- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Argos: Szeretem az ecetfát
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- #95904256: Socket370 / 3DMark2001
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
aktív tag
válasz
Tomi_78 #10024 üzenetére
Tanácsaitok alapján végül egy List használatával oldottam meg a problémát, mégpedig így:
class JatekElemei
{
public int xhely,yhely;
}
List<JatekElemei> jatelemeilista = new List<JatekElemei>();
class Jatekos: JatekElemei
{
public Bitmap kepe;
public byte animidozito=5,lovesvsz;
};Jatekos a_jatekos;
class JatLovedekei: JatekElemei
{
public Bitmap kepe;
};
List<JatLovedekei> jatlovlista = new List<JatLovedekei>();
class Deneverek: JatekElemei
{
public int dirx,diry;
public Bitmap kepe;
public byte animidozito=5;
}List<Deneverek> deneverlista = new List<Deneverek>();
Aztán minden példányt a létrehozásakor beleteszek ebbe a jatelemeilista listába, pl.:
a_jatekos = new Jatekos();
(...)
jatelemeilista.Add(a_jatekos);S most már mehet rajta a foreach ciklus:
foreach (var jatelem in jatelemeilista) {
jatelem.xhely=...
}
Nekem jónak tűnik így, de ha láttok benne valami hibát, írjátok meg okvetlenül. -
quailstorm
félisten
válasz
Tomi_78 #10024 üzenetére
Mi alapján tanulsz? Eddigi kommentjeidből úgy néz ki, hogy nem vagy birtokában stabil tudásnak, nem érted a fogalmakat és eszközöket amiket próbálsz használni, csak másolsz és csavarsz rajta valamit.
Mielőtt nekiállsz egy grafikus játéknak, legalább egy programozás könyvön rágd át magad.#10025 Alexios: amúgy ki lehet gyűjteni reflectionnel egy assemblyben egy adott típus összes implementációját. Pl. arra jó, hogy a tesztpluginunkba így elég egy új osztályt behajítani és a lefordított plugin már ki is teszi az új osztályt a UI-ra mint választható test scenario.
-
Alexios
veterán
válasz
Tomi_78 #10024 üzenetére
Min akarsz végig iterálni?
foreach (JatekElemei jatelem in JatekElemei) {itt a foreach ugye maga a ciklus. Ezek után a zárójelen belül először jön a típusa az adatoknak ami esetedben JatekElemei lenne(amúgy használhatsz var-t is ha nem akarod kiírni, de itt most pont jól látszik) aztán a ciklusváltozónév amit adsz az adott elemnek, majd magát a listát amin végig akarsz iterálni. Viszont te az objektum típusát adtad meg és nem egy listát/tömböt/valamit amin végig lehet menni.
Mivel egy gyűjteményed van az egészben, és az is más típusú, ezért ha tippelnem kéne nem erre akarod használni, viszont kicsit zavaros számomra hogy mit szeretnél akkor.
Ha a kérdésed az hogy az összes JatekElemei típusú objektumodat szeretnéd frissíteni, akkor ezeket valahol trackelned kéne és azon végigiterálni(vagy technikailag reflectionnel is meg lehet valószínűleg csinálni, de ne tedd), de ebben a kódrészletben az se világos igazából hol hozod létre azokat amiket frissíteni szeretnél itt
van egy fő osztály, amelyből minden más osztály származik a programban
Már ez a kiindulási pont is rosszul hangzik amúgy hogy miért akarsz ilyet csinálni, biztos erre van-e szükséged
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest