"A főtengelyszimering legyen az első a listán, alkohollal lepucolni az ékszijtárcsákat, és kell egy új ékszij is."
Amint melegebb lesz, kipróbálom
"A főtengelyszimering legyen az első a listán, alkohollal lepucolni az ékszijtárcsákat, és kell egy új ékszij is."
Amint melegebb lesz, kipróbálom
A lent említett zaj felvételekor már több mint 20 km tettem meg... De attól még a forrás lehet azonos.
Retro
Gondolom kitaláltad, hogy neked nem kell szimeringet cserélni.
A tárcsákat pedig azért kell letisztítani (mondjuk én a féktisztítóra szavaznék, mert az minden zsíros szennyeződést old), mert a szimering hiba miatt mindent összeken motorolajjal.
Egyébként a zsír újan vásárolt Fabia-m (majdnem ugyanezzel a motorral) ~80e km-nél (kb 6 évesen) kifosta ugyanezt a szimeringet. Szóval egy 22 éves autónál mit is várok?
Retro
Szia Rob! Úgy emlékszem te írtad annó, hogy a 90-es favidba újfajta biztosíték táblát raktál, egy az egybe belemegy átalakítás nélkül? Csatlakozók passzolnak?
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Hát ha ilyet írtam akkor be voltam rúgva
Nem én csak cseréltem egy bontott darabra.
Egy glx-est sikerült szereznem 1.500.- de a sima régi biztosítékos volt.
Renault power
" Nekem 90.10.havi volt de mindent 94.esre cseréltem benne
Relék, biztosítéktábla, lengéscsillapítók, silentek, belső kárpit, műszerfal, szóval mindent.
Jah és én központizárat raktam a kis sárkányba.
Meg beépítettem a hátsó ablak törlőt is." 880-as hozzászólás, én ez alapján kérdeztem.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Azt a mindenit valóban a felsorolásból ez jön le, meg kell kövessek itt mindenkit
A biztosíték tábla az nem 94-es volt
Renault power
A biztosítékokról csak annyit,hogy tegnap menni akartam a favival ,az autó nem indult,lemerült az aksim.Aksi ki-be tölteni.Pót aksi be az autóba,csodák csodájára indul az autó,jó a világításom,irányjelzőm.
ez se rossz favorit
[link]
eredeti allapot,90-es kiadas a km meg magaert beszel
[ Szerkesztve ]
A tapasztalat rob210 hozzászólását erősiti, sajos a keveset futott, sokat állt autóval mindig több gond van. Nagyon el tud benne öregedni minden, és ha több sebből elkezd vérezni, akkor már késő. Egy ugyan ilyen korú 10x ennyit futott kocsin a csövek és a tömitések jobb állapotban lesznek, és mindkét esetben az eredetiek.
hat ezt en is tudom,de mondjuk a baratom is 43000km vel vett favoritott,es hozza se nyult joforman azota semmit se csinalt rajta egy ket dolgot kiveve
Az érem másik oldala az, hogy több tíz éves autó tömítése király állapotban lesznek, de az autó fémszerkezete át van rohadva, csak komoly lakatolás árán lehet (ideig óráig) megfelelő mechanikai állapotba hozni.
Ez a több sebből vérző duma hülyeség. Jobb pár tömítést és gumialkatrészt kicserélni és örömmel használni egy gépet, mint tetemes költségért újraépíttetni egy kasznissal (ami már sose lesz olyan mint a gyári)
A miénk a főtengely szimering kivételével simán használható. A fékcsövek nincsenek kirepedezve (cserélhették), a szilentek sem lógnak, a gátlók is megfelelően feszesek.
A fűtéscsap ereszt, de 150 km alatt még annyit sem eresztett, hogy a fagyálló nívón meglássam.
Szóval nem kell ettől annyira félni. A jelszóm továbbra is az, hogy motorból bármikor lehet csinálni újszerű, hosszú életűt, de egy korrodált kaszniból soha nem lesz már ép darab.
Ne hari Mágus, de most nem értek egyet. Az idő egyébként eldönti, hogy nektek lesz-e igazatok, van nem...
Retro
Csak azért nem érzékelhető a hiba, mert alacsonyabb töltöttségi állapotú akku esetén az átmeneti ellenállás növekedését (kontakt hiba) sokkal jobban észrevehető. Míg egy jól feltöltött esetleg jobb állapotú akksi még röhögve "kiszolgálja" a hibát is.
Tehát majd csak használat során tudjátok meg, hogy az akku tényleg megoldja-e a hibát.
Retro
Jómagam is a kevesebb km-re szavazom, nekünk talán nyár végére meglesz a 90000.
No, de kedves barátaim, mit szóltok ehhez az időjáráshoz?
[ Szerkesztve ]
Semmit mert -14 fokban nem beszélünk, éjjel -20 volt.
Itt csak -10 körül van. Most mentek el itt a belvárosban az úton szánkóval!! Úteltakarításnak nyoma sincs. Vajon -20 °C-ban mennyivel lassabban melegszik be az autó? No, és milyen lesz akkor az olaj? No, meg még1 kérdés, amikor kiszedtem a régi olajszűrőt, volt benne olaj. A Mann-ban az olajvisszafolyást gátló membrán v minek hívják miatt még több marad bent?
-20-ban nem melegszik be, és nem is fűt rendesen. Az olaj a motorban, meg sem érzi, a váltóban viszont olyan mint a méz. A mann filter majdnem tele lesz, majd meglátod a következő cserénél.
Én csak a saját tapasztalataimat osztottam meg veled, a több sebből vérzést sem a te kocsidra értettem, az egyik barátom feliciájához képes a tiéddel szerintem nem lesz annyi gond, de ha lesz majd elárulod.
Az, hogy nem egyezik a véleményünk, cseppet sem aggaszt, ha mindenki, mindig ugyan azon a véleményen lenne, nem jutnánk sehová.
El fogom... Úgy vetted észre, hogy olyan vagyok mint aki elhallgat valamit?
Pontosan tudom, hogy 200e Ft (~700 €) nincs értelmes kocsi. Vagy idős és kint van a bele, vagy fiatal, de kint van a bele...
Retro
Wahhh.... éreztem is tegnap előtt... Mintha egy mézzel teli bödönben kellene a váltót mozgatnom ÁÁÁÁÁÁ!
Dreamer
Retro
de legalabb ilyenkor nem log mindefele,nekem igy tetszik
ha kicseréled a váltókar váltórudazat műanyag perselyét akkor sem fog lógni.
Renault power
hat biztos igazad van de a haverom 40ezer km favoritaba is igy mozog
Az enyémben áll mint Katiban a gyerek és 74.000 van benne, mondjuk az más tészta hogy ilyen hidegben rendesen erőlködni kell amíg be nem melegszik.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Érdemes a váltóolajat lecserélni.
Ráadásul az se baj, ha eltérsz a gyárítól csak ésszel kell váltani.
NEkem shell került bele na az szarabb volt mint a gyári aztán tettem bele castrolt azzal faszagányos lett.
Renault power
hat szerencsere nekem is egy fel forgatas es indul meg -20-ba is,csak neha a starter szarozik de az tudom miert
[ Szerkesztve ]
Miért távolítottad el? Én szívesen megnéztem volna
Retro
Ha jól emlékszem gyárilag a SAE80-as olajat javasolják hozzá.
Az a baj, hogy egy műszakilag egyszerűbb embernek (feleségem), kevés gyakorlattal próbáld megmagyarázni, hogy visszaváltáskor ne erővel tegye fokozatba, hanem kicsit rátartva míg a szinkrongyűrűk össze nem hozzák a fordulatot... Na ez nem megy...
Szóval, Te milyen tennél a váltóba?
Retro
Mert rosszat töltöttem fel tök ciki nem a hidegindítósat tettem fel, hanem azt amikor izzókat cseréltem a műszerfalban.
Ráadásul a hidegindítóst ki is töröltem, így most várnom kell míg megint hideg lesz
Renault power
Én xadot tettem a renault váltójába, ez egy álom, mert a 2-est kezdte szarul venni, amióta ez van benne ojan mint a vaj
Innen egyébként lehet válogatni.
Renault power
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Megörökítettem a hidegindítást, bár ez nem a favoritom.(az nem ér, mert garázsban van)
[ Szerkesztve ]
Friss castrol van benne. Miért gondolod hogy baja lenne én így szeretem, nem pedig olyannak mint a régi Skodáknál. Amikor be tetted egyesbe nem tudtad hogy tényleg benne van-e mert semmi akadás vagy pattanás nem jelezte. A többi fokozat kicsit karakteresebb volt de azok is olyanok mint a főzelékben a kanál. Ez viszont fasza, olyan mint a Fordomban volt. Mondjuk azt hozzá teszem, mikor megvettem akkor felújítottam a váltórudazatot.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Én a puha könnyű váltót szeretem.
