- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atuska75
tag
Szervokormánymü eladó 10eft Eladó Skoda Felicia(Favorit) szervokormánymü(csak a kormánymü)
Budapest 06205623265
Valaki keresett a múltkor egy ilyet -
Sanyo91
csendes tag
Meg szeretnek veletek valamit osztani esetleg ha erdekel valakit akkor jojjon el ,csak jelentkezni kell es van olyan lehetoseg is hogy csak szombatra,en is ugy voltam tavaly meg iden is ugy keszulok
[link]
jaj es olyan esetbe ha szombatra jonne valaki akkor az arak 9000ft autos es 3200ft utas,ez tartalamazza a szombati ebedet es vacsorat -
Tomasevic
csendes tag
Sziasztok!Megtudnátok mondani hogy a Felicia 15w-40 motorolaj az jó minőségű?Az az igazság hogy most ez van a favoritban,de le akarom cserélni Castrol Magnetic 10w-40 motorolajra.Vagy inkább maradjak a gyári Felicia olajnál?Azt tudom hogy 10w alá nem lehet lemenni mert a gépkönyve tiltja.
-
Atuska75
tag
Srácok! Miért van az hogy, egy bontott favi index kapcsolót mindenki 2000 forintért akar nekem adni mikor az autósboltban 1900 a zsír új gyári cseh?
-
Sanyo91
csendes tag
válasz
Atuska75 #3737 üzenetére
2 honapja adtam el egy ilyen radiot
raszantam es vettem cd radiot hangfalakat erositot es subot,de most gondolkozok lecserelni,vagyis mar hangfal van uj ,de meg a subot akarom lecserelni.esetleg ha valakit erdekel a hangfalak es sub elado, csak irjon es ha tudunk megegyezunk -
Atuska75
tag
válasz
Marczi80 #3736 üzenetére
Az egész leírást a csóróság szülte De mégse köszönöm neki...
A régi kocsiból eladás előtt kimentettem a Clarion rádiómat, de sajnos a szalagkábel megszakadt az előlapban, s 7k lenne egy másik, így „átmenetileg elhalálozott”.
Teljesen véletlenül a bolhapiacon találtam egy Ford RDS 2006-os kazettás rádiót ISO csatival, egyből rácuppantam.
Jó dolog ez nagyon, illik az autóhoz, de sajnos ezen még nincs CD tár se, kazettára meg nem fogom átmásolni az mp3 gyűjteményem.
Ha valaki nem akar gányolni, akkor is vannak megoldások.
1. A vezeték nélküli FM transmitter. Az olcsóbbik verzió sima szivargyújtós-jack csatlakozós. Áruk 2k-től indul, de minőségük erősen megkérdőjelezhető s típusonként hatalmas eltérések lehetnek. Sokaknak ez is bőven elég.
2. Kazetta adapter. Ára szintén 1k-2k körül van. Itt is elég nagy szórás lehet, ha a két fej nem érintkezik rendesen, lehetnek gondok. Ha mázlid van, ez is tökéletesen elég megoldás lehet.
3. A vezetékes FM transmitter. Alapjában véve ugyan azt nyújtja mint a vezeték nélküli, egy fix frekvencián FM adást csinál. A fő különbség, hogy nem az éterbe sugároz, hanem közvetlen az antennára kell csatlakoztatni, épp ezért a legjobb minősége ennek van ami FM-en adható/fogható. Jobbak ilyenkor a külső antennát lekapcsolják, így teljesen kizárja a vezeték nélkülieknél tapasztalható sistergést s frekvencia áthallásokat. Áruk húzósabb, 5k-tól indul, de ezek még az egyszerűbbek.
4. CD tár emulátor. Újabb „találmány”, a lényege hogy olyan autórádióknál, ahol van CD tár vezérlés, ez a kis egység azt „hazudja” magáról hogy ő biza egy CD tár, s így USB-ről/jack-ről stb. tudsz zenét hallgatni. Jó dolog, a legjobb minőségű és legkulturáltabb megoldás.
Életképességét egy dolog árnyékolja be: áruk 25k-től indul. Ennyiért meg azért már elég komoly rádiót lehet venni, azoknak lehet jó megoldás, akik semmi áron se akarják megbontani a gyári egységet.Jöjjön akkor a gányolás! Én ezt választottam. AUX bemenetet fogok csinálni a kazetta egységből.
