Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3101) rob210 válasza Mágus2 (#3099) üzenetére


rob210
nagyúr

azért az ismerős feliciáját megnézném hogy eszi meg az okádia:)

van benne egy kicsi pici fabia motor:)

De hozzáteszem inge gatyája ráment volna, ha minden szabályos lenne benne:)
:R

Renault power

(#3102) rob210 válasza Mágus2 (#3100) üzenetére


rob210
nagyúr

150 nél 5ik ben áll meg a tudomány, de ez sem igaz teljesen nekem mielőtt megpiszkáltam 163-at mért az előttem haladó szivikes/civic haver.
Én arra írtam, hogy 4.ik ben a 130-az csúnya nagy erőlködés volt ennek a kis 1.3-as motornak azzal a váltóval.

Renault power

(#3103) Mágus2 válasza rob210 (#3101) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Én nem versenyzésre vettem, (combi) De azért jól esik néha megzargatni. Meg vicces, ahogy a komolyabb dombokon elfogynak előlem a benzinesek. Persze a nagy álmom a VR6, de azt nem birnám tankolni. Realistának kell lenni. :R

De a favoritom már sokat bizonyitott, már járt a holdon, ugyhogy a többi autónak még sokat le kell tennie az asztalra.

Első autóm volt, és nem is válok meg tőle soha, az octi nem olyan megbizható. :((

(#3104) Mágus2 válasza rob210 (#3102) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Lehetséges. Egyszer lejtőn elértem az óra szerinti 175öt a favorittal, de nem volt az már biztonságos. Sem a féknek, sem a futóműnek nem tetszett a dolog.

(#3105) peti_s válasza rob210 (#3102) üzenetére


peti_s
addikt

Mi eddig 130-al mentünk 5-sben, akkor 3500-t forgott, de ez tartható volt utazótempónak. Amikor ki lett huzatva szegény, az 2-sben 60-65 volt 1x, 3-sban 100-105 (talán 110) szintén 1x volt ilyen, 4-ben nem volt még 115-120 felett. Egyik esetben sem forgott többet 5000-nél, olyan 4800-t forgott. :) 2x viszont volt kicsit feljebb is, de összességben egy igen megvigyázott autó. :)

Viszont lesz egy kérdésem is. Miért van az, hogy amikor hideg az egész autó, elérem vele az 50-t, utána városon kívül 90-t, a fordulatszám mérő szerint rövidebb az áttétel. 45-nél már 4-ben 2000-t forog, 90-nél 2800-t 5-s-ben. Kb. 10 perc 90-s tempó után pedig szépen visszaáll a 2400-2500-s fordulatszámra 90-nél, illetve az 55-re 4-ben 2000-s fordulatszám mellett. :) De, egy másik adat, hidegen 5-sben 60-nál 2000-s fordulatszám, 10 perccel később 70-nél 2000-s.

[ Szerkesztve ]

(#3106) Mágus2 válasza peti_s (#3105) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ja ha 40Kw-os akkor jó rövid a váltója. Én 3.-ban simán mentem 110el, fordulatot ne kérdezz, de az enyém még nem volt pirosban(nem is lesz)

A legdurvább amit favoritba próbáltam az 136os 46kw, felicia pickup váltóval. még 3.ban is megsiratja a gumit. :C

Viszont autópálya 120 -5.ben 3700 fordulat, szóval fogyaszt rendesen.

[ Szerkesztve ]

(#3107) peti_s válasza Mágus2 (#3106) üzenetére


peti_s
addikt

Egész hosszú sztem a váltója, a Feliciánál mindenképp jóval hosszabb. Azért 90-nél 2400-s fordulatszám nem tűnik nekem olyan soknak. :) Pirosban még én sem láttam a mienket. :)

[ Szerkesztve ]

(#3108) Mágus2 válasza peti_s (#3107) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Akkor az enyém még hosszabb. 90 5.ben-2200 forulat. Nem is szereti a dombokat. :N

(#3109) peti_s válasza Mágus2 (#3108) üzenetére


peti_s
addikt

A hidegen más váltóáttétel nem tudod mitől lehet? :) Ám igen, a tied autópályán nagyon jó lehet, de gondolom ahol 90 a szabály ott 4-5 között kell váltogatni, nem?

