Bontottan találsz szondával együtt. amit ezzel érdemes cserélni:
[ Szerkesztve ]
Ha bírsz várni egy hétvégét, lemérem pontosan, h biztos legyen, melyk része rövidebb a kipufogónak a katalizátor miatt. Szüleimnél van mind a 2 példányból.
Én most rakatom bele a favoritba a gázt 112 lesz . Szerintem megéri. Bár biztos fel fogják verni a gáz árát is.
Nem kapkodom el ne aggódj! Előre is köszönöm!
Retro
Ha beköltözik a családba a Favi, nekem is az lesz, a leghamarabb. De előtte mihamarabb alváz, üregvédelem, utána szerviz, és aztán ha minden jól megy lesz gáz is.
[ Szerkesztve ]
Retro
Amúgy kétlem ,hogy a favoritba olyan gáz rendszert tesznek be amin bármilyen elektronikus álllitási lehetőség van. A szamarában ősszesen két mágnesszelep volt ami elektromos volt.
Az gázt én mindig úgy állitottam be . Hogy elősször beállitotam benzinre. Aztán ami a lészürőházba megy tömlő azon van két csavar ami a légtorkokhoz jutó gázt szabályozza azt tekergettem. Olyan negyed fordulatokat nyitogattam rajta. Ha már húzott az autó akkor úgy hagytam.
Az értékekről meg annyit hogy műszakira mindig beálitották hogy jó legyen a lambda érték utána meg állithattam vissza hogy menjen is az autó
A végén inkább már összefestettem a csavarokat hogy ne keljen kinlódni.
Biztos, hogy nem szekvenciális rendszer lesz.
Egyszerű keverős és mennyiségszabályozós lesz. Egyszerű megbízható, de viszonylag kis tartományra lehet beállítani, hogy gazdaságos legyen de meg legyen a teljesítmény is.
[ Szerkesztve ]
Retro
Nem szeretnók belepofázni (by Hofi), de ezek a leömlők, már képen sem nagyon egyeznek:
Katalizátoros leömlő
Katalizátor nélküli leömlő
(ez utóbbi rémlik a járműben amit néztem)
Nagyon várom, hogy élőben tudd szemrevételezni!
Retro
Én is észrevettem, ezért akarom megmérni.
Ezen ne akadj fent nyugodtan megveheted, létezik hozzá, katalizátor közdarab ami a szétégett katalizátorok kiváltására szolgál, de ha egy kipuffoshoz elviszed akkor 5e-ért behegeszt akár fixre is egy darab csövet vagy akár flexi csővel is kiváltható a katalizátor ami rezgéselnyelés szempontjából is jó.
Szóval nem ez fogja a lambda beszerelés fő problémáját okozni
Renault power
Octavia-ban tudtommal az 1.4-s motorok 75, illetve újabban az 1.4 TSI turbó nélküli verzióját használták, az volt 80.
Jogos, a faceliftes Tourok motorja 85 lovas, az enyem hagyomanyos es 75 lovas, koszi!
Retro
Nem fogjàk felverni a gàz àràt, mert hàl'istennek van egy eu-s szabàly, ami fixàlja, hogy a benzin mindenkori àrànak maximum asszem kb.60% lehet a gàzàr. Ez azèrt van, mert környezetkímèlőbb. Mi beraktuk off autóba ès 15.000 km-en belül behozta az àràt kb.1 ève.
"de ha egy kipuffoshoz elviszed akkor 5e-ért behegeszt akár fixre is egy darab csövet vagy akár flexi csővel is kiváltható a katalizátor ami rezgéselnyelés szempontjából is jó."
Ennyi erővel egy vadis új csőbe ejt egy furatot és behegedál egy spec anyát... Mennyivel egyszerűbb?
Retro
Na, voltam szerelőnél. fekdugattyucsere minimum, de a jobb hatso fekem is tokeletes allapotban van... kedd este vihetem hozza...
Jaj, ranezett a futesemre, asszongya, hogy azok a csovek, amiket cserelni akarok, az meg az autot is tuleli, a futoradiatorcsapom van szet szerinte... de majd megnezi azt is...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Kellene egy gyors segítség:
- mennyi fagyálló kell a Favoritba cserélnél
- jó-e bele az aluhűtőhöz való rózsaszín
- milyen méretű tömítés kell a hűtőnél lévő gomba alá?
Köszi!
Retro
Válasz részben magamnak:
- 6l folyadék kell bele
- jó az G12 hűtőfolyadék is (sőt elméletben csak az jó)
Uff! Valaki megmondhatná a menet méretét
Retro
22x1,5 a menete a gombának.
Köszönöm mester, akkor 22-es alukarikát keresek.
Retro
Most már csak félve kérdezek, hogy az olajleeresztő 17-es, 19-es?
Retro
18mm átmérőjű, de ezt még ellenőrzöm
[ Szerkesztve ]
047103677 -alkatrész szám, a leeresztőcsavar pedig 16-os átmérőjű, de 18as alátét megy a csavar gallérja miatt.
Nagyon köszönöm!
Retro
Az újabb 80 lóerős. Nincs mit!
Jogos ujbol, a BUD motorral valoban 80 Le! De ennek az elejet legalabb eltalaltam
[ Szerkesztve ]
Retro
Uraim egy gyors válaszra lenne szükségem: Skoda Favoritba milyen helyzetjelző izzó van és milyen belső világítás izzó? Ledre szeretném cserélni de nem tudom milyen foglalatúak.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
a belso sulfid,az indexet fejbol nemtudom bocsi
Tiszteletem Uraim!
Nos, Favorit tulajdonos lettem. A gép itt látható néhány képen.
Az kocsiban tényleg annyi van mint az órában. Nézzétek meg a keréktárcsát, ez még gyári festés!
Az autó egy garázsban állt. Utolsó 8 év alatt max. 2000 km mentek vele.
Extrák:
- eredeti Merkur számla
- eredeti kezelési útmutató
(sajnos az eredeti szerszámkészletet nem kaptam az autóval pedig amikor először megnéztem még benne volt... )
- katalizátor
Hihetetlen az autó. Korához képest meglepően fürge (miután kikerült egy jó rész ki tudja hány éves üzemanyag). Nagyon jó a fék.
Ami érdekes: beindítás után csak gázfreccs hatására jön meg a töltés, nagyobb gázadásra pl. harmadikban becsörög (lehet a benne lévő romlott üzemanyag okozza).
A főtengely szimering némileg eleresztette magát, kissé ereszt.
Mivel nem tudom, hogy a hűtőfolyadék mikori, és az autó ezentúl a szabadban éjszakázik, ezért gyorsban lecseréltem, és a hűtőgomba alá tettem egy új tömítést (kicsit eresztett).
Most ennyit, elég hosszú volt a nap! Szép estét!
[ Szerkesztve ]
Retro
Ja ja a beltér az sofita, viszont nem az indexet kérdezem hanem a helyzetjelzőt. De attól tartok az meg bajonettzáras.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
SZÉP!!!!!! Nekem nagyon tetszik, főleg h ilyen kevesett futott. Fékfolyadékot, és fékcsöveket szerintem ellenőrizd azért, az a biztos. Sok boldog km-t kívánok vele, és sztem próbálj egy fordulatszámmérőt azért belevadászni. Összességben tényleg nagyon szép, habár nem tudom mennyiért vetted, nem hiszem h rossz vásárt csináltál volna. Jah, és mégvmi, ne járj úgy, ahogy a kedves Mágus kolléga barátai, ha jól emlékszem ennyi km volt abban a Favoritban is, gyári gumik, hozták haza, defekt, és így lettek pótalkatrészei a kedves barátunknak. Te ne járj így.
Sok sikert hozzá szép a box benne
Renault power
Bizony, a gumikat azonnal cserélni, mert a gyáriak 22évesek!!!
Az emlitett módon jutottam kevest futott gyári alkatrészekhez.
Gratula, nagyon szép, csak a gumikat cseréld le, mindegy milyen állapotban vannak. 22év megteszi a hatását, kár lenne emiatt összetörni.
Köszönöm uraim, megpróbálunk vigyázni rá. Ma száguldottunk vele 100 km-t, nagyon tetszik a motor nyomatékossága. Igaz nem egy versenygép, de együtt lehet vele élni azt hiszem.
Az árról néhány szó. Nem volt olcsó. A kikiáltási ára 230e Ft volt. 190e Ft lett a vége. Sokat nézegettem a piacon, voltak modernebbek is, szebbek is, de állapotban ez mindent visz.
A gumi 2003-ban volt cserélve, szándékszom cserélni, de még úgy gondolom, hogy nem veszélyes. Garázsban aludt az autó folyamatosan fénytől óvva. Még nulla fok környékén is megfelelő a futófelület rugalmassága.
Kérdésem lenne: ez az ülés állító műanyag faudi fej? szerintetek kapható, bontóban keressem? Sajnos el van törve, ahogy a képen is látszik, és emiatt csak az egyik oldalon old a retesz, így nem állítható előre-hátra az ülés.
Az autó egyelőre pihenni fog, mihamarabb megkapja az alváz és üregvédelmet, na meg a kötelező dobbetéteket. Aztán rendbe tesszük a szivárgó szimeringet, kap egy olajcserét, na meg új gyertyákat.
Esetleg ami szükséges cseréljük.
Aztán majd látjuk.
