no kész az első modell . nem nagy szám és inkább koppintás de azért még ez sem volt egyszerű bár már kezdem - haloványan - érteni a logikát : [link] [link]
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
DreamScape rulez... Amit láttok az egy Plane és egy Omni...
Ma este már lehet én is tudni fogok ehhez hasonló kafa tengereket gyártani fél perc alatt!
Ha valakit érdekel, akkor itt árulnak egy magyar nyelvű 3ds max 7 Bibliát: [link]
Nem ingyenreklámnak szánom, azok után, hogy rögtön elkezdtem rontani a kolléga boltját, ez igazán belefér.
[Szerkesztve]
Ezt a felnit fogom lemodellezni a videótutorom során... a gumin, illetve a gumi és a felni találkozásán kívül mindent lehet kritizálni Még mielőtt elkezdem felmondani a szöveget...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
namostcsakazértis a gumit fogom szidni
noszóval kis bevel mehetne mintázatra (ugye nem displace?)
felnihez egy szubjektív véleményem lenne. Nekem picit vékonynak tűnnek a hablahablablák. mittomén hogy híjjam őket. no de gondolom tudod mire gondolok.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
A küllők.
(#1657) YODA mester válasza Menthirist (#1654) üzenetére
Ja, küllő ropi lett... De űberkőnig a többi...
Én most a Sötét Oldal 2 snittjeit csinálom... Nagyjából ilyeneket, de ez csak 2 layer, mert a többi hajó nem lett rárenderelve ezen a képen:
Nos a kerékről valóban lemaradt a bevel, de majd teszek rá
a robi küllő meg ilyen, spec gyári fotóról lett egy az egyben modellezve...
[link]
A képről meg annyit, hogy jó lenne, de nekem zavaró az a tűz, de nagyon...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
(#1660) YODA mester válasza Menthirist (#1659) üzenetére
Zavaró a tűz..? De hát ha eccer ég...
[Szerkesztve]
[link]
mellesleg nem az zavar, hogy tűz van ott, hanem az, hogy valahogy a minősége és megvalósítása nem illik bele a képbe... egy blur lehet, hogy segítene, vagy egy kis parcicle belőle... passz, de így nem élethű valahogy...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
huhh nagyon klassz ez a video
tűz tényleg furcsa ,kicsit tömörnek néz ki vagy mi , bár lehet , hogy csak állóképen ilyen.
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
(#1663) YODA mester válasza Menthirist (#1661) üzenetére
Picsába.. Én is akarok ilyet..!!!
Régebben volt nekem egy jó kis fej modellezős tutoriálom, de sehol nem találom. Tud valaki címet adni?... Valami olyasmi volt nekem, hogy fényképet körül kellet rajzolni, a vonalakat összekötni és az így kialakult drótvázra rá kellett tenni valami mesh-akármit és abból lett a fej No ilyen tutoriált ha tudtok, akkor szívesen fogadnám.
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
Hali!
[link]
Sok sikert!
Üdv!
How Bad Do You Want It?
Köszi!... Ilyesmire gondoltam.... bár nem túl sok magyarázó szöveg van benne.
Aki még tud hasonlót az írja be! Előre is köszi.
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
Sziasztok! Nagyon kezdő vagyok a 3DS világában. Melyik az a 3D Studio Max széria amihez a legtöbb plugin létezik? A 4-es? Mert ahogy nézeggettem ahoz van a legtöbb tut. + plugin és sok egyébb marhaság. Melyik Maxot szedjem le? A 7-es megvan de pl füvet nem tudok benne csinálni. Vagy a 7-eshez is van sok plugin? PLZ! HELP!
Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????
7es-t vagy 8as-t használd.
Nem érdemes az alapján dönteni, hogy melyikhez van több plugin...sőt. A sok plugin épp azt jelenti, hogy az alapprogram rengeteg funkciót nem támogat, amiket külső pluginekkel lehet csak megoldani.
Tehát, végülis minnél kevesebb plugin van egy programhoz, annál jobb
értem?
ajánlom, hogy tanulmányozd át a max összes eszközét.
füvet plö elég egyszerűen lehet készíteni a 3as verzió óta létező scatter-al.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
köszi mindent! használom a 7-est!
és hogyan érem el ezt a ''scatter-t''?
Vizet, hogyan tudok csinálni?