(#3110) Mágus2 válasza peti_s (#3109) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem járok 90-el, a 100at szereti, időnként megbüntetnek, de mindig lehet velük alkudni az autó hajlott kora miatt. :C

A hideg váltóáttétről meg annyit, h szerintem megdermed az olaj a sebességmérő acélszálán, és csal az órád. :DD

(#3111) peti_s válasza Mágus2 (#3110) üzenetére


peti_s
addikt

Hát, érezhetően lassabbnak tűnt, de mind1, köszönöm a választ, nagyobb gond akkor biztosan nincs emiatt. :) Igen, neked a 100 nagyon optimálisnak tűnik(gondolom akkor forog 2400-2500-t), nekünk akkor már 2800 körül van, 110-nél pedig már 3000-n. 4-ben 50-el tudsz menni?

(#3112) Mágus2 válasza peti_s (#3111) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Simán megy 4-esben 50el. Bár ha jól emlékszem ott 2000-alatt forog. Mondjuk ha gyorsitani kell akkor nehezebben indul meg 4. ben 50ről mint a 40kW-osok, pedig ez 46. Ez olyan valamit valamiért játék, valakinek élinkebb a kocsi, de többet fogyasz, másoknak lomhább de beéri kevesebbel. A legrosszamm a lomha sokat fogyasztó, na ott már baj van. :R

[ Szerkesztve ]

(#3113) peti_s válasza Mágus2 (#3112) üzenetére


peti_s
addikt

Igen, a lomha sokat zabáló nem hangzik jól. :D Viszont, tudjátok volt kettő lyuk a kipufogón, műszakin vették észre, no, meg én korábban h milyen király hangja van az autónak, meg lett hegesztve, most meg újra olyan mint régen. Olyan halk. :O :D

[ Szerkesztve ]

(#3114) Mágus2 válasza peti_s (#3113) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Viszont nyomatékosabb, és kevesebbet is eszik. Érdemes odafigyelni a kipufogóra.

(#3115) peti_s válasza Mágus2 (#3114) üzenetére


peti_s
addikt

Erősebbnek nem tűnik, de való igaz, a fogyasztás kisebb lett. :R

(#3116) Mágus2 válasza rob210 (#3101) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mennyit tud az a felda egy egynyóc T-hez képest ?(A győri csodára gondolok). Nem nehéz bele az a motor(1.9 Pdtdi ha jól tudom)?.

AKinek 1.9D je vagy 1.6os feldája van panaszkodnak h deformálódok a karoszéria.

(#3117) peti_s válasza Mágus2 (#3116) üzenetére


peti_s
addikt

Gondolom olyan nehéz mint az 1.9-s dízel szimplán a Feliciába. Mondjuk, az is érdekelne, hogy a váltó elbírta-e ezt a lóerő és nyomatéktöbletet, vagy azt is cserélni kellett-e.

(#3118) Mágus2 válasza peti_s (#3117) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem a váltóval együtt lett cserélve, nem hiszem, h össze lehet házasitani a felicia váltóját akármivel, ami 300Nm felett van. Ez igaz a féltengelyekre is.

(#3119) Mágus2 válasza peti_s (#3117) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Csak, h legyen valami fogalmad ezeknek a motoroknak a sulyáról. Ki kellett cserélnem a váltótartó bakot az octaviában, gondoltam megcsinálom, ugyanugy, mint a favoritot szoktam, alátámasztom a váltót hidraulikus emelővel, meglazitom a csavarjait és lejjeb engedem kissé a váltót, h hozzáférjek a tartóbakhoz. Hát, a szentem annyira nehéz, h amint meglazitottam a csavarokat elkezdett süllyedni a váltó, azt hittem, elromlott az emelőm, de nem, a motor a váltóval nehezebb mint a karoszéria, ezért felemelte az elejét. A fél családot rá kellett ültetni az elejére, mikor raktam össze. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#3120) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Szeva mindenkinek! Sikerült egyszerüen,gyorsan és olcsón betenni a felicia kormányt a Faviba.Csináltam képet, hát ilyen lett. Favoritba felicia kormány,kardánbox és szivargyújtó.Ja és a slusszkulcs is felicia.

(#3121) Mágus2 válasza Szláj74 (#3120) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szép lett! :C

(#3122) rob210 válasza Mágus2 (#3116) üzenetére


rob210
nagyúr

Ez egy 130 lóerős motorban testesül meg, ami nem mellesleg dízel. A dízel szót olvasva azonban ne tessék azonnal tovább kattintatni, ez a dízel már nem az a dízel. Most már nem illetlenség és marketingfogás sportos kocsiba gázolajos motort beleszerelni. A 130 lóerő mellett a 310 Nm-es nyomaték is nyomatékosítja gondolatmenetemet.

Ezeket a paramétereket tudja nem véletlen linkeltem be a cikket.
A futóműve kicsit át lett alakítva, kapott erősebb rugókat meg koni csillapítókat.
A kaszni jól bírja igaz két helyen át lett hegesztve, mert kicsit másabb a felfogatás.
A váltót egy az egyben kapta, mert benzines felicia volt:)
Ez még egy két gondot okozott is de meg lett oldva.

Sokat költött rá a srác ennyi a lényeg azt akartam kihozni belőle, hogy rengeteg pénz a tuning, de így is lehet tuningolni.
A chipje meg lett íratva normálisan, a turbó is meg lett varjálva hogy korábban rákapcsoljon, igaz előbb el is fogy.
Viszont cserében szerintem 7-8 mp alatt 100van bár mérve még nem volt.
A fogyasztása rohadt jó, a laza gyerekek alázása pedig isteni érzés vele.

Az egyetlen amit még módosítani kell majd minden képen, szerintem esztergáltatva lesz.
Az a két féltengely, mert abból egy garnitúrát már eltekert.
Hiába na a nyomaték és a majd 3 szor annyi lóerő nem ezeknek a féltengelyeknek van kitalálva.
:C :R

Renault power

(#3123) rob210 válasza Szláj74 (#3120) üzenetére


rob210
nagyúr

Na és hogy tetted be ?
Mi lett a megoldás?

Renault power

(#3124) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Köszönöm. Akkor ezek szerint megérte a fáradozást.Egyébként csak egy Felicia-Favorit agypersely(1000Ft) kellett a kormányhoz és késsz. A következő lépés a bajuszkapcsolók cseréje lessz.

(#3125) rob210 válasza Szláj74 (#3124) üzenetére


rob210
nagyúr

:Y na valamelyik esztergályos rájött, hogy érdemes ilyet csinálni?
Az én időmben még nem volt ilyen úgy kellett nagy bátyámmal esztergáltatnom.
2 hét könyörgés után meg is csinálta.

Renault power

(#3126) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Az én Favim tuningmentesen óra és navigáció szerint is 165-öt tud! Egy személlyel és kemény gumikkal(2.5bár),kétpolusos NGK gyertyákkal.És 5000 kölé is megy ha kell.Mindíg 10-40-es olajat kap.Az új Shell üzemanyagot tudom ajánlani mindenkinek! Érezhető a külömbség a használatával.(egy hónapja használom)

(#3127) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Itt az egyik Nagykanizsai bontóban akadtam rá. Gyárilag volt bent egy 96-os Szlovéniából behozott felicián.

(#3128) rob210 válasza Szláj74 (#3126) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezt kár volt leírnod.
A kagylósok nálam olyan mélyen elvágták magukat, hogy akkor se megyek hozzájuk ha porzik a tank és tolnom kell 20km-ert az autót a következő kútig.
Bár ilyen nem lesz:D

Csak a luki ahol én tankolok jobban megy a kocsi olcsóbb az összesnél.

Renault power

(#3129) peti_s válasza rob210 (#3128) üzenetére


peti_s
addikt

Nekünk a Shell-es üzemanyagtól ment jobban a kocsi, és sokkal jobb pörgött, halkabb lett magasabb fordulatszámtartományban is. Ám, eddig nagyon jó a Shell motorolaj. :)

(#3130) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Pedig a tapasztalatok azt mutatják,hogy valóban jó a shell üzemanyag! (EZT A TESÓM IS MEG TUDNÁ ERŐSÍTENI,Ő KINT ÉL ANGLIÁBAN) A ruszki lukoil csak olcsó,de nem igazán hatékony.

(#3131) rob210 válasza Szláj74 (#3130) üzenetére


rob210
nagyúr

ÚJÚJÚJÚj

Azt hiszem akkor rendbe kell tenni a fejeket egy kicsit.
Az erős kifejezésért előre elnézést kérek :R de ne beszéljetek hülyeséget! :W

Most már nincs időm megkeresni az autónavigátoron vagy a vezess.hu-n volt egy cikk arról, hogy melyik autóval mennyi kilómétert lehet elmenni.
A lukoil amelett, hogy a legolcsóbb volt a legtovább volt elég.
Már nem emlékszem mennyit vert rá a tutinak mondott OMV-re de azt tudom, hogy jelentős számadat volt.
Azaz mérhető a különbség.
A shell meg erősen a középmezőnyben ragadt.

Egy fontos dolgot ne felejtsetek el.
A külföldi benzin teljesen más, azt elhiszem, hogy kint nagyon fasza a Shell, de itthon az egyik legtaknyabb lőré.

Konkrétan az egyik ismerősömnek belefagyott a tankba, mert szarrá volt vizezve.
A szerelő nem találta a hibát miért nem kap benzint a kocsi mire szétkapta ott hidegiben és bele volt fagyva a benzin a benzincsőbe :W
Szóval Magyarországon kár futtatni a Shellt, mert minden szaklapban azt írják, hogy egy nulla.
A tapasztalatok pedig inkább ezt támasztják alá, mint azt, hogy jó.

Az én személyes tapasztalatom az, hogy vagy a kocsi fogyasztása nőtt meg amikor azt tankoltam bele, vagy spontán szarabb a benzin amit hihetőbbnek gondolok, mert a Shellel 7.2liter az átlagfogyim. amúgy pedig a lukoillal 6.1 lett most az utolsó mérés.
Több ízben is kipróbáltam több kúton.
Sajnos ez a Magyar valóság.
:R

Ettől még nektek lehet jobban megy a kocsitok tőle, de én a saját szememnek méréseimnek és pénztárcámnak hiszek.

Renault power

(#3132) peti_s válasza rob210 (#3131) üzenetére


peti_s
addikt

Az a teszt amit csináltak nem volt mérvadó. Sok idő telt el a tesztek között, nem labori körülmények között volt, méghozzá autópályán, ahol a kisebb szélirány változás, illetve, képtelenség 5x u.úgy végigmenni a pályán már alapba hiteltelenné teszi az egészet. Nekünk jobb lett a fogyasztásunk a "Shell Euro95"-től, és mint mondtam, sokkal jobban szerette a magasabb fordulatszámtartományt. Most 2800-nál már azt mondja, hogy válts. Akkor 3500-nál sem mondta. :D

(#3133) Atuska75 válasza Szláj74 (#3130) üzenetére


Atuska75
tag

Mennyiért szerezted a kormányt, tudnál még egyet szerezni?

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#3134) rob210


rob210
nagyúr

NA csak megkerestem.

Ugyan itt is megmutatkozik, bár nem olyan jelentősen a fogyasztás különbség, de az én kis 8 szelepes 1.4 esem jobban issza a shellt sokkal jobban:(

Renault power

(#3135) rob210 válasza peti_s (#3132) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát meggyőzni senkit nem akarok.
A saját tapasztalatomat írtam le :R

Renault power

(#3136) peti_s válasza rob210 (#3135) üzenetére


peti_s
addikt

Jaja, én magam is így tettem. :) Az is elképzelhető, hogy a Renault-ban másképp működik, mint a Favoritban. :)

(#3137) FF23 válasza rob210 (#3134) üzenetére


FF23
senior tag

Ez a "teszt" inkább azt bizonyítja, hogy semmi különbség nincs köztük.

A benzint nem lehet vizezni, mert nem keverednek homogén egymással. Valószinűleg ugyanez történt volna, ha máshol tankol. Összegyűlt a kicsapódott pára és az kerülhetett a benzincsőbe. feltehetően

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#3138) Sanyo91 válasza rob210 (#3098) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

megnyugtathatlak hogy nem erolkodok meg,az meg messze volt attol

(#3139) Sanyo91 válasza peti_s (#3107) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

nekem 90-es tempoban 2000 fordulat van

(#3140) Szláj74 válasza Atuska75 (#3133) üzenetére


Szláj74
csendes tag

Kedves Atuska a 4küllős kormányt, 4 azaz négyezer forintért+postaköltség(1700) rendeltem az internetről. Egy Zalaegerszegi sráctól (skoda bontással foglalkozik) neve Boér Balázs Tel:06-70-258-28-58.Rendelj tőle bármit, korrekt minden hogyan! :K

(#3141) Szláj74 válasza rob210 (#3131) üzenetére


Szláj74
csendes tag

Én is olvastam a tesztet. De a gyakorlat más! Amúgy meg AGIP-ot használtam korábban és az sem volt rossz! Bezzeg a MOOOL arró inkább ne is b. az csak az árat tudja emelni!

(#3142) Szláj74


Szláj74
csendes tag

Srácok a téli papucsok már fent vannak? Én nem használok se télit se nyárit! Vagyis inkább mindkettőt,de egyszerre. Szóval 4 évszakos párti vagyok. Most Debica Navigátorom van, az újabb fajta a 2-es, ez már hókristály szimbólumot is tartalmaz. Tehát megfelel Szlovéniába és Ausztriába is. Most 5 évesek,de még kb. 75%-osak,mert 5000km-ként cserélgetem őket előlről -hátra hátúlról-előre,hogy egyenletesen kopjanak.Így még legalább 5évig szolgálnak! :)

(#3143) olveczki válasza Szláj74 (#3141) üzenetére


olveczki
újonc

Valaki tudna segíteni pulstar gyertyával kapcs.? Az 1994 es évjáratú skoda favorit Lxi 1,3 -ba szeretnék vásárolni de : [link] nem lehet skodás autó modelt választani, esetleg tudja valaki hogy milyen más tipusú autóba pászolnak a skoda favoritos gyertyák?

(#3144) Szláj74 válasza olveczki (#3143) üzenetére


Szláj74
csendes tag

Hát nekem most 2polusú NGK-k vannak bent, nagyon jó az autónak. Kőnnyebb indítás(főleg hidegen),egyenletesebb járás minden fordulaton,ökéletes égés, nem fullad ha odalépsz neki stb..De elötte sokáig Szlovák BRISK 17NY-ont használtam,hasonlóan jó paraméterekkel.Külömbség inkább az árában van.Míg az NGK 4990Ft/db addig ajó öreg BRISK 950Ft/DB. Amit említesz az yridium gyertya ha jól tudom,és VVT motorokhoz jó igazán(faterom Ignisébe is hasonló van). :)

(#3145) peti_s válasza olveczki (#3143) üzenetére


peti_s
addikt

Te máker h ott van az autódban az injektor..... :))

(#3146) FF23 válasza olveczki (#3143) üzenetére


FF23
senior tag

1 millió wattos gyertya nem semmi. Gondolom felesleges a motort rátekerni, elég, ha csak ez lóg a helyén :))

[ Szerkesztve ]

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

(#3147) Szláj74 válasza peti_s (#3145) üzenetére


Szláj74
csendes tag

Hát nem tudom hogy jobb-e az injektor mint a karbi. Több a hibalehetőség az biztos! Bár a Favorit karbi egy nagyon finom érzékeny szerkezet,de nagyon megbizható. Vigyázok is rá. Pl.gyakran cserélem az üzemanyagszűrőt! :K

(#3148) Szláj74 válasza FF23 (#3146) üzenetére


Szláj74
csendes tag

Hát igen ezekhez a gyertyákhoz autó és motor is kell!

(#3149) pistike34


pistike34
csendes tag

bocsi hogy zavarok de segítség kellene keresnék olyan kollegát aki tudna vizsgát intézni amin bisztosan átmenne a skoda 105s kicsikocsim 20k lenne rá üdv :R :R :R

(#3150) Mágus2 válasza olveczki (#3143) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha minőségi gyetyát akarsz, akkor: NGK BKUR5ET 10, ha meg jó árat, akkor BRISK DR15TC EXTRA.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.