mester
senior tag

Ha sikerülne használtan szerezni egy MSI Master2-FAR-t (940 dual socket) akkor összedobnék egy dual opteronos konfigot...

(#1476) sekli


sekli
addikt

Nincs valami kis freeware, vagy 30napos demo progi, amivel .3ds -t lehet egyszerűen .x -be konvertálni??

(#1477) sekli válasza sekli (#1476) üzenetére


sekli
addikt

:F

(#1478) Menthirist válasza sekli (#1477) üzenetére


Menthirist
veterán

Nincs válasz, ergo valszeg nem tud senki ilyenről, aki itt járt elolvasni...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1479) Nyúltáp válasza sekli (#1476) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nos, találtam párat.
[link]
elég puritán, de direkt erre van. animációt, uv kordinátákat, hierarchiát is átment.
[link]
meg mégegy
[link]
Microsoft export/import plugin gyűjtemény 3dsmaxhoz/mayához.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1480) sekli válasza Menthirist (#1478) üzenetére


sekli
addikt

nalátodhogyvan...:))
Köszi!

(#1481) sekli válasza Nyúltáp (#1479) üzenetére


sekli
addikt

puritán, de jo lesz...

(#1482) repvez válasza sekli (#1481) üzenetére


repvez
addikt

megprobálhatod még a #1375 -ös hszemben ajánlott progit is.Sztem egész jol használhato.

(#1483) sekli válasza repvez (#1482) üzenetére


sekli
addikt

ez is jo lehet, megnézem...

(#1484) YODA mester


YODA mester
senior tag

Na eztet a bolygótot kéne hogy Pbomb karajul szétrobbancsa látványosan..!!!

Mindenötletet szívesen fogadok... :DD

[kép]


[Szerkesztve]

(#1485) YODA mester


YODA mester
senior tag

A diffuse map-ot rátoltam bump map-ba is és hirtelen 3D-s lett a bolgyó felszine.. Mik vannak... :D

(#1486) YODA mester


YODA mester
senior tag

Ja és Opteron RULEZ..!!! Javaslom próbáljatok ilyet beszerezni...

(#1487) #72042496 válasza YODA mester (#1486) üzenetére


#72042496
törölt tag

Mit? Egy vacak 144-est? :P ;]
Gratulálok a procihoz! Publikus, hogy kitől vetted és mennyiért? :)

(#1488) YODA mester


YODA mester
senior tag

Nem publikus... :P Inkább koncentráljunk a szétrobbanásra és hogy hogyan lehet király robbánst csinálni lángokkal meg minden... :))

Pre-visualization hardvered by:
[kép]

[Szerkesztve]

(#1489) Menthirist válasza sekli (#1480) üzenetére


Menthirist
veterán

Mit írtam? Hogy azért nem volt válasz, hogy aki eddig itt volt, az nem tudott ilyenről, nem azt, hogy nincs is ilyen...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1490) junk_corp. válasza YODA mester (#1488) üzenetére


junk_corp.
csendes tag

oan szép az a bolygó, ne robbangassuk csak úgy széjjel aztat mondom én. :) lehet hogy laknak is rajta valamik.

(#1491) YODA mester


YODA mester
senior tag

Idáig jó...

(#1492) Nyúltáp válasza YODA mester (#1484) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

PBomb-al egyszerűen lehet szétrobbantani, nem szépen :(
A másik, hogy egy bolygó 1000 féleképpen robbanhat szét, és valszeg mindegyik esetben más módszer szükségeltetik.
Úgyhogy a mikéntet nem lehet leírni, esetleg csak az eszközöket.
Alap Pbomb (a particle-k ne az alap test polygonjai legyenek, hanem előre legyártott szikladarabok)...bár talán kelleni fognak az alap poly-k is. viszont nagyon sok kell belőlük, úgyhogy gömbnek jó nagy felbontásúnak köll lennie+ugye sziklákból is rengetek kell, és lehetlőleg aprók legyenek, de azért még felismerhető formájúak.
kell továbbá még jópár kiegészítő particle system, hogy ne legyen olyan szabályos a robbanás, nomeg soksok deflector, amivel a megfelelő pályára terelhetjük szegény részecskéinket.
robbanást kompozitba raknám rá, renderelve rengeteg ideig tartana/vagy gagyin nézne ki.

Mindenféleképpen tervezd meg előre a robbanást, a legjobb néhány gyors skicc lenne, így legalább mi is látnánk, és konkrét esetre tudnánk tanácsokat adni.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1493) YODA mester válasza Nyúltáp (#1492) üzenetére


YODA mester
senior tag

Lehet valahonnan letölteni ilyen composite-os videókat..? Mint pl. a robbanás fekete alapon, mert ilyenekből marhára gyengélkedem...

Tutorial robbanásról..? Király lenne.

[Szerkesztve]

(#1494) Nyúltáp válasza YODA mester (#1493) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

a kompozitos robbanást nem egészen úgy gondoltam, persze úgy is működhet, viszont az újabb progikban már lehet fasza effekteket rádobni alapanyagra, akár particle alapú robbanást is. A hogyant ne kérdezd, mert fingom sincs :DDD

videók: Léteznek ilyen robbanás gyűjtemények, a szokásos csatornákon keresztül viszonylag egyszerűen beszerezhetők.

Tut.: Gagyi álltalánosított módszereket bemutató tut-ok vannak csak....legalábbis én csak ilyesmiről tudok.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1495) YODA mester válasza Nyúltáp (#1494) üzenetére


YODA mester
senior tag

Remek. Ennyi.

(#1496) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

a kérdéssel van a baj.
túl álltalános.
olyan, mintha azt kérdeznéd, hogyan tudok fotoreál embert csinálni.
könyvet lehetne írni róla.

keress neten tutorialokat, lesz pár(bár mondtam, hogy gagyik), azokból megismerhetők az alap eszközök. Aztán kezdj neki. Próbálgass. Ha esetleg elakadsz vhol, legalább már egy konkrét kérdést tudsz majd felteni, amire valószínűleg sokkal könyebben tudunk majd válaszolni.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1497) YODA mester


YODA mester
senior tag

Akkor más. Tom, hogy már kérdeztem de idegesít a dolog... Blevel-en kívül lehet mással is renderelhetővé tenni a szöveget vagy szívás, mert ezzel out of memory... SW kezdő szövegét MAX-al is megakarom csinálni... :))

(#1498) junk_corp.


junk_corp.
csendes tag



hogyan lehet 'normális' wireframe-et renderelni? olyat amin nincsenek rajta a 'kitakart' vonalak. (mi is a rendes meghatározása az ilyen wf.-nek?)

tenksz

(#1499) YODA mester válasza junk_corp. (#1498) üzenetére


YODA mester
senior tag

Az milyen wireframe ami nem átlátszó..? Ez olyan mint a nem átlátszó üveg...

(#1500) YODA mester


YODA mester
senior tag

Camera Map Binding a titok nyitja a szöveg rendereléséhez...

[Szerkesztve]

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.