Adott a rádió. Szét kell szedni, erre nem térnék ki külön.
Az RDS 2006-osnál a kazetta mechanikát 3 csavar tartja a helyén, majd két csatlakozót kell kihúzni, s az egész kivehető. Innentől erre nem is lesz szükség.
Most jön az, hogy meg kell keresni mit-hová kössünk. Ez masszív google-özést jelent. Az alaplapon található IC-k sorszámára keresgéltem míg megtaláltam, hogy az „ST70029SB” kell nekem, ami egy átcimkézett TDA7306-ös, ami meg nem más mint egy „DIGITAL CONTROLLED STEREO AUDIO PROCESSOR”. Újabb keresgélés, hamar meglett az adatlapja s a lábkiosztása.Az adatlap
Tehát a 8-9-10 a jobb bemenetek, a 12-13-14 a bal bemenetek. Visszakötöttem a kazit, s kipróbáltam, hogy melyik a kazettáé. kiderült hogy a 8-as és a 12-es láb a nyerő.
A leírásban van egy minta kapcsolás, ez alapján látszik hogy a bemenet nem közvetlen, hanem kell elé egy kondenzátor. A gyárakat fogom felhasználni. Mivel amúgy is le kell választani a régi jelet, ezért az IC előtti kondikat ki kell szedni az alaplapról. A beérkező jelünket erre a kondenzátorra kell rákötni, a kondenzátor másik lábát meg az IC bemenetére kell visszakötni. Ügyelve a polaritásra! A földet meg közvetlen ár lehet kötni az IC-re.
Az IC a kiszedett kondikkal
A külső kondik bekábelezveJön a 2. menet, be kell csapni a rádiót. A kazetta behelyezése után elvileg magától vált ált kazettára, ezt kell megoldani kazetta nélkül. A kiszedett mechanikát kell szemügyre venni. Multiméterrel kicsipogtattam, hogy a csatalakozóban mely lábak vannak nyitva/zára kivett illetve betett állapotban. Ezzel meg is volt, hogy melyik két lábat kell rövidre zárni, s a magnó átvált kazetta lejátszásra.
A kérdéses két láb -
Marczi80
tag
Bocs, csak a telefonom volt nalam...
radio elolapja
kezelogombokhatul csak a mar linkelt csatlakozo van. Az egyik oszlopra kabelek (12V,GND,hangfalak) a masikra meg egy 8pines miniDIN van kotve.
-
-
Marczi80
tag
A hatso kimeneten akarom osszekotni. A radiojat hasznalom foleg, erosebbnek tartom barmelyik aztali radiotol. Szenc mellett fogom vele a Kossuth-Petofi-Bartok-Neo-Class-KekDuna-Patria radiokat tisztan, es ez meg mas radioval nem sikerult. A CD csak azert, mert ha mar van rajta bemenet, akkor kossem mar be
Meg a dobozban is van hely, amibe tettem.
Foleg azert kerdem, mert nincs/nemtalaltam kulon valtogombot bemenethez, viszont a matrica szerint tud CDchangert kezelni. Tehat arra lennek kivancsi, hogy ha kotok valamit a bemenetre, akkor azt erzekeli a radio?
-
Marczi80
tag
Tudom, hogy nem lesz rendes futesem. Azert fogy a fagyallo, mert nagy valoszinuseggel a regi csovek eresztenek. Novemberben csereltem ki a csovek felet, hutoradiatort (ugy tunik feleslegesen).
Most van egy olyan erzesem, hogy jobb lenti (tehat az anyosules oldalan lent, ami arra a csore megy, amin a hutovizleengedo csap is van) cso ereszt. Az az igazsag, hogy nincs annyira hideg a telen,es amiota nyaron futest csereltem melegebb van, mint tavaly. Annyira viszont nincs meleg kint, hogy akarodzon hutesfutest szerelni. Plusz egyre tobbet van nalam a szolgalati auto, tehat a magamet nem is hasznalom annyira... -
-
Marczi80
tag
Ha meg nem unjatok, tovabb irom kepzelgeseimet. Meg mindig nincs rendben a hutes-futesem, de futott garazs hianya reven nem is fogom mar tavaszig buheralni. Hetente azt a par deci fagyallot utannatoltom, aztan ha melegebb lesz majd szetszedem.