Retro
Grat a vashoz! A gumi élettartama max 5 év mivel elöregszik a keverék és kikeményedik, tehát egy 2003-as gumi már sajnos kuka. Sajnos mindegy neki hogy hol tárolod az hogy nem sok napfény érte csak annyit segít a dolgon hogy, valószínűleg a gumi tényleg ki is bírta az 5 évet. Egy napon tárolt gumi nem fogja kibírni, hamarabb elöregszik. Persze nem azt mondom hogy, nem lehet vele járni csak azt hogy, nem ajánlott.Mindenesetre csak ésszel. A nyomatékosságról csak annyit hogy, én úgy vettem észre jól mennek csak ne kerülj közelebb egy emelkedőhöz 2 kilométernél, mert megfordul és hazáig meg se áll
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
2-sben 3500-s fordulatszámon azért fel szokott menni. De valóban, egyenesben ha nem akar az ember előzgetni nem rossz, de amint van egy kis emelkedő, már elszáll a teljesítmény. De, érdekes, h a Favorit nagyon megérzi azt h mennyien ülnek benne. Tehát ha ketten vagyunk benne, nagyságrendekkel jobban megy, mintha négyen. Egyébként sztem full szerethető autó, csak karambolozni ne kelljen vele soha... Most viszont lenne egy kérdésem is, miért van az, h 2 éve sokkal halkalbb volt magasabb fordulatszámon az autó? Teljesen elfogadható volt a hangja 3500-n is, most viszont már egy éve lassan 2500 felett hangos. Volt azóta olajcsere 2x is, Mann szűrő is bent van, kipufogó meg van hegesztve, nem tudok mire gondolni.
Milyen hangja van?
Nem lehet , hogy a láncod kezd megnyúlni?
Renault power
Lehet kapni ha skoda szakboltban keresed.
Renault power
Nem hiszem, kb 6000-8000 km-el korábban lett cserélve. Szimplán a motorhang hangosabb, és biztos h nem a kipufogó felől jön. Felvehetem a hangját 1x, de csak az hallatszik h u.olyan a hangja mint volt, csak hangosabb. Légszűrő, gyújtáselosztó, gyújtókábelek, gyertyák, olaj, olajszűrő, újak, v közel újak.
[ Szerkesztve ]
Akkor spontán a hideg miatt van.
Most egy kicsit nekem is hangosabb olyan zakatolósabb, ez majd a jó idővel elmúlik.
Renault power
De, már 2011 nyarán is így volt. De, valóban a hideg miatt méghangosabb. Én mindig arra a csúnya hengerfejtömítésre gyanakszom, mert eddig bármikor ki lett cserélve, utána halkabb, és szebb lett a járása a motornak. Lehet h az okozza?
Te milyen sűrűn cserélsz hengerfej tömítést?
Én egyszer cseréltem még anno a golfomon és kész.
A hengerfej tömítés ha rendesen meg van csinálva legalább 10 évig kibírja, de van olyan kocsi ami születéstől bontásig egy hengerfej tömítéssel megy.
Szóval a cserélgetés nem megoldás síkoltasd le a hengerfejedet szépen és úgy tedd fel a tömítést jobban jársz.
Renault power
Kb. 2-3 éve volt utoljára cserélve. 5 évenként, de az előző az 1,5 évet ha bírta... Igen, most már csak úgy tennénk rá a tömítést, csak vhogy meg kéne tudni, h jó-e a mostani, v sem.
Hát ha nincs összefolyásod akkor jó.
Ha sem a víz nem fogy sem az olaj és nincs trutyid se meg olaj se a vízben akkor jónak kell lennie.
Renault power
Az hogy megérzi hányan ülnek benne az annak köszönhető hogy, lóerő még csak csak van de szinte semmi forgató nyomaték nincs benne. Egyszerűen nyomaték szegény a motor, ezért van az is amit én írtam, meg ha utána akasztasz egy futót akkor is az van mint emelkedőn. Amúgy meg nagyon jó és főleg megbízható kis autó.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Ledesítés kimarad mert ez a fajta foglalatú led egy vagyon. Viszont a belső helyére be fogok újítani egy szofita ledet. Az még elfogadható árú.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
A szelepeket és a gyujtást be kell állitani kb 20 000km-ként. Attól mindig csendesebb lesz.
[ Szerkesztve ]
Nekem az Octavia után nem érződött a kraft hiánya, mind a két autóban ketten ültünk a feleségemmel.
Nagyobbrészt a feleségem használja majd egyedül, továbbra is azt mondom, hogy együtt lehet vele élni.
Amúgy meg azért szeretjük mert, Favorit, nem?
Retro
Írtam neked a Orrmotor topicban, hogy szívesen rendelek neked bőven ezres alatt egy pár helyzetjelzőt. Sajnos ingyen én sem tudom adni
Retro