Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SpaceJam

    aktív tag

    válasz Met #6952 üzenetére

    Nem kértek még Analytics-et? :D Wtf. Az tök alap, ahogyan a Google Search Console bekötése is.

    Ezt úgy szokás, hogy webfejlesztőként tartasz egy olyan Google accountot, ahova tulajdonként hozzáadogatod azokat az oldalakat, amiket te készítesz, ezzel generálódik oldalanként egy-egy gtag.js, és ezt a leírás szerint hozzáadod az oldalhoz.

    De a legegyszerűbb, ha a body részhez hozzáadod a scriptet, ami így néz ki (nyilván az aktuális 10 karakteres azonosítóval XXX helyett):

    <!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
    <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-XXXXXXXXXX"></script>
    <script>
    window.dataLayer = window.dataLayer || [];
    function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
    gtag('js', new Date());
    gtag('config', 'G-XXXXXXXXXX');
    </script>

    A legtöbb szerkesztőben (pl. Divi, Elementor) ennek külön megvan a dedikált hely. Sima WP-hez hirtelen nem tudok plugint, de létezik rá millió darab. Illetve ajánlom ennek a videónak a végignézését: Google analytics fiók létrehozása és bekötése

    A kezelt oldalakhoz az adminon (Tulajdon – felhasználókezelés) hozzáférést tudsz adni egy másik Google accounthoz. Ez utóbbit már az ügyfél adja meg, ők tudják, hogy melyik accal szeretnének az Analytics-re rálátni. Vagy ha te/ők nem szeretnék, hogy a saját accountodon is kezelve legyen a dolog, akkor közvetlenül elkéred ezt az Accountot az ügyféltől, hogy beállíthasd.

    A gomb-kattintásos és hírleveles dologhoz már konverziókövetés kell. Ez külön beállítást igényel. Találsz egy rakat tutorialt hozzá, de amíg nem tudjuk, hogy milyen hírlevél-kezelő rendszert használtok, addig fölöslegesen linkelnék bármit is - meg hát ugyanúgy csak Google-találatokkal tudnálak bombázni, mint ahogy te magadat is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés