Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1651) Szőrös 


Szőrös 
veterán

no kész az első modell . nem nagy szám és inkább koppintás de azért még ez sem volt egyszerű bár már kezdem - haloványan - érteni a logikát : [link] [link]

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1652) YODA mester


YODA mester
senior tag

DreamScape rulez... Amit láttok az egy Plane és egy Omni...

[kép]

(#1653) #72042496 válasza YODA mester (#1652) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ma este már lehet én is tudni fogok ehhez hasonló kafa tengereket gyártani fél perc alatt! :D :R

Ha valakit érdekel, akkor itt árulnak egy magyar nyelvű 3ds max 7 Bibliát: [link]
Nem ingyenreklámnak szánom, azok után, hogy rögtön elkezdtem rontani a kolléga boltját, ez igazán belefér. :)

[Szerkesztve]

(#1654) Menthirist


Menthirist
veterán

[kép]
Ezt a felnit fogom lemodellezni a videótutorom során... a gumin, illetve a gumi és a felni találkozásán kívül mindent lehet kritizálni :DDD :DDD Még mielőtt elkezdem felmondani a szöveget...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1655) Nyúltáp válasza Menthirist (#1654) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

namostcsakazértis a gumit fogom szidni :DDD
noszóval kis bevel mehetne mintázatra (ugye nem displace?)

felnihez egy szubjektív véleményem lenne. Nekem picit vékonynak tűnnek a hablahablablák. mittomén hogy híjjam őket. no de gondolom tudod mire gondolok.
;) :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1656) #72042496 válasza Nyúltáp (#1655) üzenetére


#72042496
törölt tag

A küllők. :DDD :R

(#1657) YODA mester válasza Menthirist (#1654) üzenetére


YODA mester
senior tag

Ja, küllő ropi lett... De űberkőnig a többi...

(#1658) YODA mester


YODA mester
senior tag

Én most a Sötét Oldal 2 snittjeit csinálom... Nagyjából ilyeneket, de ez csak 2 layer, mert a többi hajó nem lett rárenderelve ezen a képen:

[kép]

(#1659) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos a kerékről valóban lemaradt a bevel, de majd teszek rá
a robi küllő meg ilyen, spec gyári fotóról lett egy az egyben modellezve...
[link]
A képről meg annyit, hogy jó lenne, de nekem zavaró az a tűz, de nagyon...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1660) YODA mester válasza Menthirist (#1659) üzenetére


YODA mester
senior tag

Zavaró a tűz..? De hát ha eccer ég... :F

[Szerkesztve]

(#1661) Menthirist


Menthirist
veterán

[link]

mellesleg nem az zavar, hogy tűz van ott, hanem az, hogy valahogy a minősége és megvalósítása nem illik bele a képbe... egy blur lehet, hogy segítene, vagy egy kis parcicle belőle... passz, de így nem élethű valahogy...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1662) Szőrös  válasza Menthirist (#1661) üzenetére


Szőrös 
veterán

huhh nagyon klassz ez a video :)

tűz tényleg furcsa ,kicsit tömörnek néz ki vagy mi , bár lehet , hogy csak állóképen ilyen.

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1663) YODA mester válasza Menthirist (#1661) üzenetére


YODA mester
senior tag

Picsába.. Én is akarok ilyet..!!! :O

(#1664) lacko81


lacko81
tag

Régebben volt nekem egy jó kis fej modellezős tutoriálom, de sehol nem találom. Tud valaki címet adni?... Valami olyasmi volt nekem, hogy fényképet körül kellet rajzolni, a vonalakat összekötni és az így kialakult drótvázra rá kellett tenni valami mesh-akármit és abból lett a fej :) No ilyen tutoriált ha tudtok, akkor szívesen fogadnám.

A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.

(#1665) op9 válasza lacko81 (#1664) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

[link]

Sok sikert!

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1666) lacko81 válasza op9 (#1665) üzenetére


lacko81
tag

Köszi!... Ilyesmire gondoltam.... bár nem túl sok magyarázó szöveg van benne.
Aki még tud hasonlót az írja be! Előre is köszi.

A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.

(#1667) op9 válasza lacko81 (#1666) üzenetére


op9
aktív tag

[link]
[link]
[link]
[link]

Nagyjából ennyit találtam...

How Bad Do You Want It?

(#1668) no2oxide


no2oxide
csendes tag

Sziasztok! Nagyon kezdő vagyok a 3DS világában. Melyik az a 3D Studio Max széria amihez a legtöbb plugin létezik? A 4-es? Mert ahogy nézeggettem ahoz van a legtöbb tut. + plugin és sok egyébb marhaság. Melyik Maxot szedjem le? A 7-es megvan de pl füvet nem tudok benne csinálni. Vagy a 7-eshez is van sok plugin? PLZ! HELP! :O :O

Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????

(#1669) Nyúltáp válasza no2oxide (#1668) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

7es-t vagy 8as-t használd.
Nem érdemes az alapján dönteni, hogy melyikhez van több plugin...sőt. A sok plugin épp azt jelenti, hogy az alapprogram rengeteg funkciót nem támogat, amiket külső pluginekkel lehet csak megoldani.
Tehát, végülis minnél kevesebb plugin van egy programhoz, annál jobb
értem?
:DDD

ajánlom, hogy tanulmányozd át a max összes eszközét.

füvet plö elég egyszerűen lehet készíteni a 3as verzió óta létező scatter-al.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1670) no2oxide válasza Nyúltáp (#1669) üzenetére


no2oxide
csendes tag

köszi mindent! használom a 7-est! :)
és hogyan érem el ezt a ''scatter-t''?
Vizet, hogyan tudok csinálni?
Nah, és felosztok több oldalra egy alakzatot (legyen az kocka v. gömb) és szeretném az egyes ''oldalakat'' esetleg megnyújtani, vágni kihúni stb... ezt hogyan tudom megcsinálni?

Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????

(#1671) lacko81 válasza op9 (#1667) üzenetére


lacko81
tag

Nagyon köszi! Mostmár boldogulni fogok...

A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.

(#1672) Nyúltáp válasza no2oxide (#1670) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Scatter: create panel/compound objects/scatter (create legördülőmenüben lehet könnyebben megtalálod)
Víz: Van beépített víz shader. Material editorban töltsd be. Persze übergagyi. Élethű víz készítéséről meg könyvet lehetne írni:D

Uccsó kérdés: Olvass utána editable mesh-nek. (neten rengeteg tut foglaalkozik vele, de manualban is benne van minden)

ui.: igazából ahogy látom nagyon az alapoknál tartasz. Mindenféleképpen ajánlatos beszerezned egy 3dsmax bibliát, nem muszály a legújabbat, a 3ashoz írt is tökéletesen megfelel az alapok elsajátításához, mert ezek nem olyan kérdések, hogy x mondatban válaszolni lehetne rájuk.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1673) Menthirist válasza no2oxide (#1670) üzenetére


Menthirist
veterán

Én azt javaslom, ne óceánnal nyisd a MAX ismerkedésedet, ha teljesen kezdő vagy, hanem valami egyszerűbb témával

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1674) no2oxide


no2oxide
csendes tag

Köszi Nyúltáp! Megtaláltam mindent. Kb. 2-300 mbnyi (PDF) könyvet szedtem le + kb 3-4 gb-nyi (AVI+Text) tutorialt. Nagyjából minden készen áll. Köszönöm mindent. Ohh.. Még 1 Hyper-Super-Mega-Giga-Ultra gagyi kérdésem lenne....

...egy bizonyos alakzatra textúrát hogyan tudok ráhúzni? Hogyan érem el ezt a menüt és az extráit? :B

Ui.:Nem óceánt akartam csinálni, hanem egy vödör vizet :)


Még1x köszönök szépen mindent :)

Mennyi az évi keresete??? Ki az az Évi?????

(#1675) atm*RefeeZ


atm*RefeeZ
tag

megnyomod az ''m'' betűt a billentyűzeteden és ott a kis gömbre kattintasz és áthúzod az alakzatodra többnyire vagy mikor bent van az ''m''- re bejövő menü akkor kiválasztod az alakzatot és a menüben vagy ablakocskában vagy ahogy tetszik ,kiválasztod amit rá akarsz húzni és kicsit lejjebbe ebben az ablakban van ilyen hogy ''assign texture to object'' vagy valami ehez hasonló:D és arra klikk asszem egy (kocka -> gömb) a jele de lehet nem...kb 2hónapja maxoztam utoljára éshát felejt az ember...valahogy jobban mint ahogy tanul...

(#1676) glenbenton


glenbenton
csendes tag

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!!!

(#1677) glenbenton


glenbenton
csendes tag

Acad2005Hun és 3DStudioMax7 párosítás esetén, ha a CAD-ből importálok mondjuk egy hengert, akkor a 3D-ben már alapban töri az ívet.
Az importálásnál az autómatikus smooth bekapcsolt.
Régebben ezt az Acad2004En és a Max6-os esetén nem csinálta.

Mi lehet a probléma?

(#1678) Nyúltáp válasza glenbenton (#1677) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

öhh.
Hát autocad->3dsmax átmentés, nem tartozik a legeccerűbb feladatok közé.
Legalábbis én elég sokat szívtam vele, mikor egy épületről kellett látványtervet készítenem.
Már nem emlékszem sajna, hogy mi volt a megoldás :(

Ha maxban utólag nyomsz rá smoothot, nem segít?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1679) Nyúltáp válasza no2oxide (#1674) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Ezeknek keress utána:
Material editor(anyagszerkesztő), UVW mapping.
Előbbiben tudod elkészíteni a shadered, amit később ráhúzol modellre. UVW mapping meg azt adja meg, hogy milyen módon feszítse rá max a textúrád a modellre.

De én is azt ajánlom, hogy folyamatosan haladj.
Először modellezzés->textúrázás->render/bevilágítás

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1680) OtheriS


OtheriS
csendes tag

Császtok!
Azt szeretné megtudni, hogy egy ilyen cylinder végből-->
[link]

Hogy birok ilyet csinálni?(gyorsan)-->
[link]

Extrude-val valahogy nem ilyet csinal..


[Szerkesztve]

(#1681) Szőrös  válasza OtheriS (#1680) üzenetére


Szőrös 
veterán

mondjuk tube..csak nem adsz neki magasságot :D de ezt is csak egy kezdő n00b mondja :DDD

[Szerkesztve]

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1682) Menthirist válasza OtheriS (#1680) üzenetére


Menthirist
veterán

Ahogy én azt csinálnám:
Henger, elforgatva, 2-es subdivision cap értékkel
[link]

Ebből letöröljük a nekünk nem kellőeket... 1. lépésben:
[link]

És másodikban...
[link]

De valóban mily csodálatos a gyermeki elme (by Yoda, és bocs, főleg ha még gyerek se vagy, csak nem lehetett kihagyni :D), valóban, a legegyszerűbben Tube-bal lehet megcsinálni, csak sosem használtam, így nem is tudtam, hogy van benne :D



[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1683) glenbenton válasza Nyúltáp (#1678) üzenetére


glenbenton
csendes tag

Szia!

Köszönöm a választ!
Végül is sikerült megoldanom a problémát.
Az import parancs után a felugró ablakban minden pipát kivettem (még az auto smooth-t is) és mindent 0-ra állítottam.
Az eredmény már sokkal jobb volt.
Ezután az auto smooth-t bepipáltam és az eredmény tökéletes lett.
Érdekes, mert a régebbi párosítás esetén ez az importálás olyan dolog volt, hogy nem is foglalkoztunk vele, klikk, aztán jólvan.
Úgy tűnik ennél a párosításnál más volt az alapbeállítás.
Nem értem a logikáját, de most már mindegy.

glen

(#1684) OtheriS válasza Menthirist (#1682) üzenetére


OtheriS
csendes tag

Igazából az Edge-ket akartam kihuzni 1szerre.
De így is jó.

(#1685) Menthirist válasza OtheriS (#1684) üzenetére


Menthirist
veterán

Csak maya alatt a circle az spline alapú, és nem polygon... így nincsennek is edge-ei
bár lehet, hogy valahogy át lehet konvertáli

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1686) Shalala


Shalala
senior tag

Hello!

Kezdo vagy meg 3dsmax-ban es most csinaltam egy egyszeru modellt. Arra lennek kivancsi hogy azt hogyan lehet megoldani hogy egy testbol csak nehany poligon-t akarnek bizonyos materiallal bevonnni a tobbit masmilyenre szeretnem?

(#1687) #72042496 válasza OtheriS (#1680) üzenetére


#72042496
törölt tag

Készítesz egy kört, majd jobb klikk -> Convert to Editable Poly (Menthirist: 3ds max rúlz ;]), utána Polygon szinten az Edit Polygons alatt elérhetővé válik az Inset parancs. Ez kell Neked! :)

Shalala: Ezt nem tudom, de engem is érdekelne. :R

[Szerkesztve]

(#1688) Shalala válasza #72042496 (#1687) üzenetére


Shalala
senior tag

kozben megtalaltam a tutorialok kozott egy modszert:
Multi/Sub-Object Materials-al lehet megoldani. Vegulis nemtudom hogy jott ossze mert elsore ugyanugy befestette az egeszet hiaba allitottam be az id-ket, utanna meg egyszer csak mukodott :)

(#1689) #72042496 válasza Shalala (#1688) üzenetére


#72042496
törölt tag

Annak idején nekem sem működött ez a fajta módszer, lehet, szintén neki kellene állnom...valami emberi időben rá is nézek mit tud ez a Multi/Sub-Object Material! :R

Megvolt az első ''éles'' 3ds max órám! :D Nagyon állat, megtanultuk a Lathe módosító használatát és a Loft modellezés módszereit. (Már itt is volt újdonság, tehát igencsak hasznosnak tűnik ez a kurzus - még ha kreditet végül nem is kapok érte. :() Az óra végén a Tepot objektumot kellett lemodellezni.
Egy jelenetben figyelt a saját és a beépített Teapot, a tanár először összekeverte őket. :DD (Az elején még könnyen vagyok. :B)

Vizsgafeladatként lehet egy bonyolultabb modellről előadást tartani, szóval azt hiszem ez a rész kipipálva. :C :DDD
Féléves házi viszont lesz, majd biztosan kérek Tőletek tanácsot/segítséget...elég gáz lenne megcsünni vele. :))

A gépezet pedig finomodik, csak az apró részleteket elég macerás szépen belemodellezni, s nem is tudok minden nap foglalkozni vele. De valamikor már csak elkészül. :)

(#1690) Szőrös 


Szőrös 
veterán

no csináltam ilyet is [link] ahogy nézem az arányokat kicsit elbaltáztam de már az elején elcsesztem picit (kabinnál látszik ) majd csinálok másikat is.

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1691) Shalala


Shalala
senior tag

Egy gyors kerdes: Miert van az hogy ha rajzolok egy plane-t akkor csak az egyik oldalat latom? Hogyan lehetne megoldani hogy mindket oldalrol latszodjon?

na meg1: barmit rajzolok minden poligon keresztbe van vagva egy vonallal. Ezt el lehet tuntetni? :B

[Szerkesztve]

(#1692) OtheriS válasza Shalala (#1691) üzenetére


OtheriS
csendes tag

1. Talán a Shell modosítoval megbirod oldani.

(#1693) delta9 válasza YODA mester (#1658) üzenetére


delta9
senior tag

kedves mester. távolról sem szeretnék beleszólni a nagyok dolgába, tekintettel arra, hogy én nem is értek a max-hoz, csak photoshopozom, de én egy ilyen járműnél találat esetén nagy tomboló tüzet és gomolygó, látványos füstöt tudnék elképzelni. előre is elnézésed kérem, hogy belerondítok a munkádba, de valami ilyesmi-re:

[link]

(#1694) #72042496 válasza Shalala (#1691) üzenetére


#72042496
törölt tag

A max felületmodellezésre használatos, s a felületeknek egy oldala van. Ha látni szeretnéd a másik oldalt is, akkor azt külön be kell állítani a Viewport Configuration panelen. Ezt a panelt többféleképpen is elérheted:
- Customize menü -> Viewport Configuration
- Az adott viewport nevére jobb kattintás, majd Customize
- A jobb alsó sarokban levő viewport-navigációs gombok valamelyikére jobb gombbal kattintva is ez az ablak jön fel. (Talán ez a legegyszerűbb.)

Itt a Force 2-Sided opció bepipálása után látod majd mindkét oldalt. Arra figyelj oda, hogy renderelésnél továbbra is csak az egyik oldal fog látszódni!
Az Customize Viewports bal alsó sarkában levő Apply To kereten belül tudod állítani, hogy csak az aktuális/aktív vagy az összes viewort-ra értelmezze a megadott beállításokat.

A Direct3D driver sajátossága, hogy háromszögenként jeleníti meg a modelled. Szerintem állítsd át OpenGl-re a driver-t, ha jól tudom, a 6600GT és a 3ds max is jobban szereti.
Customize -> Preferences -> Viewports -> Display Drivers/Choose Driver, itt OpenGL bepipál. A 3ds max-ot újra kell indítani a beállítások érvénybe léptetéséhez.

Remélem tudtam segíteni, s nem írtam hülyeségeket. :B

szerk: delta9: Az a tűz az büntet, nagyon kafa! :R

[Szerkesztve]

(#1695) Shalala


Shalala
senior tag

Koszonom mindkettotoknek a segitseget.

Van meg egy lama kerdesem :)
Kivancsisagbol megneztem az audi a3 video tutorialt eleg erthetonek talaltam , es gondolom nem rogton auto modellezessel kene kezdeni, de kedvet kaptam hozza.
(Persze nem ez lesz az elso, a 3dmax-ban levo tutorialokat szinte teljesen vegig csinaltam, meg csinaltam meg par masik tutorialt is)
A lenyegi resze a kerdesnek az, hogy csinaltam mar blueprintrol modellt, de ha ezt a kepet [link] szetvagom es megkapom pl ezt [link] , akkor miutan beteszem 3dsmax-ba kapok egy ilyen ocsmany felbontasu valamit: [link]

Eddig nem volt ilyen problemam es most hiaba probalkozok barmivel nem sikerul jo felbontasban berakni :(

(#1696) OtheriS


OtheriS
csendes tag

A 3DSMax, mennyire ölheti a vinyókat? Mert akárhányszor elkezdem, 1-2hét múlva a vinyom kihal...
Eddig 2db 80gb-s és ma egy 160as, 1 hete tettem fel rá a 3DSMax-ot..

(#1697) #72042496 válasza Shalala (#1695) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nagyon kafa az a tutorial, kezdd el bátran, ha netán elakadnál, szívesen segítünk!
Gyenge felbontás...ha jól emlékszem (hazautaztam, így hétvégén nem vagyok max közelben) a Customize -> Preferences -> Viewports menüben tudod állítani a megjelenített képek felbontását. Mindkét opciót told csutkára (512 azt hiszem), ez meg kell hogy oldja a problémát.

OtheriS: Hogy érted, hogy ''kihal''? Elromlanak, vagy mi? Ha ez így van, akkor ott más probléma lesz. Nézz körül az alaplap, ill. táp környékén!

Nekem több, mint fél évig egy 80GB / 7200RPM / 8MB / SATA Maxtor DM9, kb. két hónapig egy 250GB / 7200RPM / 8MB / ATA WD Caviar, szolgálta ki, jelenleg (kb. két hónapja) egy 74GB / 10000RPM / 8MB SATA WD Raptor tolja a talp izé...max alá valót, egyikkel sem volt semmi probléma. (Havonta egy töredezettségmentesítést azért nem árt lefuttatni.)

szerk.: Huh, még én is szerettem volna kérdezni pár dolgot, de inkább holnap. Most rohanok Barátok közt-öt nézni, utána pedig késő lesz; nyugovóra térek. :D ;]

[Szerkesztve]

(#1698) OtheriS válasza #72042496 (#1697) üzenetére


OtheriS
csendes tag

jaja elromlanak.. :O Azóta cseréltem gépet, új a táp is és tegnap éjfél körül kikapcsolom a gépem. Ma pedig egy jó kis sípolással vár a vinyó, ugyhogy nemvágom.
Lehet a szerencsém... :(

(#1699) #72042496 válasza OtheriS (#1698) üzenetére


#72042496
törölt tag

Még arra tudnék gyanakodni, hogy rossz a a házad szellőzése, s megsülnek a vinyók. Az is előfordulhat, hogy az új tápod rossz, de lehet, hogy egymás után hibás HDD-kbe futottál.
Javaslom, tüntesd fel a géped tulajdonságait az adatlapodon, s érdeklődj mondjuk a [link] topic-ban.

Azt, hogy a 3ds max ölné a merevlemezeket, kizártnak tartom. :O

(#1700) OtheriS válasza #72042496 (#1699) üzenetére


OtheriS
csendes tag

kösz, írok is oda

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.