A vizhomerseklet mutato a skala fel es haromnegyed beosztasa kozott ingadozik. Arra lettem viszont figyelmes, hogy ha kikapcsolom a vilagitast, visszaugrik kb a skala felere. Fuggetlenul attol, hogy hol volt elotte. A homero lesz rossz a termosztathazban, vagy az elektromos rendszerem van tonkre?Kotott be valaki cd changert valaha? Van egy JVC KS-RX970-es autoradiom, amit asztali hasznalatra butykolok at. Maga az autoradio kazettas, de van rajta kimenet CD changerre. Meg nem probalram rakotni semmit, viszont megtalaltam a labkiosztast.
Ha csak L, R, es GNDre kotom ra a megfelelo vezetekeket, fogja erzekelni az autoradio, hogy van ott valami? Arra gondoltam, hogy rakotnek egy CD-ROMot, amin van elore es hatra leptetes gomb... -
-
Mágus2
Közösségépítő
Akik szerint a skoda motor nem birja a turbót, azok nézzék meg ezt.
-
rob210
nagyúr
válasz
Atuska75 #3722 üzenetére
Én nem is vitatkozni akartam csak a tapasztalataim írom le.
Sőt nem is mindig van igazam, volt már rá példa.
Minél többen írjuk le a tapasztalatainkat annál könnyebben tudja az otthon megoldhatókat otthon megoldani az ember.Az első ilyen sztorim az volt amikor megvettem életem első autóját a favoritot
Egy VW Borán tanultam vezetni anno...Beültem a skodába hazavezettem öröm boldogság kulcs kivesz nézeget lefotóz csorog a nyálam igazán boldog voltam autó tulaj lettem
Másnap reggel mondtam anyámnak (szombat volt) na gyere leviszlek a boltba nem kell többet cipekedned.
Aztán beültünk és az istennek nem tudtam betenni a gyújtáskulcsot
Sose felejtem el, amikor eszembe jutott egy cimbora aki így járt persze minden elhangzott már aminek elkellet hangzania.
Basszus a kormányt meg kell mozgatni......Szóval vannak ilyen dolgok amiket nem árt ha megosztunk egymással, mert ebből tanulunk.
-
Atuska75
tag
Meg az összes porlasztós autóra mert a 20 év az csak 20 év
Sajnos a közel 20 éves prakszisomban nem egyszer találkoztam hasonló hibával még golfnál is meg egyszer kétszer favoritnál is. Bár az tény hogy, azzal nem sokszor. Egyébként nagyon ki tud akasztani amikor meg állít valaki hogy, nem indul az autó szerinte biztos aksi és segítsek már neki. Na mondom akkor ajtó kinyit beülök és próba, erre az önindító úgy teker majd el repül. Kiszállok és mondja megint "látja mondom hogy, aksi.
Visszatérve az itteni problémára az igazsághoz az is hozzá tartozik hogy nem véletlenül nem szeretem amikor valaki távjavítást akar végezni mivel rengeteg olyan hiba van amit nem tudsz úgy leírni hogy, azt más is megértse. Ezt nem konkrétan rád értem. Béke van!
-
rob210
nagyúr
válasz
Atuska75 #3719 üzenetére
Azért egy két dolgot valóban nem árt tisztázni.
A favorit karburátorokkal, azon kívül hogy egy idő után elszáll rajtuk a szivató bimetálja nem nagyon szokott probléma lenni.
HA viszont ez a probléma akkor nem a fulladás miatti nem indulás a jellemző hanem a rohadt magas fogyasztás.A gyújtás kapcsolóval viszont elég sok favoritnál volt már probléma és lássuk be kontakt hibát is elég sokat mutatott már a gép. Ahogy írtam is nézze meg az önindítóra menő kábelt.
HA ezeket kizárhatjuk lehet tovább agyalni, hogy mi lehet a baj.
És ezeket egy laikus is egyszerűbben meg tudja nézni ki tudja próbálni, mint rögtön a karburátor lelkébe belemászni.Egyébként ha neminduláskor kivesz egy gyertyát és megnézi milyen (mert ez lett volna a következő) akkor rögtön kiderül, hogy üzemanyag vagy elektromos hiba a nem indulás oka.
Egyébként amit írtál jogos és előfordulhat, de favoritnál nagyon ritka, ez valóban inkább a ladákra volt jellemző.