Ízlések és pofonok.
Renault power
a puhasaggal nekem sincs gond,ugy szedi a sebeseget mint kes a megy a vajba
[ Szerkesztve ]
szerk. mint kes megy a vajba
Nekem is csak hidegben kemény utána már kicsit puhább viszont jól érezni hogy beveszi a sebességeket, mert úgy bepattan kis erővel kell megnyomni zsír szeretem.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Szepen kerreg! Konnyen indult, napi hasznalatban van? Nekem 4-5 nap utan azert az offal kell 3-4 fotengelyfordulat mire roffen. Ha mar ment akkor fel fordulatra. Pont ugy mint a Favi, ki vagyok bukva olyan jol indul.
Retro
hat nekem ha nincs gyujtva 3-4 napig akkor csak megpumpalom 10-szer a gazt es felfordulatra gyul
Továbbra is kérdésem, hogy milyen olaj legyen a váltóban?
A gyári ajánlás SAE 80. Még éppen kapható, de ritka (Pl. MOL Hykomol SAE 80W).
Mi legyen helyette?
75W80
80W90
[ Szerkesztve ]
Retro
Aj aj, ezt írja az egyik oldal:
"A hajtóműolajok viszkozitása
A hajtóműolajok viszkozitása nem variálható olyan szabadon mint a motorolajoké, mert közvetlenül befolyásolja a váltás nehézségét. A szintetikus és félszintetikus hajtóműolajok általában 75W90-es viszkozitásúak, míg az ásványiakra inkább a 80W90-es jellemző. Általában speciálisabb követelményeket teljesítenek a 75W80-as, a 85W140-es, a 80W-s és a 90-es hajtóműolajok.
Ha egy hajtóműbe egyfokozatú olaj van előírva (pl. 80W), akkor ez általában nem váltható ki többfokozatú olajjal (pl. 80W90). Ugyanis a viszkozitásmódosító adalék, amitől az olaj többfokozatúvá válik, a használat során elnyíródik a fogaskerekek között, és az olaj viszkozitását veszti. Ha valahová egyfokozatú olajat írtak elő, akkor ott a gyártó feltételezi az egyfokozatú olaj használatát, ezért nem számol ezzel a jelenséggel a csereperiódus megállapításánál. Ha mi mégis többfokozatút használunk, és nem csökkentjük a csereperiódust, akkor előfordulhat, hogy a hajtómű egy idő után elégtelen"
Ezek szerint kénytelen vagyok a váltóba Mol 80W venni?
Retro
Törődni kell vele, akkor jól indul. Meg mindennek az alapja a jó akksi, főleg a dízelnél.
2 napot állt, éjjelente -20 van, a videó délután volt, akkor sem ment -13 fölé. Én már hozzá sem merek nyúlni, mert mindog a kezemben marad valami. A műanyag elemek törnek, mint a ropi.
Csak a 80W ajánlott, mert utána elkezd csörögni a váltó, ha nem az lesz benne.
Nem tudom, hogy mennyire piszkálják ezeket a régi autókat, de éppen most rendeltem meg egy RFID elven működő "kapcsolót".
A lényege, hogy egy adott érzékelő elé kell tartani egy kártyát, és azután indítható az autó. A kártya ez esetben egy kulcstartó jellegű bigyóka.
Ezzel egyébként nyitni lehetne központi zárat is, de én úgy döntöttem, hogy a gyújtást fogom vele blokkolni.
Ez a kütyü, még pár hét mire ideér, szóval addig még lehet agyalni hogy, mint lesz.
Retro
es megkerdezhetem hogy honnan rendelted??
Két kérdésem lenne. Aki tud az légyszíves segítsen!Az egyik hogy a Favoritba hol lehet bele tölteni a váltóolajat?Hol lehet megnézni a váltóolaj szintet?
Én riasztót tettem bele,
-üvegtörés
-ajtó nyitás
-belsőtér légnyomásfigyelés
-indításgátlás
-rablásgátlás
-figyelmeztető előriasztás
-előre indítás
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!