azért jó, mert lehetővé tesz, h a hajó minden irányban mozogjon. pl oldalra, ami dokkolásnál elég pozitív. jön, megáll a helye mellett, majd egyszerűen oldalra úszva a helyére siklik. vagy helyben (!) nyom egy 180°-os fordulatot. ez a rendszer sokkal pontosabb és gyorsabb reagálású mozást tesz lehetővé. még a vátoztatható irányú sima hajócsavar is elbújhat mellette. ezzel tökéletes sodródásmentes helybenállást (úszást) lehet megvalósítani, amelyet egyes kutatási vagy katonai felhasználás megkövetel.
ja és emellett nincs szükség kormánylapátra, meg ilyesmikre
58#: ha jól tudom a hatásfoka nem olyan rossz, az elterjedését a bonyolult vezérlés plusszköltsége akadályoz(t)za, a kivitelezési többletről nem is beszélve.
nem én találtam ki, és sajnos nem tudom a nevét. pedig szeretnék venni/építeni egy ilyen meghajtású modellt, de név nélkül hogyan kérjem a boltban? azért reméltem, h hajókkal foglalkozó topikban hátha tud róla vki közelebbit. esetleg ismerősi körben kérdezzetek már alkalom adtán, plz, hátha valaki tud segíteni
hogy ON is legyek egy kicsit, létezik 'vitorlás' kiszerelésben is mondjuk ott a 'lapátoknak' más szabadságfoka van. annak a hatásfoka viszont sokkal jobb, mint bármilyen hasonló méretű vitorlának. egy katamaránnál pedig a 'lapátok' teljes felülete napelem volt, így még egy segéd motor akkujának a töltését is megoldota. egy computer kiválasztotta, h melyik optimálisabb üzem, és annak függvényében forgata a lapátokat (szintén repülőgép-szárny profillal rendelkeznek, mint a 'vizes' változat)
Muton#2316 - $z@r a drop >_<