Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#1701) Shalala válasza #72042496 (#1697) üzenetére


Shalala
senior tag

Koszonom szepen :R :C

Vegre erdemben is eltudom kezdeni a kocsit :D

(#1702) #72042496 válasza Shalala (#1701) üzenetére


#72042496
törölt tag

Igazán nincs mit!
Aztán majd szeretnénk ám izgalmas WIP képeket látni a verdáról! :)

Az enyém - ha minden klappolni fog - hétvégén végleges formát ölt, kívül-belül. Utána beizzítom a VRay-t, s meglátjuk mi fog kisülni az egészből. :B Most már szeretnék túl lenni ezen a verdán, hogy elkezdhessem a házat, a sakktáblát, befejezni a Tubby manuszt...meg az összes félresikerült/félbemaradt dolgomat. :)

[Szerkesztve]

(#1703) YODA mester


YODA mester
senior tag

Yeah.
[kép]

[Szerkesztve]

(#1704) #72042496


#72042496
törölt tag

A Symmetry módosítóval kapcsolatban kérnék Tőletek segítséget:

Készítek két kockát különböző helyekre, az egyikre ráengedek egy Symmetry-t, a tengelyt X-re állítom, majd az X=0 pontra mozgatom a Mirror-t. Ezután a másik kockára is ráteszem az előzőn alkalmazott módosítót (Copy -> Paste Instanced), hogy azt is tükrözze nekem az X=0 pontra. (Kevésbé pongyolán fogalmazva az X normálvektorú Plane-re, melyre illeszkedik az X=0 pont.)

Ám ezek után ilyen eredmény fogad: [link] (Ebben elforgatás is van, de nem ez a lényeg, hanem a Mirror helyzete - az X=0 ponton kellene lenni a középpontjának.)
Én viszont ilyet szeretnék: [link]

Az, hogy a módosítók Instance-ok legyenek, az Audinál fontos, mert így egy kattintással ''meg tudom felezni'' a modellt.
Próbáltam már a Pivot pontok mozgatását, csűrés-csavarását, de a két test középpontja közötti távolság fixen megmarad az Instance-ként alkalmazott Symmetry módosítók Mirror-jai között is. :(

Lehet ezzel kezdeni valamit? :O

YODA mester: Kafa lett a ház! :C

[Szerkesztve]

(#1705) #72042496


#72042496
törölt tag

Most jutott eszembe; ilyenfajta gravírozást hogyan érdemes lemodellezni? [link]
Sima Boolean Substraction lehet?

(Bár azt hiszem, ezt megkérdezem magától az alkotótól is, nem érdekel, ha totál hülyének fognak nézni a 3D-Palace fórumán. :) )

[Szerkesztve]

(#1706) #72042496


#72042496
törölt tag

Nah, megkérdeztem a srácot: [link] :B
Kíváncsi vagyok válaszol-e. Tényleg, 3D-Palace-en mi ez a ''pog'' és mire jó? :D

(#1707) #72042496


#72042496
törölt tag

Ha valaki igazán kafa grafikuskártyát szeretne ''jó áron'', akkor tessék: [link] :C
Majdnem leborultam a székről, mikor megláttam, gondoltam belinkelem ide is. :)

Na, visszahúztam poligont hegeszteni. :D

(#1708) #72042496


#72042496
törölt tag

Na, jelenleg így néz ki a verda, pirossal karikáztam a bénázásaimat, ezeket majd ki kell javítanom. Mindenesetre kezd végleges formát ölteni a kocsi, még a kilincsek, a tetőablak, a tanksapka és az ablaktörlők hiányoznak róla. Nomeg a belső tér. :D
[link]

(#1709) OtheriS válasza #72042496 (#1708) üzenetére


OtheriS
csendes tag

Nagyon királyul néz ki.. Grat

(#1710) Shalala válasza #72042496 (#1708) üzenetére


Shalala
senior tag

nagyon jol nez ki a kocsi. Az enyem is halad mar :)

lenne egy ujabb alap kerdesem:
mikor kijelolok vmit hogy mozgassam akkor ugyebar megjelenik a 3 tengelynek megfelelo szines nyil hogy ha akarom akkor csak adott tengely menten mozgasam. Namarmost nekem ez eltunt es egy egyszinu piros van helyette es igy osszevissza mozog nem tudom 1 tengely melett mozgatni. Ezt hogyan lehetne visszaallitani? Mar vegigneztem mindent de nemtudom mi lehet a neve :(

(#1711) #72042496 válasza Shalala (#1710) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszi. :) Most sajnos szétesett az Xp-m, tehát hétvégéig kényszerpihenő, akkor gatyába rázom a rendszert, s egy image-t is készítek róla a biztonság kedvéért. :(
Képeket mikor kapunk? :)

A kérdésedre: Customize -> Preferences -> Gizmos / Transform Gizmos: On :C

(#1712) Shalala válasza #72042496 (#1711) üzenetére


Shalala
senior tag

Enis koszonom az ujabb segitseget :)

Az alakjaval mar kesz vagyok most johet majd a reszletes kidolgozasa a kulsonek.
A hatso sarvedot elrontottam van most ott egy lyuk, bar egesz jol nez ki avval, mint valami legbeomlo. Huteni kell a gumit :D
[link]

(#1713) #72042496 válasza Shalala (#1712) üzenetére


#72042496
törölt tag

Szép lesz ez! :))
Úgy látom, az elején, a szélvédőnél is akad egy kis hiba, játsz el az ottani vertex-ekkel, vagy növeld egy picit a Symmetry-nél a Threshold értéket!
A lyukat könnyen be lehet ''tömni'': Border subobject szinten kijelölöd a lyuk kerületét, majd rányomsz az Edit Borders alatti Cap gombra.

(#1714) Shalala válasza #72042496 (#1713) üzenetére


Shalala
senior tag

A szelvedon meglepodtem mert ott nyilegyenesen van ket vonal lehet hogy amiatt ilyen hogy nurms-t engedek ra, nemtudom. tresholdot allitgattam de nem valtozott semmi :U
A lyukat betomtem koszi, de lehet hogy majd csinalok valahova azert beomlonyilast (megtetszett :) ) az oldalara, csak elobb keszuljon el a normalis valtozat :)

(#1715) Gaskin


Gaskin
aktív tag

Sziasztok!
Egy meglehetősen pitiáner kérdésem lenne. Ha kijelölést végzek a lebökös, négyszögrajzolós módszerrel, akkor hogyan tudom beállítani, hogy csak azok a felületek jelölődjenek ki, melyek teljes egészében benne voltak a kijelölési zónában, vagyis ne a deafult kijelölés jöjjön létre, ami az összes érintett felületet kijelöli. Bocs, hogy ilyet kérdezek, de nem működik a Help-em. Régen tudtam már ezt, de 2-3 év távlatából már nem emlékszek. Ja! egy ősrégi 3.1-es max-ot használgatok.
Előre is kösz.

(#1716) Szőrös 


Szőrös 
veterán

na tie v.2 [link] még ez sem tökéletes de már jobb mint az előzö , jobbak az arányok meg a kabin is .

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1717) #72042496 válasza Shalala (#1714) üzenetére


#72042496
törölt tag

Az is könnyen lehet ám, hogy tökéletes ott a moell, s én írtam már megint hülyeséget. :B
A légbeömlőhöz szerintem szélesítsd majd meg a sárvédőket, úgy tökösen nézne ki a gépsárkány! :R

(#1718) YODA mester válasza Szőrös  (#1716) üzenetére


YODA mester
senior tag

Ilyesmire gondolsz..?

[kép]

[Szerkesztve]

(#1719) Szőrös  válasza YODA mester (#1718) üzenetére


Szőrös 
veterán

óóó de szép :D igen majd ilyesmit szeretnék....szép lassan haladok vele , sok idpt nem tudok ráfordítani . legalább már van egy kép amiből ki tudok indulni ;)

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1720) Shalala válasza #72042496 (#1717) üzenetére


Shalala
senior tag

az biztos hogy nem jo csak ha nem nyomok ra semmi mesh-t akkor teljesen vizszintesen van ott ket vonal tehat nem ertem miert lesz utanna olyan kerek :F

legbeomlot meg majd csak akkor ha mar kesz lesz a kocsi e jol is nez ki :)

(#1721) Nyúltáp válasza Gaskin (#1715) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ahoj

Gaskin, újabb max-okban van egy olyan gombocska, hogy window/crossing erre bökve váltasz a két kijelölési mód közt.
(select by name gombtól kettővel jobbra)
nemtom 3.1es maxban volt-e már, és ha igen, akkor merre, de helpjében keress rá gomb nevére.

ui.:
mérisnem frissítesz?

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1722) OtheriS válasza #72042496 (#1697) üzenetére


OtheriS
csendes tag

Hol találom ezt a Audi Tutorialt? :) Érdekelne..

(#1723) Shalala válasza OtheriS (#1722) üzenetére


Shalala
senior tag

en innen szedtem le: [link]
de elobb regisztralni kell mert keri a jelszot.

(#1724) YODA mester válasza Shalala (#1723) üzenetére


YODA mester
senior tag

Milyen codec kell ezekhez a videjókhoz, mert én nem tom lejátszani a legújabb XP Codec Pack-el sem...

(#1725) Menthirist válasza YODA mester (#1724) üzenetére


Menthirist
veterán

TSCC...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1726) Szőrös  válasza YODA mester (#1724) üzenetére


Szőrös 
veterán

Én ezekhez VLC media playert használok , elég sok codecet tartalmaz .

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1727) Shalala


Shalala
senior tag

nem tudom sajnos hogy mi kell hozza de nekem csak xvid es divx codec van a gepemen.

Lenne egy olyan kerdesem hogy megint felre nyomtam valamit :B es most ha forgatom a modellt akkor csak egy kockat latok helyette ahogy megall azonnal visszavalt a rendes nezetre. Ezt mivel tudnam visszaallitani?

(#1728) Shalala válasza Shalala (#1727) üzenetére


Shalala
senior tag

ejj most nezem ha kivalsztok egy polygont akkor eltunik a hatter meg minden csak a vazat latom a kocsinak ... mindig elnyomok valami rossz gombot aztan nemtudom melyiket nyomtam :(

(#1729) Menthirist


Menthirist
veterán

A tutorok jó részéhez TSCC kodek kell... Van, amikor Divx-be rakják, de tutorkészítéshez alapvetően a TSCC a legjobb (mivel Camtasia-val veszik fel a videókat...)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1730) #72042496 válasza Shalala (#1728) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nyomd le még egyszer az ''O'' gombot. :)
Ez a Views -> Adaptive Degradation-ra az alapértelmezett billentyűparancs.

szerk.: Az Audis tutorial-t én is a 3D-Palace-ről töltöttem le.

[Szerkesztve]

(#1731) #72042496 válasza #72042496 (#1704) üzenetére


#72042496
törölt tag

Tegnap jól szétcsúsztunk Pécsett, s ma reggel, ahogy enyhén elgémberedett állapotban meditáltam a Pest felé tartó IC-n, két megoldás is beugrott a Symmetry-problémámra: :D

- Az objektumokat kijelöljük, s közösen kapnak egy Symmetry-t. Ez azért nem az ideális, mert ha az egyik objektumról időközben eltávolítjuk a módosítót, nem lehet azt a Copy -> Paste Instanced módszerrel visszatenni rá úgy, hogy az összes objektumra egyidejűleg hasson.
Ehelyett a még Symmetry-t ''birtokló'' Object-ekről el kell azt távolítani (nem muszáj egyesével, ha ki vannak jelölve, látszanak a közös módosítók), majd az összes Object újbóli kijelölése után alkalmazni a Symmetry-t.

- Az objektumokat Attach-oljuk, majd Element szinten az összes külön kezelendő Subobject-et Detach-oljuk. Ezután a kívánt módon működik a Paste Instanced parancs Symmetry módosító esetén! [kép]

szerk.: A Multi/SubObject Material is működik, legutóbb én voltam a béna, nem jöttem rá, hogy kell használni. :B
Érdekes, ha Editable Mesh-ünk van, akkor nincs is erre szükség: A poligonok kijelölése után egyszerű ráhúzassal lehet alkalmazni egy modellen belül a különböző anyagokat.

[Szerkesztve]

(#1732) op9


op9
aktív tag

UP! :)
(pörögjünk, pörögjünk :D)
[link]
még van mit csiszolni rajta... (a háttér: kép)

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1733) #72042496 válasza op9 (#1732) üzenetére


#72042496
törölt tag

Váááhh, de vadállat! :D :R
Csak OFF-ban merem megjegyezni, hogy sofőr mintha nem lenne benne... :F

(#1734) MUŁĐER válasza op9 (#1732) üzenetére


MUŁĐER
addikt

Fú, ez dúrva, grat!

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#1735) op9 válasza #72042496 (#1733) üzenetére


op9
aktív tag

Köszi!
Neked is Mulder!

Ha kell, akkor tudok sötétíteni az üvegen :). (probléma megoldás :D)
Egyébként meg nagyon alacsony csaj vezeti :).

Még tervezek feltenni ma este is egy képet. Az alany ugyanaz, csak más körülmények között..

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1736) YODA mester


YODA mester
senior tag

Csendélet rulez... :DDD Van rajta Photometric light + Radiosity + Raytracer... Mitől lehetne még élethűbb..? a Depth of field-hez mindig ennyi képet kell renderelnie..?

[kép]

[Szerkesztve]

(#1737) #72042496 válasza op9 (#1735) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nagyon baba a járgány, igencsak várom a következő képet! :R

YODA mester: Jó kis teáskancsó render, grat, tetszik...viszont egy lézerágyú még elférne rajt! ;] :DDD

[Szerkesztve]

(#1738) Nyúltáp válasza YODA mester (#1736) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nagyjából ugyanezt az eredményt el lehetne érni standard bevilágítással.
DOF-ra meg használj zdepth+photoshop kombót;)
sokkal tisztább, szárazabb érzés :DDD

op9: király a verda:C , de azért válasz majd vmi világosabb színt neki, így feketében elvesznek a fincsi kis részletek. Ráadásul a környezethez képest picit túl sötétnek is tűnik (bár tény, hogy nagyon nehéz egy fotóba beillesztett tárgyon eltalálni a ''feketét'' )
+ talán jobban illeszkedne képbe a verda, ha egy pöppet deszaturáltabb lenne.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#1739) op9 válasza Nyúltáp (#1738) üzenetére


op9
aktív tag

Köszi!
Már konzultáltam Yodaával a DOF-fal kapcsolatban.
Majd állítgatok rajta, igazából nem rég jutott eszembe, h a matte/shadow-os plane nem szürke színű, így a GI miatt furi volt a kocsi alja, amin látszott a talaj, így visszábbvettem a fényerőből.
A deszaturációt is kipróbáltam... Grayscale-en nagyon király :).
Majd még szórakozok rajta...
De itt a tegnap estéről elhúzódott kép:
[link]

Ez 3 renderelt kép...
egyedül az intelace photoshopos...

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1740) YODA mester válasza Nyúltáp (#1738) üzenetére


YODA mester
senior tag

Muti, hogy csinálod Standardal... :B

(#1741) YODA mester


YODA mester
senior tag

Csinálni akarok olyat, hogy robbanásnál a kamera berezegjen... Keyframe-ezést kizárva, milyen force vagy spacewrap-el lehetne eztet megoldani szerintetek..?

(#1742) agyhalal


agyhalal
aktív tag

Sziasztok. Barátom indított egy a 3ds max-szel foglalkozó oldalt. Jelenleg még csak a fórum él, az oldal tartalma feltöltés alatt. Kérlek Benneteket, ha időtök engedi nézzétek meg és látogassátok a folyamatos frissítésekért.
Előre is köszönöm.
[link]

Nézz tükörbe, hogy neked mi van a homlokodra írva!

(#1743) #72042496 válasza op9 (#1739) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hadd kérdezzem meg, az autó hátsó lámpái hogyan készültek? A búra itt is piros-fehér színű - ezt textúrával oldottad meg, vagy a modellen is elkülönülnek ezek a részek? A hátsó lámpabúra mögötti fényszórók le vannak modellezve, vagy ezzel - mivel a búra nem átlátszó - nem érdemes szöszölni?
A gumi oldalára szeretnék valami eredetinek látszó feliratot hegeszteni, csak ehhez nem találok textúrát, honnét lehet ilyesmiket vadászni?
Ez az utolsó render (is) nagyon büntet, csorgó nyállal néztem a képet.. :D Tökös lett nagyon! :R

Jó, hogy kezd ismét beindulni a topic, viszont sajnálom, hogy felét sem értem annak, amiről az utóbbi hozzászólásokban szó esett! :B
Viszont már fenn van az új Xp, s ismét nekiállhatok a verdának. A modellezés része majdnem kész, a korábbi képen lévő hibák 90%-a javítva, új részletek is befigyelnek; hamarosan a VRay-é lesz a főszerep! :))

YODA mester: Sajnos nem tudom...én egy ''cikk-cakkos'' görbe mentén mozgatnám a kamerát, de biztos van erre jobb megoldás is!

agyhalal: Feljegyezve, figyelemmel lesz kísérve. ;)

(#1744) op9 válasza #72042496 (#1743) üzenetére


op9
aktív tag

Hali!

A hátsó lámpán a külső burkolat ''egybefüggő''. Azért írtam így, mert a csomagtartónál természetesen ketté válik, de nem a színek miatt kettő rész.
Photoshopban rajzoltam rá a színeket, és UVW Map-pel illesztettem rá.
Természetesen bump-nak Checker is van.
Mögötte a króm színű felületek szintén le vannak modellezve.
A gumi oldalán többek által is alkalmazott [link] kép van, de én csak bump-nak tettem be. Sajnos nem nagy felbontás...
Bár most találtam meg google-ban a nagyobbik változatát: [link]

Ha valami kérdésed van, meg nyugodtan tedd fel :). Mindenki azt teszi.. én is.
Amúgy az utsó 2 render már v-ray-es.. szal.. ha tudok, akkor segítek.
Nagyon jó tutor!!: [link]
Ha ezt végignyálazod (csinálod), akkor nem lesz gond... sőt, majd én kérdezek :).

Üdv!

How Bad Do You Want It?

(#1745) #72042496 válasza op9 (#1744) üzenetére


#72042496
törölt tag

Köszönöm! :R
Mindazonáltal maradt egy (két) kérdésem, ezekkel még engedd meg, hogy nyaggassalak! :)
Az első, hogy a visszapillantó tükrön kétfajta anyag van, ezek Object szinten is elkülönülnek, vagy szintén UVW Map-pel készültek?
A másik az lenne, hogy szerinted az ablaktörlő lapátokat Bend, FFD, illetve valamely harmadik, általam még fel nem fedezett módosítóval érdemes a szélvédőhöz illeszteni?

A VRay tutorialt holnap délután megnézem (vagyis elkezdek belenézni), kíváncsi vagyok, mi lesz az eredmény. Mindig is tetszettek a szép realisztikus fém vagy éppen üveghatású modellek, ki tudja, lehet még a végén nálam is produkál ilyesmit ez a renderelő csoda! :))

(#1746) YODA mester


YODA mester
senior tag

VRay sux.

(#1747) YODA mester


YODA mester
senior tag

Egyébként robbanásos kamera berezgés: kamera + noise

(#1748) #72042496 válasza YODA mester (#1747) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ó, vazze nálam ez azért nem működött, mert nem bökte ki a szemem az ''Animate Noise'' gomb. :D Most már megvan, nagyon állat!

VRay miért lenne suxx?

(#1749) op9 válasza #72042496 (#1745) üzenetére


op9
aktív tag

nm!

Rátapintottál a lényegekre :).

Visszapillantó:
Egy objektum, viszont a Material ID különbözik, és csak a TurboSmooth-nak köszönhető, h nem élesek a kerekítések. Erre először Multi/Sub-object materialt tettem. Majd (asszem) a Multi/Sub-object-nél a materialokat kihúzogattam újabb slotokba Instance-szel, és így lett egy műanyag anyagom, meg a kocsi anyagja. És nem kellett a visszapillantó miatt még egy Slotot állítgatni.
De most próbáltam ki megint, uhogy működnie kell.
Ezt a megoldást amúgy nem láttam sehol, szal, lehet, h szebben is meg lehet oldani, de működött.

Ablatörlő:
Én a harmadik megoldást választottam :) (mivel az FFD nem jutott eszembe, a Bend-et meg nem ismertem, de sztem az nem is annyira jó).
Lemodelleztem, merőlegesen ráforgattam a szélvédőre, és Soft Selection-nel ráillesztettem a szélvédőre. Tökölős meló, sztem FFD-t használj. Legközelebb én is azt fogok.

A v-ray-jel nem lesz probléma. Egyszer beállítod úgy, ahogy a tutorban szerepel (meg elmented), és gyors is lesz.

How Bad Do You Want It?

(#1750) YODA mester


YODA mester
senior tag

Hi all.

Kéne valami Motion Blur plug-in, mert a gyári az egy rakás szar és használhatatlan.

Pl. a csillagokat elsötétíti ahelyett, hogy csíkot csinálna belőlük..

Egyszerűen használhatatlan...

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.