Jó lett a cikk, bár kíváncsi lennék, hogy a golyós csapágyakat is ilyen egyszerű e kezelni? Az én gépembe szinte csak golyós csapággyal ellátott venti van (Zalman), ezért mondtam.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
(#1) HUNNIA1920
Jó lett a cikk, bár kíváncsi lennék, hogy a golyós csapágyakat is ilyen egyszerű e kezelni? Az én gépembe szinte csak golyós csapággyal ellátott venti van (Zalman), ezért mondtam.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
Nekem nem jött be a ventiolajozás, max. 1% élettartamát csak így képes megtolni, tovább nem. Megéri a venticsere mint a bosszantó és gyakori olajozás.
Siketeknek ártalmasak az érzéketlen tuskók!
Nemtom, nekem kevesebb pénzem mint időm Pedig időm sincs sok, és amúgy így sem kell túl gyakran olajozni.
A mostani ventik hónapok ótaa gépemben vannak, és ami nem a procihoz vagy a vga-hoz járt az mind olajozott. Egyhez sem kellett még hozzányúlni (barátnőm full kicserélt a gépében minden ventit, azokat kaptam meg, és tettem az enyémbe).
Mondjuk a gép 1-2 hetente amikor takarítunk akkor kiporszívózódik + most már rendes házam van (CM Elite 331) amiben legalább elöl van porszűrő.
A legdurvábban sz*rok azok a kis 4 centisek amúgy, amik mobil rackbe meg ilyen helyekre kellenek, 1-2 hónapot ha kibírnak.
Mutogatni való hater díszpinty
Jah, bocsi, neked elfelejtettem Golyós csapágyast még nem mókoltam, mert egyrészt nem kellett, amikor meg lehetett volna (melóhely) akkor meg siettem, és inkább kicseréltem az egész hűtőt, mert az egy procihűtő volt és a több kiló portól már alig forgott...
Szóval megnéztem az a golyócsapágyast, deelsőre nem jötem rá hogyan esne szét, meg aztán a Silent Knightos cikkben írta valaki hogy nem is jó ötlet, gondolom szétgurulnának a kis golyók aztán vadászhatnál...
Mutogatni való hater díszpinty
Köszönöm a cikket!
Az az igazság, hogy nekem soha senki nem mutogatott ilyen dolgokat és nem is tanítanak nekem ilyen dolgokat és kicsi vagyok...
Úgyhogy amikor zörgős ventillátorral volt dolgom, a legtöbb, amit tettem annyi volt, hogy a matrica mögé a lyukba, ahonnan kiveszed azt a gyűrűt, oda fújtam kis valamit, mondjuk WD40-et. De volt sikerélményem legalább!
Ventiket én úgy szoktam tisztítani, hogy berakom ázni 1 percre, aztán esetleges rajtamaradt port lemosom, megtörölgetem és hagyom kiszáradni másnapra, legalábbis nyáron ezt csináltam.
A Te módszered csak pár percig tart és profibbnak is tűnik.
Ázni? Mibe? Anyám
Amúgy a WD40 is jó lehet, Bluegene-nek bevált, én meg még nem próbáltam.
A "csak a tengelyre fújni" azért nem túl jó mert nem nagyon folyik be a tengely mellé... Persze a semminél jobb. Amíg nem tudtam hogy szét is lehet szedni ezeket, én is így csináltam.
Mutogatni való hater díszpinty
Én szétszedés nélkül oldottam meg egy régi celeron stock hűtő ciripelését.
Volt itthon 10ml -es fecskendő, mivel tű nemvolt hozzá, így egy fültisztító pálcikát szuszakoltam a végébe és így keskenyebb lett a kimeneti lyuk.
Aztán már csak szét kellett húzni (ameddig engedi) a ventit az állórésztől, majd következett kevés szilikon olaj bejuttatása.
Azért hangsúlyozom, hogy kevés, mert ahogy beüzemeltem, szépen szétcsapta körbe a felesleget magáról.
Szerencsére a winyó alatt használom bónuszventinek, így egyszerűbben le tudtam pucolni, az olajat.(Képzelem mit csinálhatott volna a gyári helyén...)
~ http://pancakespeedy.tumblr.com/ ~
Hmm, én úgy tudtam zsírozni érdemesebb.
Ventilátor (1 L), ettől függetlenül jó cikk, ki fogom próbálni!
Énis már csináltam ilyet nemis egyszer,és sokkal olcsóbb megoldás mint venni egy új hütőt.(Igaz én étolajal csináltam,és bevált )
Szerintem is hasznos cikk, grat . Igaz én is olajoztam már ventit, de ilyen mélységig én sem szedtem még szét.
14Adam: A biodízel és a biohűtőpaszta (lekvár) után már meg sem lepődök, bár avasodhat
[ Szerkesztve ]
Na ja akinek van szilikonolaja Nekem sose vót' Mondjuk a régi Intel hűtők siklócsapágyasok voltak, az újak szerintem golyósak
@nuri : Zsír is jó, de gépzsír legyen...
@viraga : Köszi, kijavítom ha lesz időm
@14adam, eziskamu : Étolaj tényleg avasodik, régen mi is kipróbáltuk, de egy idő után kezdtek úgy beállni az így kezelt ventik hogy öröm volt nézni... Inkább nem csináltam ilyet 1-2 eset után mert volt hogy a user gépe majdnem megsült... (P3-as prociventi...)
(Bár mondjuk a marhájának csak az tűnt fel hogy szirénázik néha a gép, de nem szólt volna... csak amikor elkezdett fagyogatni is...)
Mutogatni való hater díszpinty
Én ezért tettem sokat rá,bár akkor meg sültkrumpli szagvolt a szobába ,Amugy mostanába énis már rendes olajat használok
Valami serpenyöt ráraktam volna a videokártyára és akkor már mehetett volna a sültkrumpli sütés, mert az olaj is és a hőmérséklet is megvolt
[ Szerkesztve ]
Annak a gyurunek semmi koze sincs a seeger-gyuruhoz.
Ez seeger gyuru.
Az szerintem csak egy szimpla lezaro-gyuru.
A WD40nel vigyazzni kell, mert egy ido utan elparolog, kiszarad, mert petroleum alapu.
OK, hát a seeger-gyűrűre hasonlít, legtöbb helyen annak is hívják. Mindenesetre az tartja helyén a tengelyt. Az emberek többségének ez a címke, "seeger gyűrű" tökéletesen megfelel rá
Mutogatni való hater díszpinty
Az a baj, hogy ezzel meg lehet vezetni a nepet.
Gyuru, ********* gyuru, lezaro ******* gyuru, de ne irjuk, hogy seeger-gyuru, mert attol igen csak tavol all.
Mondjuk annyira, mint Mako Jeruzsalemtol.
Ettol fuggetlenul a cikk eleg hasznos.
Lehet, hogy rosszul emlekszem, de mintha valaki zsirozta volna a ventilatort, gondolom valami finom zsirral.
Mondjuk a Noctua NF-8as ventilatoraim 100%, hogy nem fogom szetszedni meg vagy 4 es fel evig (a gyarto 5 azaz ot ev garanciat vallalra).
[ Módosította: Bordoi ]
Ez jó
@twollah : OK, kijavítom...
Bevinnék pár Noctua-t a melóhelyemre, ha azt a pormennyiséget bírják 5 évig megállás nélkül...
@3.Aragorn : A golyós ventiél sem az lenne ördöngösség hogy bezsírozd (én is szereltem / jelenidő biciklit) hanem hogy megtaláld a darabokat amik szétgurulnak gondolom
Valaki írhatna tapasztalatokat aki szerelt már golyóscsapágyas ventit, mert érdekelne engem is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Jó a cikk.
Golyóscsapágyas ventikről meg annyit, hogy bár nem volt még velük dolgom, viszont biciklit szedtem már szét a leges-legapróbb darabokra. És egy golyóscsapágy bezsírozása nem olyan nagy ördöngösség...
Nem minden vándorút céltalan...
5 évet vállalnak ventire? Az szép.
Nem minden vándorút céltalan...
Mi van velem?
WD40 erre valóban nem jó, inkább olyan olaj, műszerolaj, amit egyes borotvákhoz adnak, vagy a modellvasutakhoz kaphatóak. Azok az igaziak. És eláztatni sem szabad. És mielőtt szóba kerülne a szilikon spray, azt soha!
Az analog világ utolsó (?) harcosa.
Há' nem vagy jó. Van ilyen na
Mutogatni való hater díszpinty
"egy golyóscsapágy bezsírozása nem olyan nagy ördöngösség..."
Azert azt szivesen vegigneznem ahogy te egy dupla porvedos (fem porvedore gondolok) bezsirzol es osszeraksz.
Bocsanat rosszul tudtam...
6 azaz hat evet vallal ra a gyarto.
Mondjuk az ara is kellemese horrorisztikus, hogy elvarja az ember a minoseget.
A szilikon spray az a nesze semmi fogd meg jol kategoria.
Az tenyleg csak szarit, az elejen jo, de utana mar csak art, mint hasznal.
Szilikonnal egyszer befújtam egy 4cm-st, hát az utána forgott de jobban zörgött mint egy csörgő Szóval ezt megtanultam magamtól
Mutogatni való hater díszpinty
Én mondjuk azzal az alapvető dologgal sem vagyok tisztában, hogy ezeknél a mechanikai dolgoknál hová rakunk zsírt, és hova olajat. Mert most beszéltek erről is meg arról is, de van ahova nem szabad ez, csak az, stb.
Zsírral a tengelyt érdemesebb bekenni gondolom. A hatása ugyanaz mint az olajnak, ez már ízlés dolga, meg azé hogy mi van a környéken.
Amúgy a zsír jelen esetben gépzsír.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Én bringalánc olajjal szoktam a ventit olajozni.
Régebben én is olajoztam a ventiket, a gyűrű előszeretettel pattan le és tűnik el a semmiben, tapasztalat Egyébként hasonló a seeger gyűrűhöz, csak annyira pici, hogy felesleges lett volna rá még két lyukat is csinálni, úgyse szedi szét senki ugyebár
persze milyen jó a "seegerringenzange"
Szóval a lényeg: ezeket a finom olajakat hamar kidolgozza magából ventilátor, érdemesebb ezt a fehér zsírt használni. (nem tudom a nevét, konyhai gépekben is van, meg finomabb cuccokban, talán szilikon alapú)
Szerintem jobban simítja a tengely egyenetlenségeit meg tovább a helyén marad.
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
(commanDOS megelőzött)
Mivel az olaj finom páraként a venti hatására beterítheti a PC-t és gondot okozhat a villamos csatlakozásoknál, az olaj helyett inkább valamilyen kenőzsír, használata a javasolt!
Korábban a kazettásmagnóknál, lemezjátszóknál is inkább kenhető, mint folyékony anyagot használtak a mozgó alkatrészeknél.
[ Szerkesztve ]
Na igen, írtam is hogy a ventibe nem fontos az a gyűrű...
@wassermann : Na ne már, az olaj nem vezeti az áramot. A csatiknak meg nem okoz gondot, főleg ha nem úszik benne minden.
Egyébként is, elég sok gépem úszott már az olajban Zárlatos egyik sem lett.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Közben én is nézegettem a Noctuákat. Magyarországon jó ha 5 évet kapsz rá.
[link]
A NF-P12 igencsak jó. Ha lesz pénzem, benevezek egyre.
[ Szerkesztve ]
Nem minden vándorút céltalan...
De pl bicikli láncot nem szabad zsírral kenni, ahhoz olaj kell. De a hajtómű tengelynél meg zsírozzák. Biztos megvan a szabály rá, hogy hova kell ez, hova az. Mondjuk te is azt mondod, hogy tengelyt zsírral.
Persze gondoltam, hogy nem libazsír.
Valo igaz hazankban csak ot azaz 5 evet vallalnak ra a kereskedok, de szerintem az is boven eleg.
Én még jó régen kaptam vagy 50ml -t kis tégelybe
#30 - commanDOS
Olyat lehet e valahol kapni?
Mert pl. a bill-eknél a fém megtámasztóval rendelkező gombok alatt (space, enter) olyannal kenik a puhább járás érdekében. De kb. az első alapos pucolás után el is tűnik.
~ http://pancakespeedy.tumblr.com/ ~
Amit összeraktak, szét is lehet szedni valahogy, és viszont. 1-2 kivételtől eltekintve.
Amúgy a mountain bike is durvának tűnt először, de meg lehetett csinálni. Biztos vagyok benne, h amit te írtál is megoldható.
Nem minden vándorút céltalan...
Hát ha sikerül megoldani egy golyós ventit, akkor írd le, mert én is szeretnék tudni olyat javítani
Mutogatni való hater díszpinty
Azt a csapagyat amit belinkeltem maximum roncsolassal lehet szetszedni.
Szoval pont beleesik abba az 1-2 kivetelbe.
Mas.
Nem veletlenul kerestem ki olyan csapagyat amit csak roncsolassal lehet szetszedni.
Pont az volt a cel vele, hogy behuzzalak a csobe.
OK hogy behúztad de ott golyóscsapágyas ventiről volt szó, szóval ha annak a csapágyát volnál szíves belinkelni, az érdekelne minket.
Lehetőleg egy "How to dismantle a ball-bearing cooler" leírással együtt
Mutogatni való hater díszpinty
Amibol a behuzas indult abban a hozzaszolasban bicikli csapagyakrol volt szo...
Büszke lehetsz magadra.
[ Szerkesztve ]
Nem minden vándorút céltalan...
A régi notimban 1 év használat után elkezdett zörögni a ventilátor. Persze éppen nem lehetett kapni bele újat, ezért a javítás mellett döntöttem. Egyik cimborám javasolta, hogy ha már kopott a cucc, akkor próbáljak ki egy nagyobb viszkozitású ("sűrűbb", "vastagabb") olajat. Így került bele hajtóműolaj, aminek köszönhetően a javítás óta eltelt 1 év alatt teljesen hibátlanul tette, és teszi is a dolgát a hűtő. Korábban WD40-nel és műszerolajjal volt tapasztalatom, és azok sajnos elég hamar megadták magukat. Szóval én is alátámasztanám az írásban elhangzottakat, hogy nagyobb zajosodás esetén érdemes valami "komolyabb" olajat kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
Ha tudnám a nevét azt is tudnám hol árulják
Jó az, elég sima anyag, nekünk az ablak zárszerkezetében meg a sarokpántoknál is gyárilag ilyen trutyival van kikenve. Régi görgős egerek tengelyein is ilyen van.
Gépzsír nem igazán való ilyen finom szerkezetekbe.
A szilikon zsír (szilorka) meg nagyon sűrű, beáll tőle a tengely vagy kirázza magából, azt ennyi volt az értelme.
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
Létezik világos színű gépzsír. Nem tudom, hogy így hívják-e. Az nem szárad ki olyan hamar, mint az olaj és kenhetőbb mint a klasszikus gépzsír.
Nem minden vándorút céltalan...
A meghibásodott csúszócsapágyas ventillátorokat lehet olajozni bármivel, de nem érdemes, mert a kenőanyag rövid időn belül távozik, és akkor lehet újra kenni, de egy idő után meg fogod unni.
A ventillátor csúszócsapágyak eredetileg porkohászati úton előállított szivacs szerkezetű un. szinter bronzból készülnek, melyek tartalmazzák az élettartamukhoz szükséges kenőanyagot. Ha a csapágy felülete valamilyen okból (túlterhelés, kiegyensúlyozatlanság pl. a lapátokra rakódott por miatt, alacsony színvonalú gyártástechnológiából adódóan, stb.) megkenődik, akkor lezárul a szivacsekezetben lévő kenőanyag útja. Ezt követően a tengely is be fog maródni, a csapágyhézag megnől, az utólagos olajzástól nem fog megjavulni tartósan.
A csapágyak élettartama nem attól függ, hogy csúszó, vagy gördülő szerkezetű-e, hanem a megfelelő méretezéstől és gyártástechnológiától.
Szerintem ez nem buszkeseg kerdese.
Nem figyeltel a kepre.
Nem ugy kell nekiugrani a szerelesnek, mint tot a keresztanyjanak.
Próbáljátok meg grafitos zsirral,esetleg olajjal..........nekem bejött.
A privátokat hamarabb észreveszem!
Láttam a képet és?
Nem minden vándorút céltalan...
Bemutató Ventilátor olajozás howto