Nah, és felosztok több oldalra egy alakzatot (legyen az kocka v. gömb) és szeretném az egyes ''oldalakat'' esetleg megnyújtani, vágni kihúni stb... ezt hogyan tudom megcsinálni?
Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????
Nagyon köszi! Mostmár boldogulni fogok...
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
Scatter: create panel/compound objects/scatter (create legördülőmenüben lehet könnyebben megtalálod)
Víz: Van beépített víz shader. Material editorban töltsd be. Persze übergagyi. Élethű víz készítéséről meg könyvet lehetne írni
Uccsó kérdés: Olvass utána editable mesh-nek. (neten rengeteg tut foglaalkozik vele, de manualban is benne van minden)
ui.: igazából ahogy látom nagyon az alapoknál tartasz. Mindenféleképpen ajánlatos beszerezned egy 3dsmax bibliát, nem muszály a legújabbat, a 3ashoz írt is tökéletesen megfelel az alapok elsajátításához, mert ezek nem olyan kérdések, hogy x mondatban válaszolni lehetne rájuk.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Én azt javaslom, ne óceánnal nyisd a MAX ismerkedésedet, ha teljesen kezdő vagy, hanem valami egyszerűbb témával
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Köszi Nyúltáp! Megtaláltam mindent. Kb. 2-300 mbnyi (PDF) könyvet szedtem le + kb 3-4 gb-nyi (AVI+Text) tutorialt. Nagyjából minden készen áll. Köszönöm mindent. Ohh.. Még 1 Hyper-Super-Mega-Giga-Ultra gagyi kérdésem lenne....
...egy bizonyos alakzatra textúrát hogyan tudok ráhúzni? Hogyan érem el ezt a menüt és az extráit?
Ui.:Nem óceánt akartam csinálni, hanem egy vödör vizet
Még1x köszönök szépen mindent
Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????
megnyomod az ''m'' betűt a billentyűzeteden és ott a kis gömbre kattintasz és áthúzod az alakzatodra többnyire vagy mikor bent van az ''m''- re bejövő menü akkor kiválasztod az alakzatot és a menüben vagy ablakocskában vagy ahogy tetszik ,kiválasztod amit rá akarsz húzni és kicsit lejjebbe ebben az ablakban van ilyen hogy ''assign texture to object'' vagy valami ehez hasonló és arra klikk asszem egy (kocka -> gömb) a jele de lehet nem...kb 2hónapja maxoztam utoljára éshát felejt az ember...valahogy jobban mint ahogy tanul...
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!!!
Acad2005Hun és 3DStudioMax7 párosítás esetén, ha a CAD-ből importálok mondjuk egy hengert, akkor a 3D-ben már alapban töri az ívet.
Az importálásnál az autómatikus smooth bekapcsolt.
Régebben ezt az Acad2004En és a Max6-os esetén nem csinálta.
Mi lehet a probléma?
öhh.
Hát autocad->3dsmax átmentés, nem tartozik a legeccerűbb feladatok közé.
Legalábbis én elég sokat szívtam vele, mikor egy épületről kellett látványtervet készítenem.
Már nem emlékszem sajna, hogy mi volt a megoldás
Ha maxban utólag nyomsz rá smoothot, nem segít?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Ezeknek keress utána:
Material editor(anyagszerkesztő), UVW mapping.
Előbbiben tudod elkészíteni a shadered, amit később ráhúzol modellre. UVW mapping meg azt adja meg, hogy milyen módon feszítse rá max a textúrád a modellre.
De én is azt ajánlom, hogy folyamatosan haladj.
Először modellezzés->textúrázás->render/bevilágítás
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
mondjuk tube..csak nem adsz neki magasságot de ezt is csak egy kezdő n00b mondja
[Szerkesztve]
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
Ahogy én azt csinálnám:
Henger, elforgatva, 2-es subdivision cap értékkel
[link]
Ebből letöröljük a nekünk nem kellőeket... 1. lépésben:
[link]
És másodikban...
[link]
De valóban mily csodálatos a gyermeki elme (by Yoda, és bocs, főleg ha még gyerek se vagy, csak nem lehetett kihagyni ), valóban, a legegyszerűbben Tube-bal lehet megcsinálni, csak sosem használtam, így nem is tudtam, hogy van benne
[Szerkesztve]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Szia!
Köszönöm a választ!
Végül is sikerült megoldanom a problémát.
Az import parancs után a felugró ablakban minden pipát kivettem (még az auto smooth-t is) és mindent 0-ra állítottam.
Az eredmény már sokkal jobb volt.
Ezután az auto smooth-t bepipáltam és az eredmény tökéletes lett.
Érdekes, mert a régebbi párosítás esetén ez az importálás olyan dolog volt, hogy nem is foglalkoztunk vele, klikk, aztán jólvan.
Úgy tűnik ennél a párosításnál más volt az alapbeállítás.
Nem értem a logikáját, de most már mindegy.
glen
Igazából az Edge-ket akartam kihuzni 1szerre.
De így is jó.
Csak maya alatt a circle az spline alapú, és nem polygon... így nincsennek is edge-ei
bár lehet, hogy valahogy át lehet konvertáli
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Hello!
Kezdo vagy meg 3dsmax-ban es most csinaltam egy egyszeru modellt. Arra lennek kivancsi hogy azt hogyan lehet megoldani hogy egy testbol csak nehany poligon-t akarnek bizonyos materiallal bevonnni a tobbit masmilyenre szeretnem?
Készítesz egy kört, majd jobb klikk -> Convert to Editable Poly (Menthirist: 3ds max rúlz ), utána Polygon szinten az Edit Polygons alatt elérhetővé válik az Inset parancs. Ez kell Neked!
Shalala: Ezt nem tudom, de engem is érdekelne.
[Szerkesztve]
kozben megtalaltam a tutorialok kozott egy modszert:
Multi/Sub-Object Materials-al lehet megoldani. Vegulis nemtudom hogy jott ossze mert elsore ugyanugy befestette az egeszet hiaba allitottam be az id-ket, utanna meg egyszer csak mukodott
Annak idején nekem sem működött ez a fajta módszer, lehet, szintén neki kellene állnom...valami emberi időben rá is nézek mit tud ez a Multi/Sub-Object Material!
Megvolt az első ''éles'' 3ds max órám! Nagyon állat, megtanultuk a Lathe módosító használatát és a Loft modellezés módszereit. (Már itt is volt újdonság, tehát igencsak hasznosnak tűnik ez a kurzus - még ha kreditet végül nem is kapok érte. ) Az óra végén a Tepot objektumot kellett lemodellezni.
Egy jelenetben figyelt a saját és a beépített Teapot, a tanár először összekeverte őket. (Az elején még könnyen vagyok. )
Vizsgafeladatként lehet egy bonyolultabb modellről előadást tartani, szóval azt hiszem ez a rész kipipálva.
Féléves házi viszont lesz, majd biztosan kérek Tőletek tanácsot/segítséget...elég gáz lenne megcsünni vele.
A gépezet pedig finomodik, csak az apró részleteket elég macerás szépen belemodellezni, s nem is tudok minden nap foglalkozni vele. De valamikor már csak elkészül.
no csináltam ilyet is [link] ahogy nézem az arányokat kicsit elbaltáztam de már az elején elcsesztem picit (kabinnál látszik ) majd csinálok másikat is.
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
Egy gyors kerdes: Miert van az hogy ha rajzolok egy plane-t akkor csak az egyik oldalat latom? Hogyan lehetne megoldani hogy mindket oldalrol latszodjon?
na meg1: barmit rajzolok minden poligon keresztbe van vagva egy vonallal. Ezt el lehet tuntetni?
[Szerkesztve]
1. Talán a Shell modosítoval megbirod oldani.
kedves mester. távolról sem szeretnék beleszólni a nagyok dolgába, tekintettel arra, hogy én nem is értek a max-hoz, csak photoshopozom, de én egy ilyen járműnél találat esetén nagy tomboló tüzet és gomolygó, látványos füstöt tudnék elképzelni. előre is elnézésed kérem, hogy belerondítok a munkádba, de valami ilyesmi-re:
[link]
A max felületmodellezésre használatos, s a felületeknek egy oldala van. Ha látni szeretnéd a másik oldalt is, akkor azt külön be kell állítani a Viewport Configuration panelen. Ezt a panelt többféleképpen is elérheted:
- Customize menü -> Viewport Configuration
- Az adott viewport nevére jobb kattintás, majd Customize
- A jobb alsó sarokban levő viewport-navigációs gombok valamelyikére jobb gombbal kattintva is ez az ablak jön fel. (Talán ez a legegyszerűbb.)
Itt a Force 2-Sided opció bepipálása után látod majd mindkét oldalt. Arra figyelj oda, hogy renderelésnél továbbra is csak az egyik oldal fog látszódni!
Az Customize Viewports bal alsó sarkában levő Apply To kereten belül tudod állítani, hogy csak az aktuális/aktív vagy az összes viewort-ra értelmezze a megadott beállításokat.
A Direct3D driver sajátossága, hogy háromszögenként jeleníti meg a modelled. Szerintem állítsd át OpenGl-re a driver-t, ha jól tudom, a 6600GT és a 3ds max is jobban szereti.
Customize -> Preferences -> Viewports -> Display Drivers/Choose Driver, itt OpenGL bepipál. A 3ds max-ot újra kell indítani a beállítások érvénybe léptetéséhez.
Remélem tudtam segíteni, s nem írtam hülyeségeket.
szerk: delta9: Az a tűz az büntet, nagyon kafa!
[Szerkesztve]
Koszonom mindkettotoknek a segitseget.
Van meg egy lama kerdesem
Kivancsisagbol megneztem az audi a3 video tutorialt eleg erthetonek talaltam , es gondolom nem rogton auto modellezessel kene kezdeni, de kedvet kaptam hozza.
(Persze nem ez lesz az elso, a 3dmax-ban levo tutorialokat szinte teljesen vegig csinaltam, meg csinaltam meg par masik tutorialt is)
A lenyegi resze a kerdesnek az, hogy csinaltam mar blueprintrol modellt, de ha ezt a kepet [link] szetvagom es megkapom pl ezt [link] , akkor miutan beteszem 3dsmax-ba kapok egy ilyen ocsmany felbontasu valamit: [link]
Eddig nem volt ilyen problemam es most hiaba probalkozok barmivel nem sikerul jo felbontasban berakni
A 3DSMax, mennyire ölheti a vinyókat? Mert akárhányszor elkezdem, 1-2hét múlva a vinyom kihal...
Eddig 2db 80gb-s és ma egy 160as, 1 hete tettem fel rá a 3DSMax-ot..
Nagyon kafa az a tutorial, kezdd el bátran, ha netán elakadnál, szívesen segítünk!
Gyenge felbontás...ha jól emlékszem (hazautaztam, így hétvégén nem vagyok max közelben) a Customize -> Preferences -> Viewports menüben tudod állítani a megjelenített képek felbontását. Mindkét opciót told csutkára (512 azt hiszem), ez meg kell hogy oldja a problémát.
OtheriS: Hogy érted, hogy ''kihal''? Elromlanak, vagy mi? Ha ez így van, akkor ott más probléma lesz. Nézz körül az alaplap, ill. táp környékén!
Nekem több, mint fél évig egy 80GB / 7200RPM / 8MB / SATA Maxtor DM9, kb. két hónapig egy 250GB / 7200RPM / 8MB / ATA WD Caviar, szolgálta ki, jelenleg (kb. két hónapja) egy 74GB / 10000RPM / 8MB SATA WD Raptor tolja a talp izé...max alá valót, egyikkel sem volt semmi probléma. (Havonta egy töredezettségmentesítést azért nem árt lefuttatni.)
szerk.: Huh, még én is szerettem volna kérdezni pár dolgot, de inkább holnap. Most rohanok Barátok közt-öt nézni, utána pedig késő lesz; nyugovóra térek.
[Szerkesztve]
jaja elromlanak.. Azóta cseréltem gépet, új a táp is és tegnap éjfél körül kikapcsolom a gépem. Ma pedig egy jó kis sípolással vár a vinyó, ugyhogy nemvágom.
Lehet a szerencsém...
Még arra tudnék gyanakodni, hogy rossz a a házad szellőzése, s megsülnek a vinyók. Az is előfordulhat, hogy az új tápod rossz, de lehet, hogy egymás után hibás HDD-kbe futottál.
Javaslom, tüntesd fel a géped tulajdonságait az adatlapodon, s érdeklődj mondjuk a [link] topic-ban.
Azt, hogy a 3ds max ölné a merevlemezeket, kizártnak tartom.