-
Atuska75
tag
Srácok ráköszöntök itt egyből az önindítóra meg az aksira, pedig azon felül lehet még vagy ezer ok. Senki nem kérdezte meg hogy, konkrétan mik a tünetek, az hogy nem indul az csak egy dolog de egyáltalán forog-e az önindító, ha igen milyen sebességgel? Ha forog forgatja-e a motort? Múltkor hoztak hozzám egy Ladát ugyan ezzel a tünettel, önindító forgat tehát aksi és önindító kilőve, de akkor (negyed órája miért indult és most miért nem?) Az ok kiderült egyszerűen leállításkor valamilyen okból megszívja magát (ez általában a tűszelep hibájából adódik) A fent leírt tünet egyébként szintén erre utal mivel elsőre nem indult aztán negyed óra múlva meg igen (mivel addigra kipárolgott a motorból az üzemanyag többlet ami miatt egyszerűen megfulladt a motor)
-
rob210
nagyúr
válasz
Timeske #3714 üzenetére
Két lehetőség van vagy öreg már a bendixed, vagy kontakthiba van az indító kábelen.
Legközelebb ha nem indul be fogj egy 17 es villáskulcsot és ésszel kocogtasd meg az önindítót.
Beülsz ha indul akkor egyértelműen haldoklik az önindítód.
Ha akkor sem indul be akkor meg kell mozgatni a kábelt ami az önindítóra megy ha akkor beindul akkor is egyértelmű a hiba.Ha ezek nem segítenek akkor pedig a gyújtás kapcsolód lehet kikopva.
de ez kevésbé esélyes mint az első kettő. -
Timeske
csendes tag
Sziasztok.eGY KIS SEGÍTSÉG KÉRÉSÉRT FORDULOK HOZZÁTOK.Van egy 94-es skoda favoritom,(2hónapja) és ha egyet gondol nem indul be.Eddig az aksira gyanakodtunk,hogy az nem jó,de most van benne egy új aksi,és pénteken reggel szépen beindult,az ovodánál már viszont nem indult be.Csak egy negyed órás várakozás után.Tudtok segíteni mi lehet a probléma??
-
Tomasevic
csendes tag
Sziasztok!Van egy Skoda Favorit 1.3 GLX autóm aminek rakoncátlankodik az automata szívatója.Későn kapcsol ki, amikor a hőfokmérő úgy 50 fok körül mutat.Viszont ha megállok vele egy pár percre és visszacsökken a motor hője, akkor ismét bekapcsol az automata szívató.Ez nagyon idegesítő hogy meleg motornál bekapcsol a szívató,és a fogyasztása is így több.Szóval lehet ezen valahol állítani?Vagy nem?Esetleg cserére szorul?Minden hasznos tanácsot szívesen elfogadok!
-
vago82
csendes tag
Köszönöm szépen, utána fogok nézni a motorkódoknak. Bár Feliciából csak injektoros jöhet szóba, az meg gondolom más kód lehet már. Nem tudom, hülye vagyok hozzá
-
Atuska75
tag
Ha egy autót gyártottak egy adott motorral amit be szeretnél tenni akkor meg oldható ha nem akkor sajnos nem kivitelezhető illetve van még egy olyan lehetőség hogy amennyiben a régi és az új motor motorkódja megegyezik tehát nem a motorszám hanem a kód akkor minden gond nélkül be rakható és vizsgán meg átírják és ennyi. Magyarra lefordítva ha a Favoritba van egy 1.3-as motor akkor abba bele lehet teni legálisan egy Felicia 1.3-as mocit ha a motor kód megegyezik.
-
vago82
csendes tag
94-es benzines. A fekete plakett miatt jó lenne bele más, legalább egy Feliciából való 1.3 MPi.. az is jobb, mint a semmi és talán meg is oldható, bár jobban szerettem volna nagyobb erőforrást, ha már motorcsere.
Köszönöm az eddigi válaszokat -
rob210
nagyúr
-
vago82
csendes tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Favorit Pick Up-ba (787) gyári motor helyett milyen motorok építhetők be "könnyedén", minél kevesebb átalakítással? Gondolom amik Feliciában gyárilag vannak 1.6 vagy 1.9D VW(?) motorok belemehetnek, vagy tévedek? Talán ugyanaz, vagy hasonló lehet Golfban vagy Passatban?
Köszi a válaszokat előre is, remélem nem sok hülyeséget írtam -
rob210
nagyúr
"Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt."
Ezt azért még betenném az előző témával kapcsolatban, csak, hogy teljes legyen a hiszti.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Watch5 Pro,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest