Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#7401) rlazol


rlazol
addikt

Sziasztok,
valami indítás javítót ismertek? Nincs kedvem újratelepíteni :s
Elindítom a maxot, szépen be is tölt, de nem tudok kattintani sehova. Semmi se működik, de közben simán le tudom állítani feladatkezelőből és ha max kiterjesztésű filet nyitok, akkor megnyitja, de megintcsak nem enged kattintgatni, dolgozni menne. Próbáltam billentyűparancsokkal render ablakot akármit felhozni, semmi. Olyan, mintha lenne egy ablaka kinyitva az előtérben, de azt nem látom, így ő fut, de én nem tudok cselekedni. ESC vagy Alt-F! nem működik. :F

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#7402) Met válasza rlazol (#7401) üzenetére


Met
nagyúr

Ilyeneket próbáltál?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7403) rlazol válasza Met (#7402) üzenetére


rlazol
addikt

próbáltam.
semmi. A minap még gond nélkül elindult, nem változtattam semmit semmilyen beállításon nem is telepítettem semmit :s

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#7404) Rayyy válasza rlazol (#7403) üzenetére


Rayyy
senior tag

Azt próbáltad, hogy ezt a mappát kitörlöd? Nekem szokott működni.
C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\20XX - 64bit\ENU

Minden a legnagyobb render!

(#7405) rlazol válasza Rayyy (#7404) üzenetére


rlazol
addikt

próbáltam.
végül megoldódott, de nem tudom hogy. Vsz a Wuindows aktiválási figyelmeztetés ablakkal vitatakzott össze, mert azt nem láttam, viszont amikor nagy nehezen előjött és bezártam, akkor vált működőképessé.
Amikor csak akkor indítom el a maxot, hogy azt már bezártam, akkor nincs gond.

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#7406) Rayyy


Rayyy
senior tag

Friss (saját) V-ray benchmark eredmények, ha valakit érdekel "milyen gépet vegyek" témában:
/// Threadripper 1920x / GTX 1060
cpu: 00:55
gpu: 02:33

/// Ryzen7 2700x / GTX 1060 OC
cpu: 01:18
gpu: 02:18

/// 5820K / GTX 1080
cpu: 02:01
gpu: 01:38

Minden a legnagyobb render!

(#7407) Matykoo78


Matykoo78
újonc

Sziasztok :)

Bár ez offos téma, de mégis 3d sudio max.
Léci segítsetek.

Melyik oktatási intézményt ajánljátok ?

3dhome vagy Mesharray-t ?

Nem találtam olyan független oldalt ami erről a két stúdióról írna.

A választ előre is köszi :)

(#7408) Rayyy válasza Matykoo78 (#7407) üzenetére


Rayyy
senior tag

Nem is fogsz hivatalos cikket vagy véleményt találni. Fórumokban lehet tájékozódni, ahogy most is teszed. Szerintem mindkettő jó, ránézésre a Mesharray-ben több lóvé van... inkább azt kell megnézni, hogy épp milyen szinten állsz. Ha totál kezdő vagy, akkor szerintem az éri meg, ami olcsóbb és közelebb van hozzád. Ha haladó vagy, akkor viszont el kell menni a nyílt napjaikra és beszélgetni velük, hogy megfelelnek-e az igényeknek.

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#7409) Matykoo78


Matykoo78
újonc

Itt tartok kb, ez nem tudom milyen szint.
Hobby szinten csinálom csak.
De tovább szeretnék fejlődni.

[ Szerkesztve ]

(#7410) Rayyy


Rayyy
senior tag

Pflow-ra tudtok valamilyen alternatívát? Instabil,ósdi. Ahogy maga a Max is sajnos. :(

Minden a legnagyobb render!

(#7411) Met válasza Matykoo78 (#7407) üzenetére


Met
nagyúr

Állítólag a Mesharray kicsit jobb.
Viszont amit mondanak a hozzáértők.
Ezek a tanfolyamok arra jók hogy megtanuld kezelni a programot, amit tutorialokból is meg tudsz tanulni.
Viszont náluk tudsz kérdezni ha valami nem tiszta, a tutorialoknál nem tudsz kérdezni, ráadásul angolul van.
Én is gondolkoztam tanfolyamon de azért nem kevés pénz.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7412) Rayyy


Rayyy
senior tag

Amikor pflow-ban egy shape instance separated group members-szel átmegy egy másik eventbe, akkor az egyes particle-ök hajlamosak a group egy másik shape-jét felvenni... ezt ki lehet védeni valahogy anélkül, hogy külön event-ekbe szedném őket?

