Hirdetés

2024. július 2., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#47460) ritkaság


ritkaság
tag

Sziasztok!

Különböző negatív beszólásokat mellüzzzük, ha kérhetném a következőkkel kapcsolatban. Az irjon akinek konkrét tapasztalata van, mert én tapasztalatokat irok le.
Fogyasztás csökkentés egyik modja a gyujtás optimalizálás. Direkt nem tuningot irtam!!!!
Ez több lépcsőböl áll. Elsőlépés a gyujtás-, előgyujtásvezérlés körszerűsítése. Különbőző kopásnak kitett alkatrészek cseréje. A lehető legkisebb ellenállású alkatrészek használata. Főleg kábelek cseréje. Gyujtástrafó cseréje jobb teljesitményűre. És végül, kérem nem hurrogni, plazmagyertya alkalmazása. Most gyertyából ez a legjobb ami elérhető. Sajnos nem tudtam elektronikus gyujtás elosztót szerezni és az előgyujtás vezérlőre sincs pénzem, pedig ezekkel lenne tökéletes a rendszerem. Á a rendszerem!
Amit én megcsináltam: trafócsereje, egy Moroso 40kV-os trafóra, kábelek cseréje 800 ohm ellenállású Moroso kábelekre, rotor-elosztó cseréje, plazmagyertya. Nekem igy 11literről 9literes városi fogyi. Ezt pontosan kimértem, ugy teletankoltam 3 alkalommal a kocsit, hogy a benzinszint a tanksapkát elérte. Hát ennyi a saját tapasztalat.
Vannak akik csak gyertyát cseréltek, Saab 2.3 turbó 2003 Aero, 100 km-rel ment többet 1 tank benzinnel. De átlag a gyártó által megadott 10% körül van a megtakarítás. 12-14 gyertya csere közül 1-2-ről tudom, hogy nem hozott efektíve hasznot, de ott jelentősen csökkent a károsanyag kibocsájtás.
Sokan foglalkoznak a vizbefecskendezéssel. Itt nem az Aqua-spriccre gondolok. Kifejlesztettek olyan rendszereket, ahol 13-16 barral ködölik a vizet a motorba. Mindegy, hogy dizel vagy benzines, turbo vagy befecsi vagy karbi. Mindnél hatásos. Annyira hatásos, hogy amikor a F1-be bevitte a Ferrari megtiltották a használatát. Csak hát vegyük figyelembe azt is, hogy sokaknál azért nincs hatás a legjobb változtatásoknak, mert megváltozik a vezetési szokás. Könnyebben gyorsul, rugalmasabb a kocsi, hamarabb lehet felkapcsolni? Hát igen, ezek kihasználása oda vezet, hogy nincs megtakaritás.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.