Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • centrino

    senior tag

    válasz Kvelstadt #102 üzenetére

    "A hagyományos differenciálmű nagy hátránya, hogy kétoldalt gyakorlatilag azonos nagyságú nyomatékot képes az útra vinni. Ha viszont az egyik oldalon például jég van a kerék alatt, az útra vihető nyomaték szinte nullára csökken – és vele együtt a másik, jobban tapadó oldalon is és a jármű nem tud elindulni.
    Ilyenkor van szükség differenciálzárra, amely korlátozza (ezt hívják részleges differenciálnak) vagy teljesen megakadályozza a differenciálmű működését, azáltal, hogy a két oldalt egymáshoz fékezi."

    Magyarul sokkal jobb lesz a tapadás. Tipikusan orosz járgányoknál alapból állandóan működik, AWD-vel kombinálva tökéletes terepre. Ha a két kerék más felületen van, (vagy egyik épp levegőben lóg) akkor is le tudja adni a nyomatékot, nem ragadsz be, fel tudsz kapaszkodni. Azov 64131 pl elég erős, állandó AWD, állandó Difflock, nagy tank, alacsony fogyaszás.... (cserébe tempója inkább komótos)

Új hozzászólás Aktív témák