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#7413) Rayyy válasza Rayyy (#7410) üzenetére


Rayyy
senior tag

Én tudok... Tyflow.

Minden a legnagyobb render!

(#7414) Rayyy


Rayyy
senior tag

Következő problémával állok szemben (3ds max / v-ray): adott egy max fájl NAS-on...
- ezt benyitom egy Threadripper 1920x-es gépen, kiszámoltatom, 03:26 alatt van kész.
- ugyanezt benyitom egy 5820K-s gépen, kiszámoltatom, 02:25 alatt van kész.
Hogy lehet a 6 magos, lassabb processzor sokkal hamarabb kész, mint a 12 magos, gyorsabb processzor?
Teszteltem teljesen újonnan létrehozott scene-nel, ott természetesen az 1920x 2x gyorsabb, ahogy annak lennie kell. Embree nincs bekapcsolva.

Minden a legnagyobb render!

(#7415) Met


Met
nagyúr

Turbosquid-re valaki töltöget fel modelt?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7416) zebra_hun


zebra_hun
addikt

Üdvözlet, élég furán hangzik ez most, a 7-es verzióval most fogok kezdeni. Sosem használtam maxot, de amit "tunningolok" azt ezzel csinálták sok sok éve. Mivel van mit tanulni ezért megvettem a 7-es bibliát. Sajnos a cd nem jött meg hozzá, ami nekem hasznos lenne. Ha van itt valaki aki megosztaná, feltöltenné valahová azt szívesen fogadnám. Egyébként röviden a régi Battlefield 1942 játékot reszelgetem, photoshoppal kap új nagyobb felbontású textúrákat. Vannak olyan dolgok viszont amin szeretnék kicsit változtatni és úgy textúrázni. Ilyen pl. az autó kereke mint egy malomkő úgy néz ki. A játék szerkesztője max 7-ig ad egy plugint amivel meg lehet nyitni a járműveket. Sajnos w10 rendszeren nem hibamentes, mert a bezáráskor ad hibaüzenetet. W7-nél úgy néz ki hogy menni fog, legalábbis eddig úgy fest. Szóval a 3ds max biblia cd melléklet kellene ha valakinek itt megvan. Köszi

[ Szerkesztve ]

(#7417) Los Angeles


Los Angeles
csendes tag

Sziasztok!

Eladó egy 3D rendelésre felkészített gép, jó áron!

(#7418) Infinity70


Infinity70
tag

Sziasztok . Van egy forgó gif-em amibe a nevet (forog) kéne átírni. Van köztetek olyan aki ezt megtudná csinálni ? Előre köszönöm a választ !

Huawei P40 Pro

(#7419) Infinity70


Infinity70
tag

Forgalmas egy topik :D :D

Huawei P40 Pro

(#7420) Rayyy válasza Infinity70 (#7419) üzenetére


Rayyy
senior tag

Azért néha szoktunk ide írkálni. De a forgó gifek átírása nem biztos, hogy témába vág. Gif-ben amúgy sem ír át semmit az ember, hanem megcsinálja elölről.

Minden a legnagyobb render!

(#7421) Infinity70 válasza Rayyy (#7420) üzenetére


Infinity70
tag

Nem haragudnék meg ha tudna valaki segíteni :DD

Huawei P40 Pro

(#7422) lolmanned válasza Infinity70 (#7421) üzenetére


lolmanned
csendes tag

Szia, a gif fájlok azért "animáltak", mert "sok" kép egymás után játszódik le, (szakemberek most csukják be a szemüket), ezért, hogy szerkeszthesd, szét kell bontanod a gif-et képkockánként, azaz alkotóelemeire bontani, majd ha megkaptad a fájlokat, akkor a képeket amit kaptál, egyesével kell szerkeszteni rajta a feliratokat majd újra exportálni a fájlt. Ird be gugliba, hogy animated gif editor vagy hasonló.

(#7423) rlazol


rlazol
addikt

Sziasztok!

A következő problémával fordulok hozzátok:
Egy "circle" és egy "line" alapból lofttal létrehoztam egy alakot a "path" és a "shape" értelemszerű módosítgatásaival:

Ahogy látjátok, a tetején nincs "cap" ez így is van rendjén. A gondom az, hogy ezt 3D nyomtatni szeretném, de az objektumnak nincs falvastagsága. Ezért duplifikáltam, majd a másolatot az X-Y tengely mentén 98%-ra összehúztam. Mindkét objektumot "Poly"-ra convertáltam majd "Attach" -val összehúztam. Így most van külső és belső fal, de a kettő közötti rést felül nem bírom lezárni:

próbáltam a Weld, Target Weld, Birdge, Cap, Connect funkciókat Vertex, Edge, Border, Polygon vonatkozásban de sehogyse jó.

Hogy kéne ezt megoldani? Egyáltalán, szükséges ez 3D nyomtatáshoz?

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#7424) Met válasza rlazol (#7423) üzenetére


Met
nagyúr

Rosszul kezdtél neki szerintem.
Hengerből kellett volna kialakítani és amikor kész akkor egy shell módosítóval kapsz falvastagságot.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7425) Rayyy válasza rlazol (#7423) üzenetére


Rayyy
senior tag

Ha megvan a forma, akkor a falvastagsághoz nem duplikálni kell a formát, hanem poly-vá kell konvertálni és shell módosítót kell rárakni, ennyi.
Valószínűleg csak azért nem működik a bridge, mert duplikáltad, így a belső formának is ugyanarra állnak a normál vektorai. Szóval a belső formát megfogod, kijelölöd az összes poly-ját --> flip normals és onnantól működni fog a bridge.

Az, hogy mi szükséges a 3D nyomtatáshoz, az attól is függ, hogy milyen eljárással fog készülni. De ahol nyomtatják, ott optimalizálják majd a geometriát az adott géphez, szóval akár így is leadhatod, csak meg kell írni, hogy természetesen zárni kell a falát.

Az STL check módosítóval egyébként valamennyire tudod ellenőrizni, hogy optimális-e a forma nyomtatáshoz.

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#7426) rlazol válasza Rayyy (#7425) üzenetére


rlazol
addikt

Mindkettőtöknek nagyon szépen köszönöm!
Újraloftoltam mert túl sok és apró polyja volt a belsőnek, nem akartam szórakozni vele. Utána shell tökéletes volt, nagyon köszönöm még egyszer!
Az STL check lement, rendben van. Azt se ismertem... :D

[ Szerkesztve ]

Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!

(#7427) Rayyy


Rayyy
senior tag

Következő lenne a kihívás:
- ki van jelölve 90 darab objektum, ebből szeretnék egy táblázatot vagy szöveges fájlt, ami tartalmazza minden objektum pivot pontjának pozícióját külön-külön.

Minden a legnagyobb render!

(#7428) masta_dry


masta_dry
tag

Szevasztok!
Van egy partnerünk, aki komplex, aszimmetrikus felületmodellezett terméket gyártatna velünk, és (elég durván) háromszögesített modellt küldött.
Jeleztük, hogy a háromszöges közelítés nélküli állapotról adjon modellt, abból mi kellő pontossággal követett felületű formát fogunk tudni kreálni.
Erre azt a választ kaptuk, hogy a "3DS Max polygon alapú modellekkel dolgozik, amit ha testté konvertálnak, akkor a mesher optimalizál és automatikusan háromszögesít."
Szerintem kb. annyi lehet a megoldás, hogy "save as surface", vagy valami ilyesmi.
A konkrét lépésekre lenne szükségem, mert elég értetlen a másik oldal (finoman szólva...).

(#7429) repvez


repvez
addikt

valaki jár még ide vagy van valami másik magyar forum ahol jobban pörög a topic?

A kérdésem az lenne, hogy ki hogy csinálja azt, ha kialakit egy base mesht ami elég elnagyolt kinézetre , azután , hogy tudja növelni a poligonszámot és a pontosságát a modelnek anélkül , hogy a felület elromlana.
Értem az alatt, hoyg görönygyos és hullámos lesz.
Mert most addig oké, hogy az alapmodelre rádobok egy turbo smooth, ez megnöveli a poly számot, de ha ez után a finomitott meshháló vertexeit hozzáakarom igazitani a referencia kép pontjaihoz, hogy pontosabb alakhuséget kapjak, az azt eredményezi, hogy minden egyes vertexet kézzel kell oda igazitanom, és utána ez okozza a hullámosodást a felületetn és a loopok torzuláűsát.
Ez eléggé megneheziti a későbbi részletek kidolgozását és a felületek sima felületét.

(#7430) Rayyy válasza repvez (#7429) üzenetére


Rayyy
senior tag

Magyar fórumon jóval kevesebb esélyed van bármilyen sikerre. De ettől függetlenül azt veszem ki az írásodból, hogy subdiv modellt szeretnél készíteni, mivel van egy kevés poliból álló modelled, amire TS-t nyomsz... Ha tudom, hogy valami miatt alakítgatni fogom TS után is a modellt, akkor azt szoktam csinálni, hogy csak 1-es szintű subdiv-et kapcsolok neki. Ezután finomítom és jöhet megint egy 1-es szintű subdiv... ezt általában 3-4-ig lehet eljátszani büntetlenül.
Az alakhűséget low poly módban praktikus elérned ezzel a módszerrel. Felkapcsolod a TS-t (hogy látszódjon) és aztán megfogod az eredeti háló vertexeit és addig nyomkodod, amíg TS módban jó nem lesz a forma.

Minden a legnagyobb render!

(#7431) repvez válasza Rayyy (#7430) üzenetére


repvez
addikt

külföldi direct a témába vágó topicocba is kérdeztem, de ott se nagyon pörög az oldal.
Amugy ugy csinálom ahogy mondod, de az eredeti hálo nem elég részletes, hoyg a formát ki lehessen alakitani, a TS után meg már már 1es verzioban is torzul a felulet miután az ujabb igazitás és TS el lett végezve rajta.
Modern vadászrepülöt szeretnék csinálni, de arrol nem találni semmi használhato anyagot.
WW2es gépek egyszerü ovális vagy hengeres formábol vannak, és ezekbol is kevés van oktato jelleggel ami tényleg realisztikus pontos modellezés.
YT-t is néztem, de ott is csak ilyen kamu fantázia vagy elnagyolt modellek vannak vagy általánosságban hard surface amikor csak találomra csinálnak egy formát. vagy csak egy kis bemutatot ahol nem látni a teljes folyamatot.
De sokat segitene , ha látnám, hogy mi a workflow az alapmeshtol a részletes modellig .
Már vagy 5x megcsináltam elkezdtem ugyan azt a modelt minden alkalommal egy kicsit jobban sikerült, de valahogy az alapformábol nem tudok továbblépni az apro részletek kidolgozására és kivagdosására.

[ Szerkesztve ]

(#7432) snots


snots
tag

Azért lehet találni videókat Youtubeon amin összetettebb vadászrepülőt modelleznek.

Itt van például ez:
https://www.youtube.com/watch?v=-QwNjx_FaxQ

Tény, hogy fel van gyorsítva, de ha teljesen lelassítod, akkor már majdnem élvezhető. :D
Az meg nem lényeges, hogy Blenderben csinálja, a modellezés az ugyanaz minden programban.

Azzal is próbálkozhatsz, hogy nézel valamilyen ingyenes, kész modellt. Olyat, ami teljes mértékben részletes, nagy valószínűggel nem fogsz ingyenest találni, de arra jók lehetnek, hogy nézzél egy-két fogást a modelleken.

https://www.turbosquid.com/Search/3D-Models/free/fighter+jet
https://www.cadnav.com/3d/Fighter-aircraft.html

[ Szerkesztve ]

(#7433) Met


Met
nagyúr

Van itt valaki aki elad modelleket? turbosquid, cgtrader stb.
Az ilyen oldalakról származó bevétel adózásáról lenne kérdésem. :U

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7434) repvez


repvez
addikt

látom nem valami jol megy a topic de azért megkérdezem hátha betéved valaki aki tudja a választ.

Szóval lazt szeretném megcsinálni, hogy ha van egy test akkor egy tetszüleges formára alakitott planenel hogy tudom kettévágni a testet ugy hogy mindegyik megmaradjon csak külön öbjektum legyen .

A boolean ezért bukik ki, mert ott csak kivonni tudnám két testet egymásbol, de attól nem marad meg a vágo és a vágott rész sem és nem különul el egymástol sem.

a slice plane meg csak egyenes sikkal müködik tudtommal, nem tudom kijelölni neki tetszüleges alakzatot , hogy az mentén vágja szét a testet.

egy példa, hogy mondjuk kész egy alap auto kasztni és egy siklapokbol állo formával kiszurnám a formábol az ajtó keretét.
tehját nagyonleegyszerüsitve mint a tszta szaggatoval kiböködném a tésztát több darabra.

(#7435) Met válasza repvez (#7434) üzenetére


Met
nagyúr

Proboolean?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7436) repvez válasza Met (#7435) üzenetére


repvez
addikt

az is csak egyfajta boolean és nem csinál egy testbol 2 különállo testet , hanem egyik testbol kivonja a másikat.
[link]

ilyesmit akarnék ahogy itt blenderben. a project knife tool.
Tehát az élek vonalak csak mint eszközt használnám a test szétvágásához segédeszközként. és utána az egész testből olyan formáju különállo rész lesz ahol elvágtam a segédvonalakkal vagy plannel.

(#7437) Met válasza repvez (#7436) üzenetére


Met
nagyúr

Lehet választani hogy mit csináljon, mit miből vágjon ki.

Most jutott eszembe.
Próbáld úgy hogy a plan-nek adsz egy kis vastagságot (shell módosító, majd konvertálj belőle objektumot) és úgy vágd ki. Ha ajtó nyílás akkor úgy is vastagabb rés kell mint egy plane.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7438) repvez válasza Met (#7437) üzenetére


repvez
addikt

igen ilyen modon meg lehetne oldani, de ha adok neki egy kis vastagságot akkor már okozhat nem kivánt éleket a vágando testben miután végrehajtotta a muveletet. föleg egy ives formánál.
De mindenképp idöigányesebb igy megoldani, mint ha csak egy vonalat vetitenék a testre ami mentén el kéne vágnia a testet keresztbe.

(#7439) Met válasza repvez (#7438) üzenetére


Met
nagyúr

Konkrétan járművek modellezéshez kell?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7440) repvez válasza Met (#7439) üzenetére


repvez
addikt

repülökhöz, de ugy általánosságban megkönnyitené mindenféle modellezést ha egy ilyen munkafolyamatot tudnék kialakitani vele, mint a videoban a blenderrel. a shrinkwrap funkciot se tudom, hogy melyik lenne a 3dsmax megfelelöje.
Probáltam átszokni a blenderre is, de nem vagyok polip és nem tudok mindent fejben tartani, hogy melyik mit csinál .

[ Szerkesztve ]

(#7441) Met válasza repvez (#7440) üzenetére


Met
nagyúr

Így nem kerestél?
Nekem alap hogy ahol nyílás lesz majd (ajtó, motorháztető stb.), oda rajzolok "vonalat" (most nem tudom az angol nevét :B ) hogy majd csak ki kelljen jelölni a polygonokat és detach.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7442) repvez válasza Met (#7441) üzenetére


repvez
addikt

még annyira nem vetettem bele magamat a keresésébe, eddig megoldottam az alap dolgokkal, csak láttam ezt a blenderes videot és gondoltam hogy valami hasonlonak kéne lennie 3ds vonalon is.

egyébként probáltam azt az irányt is követni, hogy a különbözö panelek nyillások vonalaihoz passzolva igazitani a topologiát, de ugy eléggé megnehezitette sokszor az alapforma kialakitását is, hogy be kellett tenni 1-2 plusz élt , ami esetleg elrontotta a szabályos 4 oldalu polykat és 3 szöget vagy szökszöget alakitott ki vagy csak egyszerüen sokkal bonylultabbá tette az egészet, hogy ahelyett, hogy végighuztam volna egy poligonnal a törzset és majd késöbb kivágom ,már a forma kialakitásánál arra kellett figyelnem, hogy hova essenek az élek és formák.

(#7443) Met válasza repvez (#7442) üzenetére


Met
nagyúr

De így meg utólag nem keletkezhetnek 3 szögű polyk?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7444) repvez


repvez
addikt

[link]
na ez pont az amit szeretnék, de nálam nem csinál semmit se.
egyrészt nem tudom kattintással kiválasztani a vágo lapokat csak az outlinerben, a másik ha a vágando testre megyek akkor se történik semmit.

viszont a modifier menube odakerül a procutter rész, de nem tudom törölni se a modifier törlése ikonnal sem.

2020as maxban akarnám használni

(#7445) Met válasza repvez (#7444) üzenetére


Met
nagyúr

Úgy próbáltad ahogy a videóban van?
Sima box, plane-ek.

A 2020 lehet túl új neki, a videóban 2015 Max van.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7446) repvez válasza Met (#7445) üzenetére


repvez
addikt

igen, söt most csak csináltam ugyan azt, hogy csak egy sima kocka és 3 plane azokat kijelölgettem és el is vágta ahogy a videoban, viszont a kocka topologiáját szécseszte, háromszögek lettek a kockák oldalai és törlödtek egyes részei .
Ugyhjogy nem jől mukodik igy sem.

Egyébként érdekes, lehet az a baja, hoyg editable polyvá van alakitva már a modellem és ez már nem tetszik neki.

CSak akkor mivel tudom ezt megoldani, hogy ilyen külsö formákkal tudjam szétvágni a modellemet külön elemekké?

(#7447) MutantZombie válasza repvez (#7446) üzenetére


MutantZombie
tag

A 2017-ben sem működik teljesen, de ha az Auto Extract Mesh-t kikapcsolom, akkor igen.
Amúgy olyan káoszt csinál...

Próbáltam poly-ban és alapértelmezett alakzatokkal is, teljesen mindegy.

Ha válaszolsz a kérdésemre vagy segítesz bármiben, akkor köszönöm!

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.