Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz feka007 #1278 üzenetére

    fíling van, bár igazából csak a második felében, és az is inkább FEAR, mint CS, legalábbis szerintem. viszont a grafika valami extrém gyönyörű (ha épp nem bugzik, lásd megfigyelésünk a napról illetve annak hiányáról), és baromi hangulatos. voltál már red forestban? én még el is tévedtem ott... a boszorkánykör, az ördögi kör... váá. tényleg mintha a pokolban lennél.


    Crysist alapvetően unalmasnak és egysíkúnak találták sokan... a vicc az, hogy a Deus Ex szellemi örökségének egyik fontos hordozója (meg vicces módon duke nukemnek is). elnézést, hogy mindig azt hozom fel, de ott jött be először a kihajolás, a fix mennyiségű cucc, a játékos kreativitásának komolyan vétele, a döntés szabadsága (Bioshock ilyen szempontból egy ironikus darab... you are a slave... obey, obey, obey...). rombolható tereptárgyak, alternatív megoldások, alternatív útvonalak... volt olyan pálya, ahol három alkalomból három különféle útvonalon teljesítettem a feladatot. és azon a játékon szoktam rá a legnehezebb fokozatra... és akkor se döglött be a játék, ha tényleg valami elmebeteg ötleted jött a pálya megoldására (vagy tökösszevissza csináltad meg az objektíveket). az AI bivalyerős volt, nem értetem, mit kommunikálnak a katonák (najó, felénél már sejtettem, mi mit jelent), és tapasztalattól/modelltől (pl sima katona vagy elitosztagos), felszereléstől, tereptárgyaktól és és a harcmodorod függvényében tudott minden körülmények között mozogni, méghozzá eszméletlen hatékonysággal. kb a Half-Life harcai a katonákkal, csak itt minden pálya minden részén. avagy amikor már nem elég nagyon gyorsan és nagyon pontosan lőni, hanem érdemes tervezni a támadást, honnan hatolok be, mit lövök ki először, merre tovább, milyen taktikát használok melyik részen, mert csak sniper/rambo/gerilla/thief mód nem elég, a keverékük viszont igen... kb a Red Alert Tányás/Generals Commander Burton stratégiája keverve egy fpssel. és tényleg eszméletlen szabadsággal, avagy mész, amerre akarsz bizonyos keretek között (mondjuk a szigeten). de nincs az az átkozott láthatatlan és átléphetetlen fal, ami CSben... pedig az csak egy sima fps...

    hasonlíthatóak, mert FPSek, bár alapvetően eléggé távol állnak egymástól (tavaly a Crysis, a Bioshock és a Stalker SoC volt egy súlycsoportban... talán a legjobb év volt FPS terén 98at leszámítva -Half-Life, SiN, Alien vs Predator, kis túlzással Quake 2, Unreal... ekkor lettem stílusfüggő-). csak az a baj, hogy a Crysis a very highos optimalizációs bajokat leszámítva szinte tökéletes volt, a Bioshockhoz és SoC 1.006hoz hasonlóan. Warheadet még nem néztem.

    de alapvetően a melyik a jobb kérdés felesleges, a SoC vs Crysis olyan, mint egy Audi Quattro rallyverziót hasonlítani egy turbófeltöltős Forma1eshez (hogy kb évben is egyezzen a dolog). mindkettő a kor csúcsa, mindkettő legendás, mindkettő autó, mégis eszméletlenül távol állnak egymástól, mert alapvetően másra lettek tervezve.

    a CS meg jelenleg egy béta, bármi mással összehasonlítani felesleges. majd talán az ötödik patch után, amikor a patch már csak és kizárólag finomhangolásról szól -_pici_ utánállítások a spawnsban, traderekben, ilyen apróságok-, akkor majd hajlandó leszek újra levenni a polcról. öt újrakezdés... öt. anyámborogass... és még csak nem is az volt vele a legnagyobb baj, hanem a balance totális hiánya...

  • Superman

    nagyúr

    válasz feka007 #1278 üzenetére

    Azért nem kell itt a flamet szítani. Megértem,hogy Crysis rajongó vagy, semmi gond nincs ezzel. De egyrészt a két programot nem lehet összehasonlítani, maximum anniyban, hogy mindkettő fps. Ebben ki is merül. Ha az ukrán alkotók leütötték volna a magas labdákat, amiket ez a program, az ötlet felkínált, akkor a Crysis, a maga ötlettelen egsíkú "megyek és lövök" játékmenetével a nyomába sem ért volna. Lehet dícsérni a grafikáját, de ebben körülbelül ki is merül az érdeme. Persze, aki csak lőni szeret, annak ideális....

    Ami a grafikát illeti: Limanszk maximális grafikán egészen magas színvonalú, 2008-as szint, szerintem a növényzetre sincs panasz. A bugok sajnos ott vannak.

    Ami pedig a Crysist illeti: minden érdeme ellenére az alkotók (értve ezalatt az eredeti Crytek csapatot) eddig még csak annyit hoztak össze, hogy sziget-víz-pálmafák és ebben ki is merül minden. Ilyen volt a Far Cry is, a Crysis is. Őszintén szólva én már nagyon szeretnék tőlük valami mást is látni, ami nem szigeten játszódik. Meg elkelne egy normális forgatókönyvíró is.

    Azért vannak itt érdekes dolgok: a TimeShift-re azt mondták unalmas hentelés az egész. A Crysis nem az? Dehogynem. Csak a TimeShift-nek nem volt olyan PR csapata, akik elhintették, hogy a világ legnagyszerűbb programja. A Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 felülmúlja fizikában, s nemcsak azért mert PhysX-et használ, hanem minden tekintetben. A Crysis-beli robbanások meg sem közelítik a GRAW2-belieket. A por kavargása a szélben, a karakterek mozgása, egyszóvala fizikai világ kölcsönhatásai mind jobbak, mint a Crytek játékában. A grafika meg mindig is egyéni megítélés kérdése volt. Akinek tetszik a harsány, marcipán színekben pompázó rajzfilmszerű világ, annak a Crysis is tetszeni fog. Akinek meg nem, annak nem.

Új hozzászólás Aktív témák